2008
Začiatkom roka 2008 boli nové autobusy značky Tedom, rovnako ako koncom predošlého roka, postupne zaraďované do premávky. Pretrvávajúcim problémom bol naďalej nedostatok autobusov, najmä kĺbových, a zvyšujúci sa nedostatok vodičov autobusov a trolejbusov. Dopytové otváranie dverí bolo vo februári zavedené aj na autobusoch.
K 1.2.2008 sa vedenie DPMK a.s. rozhodlo definitívne zrušiť prevádzku dielne v garážach VŠA. Už na sklonku roku 2007 bola pozastavená celodenná prevádzka dielne a obmedzená iba na nočnú zmenu, na ktorej sa vykonávali opravy bežných prevádzkových porúch. O pár dní po úplnom zrušení bola prevádzka dielní opäť obnovená, ale iba v najnutnejšom režime.
Od 15. júna vstúpil do platnosti 1. stupeň letného obmedzenia MHD, zrušili sa linky 5, 51 a 55. Vzhľadom k akútnemu nedostatku vodičov došlo od 25. júla k drastickému obmedzeniu spojov na autobusových linkách 35, 36, RA6, RA7 a k úplnému zrušeniu linky 53.
2. augusta došlo k očakávanej zmene linkového vedenia. Táto reforma naštartovala zmenu systému organizácie MHD z tzv. "odvšadiaľ - všade" na prestupný systém. Zmena sa týkala najmä autobusových a trolejbusových liniek. Zmenili sa aj názvy zastávok, zrušilo sa označovanie väčšiny zastávok podľa príslušnosti k mestskej časti, zaviedli sa nové názvy zastávok, zväčša pomenovania podľa ulíc. Zaviedli sa aj nové zastávky na znamenie. Keďže zmena nastala v období kritického nedostatku vozidiel a vodičov, od 4.8.2008 boli obmedzené linky 17, 18, 19, 27 a 34 a bez náhrady zrušené linky 32, 51, 53, a 56.
V súvislosti so začiatkom školského roka boli zrušené prázdninové obmedzenia. Väčšina autobusových liniek však aj naďalej premávala podľa prázdninových cestovných poriadkov. Linky 32 a 53 boli zrušené natrvalo.
17.10. boli po mnohých sťažnostiach mnohé zastávky na znamenie preklasifikované naspäť na trvalé zastávky. 3. novembra bola namiesto trolejbusovej linky 73 zavedená linka autobusová linka 50, ktorá čiastočne vyriešila aj problém nedostatočnej prepravnej kapacity spojov po Sečovskej ceste po zmene linkového vedenia.
14. decembra došlo k ďalším úpravám linkového vedenia. Linka 13 bola predĺžená z Važeckej až na Nám. Maratónu mieru. Obnovilo sa tak priame bezprestupové spojenie Krásnej s centrom mesta, avšak za cenu horšieho intervalu. V čase sedla sa zaviedla do Krásnej linka 52L. Okružná linka 30 cez Pereš a Lorinčík sa zrušila, nahradená bola linkou 52L, rovnako ako v prípade Krásnej sa zaviedlo bezprestupové spojenie s centrom.
Trasa linky 17 sa predĺžila po Lingov, naopak linka 27 bola o rovnaký úsek skrátená (po Staničné nám.). Trasa linky 23 sa skrátila po Staničné nám., v úseku Bottova - Staničné nám. - Pri hati bola nahradená novou linkou 30. Na linke 23 sa zaviedol účelový cestovný poriadok prispôsobený letovému poriadku a pracovnej dobe Valea. Na linke 31 sa zrušila zachádzka na Bratislavskú ul., linka 52 bola presmerovaná naspäť na Južnú triedu.
V roku 2008 nepribudlo žiadne vozidlo MHD, bez náhrady bolo vyradených niekoľko autobusov. Prehlboval sa najmä nedostatok kĺbových autobusov, ktorých bolo za posledných 10 rokov nakúpených iba 18, vyradených ich však za rovnaký čas bolo omnoho viac. Nahradzované boli najmä 15-metrovými autobusmi, ktoré ako kapacitná náhrada často nestačili. V rámci prezentačných jázd v auguste na linke 33 premával skúšobny midibus Mercedes Picardie.
2009
Začiatok roka 2009 priniesol zmenu tarify. Okrem zmeny cien lístkov v súvislosti s prechodom na euro priniesol aj zrušenie pásma TZR. Korunové lístky ostali v platnosti až do konca marca. Zmena meny spôsobovala problémy najmä novým automatom na cestovné lístky, istý čas aj majiteľom elektronických peňaženiek.
19. januára došlo na sídlisku Nad Jazerom v Košiciach k vážnej dopravnej nehode súpravy T6A5 a Avie. Vozeň #618 bol po tejto nehode vyradený.
V marci vozový park DPMK obohatilo 10 nových plynových Citelisov 18M CNG. Zvyšujúci sa počet plynových autobusov spôsoboval problémy hlavne pri tankovaní, pretože plnička CNG nebola stavaná na tak vysoký počet autobusov na plyn. Preto sa autobusy na delených službách museli tankovať v inom čase, ako autobusy na celodenkách, ktoré museli byť všetky natankované v priebehu niekoľkých nočných hodín.
1. apríla bola pre cestujúcich zavedená služba SMS lístok. Od mája bol zrušený Tesco bus.
Od 11. 5. do 19. 6. bola kvôli rekonštrukcii električkovej trate na Nižných kapustníkoch úplne vylúčená električková doprava z úseku VSS, križovatka – Važecká.
V lete DPMK testoval kĺbový autobus Volvo, v septembri sa Košičanom predstavil obrí Mercedes-Benz CapaCity. So začiatkom nového školského roka 2009/2010 Dopravný podnik zaviedol niektoré nové školské spoje.
Mestu Košice bol na jeseň schválený nenávratný finančný príspevok na projekt Zníženie emisií modernizáciou MHD vo výške vyše 9 miliónov eur. Za tieto prostriedky sa v nasledujúcom roku nakúpilo 19 kĺbových autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn.
2010
Rok 2010 sa začal nečakanými problémami, ktoré spôsobilo zavedenie mýta. Jeho zavedenie sa dotklo približne polovice liniek MHD, denne týmito úsekmi prešlo 81 rôznych autobusov. Zo dňa na deň museli byť autobusy jazdiace na cestách do Šace, U. S. Steel-u, na letisko, do Šebastoviec, ku krematóriu a linky prechádzajúce križovatkou Červený rak vybavené mýtnymi jednotkami. V prvých dvoch dňoch nového roka tak na týchto úsekoch jazdilo iba niekoľko vybraných autobusov na kyvadlových linkách, bežné linky boli skrátené alebo presmerované tak, aby nemuseli jazdiť po spoplatnených cestách. Trasy liniek 10, 11 a 54 boli presmerované cez Luník VIII natrvalo.
Od druhej polovice januára začala prvá etapa obchádzok v okolí Námestia osloboditeľov v súvislosti s výstavbou Auparku. Rôzne obmedzenia, prekládky ciest a trolejových tratí, či presuny zastávok, pretrvávali počas celého roka.
15. marca sa zrušila linka 40 a jej spoje boli zahrnuté do cestovných poriadkov linky 14, ktorá bola zároveň predĺžená po zastávku Vodárenská, resp. Železničnú zastávku Ťahanovce.
17. apríla v zastávke Nám. osloboditeľov do tla zhorel Ikarus 435 #4308.
V máji a júni zasiahli Košice a okolie povodne, linka 21 bola kvôli zatopenému podjazdu pri Haniske rozdelená na dve vetvy, vetva X21 jazdila obchádzkou cez obec Haniska. Rozdelená bola aj linka 28, kvôli podmytej ceste za Nižnou Hutkou. Linka X28 jazdila do Nižnej Myšle z križovatky VSS obchádzkou cez Čaňu približne pol roka. Mnohé linky premávajúce v blízkosti Hornádu boli krátkodobo obmedzené.
19. júna 2010 vstúpili do platnosti viaceré zmeny. Počas víkendov sa zrušila obsluha Watsonovej ulice, linky 18 a 30 začali premávať iba počas špičiek. Linka 29 bola skrátená o úsek OC Cassovia – Námestie osloboditeľov, linka 34 bola rozdelená na linku 34 (Hala Cassosport – KVP, kláštor) a na linku 36 (Bruselská – Moskovská). Na väčšine nosných liniek sa zlepšil interval v špičke. Zaviedlo sa aj nové farebné rozlišovanie liniek na schémach, tabuliach a v cestovných poriadkoch.
Počas letných prázdnin električkovú dopravu obmedzila rekonštrukcia koľajovej križovatky pri Radnici Starého mesta. Linka 7 bola počas výluky intervalovo posilnená a úvraťovo ukončená v zastávke Radnica starého mesta s premávkou výhradne obojsmerných električiek. Linka 19 bola v úseku Amfiteáter – Nám. Maratónu mieru obojsmerne presmerovaná na Komenského, v tejto trase jazdila až do októbra.
V druhej polovici prázdnin dorazilo 19 nových Citelisov 18M CNG, išlo o prvé autobusy v novom žlto – modro – bielom korporátnom nátere DPMK. Vozidlový park obohatil aj prvý midibus Iveco First FCLLI. 18. septembra sa Košice rozlúčili s legendárnymi Ikarusmi 280. 22. septembra boli zavedené garantované nízkopodlažné spoje aj na autobusových linkách, zriadená bola nová zastávka Cassovar. 1. novembra vznikla študentská linka 57, ktorá premávala iba v nedele ako spoj z vlakovej stanice k vysokoškolským internátom na Medickej, rovnako ako električková linka 5 k internátom na Jedlíkovej. V decembri sa 31 zastávok preklasifikovalo na zastávky na znamenie.
2011
MHD v Košiciach v roku 2011 oslavovala svoje 120. výročie. Okrem neustáleho znižovania výkonov a mestských dotácií priniesol rok 2011 aj zopár pozitív. Po 18 rokoch do mesta dorazila nová električka a pribudlo zopár zastávok.
Z dôvodu výstaby Auparku boli na Námestí osloboditeľov počas roka viackrát presúvané stanovištia zastávok. Začiatkom roka sa zrušilo zachádzanie nočných autobusových liniek na Bottovu ulicu. 3. februára čiastočne ochromil MHD v meste štrajk vodičov, ktorý na pol hodiny zastavil väčšinu spojov v meste. Štrajkovali najmä vodiči v autobusovej doprave, no aj na ostatných trakciách, i keď v menšom počte.
Od 29. apríla do 15. mája Slovensko hostilo MS v ľadovom hokeji. Dopravu hokejových fanúšikov zabezpečoval DPMK posilovými spojmi po skončení jednotlivých zápasov v Steel Arene do 9. mája, no najviac fanúšikov sa počas zápasov stretávalo na Amfiteátri, kde posilová doprava fungovala až do finále 15. mája. Počas týchto dvoch týždňov jazdili nočné spoje v 45 minútových intervaloch a taktiež celodenne a celotýždenne jazdila aj linka 5. 31. júla zasiahla do premávky posledný krát linka 28. Od prvého augusta obsluhu Nižnej Myšle a Vyšnej Hutky prebral dopravca Eurobus. Zmeny 5. 9. 2011 priniesli zrušenie linky 50 a zmeny na linkách 18 a 55, kedy bola linka 18 skrátená po Amfiteáter, a linka 55 bola potiahnutá namiesto konečnej KVP, Kláštor na Moskovskú. Taktiež sa zlepšil interval linky 55, keďže boli do nej začlenené bývalé spoje zrušenej linky 50.
17. septembra oslavy 120. výročia MHD v Košiciach vyvrcholili Spanilou jazdou, kde sa predstavili najrozmanitejšie typy vozidiel MHD spoločnou pomalou jazdou po Košiciach. Medzi posledné výraznejšie zmeny roku 2011 patrilo dlho očakávané spustenie premávky po novovybudovanej prepojovacej komunikácii Moskovská - Klimkovičova. Zmena sa dotkla liniek 19 a RA3, ktoré od 1. októbra premávajú už po tejto novej ceste.
Najvýraznejšou zmenou tarify v uplynulom roku bolo zrušenie pásma T2 následkom zrušenia linky 28 od 1. augusta. Celá sieť MHD je odvtedy už len v jednom pásme. Štvorzastávkový lístok sa aj napriek snahám mestského zastupiteľstva zrušiť nepodarilo. V roku 2011 bol spustený aj predaj predplatných cestovných lístkov cez internet.
Počas MS v hokeji bola po mnohých rokoch dobudovaná zastávka električiek pri Hornbachu. Pri Steel Aréne boli na čas majstrovstiev sveta vyznačené dočasné električkové, ako aj autobusové zastávky v oboch smeroch priamo pred Steel Arenou. 1. augusta bola zriadená na linke 23 zastávka Faurecia a o mesiac neskôr bola otvorená zastávka Senný trh pre autobusy smerujúce na železničnú stanicu alebo Štefánikovu ulicu. 1. 10. bola v smere do Šace otvorená novovybudovaná zastávka pri OC Optima bez nutnosti zachádzania k OC. Koncom októbra boli otvorené aj ostatné zrekonštruované zastávky v okolí nového obchodného centra Aupark. Na tratiach sa vykonávali len tie najnutnejšie opravy havarijných stavov.
27. januára sa zo Zlinera vrátil trolejbus Škoda 15 Tr #1006, ktorý sa tam podrobil kompletnej generálnej oprave. 8. apríla 2011 prišiel do Košíc v poradí druhý midibus Iveco First FCLLI #5902. Asi najcennejší prírastok do vozidlového parku, električka Vario LF #701, dorazila na traileri 20. apríla. Po vykonaní homologizácie a skúšobných jázd bez cestujúcich sa prvýkrát zaradila do premávky s cestujúcimi až 10.8.2011. V máji košické ulice brázdili dva zapožičané autobusy SOR, konkrétne krátky SOR NB 12 a kĺbový SOR NBG 18. Do tretice, dňa 27.5.2011 navštívil Košice v rámci svojeho turné po Slovensku tatranský elektrobus SOR, ktorý sa v premávke zdržal týždeň. Medzi smutné udalosti patril aj pochybný presun niekoľkých historických električiek HSMD na letisko, kde ostali bez akejkoľvek ochrany vystavené nepriazni počasia. V roku 2011 bolo zakúpených aj 5 dispečerských vozidiel značky Peugeot a nová trolejová veža Renault „Duotram“.
2012
MHD v Košiciach v roku 2012 zažila obdobie stagnácie. V tomto roku nepribudlo žiadne nové vozidlo MHD, vyradené bez náhrady však boli štyri autobusy. Azda najviac rozruchu u cestujúcich vyvolal v lete úmysel predstavenstva DPMK zrušiť trolejbusovú prevádzku a autobusy odpredať do súkromných rúk. V priebehu septembra prebehla v meste petícia za zachovanie a rozšírenie trolejbusovej dopravy, ktorá svoj účel splnila, a od nezmyselného rušenia trolejbusov sa napokoniec upustilo. Taktiež sa poslancom mesta nepodarilo zrušiť štvorzastávkový lístok, podarilo sa však odsúhlasiť zvýšenie cien cestovného od roku 2013.
Presun eurofondov z OP Doprava, pôvodne určených na projekt obnovy bratislavskej železničnej stanice Filiálka na iné projekty, zapálil svetielko nádeje na obnovu vozidiel a zničených tratí košických električiek. Peniaze na nové trolejbusy však predstavenstvo aj napriek nutnosti obnoviť vozidlový park trolejbusov odmietlo. Koncom roka ohrozil bežnú výpravu autobusových a trolejbusových liniek MHD aj výrazný nedostatok náhradných dielov a pneumatík. V najkritickejšie dni bolo pojazdných autobusov tak málo, že okolo 10 služieb ostalo nevypravených. Situácia koncom roka už nebola taká kritická, no odstavených autobusov, najmä plynových Citelisov, čakajúcich na náhradné diely aj niekoľko mesiacov, bolo stále dosť.
Hneď začiatkom januára do platnosti vstúpili nové cestovné poriadky na linkách 18 a 55, kedy bola linka 18 predĺžená od Amfiteátra až k Novej nemocnici, zároveň linka 55 začala zastavovať na všetkých zastávkach po trase. Taktiež sa zmenila výprava typov vozidiel na dané linky, na linku 18 boli nasadené krátke autobusy, na linku 15 kĺbové, a na linku 55, okrem jedného poradia, 15-metrové Solarisy. 2. apríla bola zriadená nová linka 28 obsluhujúca novovybudované časti Krásnej. V súvislosti so zriadením novej linky boli v Krásnej zriadené zastávky Minská, Motorest, Krásna, Vyšný dvor, Staroslovanská a Pri teleku. Od 10.10. dostala zastávka Rozvojová nový názov Daňový úrad a 1. novembra bola v priemyselnom parku pri letisku zriadená zastávka Immopark.
V októbri prebiehala dvojtýždňová výluka trolejbusov na Štefánikovej ulici. Západná časť trolejbusovej siete bola po celý tento čas odrezaná od východnej časti, vybrané trolejbusy preto dočasne garážovali v obratisku KVP, kláštor. Náhradná doprava za trolejbusy v úseku medzi Námestím osloboditeľov a Mlynskou baštou bola nedostatočná a chaotická, čo bolo zapríčinené najmä nedostatkom prevádzkyschopných autobusov v danom období.
V auguste sa začala postupná výmena 20 poruchových automatov EMtest EM 536i za nové automaty Mikomat M16-T.
Na električkových tratiach sa tak ako minulý rok vykonávali len tie najnutnejšie opravy havarijných stavov. V máji prebehla rekonštrukcia cestno-koľajového prejazdu na križovatke Južnej triede a Cintorínskej, v auguste rekonštrukcia prejazdu na križovatke pri Novej nemocnici. Na západnej strane Moyzesovej ulice boli počas prestavby priľahlého parku zrekonštruované aj 4 zastávky MHD na ktorých boli osadené kasselské obrubníky.
Vozidlový park autobusov, električiek a trolejbusov v roku 2012 neobohatilo žiadne nové vozidlo. Pokračovalo sa však v bežných ale aj rozsiahlejších opravách vo vlastnej réžii dielní DPMK. V priebehu roka sa po veľkých prehliadkach v uliciach objavili žlto-modré trolejbusy Škoda 14 TrM #2002, 2004 a 2006 a Škoda 15 Tr #1005.
U ďalších, na pohľad značne skorodovaných trolejbusov, prebehli aspoň čiastone opravy oplechovania, aby sa aj napriek snahám o zrušenie trolejbusovej dopravy imidž trolejbusov u cestujúcich naďalej nezhoršoval. V priebehu roka pokračovali aj pravidelné prehliadky a opravy električiek, pri ktorých, okrem nového mestského náteru, dostali niektoré električky ČKD T3 SUCS aj elektronické tabule, ktoré boli vymontované zo stabilných električkových súprav. V marci, po medializovanom incidente poliatia cestujúcej kyselinou na linke 19, bol v autobuse typu Citelis #3311 skúšobne namontovaný kamerový systém. Do väčšiny Citelisov boli nainštalované aj reklamné obrazovky See&Go.
2013
Rok 2013 sa začal zmenou tarify, kedy vzrástli ceny všetkých cestovných lístkov. Prvého januára, počas otváracieho ceremoniálu EHMK (20. januára) a počas Dňa bez áut (22. septembra) sme v meste cestovali zadarmo. V rámci upgrade informačného a tarifného systému boli vozidlám Dopravného podniku vymenené palubné počítače a podnik začal vydávať nový a bezpečnejší typ čipovej karty - mestskú kartu.
Začiatkom roka bolo do autobusov vybavených reklamnými obrazovkami See&Go zavedené bezplatné wi-fi pripojenie na internet.
Prvého januára bola zriadená zastávka Heringeš, na ktorú začali v špičke zachádzať spoje linky 20. 1. mája bola linka 19 skrátená po zastávku Napájadlá. V letnom období pristúpil Dopravný podnik k obmedzovaniu spojov autobusových a trolejbusových liniek v čase sedla pracovných dní. Aj napriek šetreniu bola v letnom období zriadená okružná linka 80. Od júla začali linky 52 a 52L zastavovať aj na zastávkach Ladožská a Rovníková, na linke 26 sa zrušila obsluha zastávky Šaca, školy. 1. októbra bola linka 36 predĺžená po zastávku Madridská.
Rok 2013 bol aj rokom príprav na veľkú obnovu vozidlového parku a električkových tratí. Verejnú súťaž na 127 autobusov vyhrala spoločnosť SOR, súťaž na 23 električiek s opciou na ďalších 23 vozidiel spoločnosť Pragoimex, rozbehli sa aj prípravy rekonštrukcie vyše 10 kilometrov električkových tratí za eurofondy z OP Doprava, pôvodne určených na projekt obnovy bratislavskej železničnej stanice Filiálka. Na obnovu trolejbusov sa ani tento rok nemyslelo aj napriek tomu, že väčšina trolejbusov v septembri dosiahla 20. rok prevádzky a boli teda už po svojej plánovanej životnosti. Počas roka boli na vyradenie odstavované najmä autobusy kvôli zlému stavu karosérie, ku koncu roka vzhľadom k masovej dodávke nových autobusov aj vozidlá s väčšími poruchami, alebo po nehodách. Vyradené boli aj prvé dva trolejbusy.