Nové trolejbusy zatiaľ nebudú

DPMK sa ani na druhý pokus nepodarilo obstarať nové trolejbusy

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil 22. decembra 2014 vo Vestníku verejného obstarávania oznámenie zrušení verejného obstarávania z dôvodu zmeny okolností, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie. Predmetom zákazky "Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach" mala byť dodávka 3 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov. Ani na druhý pokus sa trolejbusy vysúťažiť nepodarilo.

Podľa informácií z vestníka nebola uzatvorená zmluva z nasledovného dôvodu: "Použitý postup zadávania zákazky bol zrušený z dôvodu, že v lehote na predkladanie ponúk bola predložená iba jedna ponuka. Verejný obstarávateľ dôsledne prehodnotil túto skutočnosť a dospel k záveru, že vzhľadom k tomu, že sa jedná o financovanie predmetu zákazky zo štrukturálnych fondov EÚ, prostredníctvom OP Životné prostredie, zo štátneho rozpočtu SR ako aj z vlastných zdrojov verejného obstarávateľa, jedná sa o dôvod hodný osobitného zreteľa, pre ktorý nemožno od verejného obstarávateľa požadovať, aby vo verejnom obstarávaní pokračoval. Vzhľadom k tomu, že verejný obstarávateľ potrebuje zabezpečiť obnovu vozového parku trolejbusov v Košiciach, bude vyhlásené nové verejné obstarávanie na tento predmet zákazky."

Prvé verejné obstarávanie na nové trolejbusy bolo vyhlásené ešte v júni 2014 a bolo zrušené z dôvodu neschválenia žiadosti o nenávratný príspevok ministerstvom životného prostredia. Druhé verejné obstarávanie bolo vyhlásené v septembri, zrušené bolo z dôvodu, že sa do súťaže prihlásil iba jeden uchádzač. Ostáva len dúfať, že sa nové trolejbusy podarí vysúťažiť aspoň na tretí pokus.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: juraj321 #76:
Pretože politické vedenie je proti trolejbusom a systematicky prevádzku likviduje už cca od roku 2005, prakticky odkedy sa zrušila výstabva trate cez Vojenskú, ktorá bola podľa mojich info už pripravená, vyčlenili sa na ňu peniaze, len sa vtedy niekomu zmyslelo, že nie, lebo trolejbusy ideme rušiť.
Reakcia na: juraj321 #76:
Lebo sa niekto snaží/snažil ti ich znechutiť...
Reakcia na: tbus #69:
A ked je to take jednoduche a lacne, preco to nikto nespravi? Mozno by som nebol z tych trolejbusov taky znechuteny.
Reakcia na: KosickyTiger #68:
Elektrobus ma jedinu nevyhodu - cena (baterka a dojazd je otazkou ceny). Preto ich budeme mat spociatku povedzme len 1%-to, ako bude cena klesat, bude sa dokupovat a %-ta zvysovat. Ale nebude sa zase o 5 rokov niekto vyhovarat, ze nekupime elektrobusy (alebo nieco lepsie), lebo sme investovali do trolejbusov a ze nemozeme urobit dobry grafikon, lebo musime ho odvijat od viazanych nemennych sieti a ked uz mame tie kable natahane a trolejbusy nakupene, musime si pockat 20 rokov, kym sa splatia atd. Ano, elektrobusy nie su este dokonale riesenie, ale nezahatame si aspon cestu k novym rieseniam.
Reakcia na: 110mat110 #67:
Ano, su mobily i elektrobusy take i take. Mozes si vybrat, aky si kupis. Technicke pomocky na vymienanie baterii existuju.
Reakcia na: myslavcan #72:
Trolejbusy tiez nemaju. T3 bez elektroniky tiez zvacsa nemaju. Trapi to niekoho?
Reakcia na: Iv #70:
A už si v DPMK všimli, že im chýba zadný transparent? Kým jazdili na tej pseudolinke tak to až tak nevadilo, ale keď sa začnú motať aj v iných častiach mesta, tak to môže spôsobiť malé problémy...
Reakcia na: tbus #69:
A postupne meniť zavesenie na starších úsekoch za delta závesy a hneď sa bude dať "lietať"... ?
Baterkobusy idú od januára na R/O2201, D2202, D3001...
Reakcia na: juraj321 #63:
trolejova siet v KE vobec nie je zastarala, furciansky koniec ma len nieco cez 20 rokov, trat na KVP este o nejakych 5 rokov menej, sak to je jak nove ? Staci dobudovat zopar km trati, vymenit vyhybky zopar oblukov (co sa da zvladnut za par nocnych vyluk) a mame krasnu modernu trat
Reakcia na: juraj321 #66:
Tie tvoje riešenia sú podľa môjho pohľadu dosť nepraktické.
Elektrobusy by som skôr plánoval do budúcnosti, kedy budú efektívnejšie.
Reakcia na: juraj321 #66:
Ocividne stale nie si v obraze. Baterka na sorke vazi asi 3/4 tony. Bez technickych uprav nie je vyberatelna. Neviem co mas za telefon ale z velkej hromady dnesnych telefonov tiez nevyberies baterku.
Reakcia na: tbus #48:
Ak mi na tom stoji biznis, tak aj 5x denne. Neprehodis trikrat baterku, ked ti to prinesie trzby ? Neprehod a stoj na konecnej, alebo podumaj a zariad si to tak, aby si nemusel menit. Riesenia su, len treba viac entuziazmu.
Reakcia na: juraj321 #64:
Kosice nemaju sluzbu, ktora ma menej ako 150km a je na nu potrebny maly autobus. A aj tych 150km treba brat s rezervou. Bus bude plny a razom z toho bude 120km. Pride zima bude z toho 110km a uz spravi len 3 kola. Takyto bus je na nic.
Reakcia na: 110mat110 #61:
elektrobus a autobus su navzajom zamenitelne. elektrobusy mozno presunut na linky, kde vydrzia a autobusy na ostatne. Nie je povinnost dat elektrobusy na L71/72. Postupne, ako sa budu elektrobusy modernizovat, bude sa ich pomer k autobusom zvysovat. Mimochodom L71/72 sa moze kludne zmenit, rozdelit, pokombinovat s inymi linkami. Zavislost na kabloch skonci. Lahsie sa bude upravovat aj grafikon.
Reakcia na: 110mat110 #60:
Znie to dobre, ale nestalo sa tak teraz, ani za poslednych 15 rokov. Zle spravena a zastarala trolejova siet a zastarale trolejbusy je akoby nebolo nic. Keby sa malo investovat, trebalo by zacat takmer odznova. A prostriedky sa uz minuli na ine. Takze radsej zacat postupne budovat flotilu elektrobusov.
Reakcia na: 110mat110 #50:
Neprekrucam, nevyjadroval som sa k tomu co predbehnes alebo nepredbehnes ty (si macher, ked jazdis v zavetriach busov, bez ironie), ale co si potvrdil je, ze trolejbusy su dlhodoby problem. Vsetci to vieme a tuto nepodarenu machulu chce niekto este viac rozmazavat dalsimi pseudoinvesticiami.
Reakcia na: juraj321 #59:
1)Baterkobus sa nekupoval z eurofondov. Vsetko slo z nasich dani.
2) Trolejbus ma neobmedzeny dojazd. Ak chces naraz prevadzkovat 2 vozidla potrebujes 2 trolejbusy ktore mozu krutit od rana do noci alebo 4 baterkace. 2 rano, 2 poobede. Ani s 3 nic nevymyslis lebo 1 nevydrzi cely den.
Reakcia na: juraj321 #58:
Ale problem nie je v trolejbusoch! problem je vo vedeni podniku. Riesenie bolo jednoduche. Miesto 127 soriek kupit 100. 27 trolejbusov za €urofondy a za peniaze ktore sa vrazili do busov na tuzkove baterky opravit a dostavat linkove vedenie.
Keby sa zatrolejovala L15 a 19 od stanice (senneho trhu) po KVP dokazali by trolejbusy odviezt cca 1/2 vykonov.
Reakcia na: Dispecer #51:
1) ked to plati eu, tak v ramci spoluucasti ide o par tisic naviac, za tych par tisic ale aj dostanes viac
2) ja som chcel vymienat baterky, no vraj sa to neda, tak musite kupit dva vozy
3) ked kupis 2 vozy, vydrzia ti 2x dlhsie ako 1 voz, takze k tomu jednemu neskor musis dokupit dalsi jeden a vyjde to narovnako