Ušiel vám spoj skôr, ako mal podľa cestovného poriadku ísť?

Najmä v časoch mimo prepravnej špičky a počas víkendov sa stáva, že skrz nižšiu hustotu premávky jazdia spoje MHD predčasne oproti cestovnému poriadku, hoci by sa tak nemalo diať. Ak sa vám stane, že autobus nestihnete, aj keď by podľa cestovného poriadku ešte na vašej zastávke byť nemal, bezodkladne to nahláste na infolinke DPMK 055/64 07 407 alebo priamo na oddelenie sťažností DPMK 055/64 07 100. Pri nahlasovaní predčasného odchodu nezabudnite uviesť:

  • číslo linky,
  • smer linky,
  • zastávku a čas odchodu z nej,
  • evidenčné číslo vozidla (ak ste ho postrehli).

Zodpovedná osoba dopravcu váš podnet preverí a ak sa zistí pochybenie, DPMK bude ďalej postupovať v súlade s internými predpismi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak v Prahe su bus monitorované cez GPS a postihy su celkom vysoké, ale v špičke casto spoje meškajú a stane sa ze ide ina linka nez mala v case inej, ale ide to na metro 😃 Tram majú mobilní tabla, tak tam si človek môže pozrieť, koľko mešká. Ale top bol ten nedávny prenos o situácii u Andela, ta Nádražni ulice je peklo uz niekoľko rokov a ešte sa čaká reko Barandaku, tri roky..
Svojho casu som sa snazil automaticky stahovat informacie o odchodoch konkretneho spoja pre moje ucely. Emtest ma odkazal na DPMK ako vlastnika dat a z DPMK som odpoved nikdy nedostal takze nic z toho.

Aktualne zijem v Ostrave. A popravde, netusim kedy mi ide elektricka do prace a ci meska alebo chodi skor. Nikdy som nemal potrebu to riesit. Do 5 minut pride dalsi. To je v Kosiciach dost nealne a naozaj sa necudujem, ze ludia dobiehaju na spoje a riesia nadbehy.
Príklad z dneška, zo sofijskej odišiel celú minútu skôr a potom pri tescu čakal na odchod... Ako keby bola šanca že práve tam niekto dobehne ráno o šiestej...
Reakcia na: veteran #13:
Podľa reakcie sa jeden notoricky nadbehovac z radov vodičov našiel tu v diskusii.
U nás vyhodí systém každému vodičovi , koľko percent spravil nadbehov za určité časové obdobie. Ak by to chceli pozerať konkrétne každý spoj, tak to musia rozklikávať všetky spoje zaradom.
Reakcia na: mi.v #10:
KE sekcia zatiaľ žiadnu formu lepšej spolupráce s DPMK nevedie a obávam sa, že po dnešnom zverejnení “obsahu” tohto článku denníkom Košice:Dnes tak skoro ani nebude. 🙂
Reakcia na: Dispecer #15:
To by z logiky veci a z povahy práce dispečera malo začať pískať, trúbiť a blikať na monitore. Najmä ak sa podnik oháňa, že nadbeh je neprípustný. Pokiaľ to majú, tak nie je dôvod, aby to cestujúci (= zákazník) nahlasoval, softvér odchytí 100,0% prípadov.

Lebo už sa mi stalo, že som kvôli nadbehu takmer nestihol vlak (jediný, t.j. posledný v dni, ďalšia električka prichádzala na STN kvôli balkánskym intervalom po odchode vlaku, takže taxi), volal som na podnik a odpoveď dispečerky (či kto to bol) bola: "héééj, ide s nadbehom? Dobre, poviem mu".

To potom ide človeka roztrhnúť od zlosti. Po prvé, ani nevie, že sa jej po meste premáva Fittipaldi s 2 minútami nadbehu pri 15-minútovom intervale a po druhé "mu povie".

Teda niežeby som bol zástanca prehnaných represií na pracovisku, ono to dobrotu nezvykne robiť... ale žiaľbohu, keď tam majú takýchto exotov, tak nejaká forma represie prísť musí. Pretože takéto správanie je jedným z faktorov, prečo máme v Košiciach taký Balkán, aký máme.
Reakcia na: veteran #13:
Myslel som zlý čas na hodinkách cestujúceho. 😉
Reakcia na: veteran #13:
"- vygenerovať nejakú súhrnnú správu do kvázi správneho konania - nech si to rieši podnik s dotyčným vodičom, načo do toho ťahať zákazníka"
Toto určite robí, v minulosti som niekoľko krát zaregistroval existenciu tabuľky so zoznamom nadbehov vodičov - otázka skôr je, či ju generuje priebežne alebo až na vyžiadanie používateľa aplikácie.
Reakcia na: P1X3L3310 #7:
Jsem řiditel tohohle autobusu,
mám svý pravidla a svý know-how !
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Zlý čas na palubáku by ani nemal nastať, to je nonsens, aby to nebolo nastavené centrálne.

No a navyše, ja sa naozaj divím, že ten hyperdokonalý softvér nemá v sebe funkcionalitu, ktorá by zaevidovala každý skorší odchod zo zastávky. Cestovné poriadky to v sebe má, presný čas tiež, polohu vozidla takisto. Teda je tam všetko.

V prípade nadbehu by to malo:
- notifikovať príslušného dispečera,
- notifikovať vodiča na palubáku explicitne, nie ofarbením políčka s časom,
- vygenerovať nejakú súhrnnú správu do kvázi správneho konania - nech si to rieši podnik s dotyčným vodičom, načo do toho ťahať zákazníka
- a vôbec by som sa nepriečil tomu, aby to vedelo rovno do mzdového systému poslať informáciu o krátení platu/odmien

Som zvedavý, koľko notorických nadbehovačov by sa po pár takýchto zrážkach z platu našlo.
Reakcia na: P1X3L3310 #7:
Ak sa ti nepáči súčasné zamestnanie, tak odporúčam presedlať napríklad na šoféra pohrebného vozu, tam ti zákazník nebude kafrať do remesla.

Prípadne ak ti úplne nevyhovuje práca s ľuďmi, treba skúsiť nejaký náklad (drevo, kovové odliatky, ale ani kravy alebo prasce sa nebudú sťažovať na nič).
Reakcia na: P1X3L3310 #7:
Ak mal zle nastavené hodinky, tak by to oddelenie sťažností malo zistiť, veď snáď dohladávajú skutočný čas odjazdu z palubáku a až potom žiadosť vyhodnotia, buď v prospech vodiča, alebo cestujúceho. Takže, sa nemusíte báť, že to bude pre vodičov nefér. 🙂
Reakcia na: TomoSK #9:
Ak ste admin, máte nejaké info, či bude mať iMHD časom aktuálne časy spojov? A tiež, prečo si na tie nadbehy v DPMK nespúšťajú interný report, ktorý povedzme každé 2 dni vyhodnotia.
Reakcia na: P1X3L3310 #7:
Áno, tento článok na to cestujúcich priamo navádza a je to aj jeho jediný účel. Predčasné odchody sa u nás dlhodobo neriešia a je to dosť značný problém, najmä u liniek s intervalom ≥30'. 🙂
Reakcia na: P1X3L3310 #7:
A? Ak mal zle nastavené hodinky cestujúci, jeho chyba. Ponesie následky vo forme zmeškanka spoja. Ak vodič si nevie skontrolovať čas na palubáku, jeho chyba. Ponesie následky vo forme krátenia prémie.

Že vzrastie počet sťažnosti? Povedal by som, že Oddelenie sťažnosti je určené na ich príjimanie.

P.s stažnosti na cestujúcich je možné podať na personálnom v DPMK, resp. v hociktorej logistickej firme v okolí KE. 😉
sťažnosti na cestujúcich sa podávajú kde? vďaka tomuto článku iba vzrastie počet zbytočných sťažností od cestujúcich, ktorý majú zle nastavené hodinky, z nestihnutia spoja začnú obviňovať iných a tento článok ich k tomu priamo navádza
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
To je dobrá otázka, ale na niekoho, kto má na starosti imhd.sk alebo niekoho, kto je kompetentným zamestnancom DPMK v tejto oblasti. 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
V KE sekcii je počet interných informácií tohoto typu blízky nule, takže keby tu nikto nenapísal lepšiu odpoveď ako je táto, bude to tak trochu štandard.

Najlepšie by bolo, keby si v DPMK robili a vyhodnocovali report s odchýlkami a nápravu zjednávali interne.
Reakcia na: mi.v #3:
Vďaka, myslel som, ale tabuľu s reálnymi odchodmi, napr. ako v Ba. 🙂
Plánuje sa aspoň takáto zmluva na používanie dát?