V nasledujúcich rokoch by mala byť postupne zrekonštruovaná takmer celá koľajová sieť.
Poslanci Mestského zastupiteľstva (MZ) v pondelok 14. decembra 2015 schválili predloženie žiadosti o nenávratný finančný prostriedok (NFP) v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na realizáciu projektu Modernizácia električkových tratí v meste Košice (MET). Predpokladané náklady na stavebné práce sú odhadované na približne 88 miliónov eur bez DPH. Európska únia v prípade schválenia NFP uhradí 85% z tejto sumy, desiatimi percentami sa bude podieľať štát a piatimi percentami mesto.
Projekt MET nadviaže na už zrealizované projekty IKD a MEU. Po jeho zrealizovaní budú kompletne obnovené trasy liniek 2 a 6, prevažne manipulačná trať na Bardejovskej ulici a trať na uliciach Zimná a Němcovej. Rekonštrukcia prvých dvoch menovaných úsekov bola podmienkou pre udelenie NFP na modernizáciu vozidlového parku električiek. Trať po obratisko neďaleko Botanickej záhrady do projektu pribudla po rozdelení pôvodného projektu MET na MEU a MET.
Projekt je rozdelený do 8 ucelených častí stavby (UČS):
- UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
- UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
- UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
- UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
- UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
- UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
- UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
- UČS 15: Križovatka VSS.
Najstaršou UČS je Križovatka VSS zrealizovaná v roku 1983, ktorá je zároveň aj v najkritickejšom technickom stave. Trate v ostatných UČS prešli poslednou modernizáciou v rokoch 1987 (UČS 12 a 13) až 1989 (UČS 09, 10, 11 a 14).
Modernizácia týchto úsekov by mala prebiehať postupne od leta 2016 do roku 2018.
MZ zároveň schválilo začatie projektovej prípravy projektu Modernizácia električkových tratí 2, ktorý priamo nadviaže na predchádzajúce projekty. Zahŕňať bude nasledujúce úseky tratí:
- Verejný cintorín – križovatka VSS (posledná modernizácia v roku 1984),
- Križovatka VSS – Barca (posledná modernizácia v roku 1984),
- Kruhová križovatka Moldavská – Alejová – križovatka VSS (zrealizované v roku 1989),
- Križovatka VSS – Nad jazerom – Važecká (zrealizované v roku 1983).
Po zrealizovaní projektu MET 2 tak zostane v koľajovej sieti Košíc jediná nezrekonštruovaná trať – rýchlodráha do U. S. Steel.
veteran
Na vyprojektovanie Jazera nebolo dosť peňazí v balíku z predošlého obdobia. Okrem iného tam treba vyprojektovať opravu mostného telesa, čo je v porovnaní s Němcovej o dosť zložitejšia a pracnejšia záležitosť.
Mimochodom to zapadlo do požiadavky ucelenosti zmodernizovaných úsekov. Po pridaní Němcovej bude súvisle zrekonštruovaná celá severná časť koľajovej siete.
Podobne na tom boli v Budapešti, kde ucelene rekonštruovali a predlžovali linku 3, aby tam mohli prevádzkovať nové električky (CAF). Detto obnova ich linky 1 a rekonštrukcie a novostavby na budínskej strane.