Dnes ráno o 05:20 to pod Kalinovskou vyzeralo katastrofálne. Približne 15 a viac zkrížených autobusov (Ra, 18, 30, 32) plus trolejbusy (zaujmavé že 1020 vyšla bez problémov). Dopraváci uzavreli (regulovali) cestu smerom dole. Zaujmavé bolo ako v rukách nosili a hádzali štrk pod kolesá autobusov, plus sme pomáhali tlačiť taxík ? Škoda, že som nemal foťák ?
A neviem čím ma majster prekvapil. V tom dave autobusov som si stopol nemenovaný voz (ev. č. nepoviem) a pomaličky sme sa dostali v protismere hore.
Zastávka Kalinovská bola dočasne zrušená. Komické bolo, ako zamestnanci (cca 25) železiarní čakali na zastávke a RAčka zastavila až na rovine (cca 250m) za zastávkou - všetci sa rozbehli hore ?
No,trolejbusy dnes chodia častejšie na Hornádsku než na Lingov.
Na L71 sú rsp. boli 4206, 3522(?) nie som istý musel by som mrknuť do foťáku ? na L72 bol 4085.
Dielenské vozidlá je možné stretnúť každých 30 minút. No aspoň je veselo. ?
Dávam ešte do pozornosti novú reklamu na B932-kách. Ja som si zatiaľ odchytil 5207 na L29 a na L35 som videl 5208. Zaujímavé a pôsobivé riešenie. ?
Označovanie služieb je individuálna záležitosť. Myslím si, že uvedené služby sú čitateľnejšie, ak sú uvedené v skrátenom a jednoduchšom tvare ako 71-1, 34-65, 46-2 a pod., než napr. 71011 a 71012, resp. 71011/2, čo sú zbytočné čísla naviac... L40 po zrušení služby radu 39 vykonávajú viaceré služby iných súčasných služieb.
Tak ešte ozrejmenie tých čísel služieb. Tvar čísla služby je XXYYZ. XX je číslo linky, YY číslo kurzu (t.j. poradie na linke) a Z sú možné len čísla 1 (ranná časť celodennej služby, čiže ranný vodič), 2 (odpoludňajšia časť celodennej služby, čiže vodič poobedný), 4 (služba len pre jedného vodiča, ale súvislá, preberá vozidlo z garáže a aj ho tam odnáša) alebo 5 (klasická trhaná služba, t.j. služba pre jedného vodiča ale s prerušeným výkonom najčastejšie v čase dopoludnia).
Príklady:
71011 - ranný vodič linky 71, ktorý ako prvý ráno nastupuje do výkonu.
34065 - trhaná služba na linke 34. Okrem linky 34 je vysoko pravdepodobné, že obsluhuje aj iné linky, na 99% napr. niektorú linku RA.
46022 - popoludňajšia časť služby "R"-kovej, obsluhuje na striedačku R1 a R7, nasadzovaná spravidla T6-tka.
Tie mimoriadne čísla na začiatku - 40xxx sú RAčky mestské a objednávky, 41xxx nočáky, 42xxx RAčky šačianske, 43xxx zálohy, 46xxx R-ky, 47014 bola niekedy linka W. Ak sa pýtate, ako je označaná služba na linke 40 (veď tento číselný rad je už obsadený), tak je to 39014. Ale ako čítam, už v zozname nie je, čiže bola prečíslovaná, resp. jej výkon bol hodený niektorej inej službe. Možno BM by vedel.
Co sa stalo dnes o 14:00 s Solarisom #3521 ?? stal odstaveny pred zastavkou colnica, potom prisiel dalsi, nastupili do nho ludia asi z 3521, potom 3521 zasla trochu dalej a neskor sa asi rozhodli ze ju poslu do garaze, ale sla rychlostou max 20km/h, zaujimalo by ma aky mala problem Mam aj fotky Takze kto ce, napiste na mail..
Pozerám, že na L20 som dnes doobeda určite videl 5212, ale nikde vo výprave sa nenachádza, zrejme nejaká operačná zmena. Ďalej službu 12-75 (4304) som o 12:46 videl na NO, L30, smer Exnárova, ktorou som aj cestoval (žeby prechod?), 4206 tiež v zadelení nikde nie je, pritom som ho o 12:50 videl na presune na Palackého (smer NO) a hneď za ním 3521 ako manipulačnú jazdu (v zadelení 19-5, asi tiež presun...). Takže zadelenie treba brať trochu s rezervou, nie sú to 100% info. Tie sa však dajú upresniť nezávislým sledovaním, resp. požiadaním výpravcu o informáciu, čo má on prepísané v zadelení (resp. dopísané pri nezadelených službách). A ešte jedna perlička, v 4303 EČV KE-038BM mal vodič za sklom zrejme nájdené EČV nejakého osobného auta - KE-317BY...
A aby som nezanevrel na svoje električky a hlavne L5 :
L2- 367
L4- 400, 418
L5- (D56) 525, 536
L6- 370+371, 390+391
L7- 620+621
L9- 423
záloha- 531
Re #990 Dopravák:
Nuž čo, asi Ťa na L18 chce majstre prekvapiť.. ?
eMareq: No v tom prípade by som musel ísť na 3 miesta, Bardejovskú, Hornádsku a Trolejbusovú. Možno, keď nebudem mať čo na práci, si raz na to trúfnem. Ak sa nájde zodpovedný záujemca, ktorý by menej, či viac pravidelne chcel zisťovať a uverejňovať zadelenie, nech sa prihlási a môžem dotyčnému vysvetliť spôsob, ako ho pomerne ľahko získavať.
Pre menej zdatných (ako som zistil, máme tu aj obdivovateľov fanúšikov MHD ? ):
-pred dvojbodkou sa nachádza číslo služby v tvare AA-C(D) alebo AAB-C(D), kde: AA=číslo linky, B=doplnkové číslo služieb danej linky, C=číslo kurzu, D= 4-dlhá služba (jeden vodič), 5-delená (trhaná služba), bez obsadenia-klasická dopoludňajšia/popoludňajšia služba (dvaja vodiči)
-za dvojbodkou sa nachádza samotné evidenčné číslo vozidla, ktoré je na danej službe pridelené
Pre niektoré linky nie sú fixne pridelené služby, preto na tieto linky prechádzajú vozidlá z iných služieb. Jedná sa o linky č. 21, 26, 37, 40, 54, RA1, RA2, RA3, RA4, RA5, RA6, RA7 a RA8. Tieto vykonávajú služby radu 40-x, 42-x, 401-x, 403-x, 412-x a 421-x. V prípade výpadku vozidla na linke ho nahrádza záloha (rad služieb 43-x).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
1018
Príklady:
71011 - ranný vodič linky 71, ktorý ako prvý ráno nastupuje do výkonu.
34065 - trhaná služba na linke 34. Okrem linky 34 je vysoko pravdepodobné, že obsluhuje aj iné linky, na 99% napr. niektorú linku RA.
46022 - popoludňajšia časť služby "R"-kovej, obsluhuje na striedačku R1 a R7, nasadzovaná spravidla T6-tka.
Tie mimoriadne čísla na začiatku - 40xxx sú RAčky mestské a objednávky, 41xxx nočáky, 42xxx RAčky šačianske, 43xxx zálohy, 46xxx R-ky, 47014 bola niekedy linka W. Ak sa pýtate, ako je označaná služba na linke 40 (veď tento číselný rad je už obsadený), tak je to 39014. Ale ako čítam, už v zozname nie je, čiže bola prečíslovaná, resp. jej výkon bol hodený niektorej inej službe. Možno BM by vedel.