Škoda neuspela ani po odvolaní, nové električky dodá PESA

Verejné obstarávanie na až 30 veľkokapacitných obojsmerných električiek vyhrala aj po opakovanom vyhodnotení ponúk poľská PESA Bydgoszcz.

Začiatkom júla zverejnil Dopravný podnik mesta Košice víťaza verejného obstarávania "Obnova vozidlového parku električiek v Košiciach" na dodanie až 30 obojsmerných veľkokapacitných električiek. Do súťaže sa prihlásili len dvaja účastníci, poľská PESA Bydgoszcz a česká Škoda Transportation, pričom víťazom sa stal prvý menovaný uchádzač. Ponuka víťaza bola ohodotená na 97,92 b./100 b., ponuka plzenskej Škody bola ohodnotená na 80,62 b./100 b., pričom poľský výrobca bodoval najmä vďaka nízkej nákupnej cene a nižším údržbovým nákladom

Pre poľskú PESU sa malo jednať po potvrdení výsledku o prvú zákazku na dodanie električiek na Slovensko. Len niečo vyše týždňa po zverejnení informácie o vyhodnotení ponúk boli Úradu pre verejné obstarávanie doručené námietky, ktorých predmetom bola takmer každá časť verejného obstarávania, a to námietky ohľadom vyhodnotenia ponúk, podozrenie na mimoriadne nízku ponuku, námietky ohľadom vyhodnotenia a námietky ohľadom posúdenia technických parametrov.

Navrhovateľ tvrdil, že v prípade vyhodnotenia ponúk nejednal dopravný podnik transparentne a nezverejnil presné dôvody výberu konkurenčnej ponuky. V prípade podozrenia na mimoriadne nízku ponuku navrhovateľ tvrdil, že konkurenčná spoločnosť nezapočítala do ceny všetky aspekty, okrem toho sa tiež malo jednať o ponuku nižšiu o 10% oproti predpokladanej cene zákazky a o 20% oproti konkurenčnej ponuke. V prípade námietok ohľadom vyhodnotenia verejného obstarávania napádal navrhovateľ najmä ceny náhradných dielov, ktoré podľa neho vďaka "diere" vo formulácii verejného obstarávania umožňovali špekulatívne konanie a neadekvátne znižovali údržbové náklady vďaka ich nezáväznosti. V prípade námietok ohľadom posúdenia technických parametrov namietal navrhovateľ najmä bodový zisk konkurenčnej spoločnosti skrz šírku uličky, nakoľko vychádzal z faktu, že spoločnosť PESA uspela v tendri s modelom o šírke skrine 2 400 milimetrov, teda o šírke štandardnej pre poľské podmienky.

Konečné stanovisko Úradu pre verejné obstarávanie po prešetrení znelo, že námietky navrhovateľa sú s výnimkou časti "Vyhodnotenie" opodstatnené a nariadilo dopravnému podniku zopakovať vyhodnotenie ponúk s ohľadom na námietky uvedené v sťažnosti. Aj po opakovanom vyhodnotení ponúk sa víťazom verejného obstarávania stala poľská PESA Bydgoszcz, ktorá uspela s jednotkovou cenou 2,15 mil. € bez DPH za vozidlo (spolu 64,5 mil. € bez DPH) a prvých 10 vozidiel by mala dodať najneskôr do 22 mesiacov od podpisu zmluvy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dexius.74 #1:
Mas pocit,ze polske autobusy su dnes na tom horsie ako ceske ?
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/informacie/detail/14266
Úrad pre verejné obstarávanie, odbor Dohľadu informuje, že dňa 15.10.2021 sa začalo konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok podľa § 170 ods. 3 písm. f) proti vyhodnoteniu ponúk alebo návrhov, č. k. 12409-6000/2021-OD, vo verejnom obstarávaní na predmet zákazky "Obnova vozidlového parku električiek v Košiciach - 2. časť
Toto je správne? ...námietky navrhovateľa sú s výnimkou časti "Vyhodnotenie" opodstatnené... nejde skôr o to, že námietky boli nedôvodné okrem časti vyhodnotenie? 😁
Reakcia na: Dexius.74 #1:
V Bratislave by Ti vedeli o škodovkách rozprávať...
Reakcia na: Mike #5:
Aj v Budapešti o Combinách a v Berlíne o Flexitách. Každý hejtuje to svoje, ak to nie je T3, Düwag alebo Gotha 😁.
Reakcia na: S499.1023 #6:
A v Košiciach Varia. 😂
Reakcia na: TeBeCe #3:
takze ako vidno cirkus humberto vramci tendra este len zacina, to bude na hoodne dlho... tipujem mozno aj dva roky ked ne viac kym tu vobec (ak) nejaka elektricka vobec dojde..medzitym bude milion odvolani proti vitazovi, obstrucie, cirkusy.. a mozno nakoniec aj celu sutaz zrusia.. ale dalo sa cakat, klasika..
Reakcia na: Podhradovčan2 #9:
takze uz aj korzar o tom pise... nieco tam na tej cene smrdi.. ani v Krakowe nestali Pesa tak lacno za kus, to bude velmi orezany smejd ked to vyrobia za taku cenu, spravili to zamerne aby podliezli skodu na istotu, niekto za to urcite dostal tucne provizie do vrecka..cize klasika opakuje sa situacia ako za sudruha harasiho s taskentwagenami.. spravne drzim palce skode, nech to poriadne do hlbky presetria, nasadil by som tam specialne vysetrovacie timy naka ,samozrejme najprv to musia presetrit do hlbky UVO ..kazdopadne pre Kosice to nie je dobre znamenie a sprava.. lebo cim dalej tym je pravdepodobnejsie hrozi scenar, že peniaze prepadnú..
Pretože ak DPMK vyhlási súťaž novú a uspeje Škoda, odvolajú sa zas Poliaci. A takto dookola, kým sa prešvihne termín.
Keby sa konalo transparentne od samého začiatku, tak aj odvolaní porazeného by sutaz bola uz teraz uzatvorená a zmluva podpisaná
..a aj samotny nadpis tohto clanku zavadza, elektricky stale nedoda nikto, kedze zmluva stale nie je podpisana realne, nie ze doda Pesa.. doda ich ,az bude zmluva podpisana aj realne potom tu mozte davat taketo nadpisy, dovtedy je to len zavadzanie 😉
Reakcia na: xdobo #10:
Jasné, už len Škodovka má čo rozprávať o cene.

Prečítaj si tento článok a potom znova prehodnoť svoj príspevok:
https://www.cs-dopravak.cz/plzen-koupi-dalsi-tramvaje-skoda-40t-prototyp-zahaji-zkousky-s-cestujicimi/

Inak tie tvoje hatlaniny sa čítajú strašne ťažko.
Reakcia na: xdobo #10:
Tak zrovna Škodovka je známa tým, že všade kde sa dá, svoju cenu nafukuje - a potom veľmi dupoce nožičkami, keď si niekto dovolí ponúknuť menej.
Reakcia na: Yogi616 #11:
rozdiel je ze Ostrava aj Plzen podpisuje a skoda vozy realne dodava kdezto u nas nic este ani len podpisane nie je a tak skoro ani nebude ako sa zda.. https://www.cs-dopravak.cz/skoda-39t-nova-tramvaj-konecne-dorazila-do-ostravy/
Reakcia na: xdobo #13:
Treba tiež povedať, že Ostrava i Plzeň robili obstarávania na tie električky, ktoré im teraz Škodovka dodáva, ešte pár rokov dozadu, my až teraz. 😂

Ostrava v 2017: https://www.cs-dopravak.cz/2017-9-4-ostrava-chce-dalch-40-novch-tramvaj-tentokrt-velkokapacitnch/
Plzeň v 2018: https://www.cs-dopravak.cz/2018-5-9-plze-chce-nov-tramvaje-za-11-mld-k/
Reakcia na: xdobo #13:
ale pozri sa, aké mali tie opletačky okolo toho, hlavne tá súťaž v Ostrave je riadne zaujímavá
Reakcia na: Yogi616 #15:
tak to ano, radsej to neprivolavajme.. snad ostravsky scenar tu nebude..hlavne aby to nezrusili ,radsej nech ta Pesa prejde ved aj na dopravakovi ju chvalia ze je to dobra volba..
Inak ked uz sme pri polskych vyrobcoch elektriciek tak aj Modetrans z Poznani celkom pekny nizkopodlazny model maju moderus-gamma mohli tiez vyhrat s touto brikou sutaz alebo sa apson prihlasit.. http://www.modertrans.pl/product/moderus-gamma/ najnovsie dodavaju pre Wroclaw,take iste by som si vedel predstavit aj pre Kosice 😉 https://www.cs-dopravak.cz/modertrans-dokoncil-prvni-tramvaj-gamma-pro-wroclaw/
Reakcia na: xdobo #17:
Nebolo by najlepšie objednať od každého výrobcu po jednom kuse?
Reakcia na: S499.1023 #18:
Ja by som odporučil odkúpiť už vyrobené električky, veď predsa len tieto odstavené električky by mali mať nižšiu hodnotu, dopravcovia sa ich potrebujú zbaviť, a môžeme ich zaradiť za kratšiu dobu.
Pre príklad nemusíme ísť ďaleko: INEKON 210 - SUPERIOR PLUS.



*Ak to náhodou niekto myslel vážne, myslím to ironicky, samozrejme že šanca kúpiť a sprevádzkovať takúto električku je rovná nule
ako teraz vlastne pesa uz zacne s dodavkami elektriciek alebo ma skoda este sancu uspiet? kedy sa predpoklada prichod prvej elektricky?
Reakcia na: xdobo #20:
To snáď nemyslíš vážne túto otázku... 😂
Reakcia na: Yogi616 #21:
Na pána xdoba máš vysoké nároky. 😉
Reakcia na: xdobo #20:
Vyrobiť (a predtým ešte vyprojektovať) električku bežne trvá rok (a viac), takže prvú novú električku by som neočakával skôr ako v závere budúceho roka.
Reakcia na: Dispecer #23:
primator hovoril nieco ine a ja mu verim v tomto! 😉
Reakcia na: Dispecer #23:
jooo ale tak teda ako to je? doda to Pesa je to jasne alebo este stale su tam techle mechle s odvolavanim sa Skodovky a podobne?
Reakcia na: LUKYmhd #25:
je podpísaná zmluva? odpovedz si na túto základnú otázku a potom zistíš, kto vozidlá dodá
zaujimave Wroclaw vyhlasil dalsiu sutaz na elektricky tentokrat sa biju obaja polski giganti o dodavku vramci druheho tendra ,mohli sa obaja prihlasit aj do nasej sutaze,namiesto skody by som urcite skor bral modetrans gamma, vyzera celkom k svetu.. https://www.cs-dopravak.cz/o-dodavku-tramvaji-do-wroclawi-bojuji-pesa-a-modertrans/
Reakcia na: xdobo #27:
Modertrans je gigant? 😂 😂 😂 Veď to je poľská verzia Pragoimexu 🙂
Reakcia na: myslavcan #28:
Gigant to rozhodne nie je, ale na druhú stranu, keď si porovnáme najnovšie výtvory Pragoimexu (EVO1/EVO2) a Modertransu (Gamma), tak myslím, že je jasné, kto si dal viac záležať na svojom produkte. 🙂
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22805059/vitazne-kosicke-elektricky-novy-twist-maju-patrit-k-najmodernejsim-v-europe.html

PESA aj po tretí krát vyhrala súťaž, uvidíme či to bude konečne definitívne, alebo sa kolotoč iba rozbieha.
Reakcia na: Podhradovčan2 #30:
ma niekto aj odomknuty cely clanok? uz bolo nacase.. snad uz konecne podpisu, bo uz je to neskutocne natahovanie.. toto nema obdoby v celej historii ,snad do tretice vsetko dobre!
Škoda sa určite odvolá a bude to robiť dovtedy, kým Košice neprídu o spomínané eurofondy. V zmysle hesla, nemám ja, nebude mať nikto...
Reakcia na: Yogi616 #32:
V tom prípade ale zmente láskavo zavádzajúci názov článku že električky dodá pesa keď ich nedodá.. 😉
Veď nám tu stačia aj rasiho taskentwagen kadibudky to je verejne známe.. Sa pamatam ako ich tu bývalé vedenie DPMK s vyhovorkynou dutou karafou, našou starou známou miškou ospevovali vo veľkom ako sa oni podľa ich názoru trafili v súťaži na sto tisíc percent a ako pri prvých dodaných kusoch okolo nich dobré že netancovali ako divosi z pralesa keď ulovia korisť 😂 akoby šlo o nejakú svätú mantru
Pritom ich nechcú odkúpiť ani zaostalé a chudobné východné trhy a teraz sa ich mesto nevie zbaviť.. Polaček sa síce o to snažil ale neuspel keďže nik o ne záujem neprejavil..