- Všetky spoje linky 12 budú premávať len po zastávku Podnikateľská v Barci, kde bude zabezpečený prestup na linku náhradnej dopravy X12 do Šebastoviec. Odchody linky X12 zo Šebastoviec budú vykonané podľa cestovného poriadku linky 12.
- Linky 20 25 52L RA3 RA4 RA5 RA6 a RA7 v smere z mesta ukončia premávku na zastávke SOŠ automobilová. Ďalej bude zabezpečená náhradná doprava nasledovne:
- do Šace (linka 20): prestup na posilnenú električkovú linku R1, pri Vstupnom areáli U. S. Steel prestup na posilnenú linku 26; v opačnom smere taktiež linkami 26 a R1
- do Poľova (linka 25): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Poľov, rázcestie prestup na kyvadlovú dopravu X25 do Poľova
- do Pereša a Lorinčíka (linka 52L): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Perešská prestup na kyvadlovú dopravu X52 na Pereš a do Lorinčíka
- do U. S. Steel (linky RA3 - RA7): prestup na posilnenú električkovú linku R1, ktorá bude nadväzovať aj na spoje RA
- Linka 21 bude premávať medzi zastávkami SOŠ automobilová a EZ elektrosystémy po obchádzkovej trase cez Valaliky. Nebude obsluhovať zastávky Moldavská, obchodné centrá; Pereš, vodojem; Perešská; Poľov, rázcestie a Ludvíkov dvor.
- Linky 23 a N3 budú premávať bez zmeny trasy. Na linke 23 pri zdvojených posilových spojoch však pôjde iba neskorší z nich.
- Linky 26 a R1 budú posilnené a premávať budú v intervale 20 minút. Spojenie so Šacou tak bude možné každých 20 minút miesto doterajších 40 minút.
- Linky 26P a RA2 nebudú premávať. Cestujúcim odporúčame využiť linky náhradnej dopravy X25 a X52 a prestup na električku linky R1 a autobus linky 26.
Aktuálne informácie o zmenených spojoch MHD a o prípojoch poskytne dopravný dispečing DPMK, a. s. na čísle 055-6407431. Podľa aktuálneho vývoja v súvislosti s mýtnym systémom DPMK 3. januára 2010 rozhodne, v akom rozsahu budú pokračovať prípadné úpravy od 4. januára 2010.
DPMK v súvislosti so zavedením mýta pripravil aj úpravy na linkách 10 11 a 54, o ktorých bola cestujúca verejnosť informovaná. „Pokiaľ sa situácia nezmení, čiže pokiaľ nedôjde k úprave legislatívy, DPMK bude hľadať aj ďalšie spôsoby znižovania nákladov (napr. úpravu cestovných poriadkov ďalších liniek),“ uvádza v tejto súvislosti generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
V prípade košického dopravného podniku sa zavedenie mýta vzťahuje na približne 50% liniek. Palubné jednotky je potrebné namontovať do 219 vozidiel. Ide o 203 autobusov MHD, 2 zájazdové autobusy a 14 technologických vozidiel (napr. žeriav a plošina, ktorá slúžia pri odstraňovaní následkov havárií a podobne). Predbežné náklady, ktoré súvisia so zavedením mýta vyčíslil DPMK na 165,5 tisíc eur. (Samotná montáž a zaplatenie depozitu by mali vyjsť na cca 35,5 tisíc eur. Pokiaľ bude musieť DPMK platiť na jednotlivých úsekoch mýto, pri plnej sadzbe to znamená zvýšené náklady pre DPMK o 130 tisíc eur, pri polovičnej sadzbe o 65 tisíc eur.)