Úvod

Midibusy Iveco First FCLLI vyrába od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero - P na podvozku Iveco Daily 65C18. Dôvodom na kúpu tohto midibusu bolo prispôsobenie ponúkanej kapacity na málo vyťaženej linke 22 (Baňa Bankov - Džungľa). Prvý midibus Iveco First FCLLI bol do Košíc dodaný v druhej polovici septembra 2010.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco First FCLLI 5901 2010 2010 1
2. Iveco First FCLLI 5902 2011 2011 1
Spolu 2010 – 2011   2

Technické parametre

Dĺžka 8040 mm
Šírka 2350 mm
Výška 2885 mm
Rázvor 4350 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 18 (+ 2 núdzové)
Počet miest na státie 17
Celkový počet miest 37 (+ 1 miesto pre vodiča)
Pohotovostná hmotnosť 4700 kg
Celková hmotnosť 7200 kg
Motor Iveco F1CE3481H (Euro 4)
Výkon motora 125 kW / 3500 rpm
Objem motora 2998 cm3
Krútiaci moment motora 400 Nm / 1250 - 3500 rpm
Prevodovka ZF 6S-400 OD, manuálna, 6 stupňová
Nápravy predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá náprava – dvojité kolesá

Fotografie

Opis

Karosériu midibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. V pravej bočnici umiestnili dvojicu výklopných dverí pre cestujúcich (predné jednokrídlové druhé dvojkrídlové) Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich v usporiadaní 2+1 v nízkopodlažnej časti umiestnili ešte dve sklopné sedadlá. Vetranie interiéru zabezpečili stropnými ventilátormi, výklopnými časťami bočných okien a stropnými výklopnými vetrákmi slúžiacimi aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili teplovodným kúrením s tepelnými konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami.

Prevádzka

Prvý midibus od sprevádzkovania premával v špičke na linke 30, mimo špičky a cez voľné dni na linke 22. Po dodaní druhého midibusu bol jeden vypravovaný aj na linku 14, od 2. apríla 2012 sa presunul na novovzniknutú linku 28.
Po zaradení midibusov SOR BN 9,5 a elektrobusov SOR EBN 10,5 v roku 2014 sa na linkách vyskytovali iba sporadicky. V rokoch 2015 - 2017 boli nasadzované aj na nočnú linku N3.
Vozidlo #5901 bolo od novembra 2019 do marca 2020 prenajaté Správe mestskej zelene, kde slúžilo na prepravu jej zamestnancov. Pre poruchu ho od apríla 2020 v tejto funkcii vystriedalo vozidlo #5902.

Katalóg vozidiel

5901

5902

Legenda a štatistika

5901nevyradené vozidlo: 2 (100 %)
5901odstavené vozidlo: 1 (50 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To už zase je 5901 mimo prevádzky ? 😃 Hovorilo sa o odpredaji, potom ho vrátili naspäť do premávky a jazdil len cca. 1 týždeň. Čo zas s ním je ?