Obmedzenie premávky MHD (od 8.1.2024)

Aj po zimných prázdninách bude premávka autobusových liniek obmedzená, premávať budú naďalej podľa prázdninových cestovných poriadkov.

V súvislosti s finančnými problémami Mesta Košice a nedostatkom prevádzkových pracovníkov bude aj po zimných prázdninách, tj. od 8. januára 2024 obmedzená premávka MHD.

Všetky autobusové linky s výnimkou školských spojov budú od tohto dátumu premávať počas pracovných dní podľa cestovných poriadkov platných pre Pracovné dni - školské prázdniny. Školské spoje budú premávať aj naďalej. Súčasný prázdninový režim je ekvivalentom režimu "voľné dni" s posilovými spojmi.

Všetky električkové linky budú naďalej premávať podľa cestovných poriadkov platných pre Pracovné dni - školský rok.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kedy sa to vrati do normálu? Keby Polačisko nesral na MHD bolo by všetko inak ..tu poobednajšiu špičku aspoň do 17stej mohli nechat a nie ze pred 16stou pomaly už ide spoj každých 20 minut.
Reakcia na: LUKYmhd #1:
Každý dobre vieme odpoveď ktorá znie že pokiaľ tu bude primátor packal čiže do roku 2026 sa ešte urobia zmeny ale k horšiemu, stane sa zázrak ak náhodou sa MHD uberie lepším smerom 😃
Reakcia na: LUKYmhd #1:
Režim "prázdniny" nemá s rozhodnutím mesta nič, toto je rozhodnutie dopravcu.
Keď sa robili nové cestovné poriadky od 1.1., nemohol sa stĺpec "pracovné dni, školský rok" zrušiť?
😃
Reakcia na: Yogi616 #3:
Ani s rozhodnutím mesta, koľko bude DPMK dávať peňazí?
Reakcia na: S499.1023 #5:
Nová zmluva, platná od 1.1., ktorá bola v decembri schválená MsZ, ráta s ročným objemom výkonov na úrovni 13,7mil vozkm. Sú tam pravidlá, ktoré umožujú znížiť túto objednávku.

Do objednávky sa zahrnul rozsah výkonov v štandardnom rozsahu, nepočítalo sa s obmedzovaním počas pracovných dní. Rozumiem prečo dopravca obmedzuje výkony, ale podľa mňa to dlhodobo takto fungovať nemôže.
Reakcia na: LUKYmhd #1:
Včera počas prázdninového režimu 4 nevypravené služby...keby dali školský rok, koľko by ich bolo? Keď raz nemá kto jazdiť...
Reakcia na: S499.1023 #5:
Mesto nemá schválený rozpočet na rok 2024, takže také rozhodnutie de iure neexistuje.
Reakcia na: Iv #7:
Zas takto sa to neda porovnavat, cez prazdniny sa vo velkom cerpaju dovolenky. Bezne sa stavalo ze boli neobsadene sluzby cez vikend (ked je nizsia vyprava) a cez tyzden bolo obsadene vsetko.
Reakcia na: LUKYmhd #1:
Žiaľ, to je tak keď najhorší primátor histórie vedie mesto do záhuby...čím skôr protesty a nech sa parkuje.
Reakcia na: kvorka #10:
Celkovo je smutné čo sa deje s podnikom, DPMK má predispozície sa stať úspešnejším ako je teraz ale mám taký pocit že od začiatku tisícročia sa naňho zabúda. Zázemie pre vodičov na konečných (ak nejaké je) je často v tragickom stave a čo som počul od vodičov a ľudí čo navštívili garáže Hornádska a Šaca tiež nie sú v tip-top stave, podľa fotiek aj tu na imhd či už historických alebo aktuálnych Hornádska pripomína niekde priam taký technologický skanzen a nie garáž podniku ktorý má kvalitne obslúžiť skoro 300 tisícové mesto a 2 priľahlé dediny. Zmeniť by sa to dalo ale na to by muselo mať mesto vôľu niečo spraviť a nie nečinne sa prizerať na to ako sa rozpadáva podnik aj jeho vozový park. Sme za ekologickú budúcnosť a všetko toto dokým nepríde na jednotlivé samosprávy. Mesto by sa malo snažiť dostať ľudí z áut do MHD a nie ich vystrašiť z na ceste rozpadajúcich SORiek naspäť do áut. Záverom by som dodal že je to podľa mňa na plač😐
DPMK predsa vie, kolko potrebuje vodicov, nie je predsa mozne, aby nechavali niektore sluzby len tak neobsadene. K tomu este pripocitajme, ze namiesto klbakov sa v spicke objavia kratke autobusy, to budu mat ludia radost- obzvlast, ked na konci mesiaca bude dalsi vrchol respiracnych ochoreni.
Primatora prakticky nejde odvolat, muselo by myslim podpisat odvolanie 30% obcanov, to je utopia. SKor co robia poslanci, ti sa predsa mozu dohodnut a schvalit pripadne navyse penazi pre DPMK, aj ked sa zda, ze bude este boj o to, kam peniaze pojdu.
Za mňa vedenie mesta ( viz. Polaček ) strašne zlyhalo vo viacerých oblastiach ale keďže sa bavíme teraz o MHD hlavne tam zlyhalo.
Toľko šancí premrhali hlavne na tie trolejbusy 😕
Nižšie som čítal sociálne zariadenia, jediné také ktoré sa mi páčilo a bolo celkom fajn je v Krásnej a je to nejaký bývalý obchodík alebo niečo také ale inde je to bieda a hlavne v garáži, celkovo garáž vyzerá strašne zastaralo a myslím si že boli aj nejaké fotky zo záchodov či niečo také a humus....

Opravte ma ak budem hovoriť blbosti ale dopočul som sa že EÚ už nebude dávať peniaze na vozidlá na naftu, toto by mohlo mesto využiť na nejakú expandáciu siete trolejbusov trebárs na Ťahanovce (keď už nie električku tak aspoň Trolejbusy) alebo niekam do južných častí mesta (trebárs v Šaci) lebo aj keď sa nakúpia parciálne trolejbusy, tak potrebujú mať nejakú chrbtovú kosť pretože v nich nie sú najväčšie baterky. Rovnako, na východ od mesta sa bude stavať vodikáreň a v tomto by sme mohli nasledovať Bratislavu keďže tu to bude mať vodík ešte bližšie ako do BA. Ďalšou vecou sú elektrobusy, Košice boli prvé ktoré ich mali ale aké, 10 alebo 11 metrové sú málo. Tento rok by sa mali po 14tich rokoch vyradiť Citelisy ale to jedno NSG ich predsa nezachráni, celkovo to patetické nakúpenie 3 pliňákov je skôr zo strany mesta trápne a nie úspech...
Reakcia na: maco.mhd #14:
To máš pravdu, je na to zákon a pokiaľ do konca roku 2025 nebude podiel ekologických vozidiel aspoň 30% či koľko už tam bolo vo vozovom parku ( POZOR toto nezahrňuje električky ) tak má mesto problém, ale to aby sme do konca roka mali taký podiel tak to už teraz by sa mali riešiť reko. trolejbusových tratí, meniarní, obstarávanie parciálov ale tu je problém že nevidno ani malú bodku snahy o to proste nič. Na Ťahanovce by určite išli trolejbusy počíta sa s tým a na to tu bol aj testovaný trolejbus SOR TNB 12 z BB, testoval sa dojazd hlavne či mu vydrží batéria ale podľa stratégie dopravy do roku 2026 by sa malo aj na Ťahanovciach vybudovať trolejové vedenie s napájaním a odpájaním na sieť na začiatku sídliska a potom znovu napojenie pri Tescu......
Avšak si myslím že sotva sa budú držať tej stratégie, čo všetko je tam už popísané ako aj napríklad nákup parciálnych trolejbusov rok uvedený že 2023 a 2024
Reakcia na: Folasik #15:
Je to bieda no ale toto mesto je tragikomédia, napr. deviateho sa idú starostovia MČ stretnúť s primátorom bo im mesto nedalo penize z daní a ak nič nevyrokujú tak sa s mestom chcú súdiť. Furt keď sa zamýšľam čo by sa s DP malo robyť tak dospejem ku dvom názorom: 1. Pustiť nejakého druhého akcionára do DP aby tam bola nejaká tá finančná istota pre podnik (pre vysvetlenie: Nechcem podnik privatizovať ale len ho nejak ekonomicky prebudiť a ponechať ho majoritne mestským). 2. Mesto by si malo vybrať nejký obrovský ale naozaj obrovský úver na dopravu z ktorého by absolútna väčšina by mala ísť do podniku. Nemyslím si ale žeby ani jedno bolo nejako reálne. Ešte teraz ma napadlo že viac ľudí do MHD by vedeli prilákať keby sa zmenilo linkové vedenie v Šaci žeby sa jazdilo nie len po Železiarenskej ale aj trebárs okolo kostola alebo ku Kaštielu. celkovo by sa malo v niektorých oblastiach prekopať linkové vedenie... A ešte k tomu 30% podielu eko vozov, osobne si myslím že to neskončí dobre
Reakcia na: Folasik #15:
Ekologickým vozidlom sú aj busy euro6 😉
Reakcia na: maco.mhd #16:
Čo sa týka privatizácie, polaček robí všetko pre to, ako električkovú dopravu sprivatizovať nemôže ale autobusovú trakciu môže a to začne tak že tú trakciu bude robiť čo najviac neatraktívnu a nepopulárnu čo sa aj deje.
Čo sa týka zmien linkového vedenie súhlasím a nie len v Šaci ale v celom meste pretože vedeli by sa nejak zredukovať, pomeniť linky ale s tým že by intervaly a systém toho boli hodné 2 najväčšieho mesta na Slovensku.
Reakcia na: kvorka #17:
Aha a v čom je to ekologické 😃 euro6 je to čo euro5 ale v tom že euro6 je výkonnejší motor tu ide o pohon a emisie, nb 18 euro6 sú stále emisie výfukových plynov
Reakcia na: Folasik #18:
Máš pravdu, len vieš keby existovalo nejaké priamé napojenie občan-vedenie mesta tak by sa tieto veci čo sa tu preberajú na fórach dali posunúť mestu, lenže také niečo neexistuje, občas rozmýšľam nad tím že by sa mala spraviť nejaká štúdia o možnostiach rozvoja a zmien v DPMK ktorá by bola záväzná ale také sa asi nestane nikdy
Reakcia na: maco.mhd #20:
Myslím si že by to nemalo žiaden význam, to čo sa tu preberá by sa im posunulo ale oni by dokázali na každú jednú vec nájsť nejakú výhovorku z nejakého právnického slovníka, poznám to už veľmi dobre sledujem každý live zasadnutie mestského zastupiteľstva, zaujímavé že všetko sa nedá nedá nedá, všade inde sa dá alebo druhá možnosť dá sa to ale to musí byť obdobie pred voľbami 😃
Ale jak bude najbližšie otázky a odpovede s Polačekom určite všetko zhrniem a opýtam sa čo s tým bude a ako sa to bude riešiť, pri trolejbusoch Polaček má zatiaľ len to že "mapujú pozemky" čiže nič nové by som sa nedozvedel
Reakcia na: Folasik #21:
Jedna vec mi napadá, a to tá že by mal niekto spustiť nejaké miesto na kvalifikované pripomienky, návrhy, nápady, atď. pre DP a potom zozbierať rôzne tie pripomienky, nápady, názory a naraz ich vypľuť na vedenie mesta/DP...
Reakcia na: maco.mhd #11:
Obávam sa, že za tie desaťročia sa úpadok už stal firemnou kultúrou DPMK. Problém s mizerným zázemím a nezvládnutou údržbou sa tiahne minimálne od čias električiek T1...
Reakcia na: Viko #23:
Na firemnej kultúre sa dá zmeniť len na to treba vôľu...
Reakcia na: kvorka #10:
čim skor tým lepšie...lebo toto už je katastrofa
Reakcia na: maco.mhd #22:
Na magistráte vznikol na jeseň minulého roka odborný referát, ktorý sa má venovať (aj) mestskej doprave v rozsahu, v akom to doteraz nebolo.
Reakcia na: Folasik #19:
A ty si myslíš, že CNG sú bezemisné či ako?
Reakcia na: kvorka #27:
Nie nie to som ani nikde nenapísal pokiaľ viem, však EU už tiež nebude brať CNG ako ekologické vozidlo
Reakcia na: Yogi616 #26:
Ak to existuje je to dobré ale malo to byť už skôr asi...
Reakcia na: Viko #23:
Podnik sa rozpadáva na veľmi veľa miestach, trebárs údržba, nemalo by byť možné aby sa po oprave voza ostal voz od tabakového dymu alebo celý zvnútra zvonka od oleja alebo neporiadne navždy "dočasné" opravy. Vodiči tiež niesú svätý, buď sú nepríjemný ku cestujúcim alebo sa vôbec o svoje vozy nestarajú... SAMOZREJME sa nájdu aj výnimky ale je ich tak málo aj na strane údržby aj na strane vodičov ale stále sú to také výnimky ktoré potvrdzujú pravidlo... Nižšie tu bolo zmienené že je by sa na firemnej kultúre malo niečo spraviť čím skôr, smutné na tom je že by to napr. peňažné alebo iné postihy nepomohli lebo DP má tak málo ľudí že by na tom skôr tratili a nie získali. DP by mohol skúsiť nejaké školenia abo hocičo čo by tomu pomohlo ale keď by sme sa držali hesla "Starého psa novým trikom nenaučíš" a zobrali do ohľadu ako je vekovo zložený DPMK tak sme skončili pretože sa málo mladých o toto odvetvie zaujíma a keď už sa zaujíma tak sú dostatočne rozhľadený na to aby si uvedomili to že im to tu nič nedá a že im bude lepšie v Bratislave, Čechách alebo inde v Európe...
Reakcia na: maco.mhd #30:
Čo sa týka zamestnancov DPMK, nemali by byť nepríjemný k cestujúcim, tak isto aj ak cestujúci nejakým spôsobom provokuje nemali by reagovať ale niekedy sa to žiaľ nedá a myslím si že poslednú dobu je to čoraz len horšie a horšie, samozrejme sú aj situácie kedy to vodiči preháňajú to nepíšem, a k tej podnikovej časti ja som za povinné nosenie "uniforiem" no ako uniforma sa to nazvať nedá ale firemné košele ktoré vodiči dostanú, samozrejme zabezpečiť materiál taký aby vyhovoval a nie nejaký nekvalitný ktorý sa po vypraní scvrkne 😃 ale v každom jednom meste to funguje, mne by bolo blbé prísť do takej práce v nejakom vyťahanom tričku alebo proste v civilu ak to viem tak nazvať.
A taktiež si myslím že vodiči sú dosť znechutený a hlavne demotivovaný stavom vozidiel ktoré musia šoférovať a celkovo ako to v podniku funguje, nič nové neprichádza, a pri tom aby sa obnovil nejak vozový pri tom aspoň každý rok by mali chodiť do DPMK pár nových vozidiel aby nahradili aspoň pár SORiek ktoré sú v zlom stave a celkovo SORky ktoré majú čo nevidieť po životnosti
Reakcia na: maco.mhd #29:
Strategické dokumenty to predpokladali už v roku 2015...
Reakcia na: Folasik #31:
K SORkám len to že tie boli v stave "po životnosti" asi od roku 2015😅. A toto s tímy uniformami a demotivácou, poprvé Uniformy: Tu je to čo tak vo vozoch vidím liteové ale napr. čo sa mi páči v DP Mesta Brna a to je náborová kampaň a to celá ale jedna jej náborová hláška ktorá je niečo ako "Chceš mať naozaj limitované oblečenie? Staň sa vodičom MHD!" a ku demotivácii: Ani sa nedivím lebo platy sú nízke, vozy na hovno atď. Je to smutné...
Reakcia na: Dispecer #32:
Aha a bolo tam v akom časovom úseku sa to čo tam bolo sa predpokladá že sa vykoná
V Bratislave to prešlo a prišlo do Košíc?
Reakcia na: TIDbus #35:
ta vyzerá to tak...