Modernizácia električkových tratí prinesie niekoľko zmien

Okrem rekonštrukcie trate prinesie modernizácia aj úpravu súčasných zastávok, kruhového objazdu, vznikne niekoľko nových zastávok.

Mesto Košice pred niekoľkými dňami vyhlásilo verejné obstarávanie na modernizáciu viacerých električkových tratí. Pod modernizáciou týchto električkových tratí je zahrnutá kompletná modernizácia koľajového spodku a zvršku stanovených úsekov tratí vrátane obratísk a križovatiek v celkovej dĺžke 3 166 metrov (trate IKD) a 8 377 metrov (mimo IKD), modernizácia trakčného vedenia a troch meniarní, modernizácia svetelnej signalizácie, oznamovacích zariadení, diaľkového ovládania a riadiacich systémov a modernizácia centrálneho dispečingu DPMK na Bardejovskej.

Zámer modernizácie trate integrovanej koľajovej dopravy (IKD) zo Staničného námestia cez Kuzmányho na Námestie Maratónu mieru bol zverejnený už v roku 2011, v aktuálne pripravovanej realizácii tejto časti projektu IKD sa iba vypustilo napojenie električkovej trate na trať ŽSR na železničnej stanici. Zámer druhého projektu na modernizáciu tratí mimo projektu integrovanej dopravy zverejnilo mesto tento rok aj v informačnom portáli ministerstva životného prostredia. Aké zmeny by mala priniesť modernizácia týchto tratí? 

Modernizácia tratí

Celkový prehľad rekonštrukcií plánovaných na roky 2014 - 2015 (mapka)  

Plánované úpravy zvršku (ktoré trate by mali byť zatrávnené)  

Koľaje v križovatkách a na cestných prejazdoch budú uložené v betónovej doske, mimo prejazdov bude trať uložená na betónových podvaloch. Trať na Bardejovskej ulici bude zaasfaltovaná po celej dĺžke na úrovni cestnej komunikácie. Priestor trate na Triede SNP bude zatrávnený v celej šírke profilu medzi cestnými obrubníkmi, čiastočne zatrávnená bude aj trať na Ulici Československej armády od Amfiteátra po križovatku so Zimnou a trať medzi zastávkami Zimný štadión a Idanská, zvyšné trate, obratiská a cestné prejazdy na zatrávnených úsekoch budú zaasfaltované. Na prejazdoch na úsekoch tratí IKD by mali byť použité gumové prejazdové panely. V obratiskách Amfiteáter a Havlíčkova bude koľajový zvršok uložený na betónových podvaloch a zaasfaltovaný, pod výhybkami bude betónová doska. Poloha tratí sa s výnimkou kruhového objazdu meniť nebude.

Úprava zastávok

V rámci modernizácie električkovej trate v úsekoch na Triede SNP, Moldavskej a Komenského dôjde k úprave existujúcich električkových nástupných ostrovčekov v počte 8 kusov (bez zastávok na Festivalovom námestí). Električkové zastávkové ostrovčeky sa skrátia/predĺžia na dĺžku 50,0 m, súčasne sa rozšíria z dnešných 2,0 m na šírku min. 2,50 m (rozšírenie o 0,5 m v smere od osi koľaje). Pol metra pre rozšírenie ostrovčekov na Triede SNP sa zabezpečí úpravou šírky jazdných pruhov komunikácie z dnešných 3,50m na 3,25 m. Tým sa dosiahne aj zvýšenie bezpečnosti chodcov na delených priechodoch v križovatkách, kde sa čakacia plocha pre chodcov čakajúcich na signál voľno svetelnej signalizácie zväčší o cca 3m2, čo znamená zvýšenie kapacity daného priestoru o 12 chodcov. Súčasne sa zväčší aj plocha ochranných deliacich ostrovčekov. Riešenie nástupných ostrovčekov bezbariérové, vrátane signálneho varovného pásu okraja nástupných hrán šírky 0,4 m. Nástupné ostrovčeky budú zo zámkovej dlažby. Nové prístrešky na električkových zastávkach plánované nie sú.

Kruhová križovatka Moldavská

Novonavrhované riešenie pozostáva z vytvorenie kruhovej križovatky pre električky s výjazdom a vjazdom pre každý smer. Polomery vjazdových a výjazdových oblúkov sú 35 m. Stredová trať bude o polomere 40 m. Namiesto 16 výhybiek a 12 krížení tak vznikne kruhová križovatka s 8 výhybkami a bez krížení. Výhybky budú umiestnené mimo cestnej komunikácie. Kruhová križovatka bude plynulejšia na prejazd, jednoduchšia na údržbu a v prípade výluk a mimoriadnych udalostí môže slúžiť ako plnohodnotné obratisko z ktoréhokoľvek smeru. Na všetky smery sú plánované električkové zastávky (4 na vjazdoch a 4 na výjazdoch) prepojené na súčasné prechody pre peších po obvode križovatky. Súčasná zastávka na Moldavskej ceste sa presunie bližšie ku križovatke. Navrhovaná dĺžka ostrovčekov na vjazdoch je 34 m, šírka min. 2,25 m, na výjazdoch dĺžka 50 m, šírka min. 2,50 m. Priestor po bývalom električkovom nástupišti na zastávke SOŠ Automobilová sa upraví tak, aby bol na zastávke umožnený prejazd náhradnej autobusovej dopravy.

Nové zastávky na Komenského a Štúrovej

Okrem vybudovania nových stanovíšť pri kruhovom objazde prinesie modernizácia tratí aj ďalšie presuny, či vznik nových zastávok. V rámci modernizácie električkovej trate dôjde k vytvoreniu nového zastávkového ostrovčeka zastávky Krajský súd smer Moldavská. Na Komenského ulici dôjde k úprave existujúcich električkových nástupných ostrovčekov, pričom dôjde aj k ich čiastočným posunom a k vytvoreniu novej dvojice zastávkových ostrovčekov novonavrhovanej zastávky Bocatiova. 

Návrh umiestnenia zastávok v smere jazdy Námestie Maratónu mieru → Havlíčkova:

  • zastávka Bocatiova – pred križovatkou Komenského - Bocatiova (nová zastávka)
  • zastávka Poliklinika Sever – dnešná poloha
  • zastávka Krajský úrad – dnešná poloha

Návrh zastávok v smere jazdy Havlíčkova → Námestie Maratónu mieru:

  • zastávka Krajský úrad – posun bližšie ku Krajskému úradu (o 115 m)
  • zastávka Poliklinika Sever – posun bližšie ku Poliklinike Sever (o 210 m)
  • zastávka Bocatiova – presun dnešného ostrovčeka spred Pošty 4 o 60 m bližšie k Námestiu Maratónu mieru (nová zastávka)
Doplnené 18.2.2014: Podľa posledných informácií by sa trať na Komenského (vrátane otočky Havlíčkova) v rámci tejto rekonštrukcie opravovať nemala. Na zastávke Krajský súd by sa malo súčasné stanovište električiek v smere do centra ponechať, a vybudovať by sa malo iba chýbajúce nástupište v smere z centra na Moldavskú.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
zaujimave...
od kedy do kedy ma trvat ta rekonstrukcia ?
Reakcia na: toriak #1:
myslim ze vyse roka,snad uz od aprila zacnu,tiez zalezi ktory usek.kto vie ci sa bude robit naraz alebo po castiach budu uzavierky
Reakcia na: Alex06 #2:
Alex: este sa ani nezacalo vyberove tak o akych datumoch tu trepes?

Ako to chce byt vyriesene so zastavkou SOSA? Budu posunute aj autobusove+Eurobusove nastupistia, ci si len spravime zastavkovu turistiku?
Reakcia na: 110mat110 #3:
Podľa mňa to bude trvať aspoň 1 a pol roka.
Reakcia na: 110mat110 #3:
niekto tu spomenul ze mozu davat ponuky do 15 marca,tak dufam ze nebudu pol roka sa rozhodovat,potom ukoncenie prace moze byt zaciatok 2015 . ci?
Reakcia na: Alex06 #5:
myslim ze cca 14 mesiacov maju trvat prace,ale este predtym papierovacky,cize ozaj aj dva roky mozu byt ztoho.a to uz aj vsetky lfky by mohly byt hotove.,,uvidime,radsej pomaly a poriadne
Reakcia na: 110mat110 #3:
cize najprv je verejne obstaravanie,potom vyber firmy,a tak zaciatok prac,?
Reakcia na: Alex06 #6:
nejako velmi pomaly to byt nemoze. Prace musia byt ukoncene do urciteho terminu lebo inak peniaze prepadnu.
K vyberu zhotovitela: myslis, ze je jednoduhsie najprv postavit a tak vybrat kto to postavi? 😃
Reakcia na: 110mat110 #8:
ved aj to,len som nevedel termin dokedy to ma byt ukoncene aby neprepadli,to by sa tu potom uz tak skoro nic nerobilo zrejme...ok,som rad ze sa to konecne pohlo,..inac co sa tyka hlucnosti ktora trat je tichsia,kedze budu tri verzie myslim,,ta zatravnena,betonova,ci asfalt,som zvedavy na tu travu,ked daju zivu ze ako sa budu starat o to.len skoda ze nebudu aj pristresky.
...dakujem za info
Reakcia na: Alex06 #7:
Vo verejnom obstarávaní sa vyberajú firmy, ktoré zhotovia podklady a zrealizujú výstavbu. Ponuky majú dať tuším do Valentína, 17.2. sa otvárajú. Čiže tak na prelome marca a apríla by sme mohli vedieť výsledok.
Reakcia na: Dispecer #10:
Edit: Tie dátumy patria k realizátorom výstavby.
Ináč, som zvedavý, či ešte niekedy v tomto desaťročí vznikne v Košiciach spoločná zastávka električka-autobus/trolejbus natrvalo a tak, aby nebol problém sa vyhýbať... Nič tomu totiž podľa mňa nenasvedčuje (aspoň som si nevšimol) a pritom to bola obrovská šanca... (K prístreškom sa radšej nevyjadrujem...)

Ja si také zastávky "tram-bus" viem predstaviť napr. na NMM (mimochodom, tam by sa fakt zišlo nejako redukovať zastávkovú turistiku), Senný trh (aspoň v smere na NO), Važecká (prestup na hrane s linkami do Krásnej), Dneperská, Zimný štadión, Havlíčková,... (U mňa kandidáti sú i Spoločenský pavilón a SOŠ automobilová, ale s nimi sa bude teraz hýbať...)
Reakcia na: Dispecer #12:
ano presne,ked sa robil aupark tak som pocital stym ze to tak spravia,aspon vedla seba mohly byt,napr ak niekto chce ist na terasu,a ujde mu bus a vzapeti ide elektricka tak neni sanca dobehnut
Reakcia na: Dispecer #10:
dobre,cize si pockame este..o elektrickach stale nic nove? ani fotku som nenasiel,ani na pragoimex stranke ani zmienka,zeby to bolo tajne kym to nebude oficialne ? cize lf2+ ,jeden cas som tiez tvrdil ze evo je lepsie,ale ked som porovnaval lf a evo 2ky tak lf su viac kapacitne ale evo sa ni viac paci aj interierovo,som zvedavy ako poriesia interier a sedadla
Reakcia na: Alex06 #14:
Slovo, ktoré som pred nejakým časom dal platí stále. Zatiaľ nič nové.
Hm, myslím si že cele tie "akcie" reko trate + kupa električiek z fondov EU sa deje nejakým slimačim tempom - ako by sa DP do toho nechcelo ist , nejak "nasilu".. Ak si uvedomime že je to aj ohraničene nejakými termínmi tak fakt veľa času neostava, a to ešte len teraz sa začina konanie o rekonštrukciach a o výrobe nových električiek je stále ticho - a to do roka asi ťažko bude potom možne všetko zrealizovat.. ? Klunde sa može stať že o tie financie nakoniec DP príde.. a z nových vozov nebude "pre krátkosť času" napokon nič.. ? Treba sa pozriet ako sa k tomu postavila BA - čerpáme z toho isteho balika.. Oni už budu jazdit v nových brikach, a naše trate možno budu rozburane ešte a po nových brikach ani chyru ani slychu ?
Prajem si aby sa ta moja "predtucha" nenaplnila ale..
Jasné,veď to je jednoduché,ako si poskladať vláčik na koberci a hrať sa...?

V ďalšej fáze to bude o tom,ako to robia zle a pomaly,a výluky,a debilná náhradná doprava a prestupy...?

V poslednej fáze bude tráva v koľajisku málo alebo veľa zelená...? ? ?
Slovensko spolu s Bulharskom dostali jediné výnimku, a ma jú predĺženie čerpanie eurofondov v tomto programovom období o jeden rok...tak sa podarilo trochu času získať.
Reakcia na: Rudyke902 #16:
Ak by si robil aspoň raz nejaký projekt na eurofondy, alebo nebodaj verejné obstarávanie, hneď by si pochopil, prečo je všetko tak zdĺhavé a "tajné". Mám známych, ktorý robili verejné obstarávanie v rádovo nižších sumách a hlava by sa ti zatočila koľko papierovania, termínov a podmienok je potrebné splniť, nedajbože aby niekto namietal alebo dodal neúplné podklady. Nechcem ani vedieť, koľko papierovania je s takým veľkým projektom ako rekonštrukcia tratí na veľkej ploche, kde na každom metri nájdeš nejakú vec, ktorú to ovplyvní.
je to pravda... dnes už musíš robiť verejne obstarávanie aj na štetce a dva tégliky farby za 2€.
Reakcia na: tbus #19:
suhlasim tu s tymto, moja mama pracuje s tymito vecami a posiela poziadavky na projekty do EU, a tam aj dajake drobne dokym vybavis tak prejde rok
Nastupistia sa idu prestavovat na 50m. Vario lf2 ma 22,5m takze sa pocita so supravami?
Reakcia na: 110mat110 #22:
Nuž, zastávková norma STN 73-6425 jasne píše, že dĺžka zastávky sa má rovnať dvojnásobku najdlhších električkových vlakov + 1 m, maximálne 65 m.
Takže mňa by viac zaujímalo, či DP teda počíta do budúcna už iba so sólami a LF2, alebo si iba "niekto" zas a znova s normami vytrel zadnicu...
Reakcia na: Isidor #23:
aj keby sa nepočítalo so súpravami, stále ostanú KT-čka, ale možno sa do budúcna "posilní" interval natoľko, že sa už dve električky v zastávke nestretnú nikdy
Teoreticky je možné že na vyťažené linky napr. L6 a L9 v špičke zapoja 2x LF2 (keď vôbec LF-ky budu) lebo v vyberových kritériach na električky je uvedené aby bolo možne zapájať nové vozidlá do súprav...
Reakcia na: Dispecer #12:
Spoločenský pavilón tuším bude ako spoločná zastávka. Dočasne. Po výstavbe trate cez Bardejovskú a Popradskú by sa rozmiestenie zastávok zase zmenilo.
Reakcia na: Isidor #23:
Hm , nieje meter ako meter.. je vidiet že DP si s tým až taký problem nerobi, s tými normami.. Treba sa pozriet ked prebiehala rekonštrukcia JUŽNEJ TREDY, po etapach.. rekonšruovali sa aj zastavky, a stači sa pozriet tam,, čo platilo jeden rok (podla normy) to neplatilo už o rok neskor? ? Zastávky CINTORÍN, HOLUBYHO , su dlhe (podla mna zbytočne) že človek niekedy ani nestihne nastupit do voza aj ked stoji na nastupišti.. Jazdia tam väčšina vozov solo a cez špičku nikdy sa nestane že dve supravy najdlhšie by sa tam stretli.. Naopak , zastavka ASTORIA, či RYBA až take dlhe niesu - vtedy norma platit nemusela? ? a práve pri RYBE sa može stať (koly semaforom) že sa stretnu dve supravy (a nie solo) za sebou, tak by sa to hodilo tam viac.. Takže vidno ako je to s tými normami všetko je "O.K" a ako aj s ľudským logickym rozmýšlaním ... ?
Reakcia na: Rudyke902 #27:
Naco su dlhe ostrovceky pri semaforoch. Ved bude preferencia. Elektricky nikde nebudu stat a len si presvistia. Samozrejme, ak ju opat nezabudnu zapnut 😃
Reakcia na: 110mat110 #28:
vieme že to tak nieje.. spominal som to ako príklad že nie všade platia normy ak sa niečo REKO.. stači si fakt tie zastavky porovnat a človek má v tom jasno hned.. ?
Reakcia na: 5801 #25:
hm,aj keby tak pochybujem ze dve lf2+ by spojili,to by potom mala suprava cez 45m,a nase maju cca 30.tak myslim radsej kazdych 15min jednu kratsiu ako raz za 30 min dlhu,aj ked podla mna pocas spicky treba tie kt alebo dve T3 ,..tiez zalezi ktora linka ci zastavka,to uz casom posudia ked budeme mat tie lf2ky,,,alebo ine.len nech sa trate spravia
Reakcia na: Alex06 #30:
To je pravda... vraj sa ma zo zaraďovaním nových vozov ( autobusov aj električiek ) kompletne meniť organizácia služieb a CP. Ale napr. ráno po siedmej zo spoločenského idú také natrieskané súpravy že by sa zišla aj trojička... niekedy ani KT-čko nestačí... Ľudia sa tlačia ako sardinky... na okná dvere... Vtedy by sa napr 2x LF2 hodilo.....

Naopak napr. L54 v tom istom čase z Spoločenského → KVP ide podľa skužby klbák.... a je poloprazdny... keď ide záloha krátka tak je tak akurát.... ale neviem ako je to s tou 54 pred tým než dôjde na Spoločenský..... Možno by nebolo od veci rozdeliť tú linku na 2 vetvy.... Keď teraz budeme mať toľko autobusov... 😃
Naco vlastne chcu na kruhovom objazde robit az 8=4+4 zastavok ? To akoze kazda elektricka bude zastavovat 2x tj. aj na vstupe aj na vystupe z kruhoveho objazdu ?
Reakcia na: toriak #32:
tie zastavky sa zidu v pripade vyluk, nemusia sa pouzivat pri kazdodennej prevadzke
Reakcia na: tbus #33:
mozno budu na znamenie,napr poobede ked ide 9ka z jazera tak zo skoly utekaju a prebehuju cez cestu,a tam by to mali blizsie,,mna by zaujimalo ci tam budu na tom kruhovom neake semafory,to bude horor ked idu auta zo zeleziarni a niekedy su tam zmetky a teraz aj plno chodcov tam moze pribudnut,stava sa ze jeden dvaja studenti cakaju pri prechode a niekto zabrzdi lebo chce dat prednost a uz je skoro retazovka.
Reakcia na: Dispecer #15:
Ake slovo si dal ?
Reakcia na: toriak #35:
...ze nas bude alebo budu informovat ak bude nieco nove,ohladom elektriciek.
Reakcia na: Alex06 #36:
....ak dobre pametam
Reakcia na: 5801 #31:
...kto vie,mozno ze ked bude ten novy kruhovy ze bude aj neaka nova elektrickova linka.pripadne doplnkovy spoj ,napr ked ide zo stanice,havlickovej ci jazera preplnena,tak by dali jednu pocas spicky ktora by sa vracala na kruhovom naspet,taka skratena linka ci spoj.
Reakcia na: Alex06 #38:
este otazka,na mape je zaznacene ze cast zel.stanica-senny trh je po rekonstrukcii,cize uz je schopna IKD? lebo predstava ako sa taha maly vlak na most a este do tej zakruty,pokial viem neraz sa tam elektricka vykolajila,,ano viem ale vtedy bola v inom stave trat,ale ajtak,,sice neviem ake su tie vlaky ake tu chcu zaviest,niekde na obr.som videl tramtrain,bolo to nieco ake maju mat v bratislave a cca 40metrove,len neviem ci by to stacilo na cestu tahanovce-cierna n.tisou ci poprad,som zvedavy,ale to asi az 2019
Reakcia na: 5801 #31:
cize myslis zeby sa niekedy zisla 2x lf2? ? to by mohli v ramci druhej zakazky objednat napr aj dve lf4 to su myslim 40 metrove,aj bratislava asi 40metrove paru objednala Tcka,len toto zeby boli vyuzite len rano a poobede,? ale vsetci by sme sedeli,uvidime co sa doobjedna,myslim ze aj bola rec o par lf3 ,.ale fakt len par 2-3 ,tie su ako kt -myslim ze o par miest na sedenie viac,teda ak budu jednosmerne
Reakcia na: Alex06 #39:
Žiadne vlaky či tramtrainy nechcú zaviesť. V dohľadnej dobe určite nie. Celé to IKD poslúžilo na získanie peňazí na rekonštrukciu jestvujúcich tratí. Riešili sa len trate, žiadny nákup vozidiel, žiadne zlučovanie lístkov/taríf. Ešte aj trate "osekali" o tie akože IKD-prvky (plánovači za integrovanie dopravy považovali zachádzku vlaku zo Sabinova na Kuzmányho).

Sečteno, podtrženo: z IKD v intraviláne mesta ostala len trať MMM-Kuzmányho-ŽST bez napojenia na koľaje ŽSR (ale namiesto toho pribudla reko obratísk, s ktorou sa pôvodne nerátalo). Zvyšok je zahratý do veľmi ďalekého autu.
Reakcia na: Alex06 #40:
...pardon lf4 maju 37,6 metra a 6 dverova.cize asi akurat ak su niekde ktcka preplnene,kto vie,mozno aj tie trojdverove sa kupia,koli vikendom....co sa tyka vyradenia tak T6 by este mohly posluzit nie?
Reakcia na: Alex06 #43:
...podla mna krajsie vyzera ked je viacfarebny interier,tak aspon ludia nezakopnu o schod http://m.denik.cz/olomoucky_denik/c/takto-bude-vypadat-interier-tramvaje-na-nove-sady-20121018.html
Reakcia na: Alex06 #44:
Chlape, pises jak hotentot. Skus svoje myslienky skonsolidovat do jedneho zrozumitelneho prispevku nie do 10 jednovetovych z ktorych nikto nepochopi pointu.

K libereckym salinam. Je to sprostost davat sedacky bokom k smeru jazdy. Zabera to miesto, ludia nohami prekazaju v ulicke a celkovo je na prd ked sedis bokom.

Nemozes poslat len raz za den dvojicku. Co ich na konecnej rozpojis? Alebo po sluzbe pojdu do vozovne a vymenia voz?

A co keby sme spravili z kazdej konecnej novu linku na kruhac, len tak, aby sme mali o 9 liniek viac.
Reakcia na: 110mat110 #45:
Ja hotentot? preco asi je napis reakcia na ...aby tu ludia nemuseli pisat otazky na ktore sa odpoveda.,a tak ked ci precitas prispevok na ktory sa odpovedalo tak pochopis,nebude tu kazdy kazdeho citovat.
...ja som nepisal ze chcem sedacky bokom ale aby boli podlahy farebne odlisene ako na obr ale ine farby samozrejme,aj ja som proti sedeniu chrbtom k oknam.
...tak aku dvojicu? ved budu len lf2ky,KTcka a casom mozno lf3,ja o spojeni nepsem,lebo urcite by nedali 2x lf2 ,ja som len pisal zeby bolo skoda vyradit aj T6 ky lebo cez vikendy jazdia vetsinou len solo T3 ,ale ak chcu nechat lf2+ky aj n,a vikendy tak fajn,o to lepsie.....o spajani tu niekto pisal lebo su miesta v rannej spicke kde aj KT nestaci
...asi niesi v obraze,alebo necestujes mhd,tak radsej by som dal jednu elektricku co by jazdila skoro plna od amfiku po kruhovy ako keby mala po vazes ist skoro prazdna,,to mal byt priklad,take veci mozu posudit cestujuci co vedia o ktorej kde treba spoj posilnit alebo kde su miesta navyse,.to sa uvidi ked bude uz vsetko po novom,ako aj pisaly ze sa aj cp zmeni a aj kapacita elektriciek.to sa bude dat rozoberat az ked budu jazdit lfky.
Reakcia na: 110mat110 #45:
este ktym sedadlam,ci sedackam,.aj ja by som bol radsej keby dali po dve rady ako jeden a chrbtom,uvidime ako to poriesia,vidis ze su ticho,a za ten cas neverim ze uz aspon dve lf2+ niesu hotove...mozno koli tomu presetreniu.
Reakcia na: Alex06 #46:
V spicke jazdia R-ky , presne tak ako to ty navrhujes z konecnej po kruhak, akurat este z kruchaca idu do zeleziarni. Pripadne spoje ku optime alebo do/z vozovne idu od Spol. pavilona, lebo je to logickejsie ako otocit linku na kruhaci kde nie je cas ani na vyrovnanie meskania, alebo prestoje.
Reakcia na: tbus #48:
Môžem sa prosím opýtať, či sa neplánuje v nejakej dohľadnej dobe (5 rokov) vybudovať trať na Luník 8? Tam kde je územná rezerva myslím 🙂
Reakcia na: Adamcool #49:
neviem o ničom takom, v prvom rade treba dať do poriadku súčasné trate, nemá zmysel stavať nové, keď mesto nie je schopné postarať sa o súčasné
Reakcia na: Adamcool #49:
Jajaaaj. V DPMK by boli radi, ak by sa im zopár tratí podarilo postaviť. Napr. Bardejovská-Popradská; obratisko Optima; Železníky-Mercury market; Pereš most... ale problémom sú €€€.
Reakcia na: tbus #48:
...tak ja neviem,bolo spomenute ze pocas spicky,a spolocensky pavion,ibaze o ktorej,napr ked idu do prace na siestu tak do siestej je naval,potom skoro hodina nic a nekor je dalsi naval studentov,a napr na trolejbus po 8-9tej pri magistrate zvykol byt,ale asi tiez rozdiel ci je skus.obdobie a normal vyucovanie.no nic to,potom sa uvidi,
Reakcia na: Yogi616 #51:
Nechcem to tu obsiahlo rozoberať, ale mám poslednú otázku. Keď už DPMK prehlasuje, že mu tak veľmi záleží na rozširovaní električkových tratí, a vieme, že sú lokality, kde by boli maximálne využité, tak potom sa neoplatí stavať ani dočasné trate, napríklad jednokoľajky z BKV panelov alebo proste nejakým čo najlacnejším spôsobom aj za predpokladu, že tá trať nevydrží dlhšie ako 5-7 rokov, po ktorých uplynutí sa tam vystavá normálna trať, alebo koľaje upravia do prevádzkyschopného stavu.

Príklad - trať na Luník 8: Z vozovne a Bardejovskej potiahnuť koľaje pár desiatopk metrov k L8, tam ich spojiť do jednej a ďalej ťahať po ceste pre autá až k obratisku 17 a tam spraviť nejakú provizornú konečnú pre jednu T3 alebo T6. Úplne postačujúce dočasné riešenie, ktoré zároveň splní svoj účel s tým, že 17 by mohla končiť na Bardejovskej a 34 na L8. S 31 a 54 asi nepohneme a 10 sa môže nechať alebo ju rovno zo SOŠA pustiť k Optime alebo inak lepšie... Pripadá niečo také do úvahy?

Ďakujem za plodné reakcie 🙂
Reakcia na: Adamcool #53:
ako pises o tej docasnej trati, na volnej ploche, ako napr THC by to slo, aj ked neviem ako to je s podkladom. Na miestach, ako L8 kde na to priestor nie je, to bude problem. Bude treba riesit projekty, rozkopavat cestu a stavat zaklady. A ked uz toto spravis, tak tu trat nevykopes o 5-10 rokov ale radsej to spravis natrvalo.
Reakcia na: Adamcool #53:
Z dočasných a provizórnych riešení sa v Košiciach stávajú trvalé. Viď príklad "dočasnej" "garáže" VŠA. Dočasne existuje už 23. rok. Takže týmto smerom by som sa rozhodne neuberal.
Reakcia na: Adamcool #49:
Mesto Košice (resp. aj KSK) má istý zásobník projektov na ďalšie €urofondové obdobie. Je ich však toľko, že sa to všetko naraz určite neurobí. Takže postupne:
– MET Košice, 2. etapa (Cintorín–Barca, VŠA–VSS–Bajkal, Zimná–Boženy Němcovej) – t. j. zvyšok tratí vrátane obratísk. Nezrekonštruovaná tak zostane už iba rýchlodráha a obratisko Ryba, 100 mil. €
– Modernizácia prestupných uzlov a zastávok
– Dobudovanie električkovej siete, Nám. MM–Svätoplukova–Staničné námestie
– Prestavba nadjazdu rýchlodráhy na Pereši
– Zavedenie kapacitnej električkovej dopravy zo sídliska Ťahanovce – prepojenie električkovej
trate stavby IKD v úseku Americká trieda–Magnezitárska cesta–rekreačná oblasť Anička–Kostolianska cesta s napojením do dnešnej električkovej otočky Havlíčkova (len ak sa nebude realizovať IKD) ?
– Dobudovanie električkovej siete, Bardejovská–Popradská–Moldavská
– IKD Košice, Sídlisko Ťahanovce–Terminál Sever–Nám. MM, 113,94 mil. €
– Opravy a modernizácia zastávok
– Dostavba autobusových otočiek v zmysle linkového vedenia
– Modernizácia informačného systému – panely vo vozidlách, na zastávkach a infor mačné hlásiče pre nevidiacich a slabozrakých na zastávkach a vo vozidlách
– Obstaranie automatov na predaj cestovných lístkov do vozidiel MHD
– Centrálny dispečing systémov verejnej dopravy–dispečing IDS
– Tarifno–informačné zabezpečenie integrovaného dopravného systému
– Dobudovanie električkovej siete, Nad Jazerom–Krásna–Východné mesto
– Projekt IKD – Depo koľajových vozidiel a servisné centrum pre IKD–územie Magnezitky
– Projekt IKD Košice – Verejný terminál integrovanej dopravy Košice–Krásna nad Hornádom
Reakcia na: veteran #56:
Fú, tak toto som potreboval vidieť, ďakujem 🙂
Reakcia na: veteran #56:
Tak to je pekne dlhy plan,.aj to dobudovanie nmm-stanica by bolo fajn.skoda ze do planu co sa bude robit teraz nevosla prestavba el.mosta pri peresi,ked uz sa bude robit kruhovy a snp,
Reakcia na: Adamcool #57:
? ja by som dodal,to netreba vidiet,ale zazit
Reakcia na: veteran #56:
Vela z tychto planov sa opakuje kazdu patrocnicu a stale su v nedohladne...
Reakcia na: 110mat110 #60:
A veľa sa ešte zopakuje. Mesto nemá peniaze na spolufinancovanie. Budeme radi, keď sa vôbec pristúpi k druhej etape MET.
ked uz sa bude robit kruhovy tak ako sa ma robit ako super potom vodici budu davat prednost autam na kruhovom budu mat este horsi vyhlad ako teraz (zmeni sa prednost v jazde?) kedze z kazdeho smeru sa prakticky bude bocit v pravo a ako vieme vtedy ma mat elektricka prednost 🙂
Reakcia na: marek_41 #62:
Prednosť vyriešia semafory. Citujem z dopravno-inžinierskemu "pokecu" k projektu MET:

Z dôvodu zabezpečenia plynulosti a bezpečnosti prej azdu koľajovej dopravy týmto uzlom sa navrhuje zriadenie účelovej svetelnej signalizácie – 4 dvojkoľajové kríženia s cestnou komunikáciou budú riadené svetelnou signalizáciou typu električkový prejazd – v prípade prichádzajúcej električky ku prejazdu sa zastaví automobilová doprava cez trvalé žlté svetlo S1b dĺžky 3 s rozsvietením červeného svetla STOJ S1 a zadefinovanej dĺžky pre bezpečný prejazd súpravy. Po jej opustení cestného priechodu sa uvoľní automobilová doprava cez dvojsekundové rozsvietenie signálov S1a+S1b do násl edného signálu S11a (signál s plným prerušovaným žltým svetlom. Električky pred vjazdom na cestný priechod budú riadené z oboch smerov špeciálnymi signálmi pre električku S14.

Zastavenie automobilovej dopravy a následné rozsvietenie signálov S14b Voľno pre električku bude vyvolávané dvojicou detektorov typu PIR – vzdialeným (ohlasovacím) a potvrdzovacím (odhlasovacím) detektorom, umiestnenými na samostatných stĺpikoch vedľa koľajového telesa v zadefinovanej vzdialenost i pred krížením tak, aby bolo zabezpečené minimálne zdržanie električkovej doprav y v križovatke. Riadenie preferencie bude zabezpečené 4 radičmi CSS , pričom každé bude zadefinované pre 3 signálne skupiny (jednu dopravnú, dve električkové), počet detektorov 4.
Reakcia na: veteran #63:
Nakoniec to dopadne tak, ze ked pojde elektricka dookola po kruhaci, bude dookola hadzat cervene autam 😃
Reakcia na: 110mat110 #64:
myslim ze si s novym kruhacom uziju vela srandy ako vodici elektriciek tak aj vodici gumokolesovych vozidiel... 😃
Reakcia na: myslavcan #65:
Myslím že tej srandy tam bude oveľa menej ako je tomu dnes....
Reakcia na: myslavcan #65:
Myslím si, že veľa "srandy" si zažijú aj cestujúci kvôli presunu zastávky SOŠA, keď sa zastávky MHD a Eurobus nebudú presúvať (a to asi nie).
A keď prechody pre chodcov ostanú na pôvodných miestach, tak v čase špičky chodci len ťažko prejdú. Len dúfam, že sa to nejako rozumne vyrieši.
Chcelo by to už vidieť výkresy s konkrétnym dopravným riešením zastávok, s dopravnými značkami, CSS,... Proste so všetkým, čo tam je plánované...
Som veľmi sklamaný, že je plánované len pevné upevnovanie koľajníc pomocou podkladníc. Prečo sa neplánuje použitie pružného uloženia koľajníc pomocou svoriek Vossloh alebo iného výrobcu? Je to naozaj omnoho drahšie? Nie je to náhodou výhodnejšie z dlhodobého hľadiska pre trať, namáhanie koľaje aj životnosť?
Mňa by len zaujímalo, či sa s tým niekto vôbec seriózne zaoberal. . .
Reakcia na: Granite01 #69:
asi vyhrala ta najlacnejšia alternativa.mozme byt radi ze aspon to.mozno by aj chceli,ale rozpocet to brzdi,myslim ze aj jazero by sa malo,ale co uz,dost divoko to tam vyzeralo,aspon ze na moste sa spravila trat
Podľa poslednej verzie sa Komenského nebude robiť ?
Reakcia na: VLI #71:
AKO ŽE NIE? Od koho máš také info❓ ? ? ?
Reakcia na: Kona #72:
si pozri mapku,ani komenskeho,ani linka 9 od kruhoveho a ani barca ci rychlodraha,mozno v xtej etape,kto vie kedy.bol by som rad keby este aspon po vazec potiahli novu trat.len nech to prebehne vpohode ten tender a vse kolo toho.
Reakcia na: VLI #71:
No celý ten cirkus ohľadom modernizácie električkových tratí bude určite rozdelený na "podetapy". Neviem si predstaviť, žeby odstavili naraz v podstate celú severnú polku električkovej siete. To by tých krysorov muselo prísť oveľa viac, aby takéto výpadku dokázali vykryť ?
Reakcia na: Alex06 #73:
Hej, a v ktorej mapke je nakreslené, že Komenského sa nebude robiť? ? Treba čítať aj legendu vedľa ? Myslím, že mapky sú dostatočne "self-explanatory", pokiaľ nie, tak sa ospravedlňujem, jednoduchšie to nakresliť už naozaj neviem...
Reakcia na: veteran #75:
Neospravedlnuj sa, tie mapky su super 🙂. Chcel by som sa ale spytat k mapke "zastavky na komenskeho":
1. Citam mapku spravne ze sa na NMM maju vybudovat nove kolaje - odbocka z komenskeho dolava + spätne ?
2. V legende nie je napisane co znamena zelena prerusovana ciara na hviezdoslavovej smerom na vychod. Planovana trasa do dalekej buducnosti ?
3. v legende je ze vyhybky su 5+3, ja som z obrazku vycital 6 na havlickovej + 8 na NMM, podobne mi nesedi pocet krizeni.
Reakcia na: veteran #75:
tak planovane rekonstrukcie mapa,zelene je myslim ikd,modre mimo cize iba modernizacia a cierne je po starom,ved dole boli vysvetlivky.cize sa ma robit linka 6 a od sudu po radnicu,a od nmm po havlickovu nie?
Reakcia na: veteran #74:
joj,jasne ze komenskeho,jasom mal namysli tech univerzitu.
Reakcia na: toriak #76:
...tie prerusovane maju viest myslim na stanicu,a najskor asi 2019.asi chcu najprv pockat kym sa bude moct spravit trat na thc a tak spoja nmm so stanicou,ale to je len moj nazor
Reakcia na: Alex06 #77:
Ach... co je na tom nezrozumitelne? Ide sa robit cela L2 a L6. Je to vsetko tam.

Tr. B. Nemcovej (L7 od RSM az po botanicku) sa robit nebude ani neplanuje.
Reakcia na: 110mat110 #80:
Ved to iste som pisal,len VLI pisal ze komenskeho sa nema robit ,len som si ju pomylil s inou ale uz som sa opravil,ja viem ze 6 a 2 sa ma robit po havlickovu,len som dodal ze Tech un. cize botanicka sa nebude.a okrem nej jazero a R .ved tam to je na mapach,dokonca tie nove som len teraz pozrel
Reakcia na: Alex06 #81:
.... 🙂 inac pekne farebne to je.som zvedavy ze aky rozdiel bude,nove trate a elektricky
Reakcia na: veteran #75:
Projekt z novembra 2013 neuvažuje s rekonštrukciou Komenského ul. Dôvod?
Prvé projekty uvažovali aj s Komenského ul., ale do modernizácie tratí nebola zahrnutá obnova trolejového vedenia (tá bola uvažovaná len na Moldavskej ul.), ani celá otočka pri Amfiku nebola pôvodne plánovaná (nie vnútorné koľaje).
Niekto to napadol, takže nový návrh bol modernizovať trate komplexne (aj s trolejou), a keďže horný strop financií je obmedzený, muselo sa niečo vypustiť. Čierny Peter padol na Komenského. Prečo? .... ? ?
P.S.: je to neoficiálne z nemenovaného zdroja.
Reakcia na: VLI #83:
Zaujimave... Komenskeho by mala byt z penazi EU takze navysenie o obnovu troleja by nemalo byt pre dpmk az take hrozne.
Reakcia na: 110mat110 #64:
ved tak to má byť .. nie ako je tomu teraz..kto to kedy videl aby električka dávala prednosť autám?
Reakcia na: toriak #76:
1. Áno "mala by sa vybudovať" (zámerne píšem úvodzovky... Košice, čo si budeme nahovárať ?). Malo by ísť o predprípravu k ďalšej etape IKD (MMM-Terminál Sever). Aby sa potom zasa nemusela rozkopávať celá križovatka.
2. To je pokračovanie trate smerom na Masarykovu. Či už potom ďalej na Ťahanovce alebo na stanicu. Uvidíme, čo sa bude realizovať a či vôbec niečo.
3. Uhm ? Moja chyba, idem sa hanbiť do kúta ? Samozrejme to opravím a doplním tam aj tú zelenú prerušovanú čiaru do legendy. Inak, niektoré veci v podkladoch pre projekt MET sú dosť šalamúnsky písané, dosť ťažko sa z nich dedukuje, čo všetko by sa malo robiť, čo spadá pod projekt MET a čo pod IKD (najmä križovatky MMM a NO) atď.
Reakcia na: veteran #86:
OKay, diki ☺
Pozeram na ten kruhac, pozeram a do hlavy mi to nejde...
Zrusili sa vyhybky a krizenia.
A pritom tam vidim, ze R1 ide po 4 vyhybkach (z toho 2 proti hrotu), 9ka detto.
Nechcem si predstavovat ten paskvil, ako suprava na linke 6 prechadza z jedneho obluka R35 do druheho obluka R40 a nasledne do tretieho obluka R35.
A uz to vidim tak, ze staci 5cm snehu a vodic si moze na L6 v smere SNP-Moldavska zobrat so sebou partaka, co bude bezat pred elektrickou a prehadzovat vyhybky, aby nemusel 3x vyskakovat z kabiny. 6 vyhybiek na jednom odboceni dolava, no spanombohom... Samozrejme, medzitym budu vsetky gumokolesa na vsetkych styroch vjazdoch stat, lebo ide elektricka na okruznu jazdu, hoci mozno potrebuje uvolnit len 2 smery.
Reakcia na: Axel #88:
dnes R1 aj 9 ide takisto cez 4 vyhybky, plus navyse cez niekolko krizeni, po novom to budu iba tie 4 vyhybky (navyse nove, funkcne)
počas prestavby kruháku sa dúfam bude jazdiť odklonom cez vozovňu ?
Reakcia na: Isidor #90:
Tak veľa by tým nedosiahli. Aj tak by sa museli vrátiť na kruháč.
Reakcia na: Yogi616 #91:
R3,4,7 by tak mohli ist.
Tak zopár nových info:
– Komenského sa robiť NEBUDE
– obratisko Amfiteáter: do podkladov sa nedostala odstavná koľaj, bude sa musieť riešiť z projektantom/dodávateľom dodatočne.
– odbočka MMM–Hviezdoslavova, resp. opačne sa má robiť cez MET
– obratiská na Železničnej a Staničnom námestí sa budú definitívne robiť – cez projekt IKD, ako náhrada za zrušené prepojenie koľají DPMK+ŽSR
– zastávka Krajský súd nebude na tom mieste, kde bolo navrhnuté, ale súčasná nepárová zastávka bude zobojstranená na súčasnom mieste (bližšie pri križovatke), teda nie na úrovni autobusovej zastávky
Reakcia na: veteran #94:
Potom nechápem, ako môžme čerpať eurofondy, keď sa Komenského robiť nebude. Veď ostanú peniaze nazvýš. Dúfam, že nám to ešte stopnú, veď v tom cirkuse sa nevyzná nikto.
Reakcia na: Yogi616 #95:
Vraj že "peňazí je obmedzené množstvo" a že "je logickejšie radšej kompletnejšie zmodernizovať ostatné úseky". Asi to tých zámerov neboli zahrnuté troleje, kabeláže atď. Tak zrušili Komenského a zvyšok sa urobí naozaj kompletne... Snáď. A keď nie, nemám obavy, žeby nejaké peniaze ostali navyše. Niekde sa už len určite "stratia" ☺

Takže Komenského bude urobená až najskôr v MET #2. Trať na Jazero má byť akýsi "zelený projekt" - nerozumiem celkom pozadiu týchto projektov, ale ak sa to má robiť, tak sa musí začať do roku 2016.
Reakcia na: Yogi616 #95:
Nie len Košice budú z tej čiastky od EÚ robiť koľajnice... ?
Reakcia na: veteran #94:
Už je to známe dlhšie písal som to pod č. #83 z 18.1.2014 ?
Inak skadiaľ máte túto informáciu? Lebo niektorých to zaskočilo a o tom, že Komenského sa robiť nebude, nevedeli.
Nechapem načo sa budu presuvať zastavky SOŠ Automobilova z miesta kde je "na dosah" z okolitych budov kde su obchody a kancelarie a byty smerom ku kruhaču kde nie je NIČ. Tak isto prestup na autobus sa tym len zhorši. Hlavne, že mame prestupnu tarifu a MHD ?
nemal byt niekedy v tychto dnoch nejaky termin ohladne modernizacie ?
uz sa vie kto to bude robit a kedy sa zacne ?
Reakcia na: toriak #102:
Nemali by to byť termíny ohlásenia stavebného konania?
sa mi to akosi nepaci, volaako je ticho, nic sa nerobi..zeby prebiehalo tunelovanie aj dalsich eurofondov? ? spiny jedne! nakoniec vyhlasia pre nedostatok financii projekt zruseny alebo to prelozia na neurcito..uz to zacalo zrusenim komenskeho, kam to az pojde?jasny dokaz tunelovania.. tak ako sa nabalilo vedenie mesta a DPMK pri tendri a elektrickach ? fuj spinave smeracke zlodejstvo!!!
Reakcia na: Triplex #104:
co je jasny dokaz? ze uz 2 dni nikto nenapisal do diskusie?
obe súťaže na modernizáciu tratí boli napadnuté na úrade pre verejné obstarávanie

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/ves...ts_ozknId=9263
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/ves...ts_ozknId=9262
Reakcia na: toriak #106:
...cize sa to zas komplikuje?
Reakcia na: toriak #106:
tak a je to tu.. ako som povedal, nebude sa to robit a realizovat nikdy!!! len vas vodia opat za nos,budu to neustale natahovat jak snuru na trenkoch a nakoniec z toho ajtak nic nebude-uz koncom roka vypustitli jednu cast toho projektu a nakoniec zrusia postupne vsetko, sa tu tuneluje vo velkom,tie eurofondy co sme dostali uz su davno fuc ,na ich uctoch vo svajciarskych bankach a pod,otvorte konecne oci zaslepene smeracke ovecky ? ? ? tbus a vsetci podobni co pritakavate smerackemu dpmk, mestu-vedeniu a leziete im do ritky ?
Reakcia na: Triplex #108:
Ukaz mi vetu, clanok, kde som ja kedy pritakaval smeru, a kedy som komu liezol do ritky? Noa vymysly a osocovanie by ta bolo, z tvojich prispevkov vyzeras ako obycajny chudak, ktory nema co povedat k veci. Ukaz konkretne kde pritakavam smeri, inak moja debata s tebou skoncila.
Reakcia na: tbus #109:
cize jeto uz iste ze sa trate a kruhovy nebudu robyt?
Prečo by sa to nemalo robiť?!
Reakcia na: veteran #111:
,,,pletky,,,ja sa len pytam,len by som bol rad keby sa uz zacalo..moze byt ze stanicu zacnu vlete cez prazdniny?,ked cestuje menej ludi,?
Reakcia na: Alex06 #112:
Kedy sa začne, to momentálne asi nikto presne netuší. Letné prázdniny sú na výluku vhodné, nič to však nemení na veci, že potom od 2. septembra príde "šoková terapia".

Ale medzitým ešte musí prísť zásielka z JZD Libchavy, lebo vykryť takúto výluku by bol teraz asi trošku problém...
Reakcia na: veteran #113:
Ano to ma tiez napadlo ze sa caka na zvysne busy,len dufam ze sa to nenatiahne,prihlasenie atd....dakujem za odpoved...
Reakcia na: Triplex #108:
kamarat, ty si ale riadne depresivny typ...
Reakcia na: toriak #115:
🙂 Ked myslis...ja len preto som sa pytal lebo tu niekto nieco spomenul co zrejme nieje pravda...nevadi
Reakcia na: toriak #115:
no ked vidim co robi s projektom a ako k tomu (vlastne uz dlhe roky) pristupuju cerveni prehnity komunisti vo vedeni ci uz dpmk ci mesta ,ako mozno na aktualnu situaciu ci uz v tendroch alebo k stavu dopravy v meste ako takej reagovat pozitivne.. asi tazko.. ale urcite sa neznizim ze by som niekomu z tychto pohlavarov vo vedeni nadrziaval alebo inak suhlasil s ich postupmi ci uz v danej zalezitosti alebo tendroch co som si tu mal moznost pocas poslednych mesiacov v roznych diskusiach neraz vsimnut.. aj v tendroch len vsetko a rychlo rychlo co najlacnejsie nakupit prip urobit za co najnizsi peniaz-povyskrtat z planov co sa da aby bol z toho co naj zisk kazdemu do vrecka (zo zvysku peniazkov sa pekne nabalit) a potom to aj tak vyzera ze sa cloveku obracia zaludok z toho vsetkeho co sa tu robi.. ?
Reakcia na: Triplex #117:
No schválne... Menuj:
1a. Čo sa škrtlo z projektu MET?
1b. Čo bude urobené namiesto škrtnutého v projekte MET?
2a. Čo sa škrtlo z projektu IDS?
2b. Čo bude urobené namiesto škrtnutého v projekte IDS?
Reakcia na: Triplex #108:
Vetou "tie eurofondy co sme dostali uz su davno fuc ,na ich uctoch vo svajciarskych bankach a pod" si opäť dokázal, že absolútne nevieš o čom hovoríš...
To si myslíš, že keď sa rozhodne ministerstvo financií, ministerstvo dopravy atď, že Košiciam budú pridelené eurofondy, tak v tom momente presunú na účet mesta 75 miliónov € a tie sú potom do piatich minút ďalej posunuté do švajčiarskych bánk???
Vôbec netušíš ako funguje mechanizmus eurofondov, výziev na predkladanie žiadostí, verejného obstarávania, schvaľovania apod. a budeš nás tu presviedčať o svojej pravde...
Mesto Košice zatiaľ žiadne eurofondy na trate nedostalo... Ak to niekto v tomto momente naťahuje tak to nie je mesto, ale neúspešní uchádzači.
Podmienky boli nastavené tak, že ich žiadna slovenská firma splniť podľa všetkého nedokáže. Hlavne body 3.1.1 až 3.1.4 technickej spôsobilosti pri IKD bude ťažké splniť nejakej tuzemskej firme... Podobne aj pri MET...
Skús trochu logicky uvažovať, komu by pomohlo, ak by sa zrušili celé tieto projekty? Červeným smerákom? A čo by z toho mali? Ak nebude projekt, nebudú fondy, nebudú peniaze, nebudú provízie, nebudú úplatky...
Reakcia na: veteran #118:
si slepy?ci nevies citat a toto je co azda nie skrtnutie povodnych planov? Doplnené 18.2.2014: Podľa posledných informácií by sa trať na Komenského (vrátane otočky Havlíčkova) v rámci tejto rekonštrukcie opravovať nemala. Na zastávke Krajský súd by sa malo súčasné stanovište električiek v smere do centra ponechať, a vybudovať by sa malo iba chýbajúce nástupište v smere z centra na Moldavskú. ? ?‍☠️ ?
Reakcia na: Triplex #120:
To s kým sa ty rozprávaš takýmto spôsobom ty sopliak? Vyberaj slová nabudúce!
Reakcia na: Triplex #120:
Ja som ti položil otázku, či vieš, čo sa škrtá a čo sa namiesto toho (navyše oproti pôvodným plánom) spraví. Čítať viem, o to nemaj strach.

Takže teda:
1. Z projektu MET sa škrtla Komenského. Čo má byť zrealizované namiesto toho?
2. Z projektu IDS sa škrtlo prepojenie tratí DPMK a ŽSR. Čo má byť zrealizované namiesto toho?

Pokiaľ to nevieš, tak ďalšia debata na túto tému je zbytočná.
Reakcia na: veteran #122:
a viem ja co ma byt namiesto toho zrealizovane? ja nemam pod rukami projektovy plan dopravy v meste, keby som to mal pod palcom odpoviem Ti,ale jasnovidec niesom ako tu poniektori..to predsa viete vy, vy ste pri korytach a pri projekte a robite s tym.. vy ste mudrci ,viete vsetko do vsetkeho vidite, odbornici na vsetko, viete ako cely projekt jeden ci druhy dopadne tak vlastne naco sa pytas ked si sam vies na tieto otazky odpovedat.. ja len vidim a vsimam si a sledujem to ako laik a vidim ze sa tu nieco deje ze to smrdi podvodom a poriadne, ze v porovnani s inymi eu mestami a metropolami daleko zaostavame, vsetky tie odklady a rusenia povodnych planov,vyberanie najlacnejsich alternativ hlboko pod cenu co sa tyka dopravy v meste,nekonecne natahovanie doby zaciatku realizacie projektov, nekonecne posuvanie terminov a pod..vsetko to smrdi tunelom a smerackym nabalovanim a okradanim a nevravte ze nie..lebo ten kto to nevidi je bud zaslepeny a nedovidi si na spicku nosa alebo to nechce vidiet a vyje so smerackymi zlodejickami a tunelarmi ?
Reakcia na: Triplex #123:
teda nic nevies ale vlastne vsetko vies, a dal si si aj +1 na vlastny prispevok za to, ako vsetkemu rozmumies a vsetko vies, pritom nie si jasnovidec a sledujes ako to iba laik, ale ty vlastne vies vsetko, ked vies nieco viac, co my slepi nevidime, podel sa s nami
Škoda je sa tu obvinovať z niečoho, či na seba nadávat, môžme len vyjadrovať svoje názory k dannej veci, my to tu aj tak nevyriešime..
No jedna je ale pravda - tie fondy boli pridelene , teda schvalene ich čerpania ako nám v KE tak aj BA približne v rovnakom čase.. A kým do BA už čochvíla dorazia prvé vozy (trolejbusy) a do konca roka aj nejake klbove električky škodovky (už sa aj vyrábaju som čital), všetko financovane z tých fondov, u nás ešte niet o ničom ani chýru ani slychu.. Tak ako sa najprv "zdržalo" výberove konanie na tu výrobu VARII, tak teraz sa zase "napadá" tá velkolepá reko tých trati.. A čas plynie, sa nenazdáme a polovica roka je za nami - a aj ked termín realizácie všetkého je posunutý - mám vážne obavy či to všetko - čo si DP naplánoval z tých fondov realizovať sa vôbec aj stihne dokončit a dodat... ? Neviem ani, či už sa tie Varia pre nás začali aj konečne v čechách reálne vyrábať - možno nejaké už aj stoji u výrobcu na dvore - a ani o tom nevieme ?
Reakcia na: Rudyke902 #125:
Rudyke: v tomto s tebou nesuhlasim. Do KE maju prist elektricky koncom leta. To sa +- zhoduje s dodanim do BA. Reko trati sa nezacala ani v KE ani v BA. Aj ked v BA uz cosi robia ale to asi nesuvisi. ci?
Reakcia na: Triplex #123:
Dobre. Skončme tie naťahovačky... Nikam to nevedie.

1. Nie som jasnovidec.
2. (Chvalabohu) nemám nič dočinenia s DPMK
3. Neprojektujem trate, nie som úradník na ministerstve, nie som stavebný inžinier
4. Nie som pri žiadnom koryte. V nedeľu som bol pri koryte Hornádu, ale to je iné ?

A teraz k veci.
1. Z projektu IDS sa škrtlo prepojenie tratí DPMK a ŽSR. Zrušil sa celý stavebný objekt a namiesto neho sa zriadil náhradný SO. Ten zahŕňa obratiská na Námestí maratónu mieru (Železničná ulica) a na Staničnom námestí, s obnovou ktorých sa pred škrtnutím SO s prepojením tratí nerátalo (!). Má sa dokonca vybudovať pravé odbočenie z Hviezdoslavovej na Nám. MM/Komenského, vymení sa v súčinnosti s projektom MET kompletne celá koľajová križovatka, takže keď sa raz bude ťahať trať na Masarykovu (či už kvôli Terminálu Sever alebo kvôli trati z MMM na ŽST), nebude túto splietku treba vyberať a odznova prerábať.

Na Hviezdoslavovej i Staničnom námestí asi budú musieť byť umiestnené výhybky s "useknutými koľajami", keďže sa v rámci IDS plánujú nadväzujúce trate (t. j. prepojenie tratí DPMK a ŽST, ktoré bolo teraz vypustené a trať z MMM ku Terminálu Sever). Tie sú ale odsunuté na neskôr, peniaze na stavbu neboli pridelené, zatiaľ len na vyprojektovanie. Že sa to projektuje miestami dosť nezmyselne je druhá vec (o tom som tu už písal a asi nie raz ani dvakrát). Keby ale tie slepé výhybky nespravili, €Ú to nepreplatí (za predpokladu, že sa nejako nepredefinovali podmienky projektu, neviem, až do takýchto podrobností nevidím). Môžem tu menovať podobné počiny z iného fachu, kde sa museli striktne držať projektu schváleného v Bruseli, hoci vedeli, že tam budú miesť urobiť zmeny (a niekedy dosť zásadné).

2. Z projektu MET sa vypustila už toľko omieľaná Komenského. Na tento projekt bol pridelený istý balík peňazí. Vymyslelo sa, že sa zrekonštruujú trate nadväzujúce na projekt IDS. Také trate, ktoré sú dosť vyťažené a ktoré priamo nadväzujú na úsek z MMM cez Kuzmányho až na stanicu. Električková trať však nemá len koľajový zvršok a spodok, ale aj nejakú ďalšiu infraštruktúru. A s obnovou tejto infraštruktúry sa pôvodne nerátalo.

Takže pôvodne v rámci projektu MET (aj s Komenského) išlo len o obnovu zvršku+spodku, zastávok a tuším tam bola nejaká modernizácia dispečingu. Takže teraz by sme si užili dlhú výluku kvôli rekonštrukcii trate a potom o pár rokov zasa kvôli modernizácii trolejového vedenia, kabeláže atď. A zasa by sa nadávalo.

Teraz sa obetovala Komenského, jedna z "najnovších" tratí (zámerne píšem úvodzovky, keďže je z roku 1989). Namiesto nej bude komplexná rekonštrukcia toho zvyšku s tým, že Komenského sa zaradí do ďalšieho €rrorfondového obdobia ku tratiam na Alejovej (rok 1989), v Barci (rok 1984), na Boženy Němcovej (rok 1987). Rekonštrukcia trate na Jazere (rok 1983) bola uvažovaná cez nejaký zelený projekt s termínom začiatku realizácie projektu v roku 2016, ale v akom to je štádiu, to netuším... Stále je tu nutnosť spolufinancovania mesta, ktorého rozpočet je vydrancovaný na maderu.

Takže asi tak...
Reakcia na: 110mat110 #126:
Neviem presne čo všetko v BA z tých fondov plánuju financovať - no myslím si že su "v predu" pred KE s tými projektmi - a v nových trolejbusoch sa budu voziť určite skôr ako mi v nových električkách.. A pokiaľ sa nemýlim - do konca leta k nám príde možno len jedno VARIO, a až po jeho skúškach , testovani a prevzati sa "spusti" postupne dalšia dodávka várii .. takže sa neteš že do konca leta sa povozime v niečom novom, či na nových tratiach z tých penazi EU ?
Reakcia na: Rudyke902 #128:
Kosice sa trolejbusov vzdali. Namiesto nich mame "uzasne superekologicke neznicitelne a usporne" sory. Vozime sa v nich skor ako BA v trolikoch. Ku nam pride 1. elektricka dakedy koncon leta a zacne homologizacia. V BA pride koncom leta a zacne co? No predsa ten isty proces. Kto sa bude vozit skor na novych kolajach, to ukaze cas
Reakcia na: 110mat110 #129:
Lenže tie SOR čo tu mame - nemaju nič spoločne s fondami EU, je to celkom iný "projekt" - uver.. Teda vozime sa skorej v nových busoch ako v BA v novích trolikoch, to hej, ale neboli kupovane z fondov, ako troliky v BA. Teda plati to čo som písal - oni sa budu voziť skôr v nových vozoch (trolikoch) z fondov EU ako mi na nových tratiach.. No a čo sa týka električiek - zdá sa mi že ich škodovky začali aj skôr vyrábať - nikto žiadnu súťaž nenamietal.. je len otázka času teda ktorý výrobca skôr dodá kam novú električku a aký dlhý čas potrvá testovanie a skušky atd... teda to sa uvidi, to máš pravdu asi..
http://kosice.sk/article.php?id=13990

Stavebné povolenie stavby „Obratisko Staničné Námestie, Obratisko Námestie Maratónu mieru“ pre stavebné objekty:
SO 33-07-01 Úprava komunikácie na Staničné námestie,
SO 33-09-01.2 Preložky a úpravy kanalizačných vedení na Staničnom námestí – odvodnenie komunikácie,
SO 34-07-01 Úprava komunikácií a spevnených plôch na Námestí Maratónu mieru
SO 34-09-01.2 Preložky a úpravy kanalizačných vedení na obratisku Námestia Maratónu mieru – odvodnenie komunikácie
Reakcia na: veteran #131:
Dalsie stavebne povolenia pojdu automaticky, ci sa este da odvolat alebo inak pozastavit stavbu?
Reakcia na: veteran #131:
sa mi páči, že DPMK je na konci akurát v sekcii "na vedomie", ako 31. z 36 dotknutých inštitúcií ☺
Reakcia na: 110mat110 #132:
Automaticky určite nie.