Reakcia na: Esicko #247:
Este k tomu TGV (Train á Grange Vitesse-doslovne vlak velkych rychlosti). Naozaj sa nemozno cudovat nad nespokojnostou prevadzkovatela, kedze TGV sa ako jedinemu dopr. prostriedku v Europe dari konkurovat leteckej doprave, kde kazda takato vyhybka niekolko nasobne spomali rychlost vlaku, co znamena ohrozenie celkovej jazdnej doby z bodu A do bodu B. Neviem ci si takuto vyhybku videl. Kym v elektrickovej doprave je vzdialenost medzi jazykmi vyhybky a srdcovkou od 5 do cca 15m, na tratiach TGV su to stovky metrov (cim vacsia vzdialenost, tym mensi uhol odbocenia), navyse srdcovka je tiez elektricky prestavovatelna, takze kolesa TGV sa tu prevalia ako po klasickej rovnej kolajnici. Jedna uvrat na takejto trati meria aj viac ako 500m a cela vyhybna aj niekolko kilometrov...
Sarko
Áno, v Brne sa do pravoulého oblúka 40 km/h a do výhybky 50 km/h rýchlosť bežne praktizuje, ale druhá stránka veci sú DN, ktoré sú alarmujúce. Ukážkovo to môžeme vidieť na DN KT8D5 ev.č. 1706 spred 2 týždňov, ktorá sa doslova samovoľne zošrotovala...
V prvom rade je potrebné zamerať sa na organizačnú stránku veci a striktne kontrolovať a postihovať každé malicherné porušenie (najmä v Brne) a až v ďalšom rade na technickú stránku a podľa finančnej situácie postupne riešiť najprv kolízne body (oblúky a výhybky s vyskutujúcimi sa vykoľajeniami a vidlicovými jazdami) a napokon aj všetky ostané úseky s aplikáciou naklápania tratí (menšie opotrebenie), výmenou žliabkových koľajníc za vignolové (dlhšia životnosť) a výmenou výhybiek s vyššou konštrukčnou rýchlosťou. Rád by som na takých zrýchlených úsekoch videl prestavovateľné srdcovky, čím by sa odstánili dynamické nárazy a bolo možné dosiahnuť prejazdy cez výhybky ako bez výhybky .