Ďalšie rozvojové plány

V strategických dokumentoch mesta, samosprávneho kraja i štátu sa nachádza viacero investičných zámerov rôznej nákladovosti. Zásobník projektov zahŕňa malé a menej nákladné projekty ako napríklad zatraktívňovanie prestupov a dostupnosti zastávok, viaceré zámery na spracovanie strategických dokumentov, ale aj veľké investičné projekty ako nové električkové trate a zabezpečenie vzniku integrovaného dopravného systému.

Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Strategické dokumenty

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Spracovanie Generálneho dopravného plánu sídelného útvaru Košice

Mesto Košice

Spracovanie dokumentu má viesť k zlepšeniu plánovania verejnej dopravy a zvýšeniu jej konkurencieschopnosti.

Posledný dopravný generel v Košiciach bol spracovaný v 80. rokoch.

Projekt je v štádiu plánovania, jeho financovanie nie je zabezpečené

cca 200 000 €

neznámy

Technická štúdia napojenia TIOP Moldava nad Bodvou

KSK

Štúdia má viesť k realizácii nového cestného napojenia na cestu I/16 a vylúčeniu autobusovej dopravy z intravilánu Moldavy nad Bodvou.

Projekt je v štádiu plánovania, jeho financovanie nie je zabezpečené.

neznáme

neznámy

Územný generel dopravy VÚC KSK

KSK

Spracovanie dokumentu má viesť k zlepšeniu plánovania verejnej dopravy a zvýšeniu jej konkurencieschopnosti.

Projekt je v štádiu plánovania, jeho financovanie nie je zabezpečené.

neznáme

neznámy

Investície do hromadnej dopravy nezávislé od trakcie

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Modernizácia dopravného dispečingu DPMK (1. a 2. etapa)

DPMK a.s.

Zrealizované, projekt bol spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja

778 350€ 

2018 - 2022

Modernizácia údržbovej základne v Košiciach (1. a 2. etapa)

 DPMK a.s.

O projekte nie je okrem názvu viac informácií. Dá sa však predpokladať, že sa jedná o modernizáciu Garáže Hornádska.

Ide o zámer, momentálne neexistuje nijaká štúdia, nie je jasné ani financovanie projektu. 

36 693 500€

neznáme

Integrovaný dopravný systém KSK

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach - Moldava nad Bodvou

ŽSR

V rámci projektu príde k elektrifikácii trate od stanice Haniska pri Košiciach až po TIOP Moldava nad Bodvou v dĺžke 21,5 km.

Konečným dôsledkom má byť nasadenie EMJ na vlaky Košice - Moldava nad Bodvou mesto.

Projektová dokumentácia bola obstaraná prostredníctvom OPD v rokoch 2014 a 2015. Financovanie realizácie projektu zabezpečené prostredníctvom OPII a Programu Slovensko.

~ 64,3 mil. € bez DPH

6/2021 - 2024

Centrálny dispečing IDS

KSK

Prvá etapa vybudovania centrálneho dispečingu IDS Východ zabezpečí garantované prestupy a informačné tabule na zastávkach so zobrazovaním odchodov v reálnom čase

~ 169 tisíc €

2023 - 1/2024

Tarifno-informačné zabezpečenie IDS

KSK

Dodávka odbavovacích a informačných zariadení (softvér a hardvér) pre regionálnu autobusovú dopravu ako základný predpoklad zjednotenia cestovných dokladov. Projekt financovaný cez IROP.

2 809 286 € bez DPH (eurobus Košice)

1 387 714 € bez DPH (Arriva Michalovce)

2022 - 2023

Výstavba TIOP v KSK, 1. etapa

KSK

Realizácia terminálov integrovanej osobnej prepravy v Trebišove a Michalovciach v nadväznosti na budúci IDS KSK.

Projektová dokumentácia bola obstaraná prostredníctvom OPD. Realizácia projektu TIOP Trebišov financovaná z OPII.

Realizácia TIOP Michalovce (železničná časť) je zahrnutá v rámci projektu elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou - Humenné. Financovanie zabezpečené z Plánu obnovy. Nová autobusová stanica Michalovce bola otvorená v 1/2021.

13 556 073 € bez DPH (TIOP Trebišov)

9/2021 - 10/2023 (TIOP Trebišov)

10/2024 - 7/2025 (TIOP Michalovce)

Výstavba TIOP v KSK, 2. etapa

KSK

Projektová dokumentácia a realizácia terminálov integrovanej osobnej prepravy Košice-Stred, Košice-Sever, Spišská Nová Ves, Margecany, Krompachy a Prakovce v nadväznosti na budúci IDS KSK.

Zámer nebol zaradený do OPII, jeho realizácia je v najbližších rokoch nepravdepodobná.

neznáme

neznámy

IKD, sídlisko Ťahanovce - Terminál Sever - Námestie Maratónu mieru

Mesto Košice

Zámer počíta so zrealizovaním trate z Námestia Maratónu mieru cez Terminál Sever až na sídlisko Ťahanovce. Trať má byť zjazdná pre bežné mestské električky i súpravy tram-train.

V rámci projektu bola spracovaná len dokumentácia na stupni DÚR, opodstatnenosť takejto trate bude nutné doložiť. Trať obchádza intravilán sídliska, ideálne nie je ani rozmiestnenie zastávok.

117 078 801 €

neznámy

IKD, depo koľajových vozidiel a servisné centrum

Mesto Košice

Zámer počíta so zrealizovaním depa a údržbového zázemia pre vozidlá tram-train v areáli bývalej magnezitky.

Keďže sa so zavedením integrovaného systému počíta až okolo roku 2020 a nákup vozidiel tram-train je otázny, realizácia projektu je v aktuálnom programovacom období nereálna.

neznáme

neznámy

IKD, TIOP Krásna nad Hornádom

Mesto Košice

Zámer počíta s výstavbou TIOP v priestore železničnej stanice Krásna nad Hornádom.

Výstavba TIOP je v súčasnosti nereálna vzhľadom na príliš nízke prepravné nároky.

neznáme

neznámy

Koľajové napojenie PP Kechnec a PZ Bočiar na IKD

ŽSR

Projekt nadväzuje na štúdie IDS KSK. Cieľom má byť vybudovanie novej koľajovej trate od zastávky Hutníky cez priemyselnú zónu Bočiar až do priemyselného parku Kechnec.

Výstavba je vzhľadom na momentálne nízke prepravné nároky nereálna.

neznáme

neznámy

Koľajové napojenie PP Pereš a letiska Košice na IKD

ŽSR

Projekt nadväzuje na štúdie IDS KSK. Cieľom má byť vybudovanie novej koľajovej trate od Pereša až ku prijímacej hale letiska Košice cez priemyselný park Pereš.

Výstavba je vzhľadom na momentálne nízke prepravné nároky nereálna.

neznáme

neznámy

Autobusová doprava

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Modernizácia odbavovacieho systému vo vozidlách MHD

DPMK a.s.

Nakúpených malo byť 1100 čítačiek BČK s validátorom lístkov a možnosťou platby bezkontaktnou kartou.

V máji 2019 bola súťaž na dodávateľa označovačov zrušená ÚVOm. V opakovanej súťaži bola nakoniec zmluva podpísaná v roku 2022 s víťazom súťaže EMTEST+EMLINES s termínom dodania prvých 354 čítačiek v roku 2023. Kúpna zmluva však bola pred koncom roka 2023 zrušená. Financovanie malo byť zabezpečené z eurofondov cez IROP.

929 000 € bez DPH

neznámy

Nákup autobusov MHD

DPMK a.s.

V rokoch 2019 až 2022 bol naplánovaný nákup nových autobusov o objeme 10 % celkového vozoparku ročne. Pre roky 2019 až 2020 sa počítalo s 16 ks 18 metrových, 4 ks 12 metrových autobusov a 2 ks elektrobusov

V roku 2021 bolo dodaných 15 naftových 12-metrových autobusov na základe zmluvy z roku 2018 a prefinancovaných úverom, v roku 2023 sa s využitím eurofondov zakúpili 2 štandardné a 1 kĺbový autobus s CNG pohonom.

3 148 500 € bez DPH (15 naftových autobusov)

978 500 € bez DPH (3 CNG autobusy)

2021 - 2023

Nákup elektrobusov a nabíjacej infraštruktúry

DPMK a.s.

Cieľom projektu je obstaranie max. 30 kĺbových (18-metrových) elektrobusov a vybudovanie nabíjacej infraštruktúry pre elektrobusy vo vozovni Hornádska a v obratisku KVP, kláštor.

Súťaž na dodávateľa bola vyhlásená v 3/2024.

Financovanie sa predpokladá z eurofondov v rámci Programu Slovensko, príp. z iných zdrojov.

28 682 000 € bez DPH

po r. 2024

Modernizácia existujúcej alebo výstavba novej autobusovej garáže v juhozápadnej časti intravilánu mesta

Mesto Košice

Zámer počíta s ideou vzniku druhej definitívnej autobusovej garáže po zrušení parkovacej plochy na VŠA.

Momentálne nie je jasné, kedy a či vôbec dôjde k realizácii tohto zámeru. Parkovacie plochy a plnička CNG má byť z areálu VŠA vysťahovaná z dôvodu výstavby futbalového štadióna.

neznáme

neznámy

Električková doprava

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Modernizácia vozidlového parku električiek

DPMK a.s.

Jedná sa o nákup 29 ks električiek o dĺžke 32 metrov, ktoré by mali nahradiť električky T6A5 a KT8D5.

Zároveň je nákup podmienený realizáciou projektu MET 2, prípadne výstavbe nových električkových tratí.

Financovanie nákupu je otázne.

81 000 000 €

neznámy

Dobudovanie električkovej siete o úsek Námestie Maratónu mieru - Svätoplukova - otočka Staničné námestie

Mesto Košice

Cieľom zámeru je dobudovanie, resp. obnova vnútromestského električkového okruhu.

Projekt nebol zaradený do OPII, posledné technické štúdie boli vypracované ešte na prelome 80. a 90. rokov. Realizácia zámeru je v najbližších rokoch nepravdepodobná.

neznáme

neznámy

Prestavba nadjazdu rýchlodráhy v Pereši a modernizácia rýchlodráhy do U. S. Steel

Mesto Košice

Cieľom zámeru je prestavba nadjazdu pri Pereši, ktorá značne spomaľuje električkovú dopravu. Rekonštrukciou má zároveň prejsť celý úsek rýchlodráhy.

Projekt nebol zaradený do OPII, pri súčasnom vyťažení rýchlodráhy (takmer výlučná obsluha súkromnej spoločnosti) a prevádzke súbežnej autobusovej dopravy je financovanie z eurofondov nereálne.

neznáme

neznámy

Zavedenie kapacitnej električkovej dopravy zo sídliska Ťahanovce

Mesto Košice

Zámer je zaradený do zásobníka projektov ako alternatíva pre prípad, že sa nebude realizovať projekt IKD, konkrétne úsek od Terminálu Sever na sídlisko Ťahanovce.

Výstavba takejto električkovej trate si vyžaduje postavenie približne kilometrovej estakády ponad Hornád a rekreačnú zónu Anička. Trať v navrhovanej trase obsluhuje len zanedbateľnú časť sídliska, preto je efektívnosť takejto investície sporná.

neznáme

neznámy

Dobudovanie električkovej siete o úsek Bardejovská - Popradská - Moldavská

Mesto Košice

Zámer je zaradený do zásobníka projektov, nebol však zaradený do OPII.

Výstavba trate v navrhovanej trase je plánovaná od 70. rokov, jej opodstatnenie však bude potrebné doložiť štúdiou udržateľnosti.

neznáme

neznámy

Dobudovanie električkovej siete o úsek - otočka Sídlisko nad Jazerom-Krásna nad Hornádom - dopravná obsluha Sídliska Východné mesto

Mesto Košice

Zámer je zaradený do zásobníka projektov.

Výstavba trate bude potrebná až po vzniku kompaktných štvrtí v lokalite Východné mesto.

neznáme

neznámy

Trolejbusová doprava

Názov projektu

Nositeľ projektu

Stav

Finančné náklady

Termín realizácie

Modernizácia trolejbusovej infraštruktúry

DPMK a.s.

Zámerom je obnoviť jestvujúcu trolejbusovú infraštruktúru, ktorá je v pôvodnom stave od jej výstavby.

Ide o zámer, momentálne neexistuje nijaká štúdia, nie je jasné ani financovanie projektu.

3 000 000 €

neznáme

Nákup trolejbusov

DPMK a.s.

Zámerom je nakúpiť 30 ks parciálnych trolejbusov. Ich premávka je okrem liniek 71 a 72 predpokladaná na Sídlisko Ťahanovce a Podhradovú.

Nákup vozidiel je podmienený štúdiou o obnove trolejbusovej dopravy v Košiciach. Nie je jasné ani financovanie projektu.

20 100 000 €

neznáme


Zdroje informácií

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslim, ze tomuto clanku by sa zisiel update.
Reakcia na: 110mat110 #1:
No akurát Modernizácia zastávok verejnej dopravy a informačných systémov stačí dať do stavu "v realizácii" a Modernizácia vozidlového parku električiek do stavu "zrealizované".

Niečo málo informácií sa dá dohľadať ešte o elektrifikácii Moldavy a TIOP Trebišov/Michalovce, zvyšok ani srnka netuší. Mnoho fantasmagórií snáď čoskoro zmizne aj z projektových zásobníkov.
Reakcia na: veteran #2:
Súťaž Modernizácia odbavovacieho systému DPMK zrušil ÚVO, aj to doplním.
Reakcia na: 110mat110 #1:
Lepšie? 🙂
Reakcia na: afeno #4:
Dakujem 🙂
Ten zámer nakúpiť 30ks trolejbusov asi už nebude aktuálny aj keď tam je 2023-2024 nie?
Reakcia na: maco.mhd #6:
Pochybujem, v roku 2024 ani žiadne obnovenie vozového parku nemá byť asi skôr v roku 2025 a to budú iba tie elektrobusy
Opäť ja, nevie mi niekto vysvetliť skratky "PP", "PZ" a "TIOP"?
Reakcia na: maco.mhd #8:
Pravý predný priemyselný park, pravá zadná priemyselná zóna, terminál integrovanej osobnej prepravy.
Reakcia na: maco.mhd #8:
PP = priemyselný park
PZ = priemyselná zóna
Reakcia na: Dispecer #10:
Ďakujem obom, myslíte si, že sa to niekedy zrealizuje?