V súčasnosti je projekt novej košickej integrovanej dopravy - KORID (Košická osobná regionálna integrovaná doprava) v štádiu príprav. V minulosti, v rokoch 1999 - 2004, bol prevádzkovaný KIDS (Košický integrovaný dopravný systém), avšak z dôvodu nepredĺženia zmlúv medzi DPMK, ŽSR a SAD Košice (dnes eurobus, a. s.) postupne zanikol.
KORID - Košická osobná regionálna integrovaná doprava
Ciele projektu
Hlavným cieľom je vytvorenie integrovaného dopravného systému v Košickom kraji, ktorý by, vďaka zjednoteniu tarify a skoordinovaniu cestovných poriadkov všetkých druhov hromadných dopráv, zrýchlil a zvýšil kvalitu prepravy tak, aby sa stala konkurencieschopnejšia individuálnej automobilovej doprave. Za cieľ si tiež kladie podporu zvýšenia konkurencieschopnosti, zamestnanosti a cestovného ruchu v regióne a v neposlednom rade zlepšenie životného prostredia. To všetko chce dosiahnuť skvalitnenie a koordináciu ponúk prepravných výkonov jednotlivých účastníkov IDS a skvalitnením poskytovaných služieb verejnej dopravy aj vďaka finančným prostriedkom z európskych fondov.
Princípy
Pri rozvoji integrovaného dopravného systému v Košickom samosprávnom kraji a v meste Košice by sa mali uplatňovať tieto princípy integrácie:
- optimalizácia MHD v Košiciach,
- koordinácia autobusových liniek prímestskej dopravy v koncových termináloch koľajovej mestskej dopravy,
- vytvorenie systému regionálnej železničnej dopravy,
- optimalizácia dopravnej obsluhy pozdĺž hlavných železničných trás,
- vytvorenie nadväzujúcich liniek kapacitnej autobusovej dopravy,
- využitie nízkokapacitných autobusov.
Rozsah projektu KORID
KORID má postupne ovplyvniť dopravu na celom území Košického kraja a aj spojenia Košice - Prešov. To však vyvolá aj potrebu k výstavby infraštruktúry pre tento systém:
- terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Moldava nad Bodvou mesto,
- elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou mesto,
- výstavba električkovej (& tram-train) trate Nám. Maratónu mieru - Terminál Sever s napojením na železničnú trať,
- rekonštrukcia a úprava električkovej trate Nám. Maratónu mieru - Staničné námestie pre prevádzku vozidiel tram-train s výstavbou spojky medzi obratiskom Staničné nám. a železničnou traťou v priestore žel. stanice Košice,
- výstavba električkovej (& tram-train) trate Terminál Sever - Sídlisko Ťahanovce,
- terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Trebišov.