Stanovisko vedenia DPMK k prepúšťaniu

Dopravný podnik mesta Košice v ostatných dňoch zaznamenal zvýšený záujem niektorých médií informujúcich o prepúšťaní. Vyjadruje sa k nemu aj člen Dozornej rady DPMK Miloš Ihnát. Vzhľadom na to, akým spôsobom sa interpretuje táto záležitosť, považuje vedenie DPMK za nevyhnutné vyjadriť svoje stanovisko. Citujeme z tlačovej správy dopravného podniku:

"V roku 2011 sme pripravili správu o situácii v DPMK a stratégiu ďalšieho rozvoja MHD v Košiciach. Konštatovali sme v nej, že DPMK má vozový park s najvyšším priemerným vekom autobusov, električiek a trolejbusov v celom bývalom ČSFR. Konštatovali sme, že sa vynakladajú neúmerne vysoké náklady na jeho udržiavanie z hľadiska nákupu náhradných dielov aj nevyhnutných opráv. Súčasne sme konštatovali, že bezpečnosť týchto vozidiel je na hrane únosnosti. Vedenie DPMK bolo postavené pred rozhodnutie, či pokračovať v prevádzkovaní týmto spôsobom aj naďalej alebo pristúpiť k masívnej obnove vozového parku. Mestským zastupiteľstvom v decembri 2012 bola schválená stratégia stabilizácie rozvoja MHD v Košiciach, ktorej základom bola masívna obnova vozového parku nákupom nových autobusov a električiek, ktoré zabezpečujú 92 %  výkonov DPMK. Logickým dôsledkom tohto kroku je  zníženie nákladov na nákup náhradných dielov a nákladov na opravy, údržbu, čo musí v konečnom dôsledku priniesť, bohužiaľ, aj zníženie počtu zamestnancov potrebných na udržiavanie technického stavu vozidiel. Všetky tieto informácie boli zverejnené pri schvaľovaní zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2014 až 2023, ktorá upravuje podmienky prevádzkovania MHD. Súčasťou zmluvy je odhad ekonomického vývoja, kde je jednoznačne definované aj znižovanie stavu zamestnancov z dôvodu obnovy vozového parku. Je predsa úplne logické, že na udržiavanie prevádzky nového auta sú neporovnateľne nižšie náklady ako na udržiavanie 15 ročného auta, a že toto nové auto je oveľa bezpečnejšie a pohodlnejšie ako to 15 rokov staré. Tento pohľad sme ponúkli akcionárovi a aj predstaviteľom odborov v DPMK s tým, že nákup logicky vyvolá potrebu znižovania stavu zamestnancov, čo bolo aj zo strany zamestnancov chápané ako síce nepríjemný, ale logický dôsledok obnovy vozidiel. Preto dnes sme zaskočení a prekvapení, akým panickým spôsobom sa interpretuje prepúšťanie v DPMK médiami aj  členom dozornej rady DPMK. Uvedomujeme si, že znižovanie stavu zamestnancov je veľmi nepríjemná a citlivá záležitosť, ale v tomto prípade je dôsledkom investícií, ktoré sme realizovali pre zlepšovanie služieb MHD v Košiciach. V snahe zmierniť dôsledky prepúšťania sme deklarovali, že budeme najskôr prepúšťať zamestnancov, ktorí dosiahli dôchodkový vek a tieto miesta ponúknuť ľudom z pozícií, ktoré sa budú rušiť. Uvedomujeme si, že nie je príjemné brať ľuďom prácu, ale v tomto prípade sa predsa jedná o racionalizáciu nákladov a efektívnosť ich vynakladania, pretože DPMK aj naďalej zabezpečuje dopravu v nezmenenom rozsahu, ale neporovnateľne s bezpečnejším a komfortnejším vozovým parkom."

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aky konkretny vplyv maju nove vozidla na zamestnanost? Su sice nove ale tiez sa budu opravovat, kazit a udrziavat tak isto ako aj tie stare.
Nebola sucastou zakazky aj udrzba? Alebo sa to tykalo len elektriciek? Ktosi tusim spominal Tempus, tak neviem ci sa neprepusta preto, lebo sa udrzba outsourcuje ?
Reakcia na: Sheep221 #1:
Niekto kto jazdi osobnym novym autom ma skusenost, ze prve roky sa o nho skoro vobec netreba starat. Staci dolievat benzin a raz za cas dat skontrolovat do servisu. A ten dotycny si mysli, ze tak isto to funguje aj s verejnym autobusom.
Reakcia na: tbus #3:
Som zvedavý, či sa ďalšie vlny prepúšťania budú týkať aj takých zbytočných zamestnancov, ako je napr. hovorkyňa a jej asistentka, údržba tratí (prakticky nefunkčná a nečinná zložka DPMK), tzv. výpočtové stredisko (jediná činnosť je absolútne zaheslovanie počítačov a inštalácia nemožných operačných systémov), pána ex generála, ktorý asi riadi DPMK diaľkovo z Trnavy ( v Košiciach sa ukáže raz za mesiac alebo dva) a mnohých mnohých ďalších. To by bol ozajstný prínos zníženia počtu zamestnancov.
Reakcia na: Alco #4:
No moment, moment. Akože výhovorkyňa s asistentkou by mali ísť preč? A z koho si potom budeme robiť srandu? Kto bude písať budovateľské slohovky? ?
Reakcia na: veteran #5:
Nemaj strach, trkvasov a ozembuchov tam je ešte požehnane, stačí im dať príležitosť sa vyňadriť...
Reakcia na: veteran #5:
Na súdružku Krupskú mi nešahajte...!?
Reakcia na: Alco #4:
Alco pokial viem, tak predseda predstavenstva je zo zdravotnych dovodov zamestnany na polovicny uvazok a nie je vo vykonnej funkcii.