Po neúspešnom obstarávaní nových električiek siahol DPMK po záložnom riešení, 30-ročné KT8D5 by mali prejsť generálnou opravou.
V roku 2021 zverejnil DPMK verejné obstarávanie na dodanie 30 kusov obojsmerných nízkopodlažných električiek. Prvotným víťazom súťaže za celkovo 79 mil. € sa stala v júli 2021 poľská Pesa, aspoň 10 električiek za 27,5 mil. € malo byť dodaných do necelých dvoch rokov od podpisu zmluvy, prvá dodávka teda mala byť ukončená zhruba v polovici roku 2023. Verejné obstarávanie však neprebiehalo podľa plánu, nasledovala séria odvolaní a súťaž sa začala naťahovať natoľko, že podmienka eurofondov - dodanie do konca roka 2023 - sa stala nesplniteľnou.
Vzhľadom na to, že nové električky mali byť obojsmerné o dĺžke 30 metrov, mali nahrádzať primárne starnúce vozidlá typu KT8D5. Neúspešné verejné obstarávanie však donútilo dopravný podnik uvažovať nad predĺžením životnosti dožívajúcich električiek KT8D5, a to formou generálnej opravy. V súčasnosti zasahuje do premávky osem električiek tohto typu s nízkopodlažným vloženým článkom a zhruba rovnaký počet vozidiel v pôvodnom prevedení. Vozidlá so stredným nízkopodlažným článkom už teda jednou generálnou opravou prešli zhruba pred pätnástimi rokmi. Priemerný vek týchto vozidiel v súčasnosti prevyšuje 30 rokov. Dopravný podnik disponuje ešte ďalšími tromi vozidlami tohto typu, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú na železničnej vlečke v areáli U. S. Steel Košice.
Okrem Košíc existuje vo svete už len niekoľko prevádzkovateľov týchto električiek, pričom väčšina z nich sa rozhodla vydať cestou úplnej obnovy vozidlového parku. Necelá dvadsiatka miškoveckých električiek KT8D5 (o. i. väčšinovo z Košíc) bola v roku 2014 nahradená novými Škodami 26T Forcity, plzenské vozidlá sú nahrádzané električkami Škoda 40T Forcity, brnianske zase najnovšími Škodami 45T Forcity. Jedinými prevádzkovateľmi, ktorí sa rozhodli aj do budúcna staviť na električky KT8D5 sú východonemecký Strausberg s jedným vozidlom tohto typu, a najväčší prevádzkovateľ električiek KT8, Praha, s vyše pätdesiatimi vozidlami, vrátane ex-košických #522, #526, #527 či #539.
DPMK začal v septembri realizovať prostredníctvom portálu josephine prieskum trhu vo veci prípravy realizácie verejného obstarávania generálnej opravy električiek KT8. Nateraz teda počet električiek, ktoré by mali prejsť generálnou opravou, ani jej výsledná podoba známe nie sú.