Sci-fi: Trollejbusová doprava je zachránená

Metropolou východu sa už niekoľko dní nesie vlna eufórie. Trollejové vedenie mesta po rokoch choromyseľných nápadov o útlme ekologickej dopravy a po rokoch ťažkej finančnej krízy konečne predstavilo reálny plán obnovy a rozvoja ekologickej trollejbusovej dopravy. Zisťovali sme viac a v tomto článku Vám ako prví prinášame najčerstvejšie a šokujúce fotografie spolu so zákulisnými informáciami týkajúcimi sa tejto veľkej a mimoriadnej chvíle v dejinách Košíc.

Združenie na podporu a skrášľovanie ekonomickej dopravy teda okamžite vyrazilo do ulíc. Ako prvú sme navštívili prevádzku trollejbusovej dopravy na Bardejovskej ulici. Vrátnik bol však na informácie skúpy a nikto iný sa podľa jeho slov v areáli nenachádzal. Skutočne, počas obedňajšej pauzy bola garáž vyľudnená. Cez plot sme však zazreli jedneho posunovača, ktorý v tom čase tankoval plynové autobusy. Bol ale nahnevaný, že nemohol ísť na obed, a preto nám nič neprezradil. Neostalo nám teda nič iné, iba po nových trollejbusoch pátrať po meste na vlastnú päsť. 

Okolo pol druhej poobede sa nám konečne podarilo natrafiť na prvý trollejbus. Na skúšobnej jazde bola práve Škola 932 TrM, ktorá koncepčne vychádza z košičanom veľmi známej rozheganej Karosy. Vo vnútri sa nachádzalo zopár cestujúcich. Dozvedeli sme sa, že sú to profesionálni cestujúci každej kategórie, ktorí testujú odolnosť vozidla. Nechýbal hundrajúci duochodca, mamička s kočiarom, študent s obrovským batohom, grafiťák, bezdomovec, či skupinka hlučných cigánčiat. 

5213

Polovodič trollejbusu nám odporúčil ísť sa pozrieť na autobusovú stanicu. Po expresnom presune linkou 53 sme na stanici našli ďalší trollejbus. Opäť išlo o prestavbu bývalej Karosy v dielňach plzenskej Školy. Na výrobu trollejbusu sa použila vyradená zhnitá Karosa miestneho dopravcu Errorbus, ktorá vďaka integrálovanému dopravnému systému IDS bude môcť na prímestksých linkách jazdiť po meste aj pod trolejmi, a tým šetriť naftu. Uvažuje sa aj o zriadení trolejbusovej linky do Moldavy nad Bodvou.

Trollejbus

Prestavby starých autobusov v nás postupom času začali vyvolávať obavy. Nezabudlo sa na to, že cestujúci majú oveľa radšej nízkopodlažné vozidlá? Našťastie sa tieto obavy rozplynuli pri návšteve najväčšieho košického spoločenstva trolejbusov, prestupného uzla Ľingov. Tu sme okrem klasických rozpadnutých trolejbusov natrafili aj na ďalšie dva trollejbusy. Prvým z nich bol fest rychly nízkopodlažný Samsung Trollino, ktorý premával na linke 71. Okrem neho sa na tejto linke objavil aj Ikarus 280T dovezený až z Budapešti, nalakovaný do retro náteru známeho z našich kedysi legendárnych Ikarusov 280. 

lingov

Naše fotografovanie sa ale nepáčilo jednému z polovodičov historických trolejbusov. Po odfotení odmietol pokračovať vo svojej jazde a protestne zablokoval výjazd z obratiska. Rýchlym krokom sme sa teda pobrali preč. Cestou do mesta sme ešte nakukli do ústredných dielní, kde sa pred dielňami sušilo historické dedinské vozidlo. Aj keď sa na prvý pohľad zdá, že ide o trolejbus, nie je tomu tak. Je to totiž naftový autobus, ktorý len vyzerá ako trolejbus. Slúžiť bude na vyhliadkové alebo narodeninové jazdy, svadby a najmä ako reprezentačné vozidlo podnikových futbalistov pri výjazdoch na dedinské ligové zápasy.

vozidlo

Veríme, že tieto zmeny odštartujú novú éru trollejbusov v našom meste. Prajeme im teda veľa spokojných cestujúcich a dobiehajúcim mnoho šťastných kilometrov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Že "DEDINSKÉ VOZIDLO" ? ? ?
jeemine to co za stare vraky sem dotiahli, sak stale len vykrikuju ze chcu obmienat vozovy park, preboha ziveho!!! ved tie stare rachotiny nech radsej ani do obehu nedavaju, ved to aku zas zivotnost bude mat??? najvyssi cas vyradit stare zhrdzavene po meste jazdiace troleje a nakupit nove nizkopodlazne trolejbusy -solarisy ,namiesto tych (ne)pojazdnych srotov vazne si niekedy pripadam akoby som nezil v modernej europskej metropole ale dakde v ugande, v afrike resp u neandertalcov..
Reakcia na: stn35 #2:
Zjavne toto SCI-FI niekto nepochopil 😃
Reakcia na: stn35 #2:
Pri pohľade na tvoje príspevky si aj ja myslím, že v Košicoch žije veľmi veľa neandertálcov...
Reakcia na: stn35 #2:
stn35, prosím Ťa, pred tým, než niečo napíšeš, tak to, na čo reaguješ si prečítaj aspoň 3x za sebou... Predídeme tým mnohým nedorozumeniam a konfliktom. ?
Reakcia na: BMko #3:
Severná Kórea je pre niektorých bližšie, než sme si mysleli... ?
Reakcia na: stn35 #2:
Keby tie "staré vraky" vyradili, tak by si tu písal, že prečo spoje nepremávajú ?
Reakcia na: Dispecer #6:
No jo,Severokórejské trolejbusy Mladá garda čoby z oka sedemstovkovej Karose vypadli... ?
tak k sakru ako je to ,ide sa zachranovat trolejbusova doprava v Ke a nasledne bude obnoveny vozovy park trolejbusov ci nie? vysvetlite mi to uz niekto bazmeeek!!! co ma vlastne potom tento clanok znamenat?to uz fakt tu nemate o com pisat len same ***tiny???
Reakcia na: stn35 #9:
Ty maš fakt IQ hojdacieho konika? ?
Reakcia na: stn35 #9:
Prečítaj si úplne prvé slovo v nadpise tohto článku... Snáď sa potom rozsvieti. ?
Reakcia na: Tatranka #8:
Nie, nevypadli. Údajne boli takto "prestavané" dodávky Karos C734 vyrobených niekedy začiatkom 90. rokov. ->http://transphoto.ru/photo/171972/
Reakcia na: TheMHDmarek #12:
No neviem.Ja mám z iného zdroja,že sú to okopírované karosérie...Koncom týždňa mi majú zaviesť priamu linku do Pchjongjangu,tak sa opýtam Súdruha Veľkého Vodcu Kim Čong Una,ako to vlastne je ?
V kĺbovej verzii im tam jazdí zase dačo na spôsob IK 280.V prototype okopčili aj Sergeja a tie ich elektrické mašiny tiež trochu pripomínajú Škodovácke produkty z minulosti.Ale podľa ideológie Čučche je všetko ich vlastný výrobok...aj Nemecké ojetiny jazdiace v metre,pokiaľ majú občas elektrinu ?
vydim dobre autobusy su premenene na trolejbusi je to len sen alebo skutočnosť vysvetli mi to niekto lebo chcem sa ist na toto pozriet a ako funguje autobus prerobeny na trolejbus moze mi to niekto vysvetlit dakujem
Tato sekcia je Sci-fi (hned prve slovo clanku) Ako da sa to spravit aj realne (solaris trolino, alebo ine) proste sa vyberie motor, prevodovka palivove nadrze. Namiesto toho sa da vyzbroj, elektromotor, baterie... Samozrejme toto je len kosicka fikcia
je to pravda, ze v kosiciah uz polovička autobusov je premenena na trolejbusy alebo len je to upravena fotka nezda sa mi aby to bola len upravena fotka sa mi zda ze je to pravda ze autobus je premeneny na trolej
Nie, ani jedna fotka z tadial nie je pravda
Asi treba poniektorým diskutujúcim vysvetliť pojem SCI-FI, potom bude menej nedorozumení