#70 Cila:
Ak sa nebavime o krizovatke, na ktorej sa nachadza diskutovana zastavka, tak o com sa potom bavime..? Uznavam, ze moj ton byva obcas ostry, ale nie je to myslene v zlom a nie je to ani osobny utok na nikoho, preto diskutujme k veci a nechytajme sa za slovicka, OK?
Trochu Ta poopravim v Tvojich predoslych trdeniach faktami priamo z nakresu krizovatky:
-smerovy rozdiel stanovist zastavky OC Bukovec (krajnych hran) je 110 metrov;
-osovy rozdiel uvedenych stanovist voci sebe je cca 20 metrov;
-stanoviste linky c. 31 ma dlzku 35 metrov;
-stanoviste liniek c. 13, 19, 27 a 103 ma 25 metrov;
-obchadzka chodnikom zo stanovistia liniek c. 13, 19, 19, 27 a 103 na Bukovecku ul. je 150 metrov.
Pred dobudovanim stanovistia liniek c. 13, 19, 27 a 103 zastavovali tieto linky na stanovisti linky c. 31, vtedy tu vsak bola obmedzena rychlost na 40 km a autobusy vychadzajuce z niky museli pomerne prudko vytocit volantom, prejst krizom cez 2 prudy smerujuce na Alejovu ul. a zaradit sa do pripajacieho prudu pre smer na Slanecku ul. Bol to dost nebezpecny manever, ale vzhladom k docasne obmedzenej rychlosti ako-tak chraneny. Teraz je tu vsak povolena rychlost 80 km/h, takze aj linky smerujuce na Slanecku ul. musia zastavovat na zastavke na to urcenej.
Celej veci, ak by sa nezlepsila disciplina cestujucich, by mozno pomohlo presunutie oboch stanovist na spolocnu zastavku este pred krizovatkou s Jazernou ul., ale kedze sa tu nachadza pripajaci pruh, nova zastavka by sa od stanovistia linky c. 13 nachadzala az cca 300 metrov dalej, ale to by uz jednak tuto zastavku a zastavku Teplaren delilo iba cca 300 metrov a jednak by cestujuci museli ist peso ku prechodu pre chodcov onych 150 metrov, co je uz dlzka uvedenej zachadzky... Dalsia moznost by spocivala v zruseni stanovistia pre linky 13, 19, 27 a 103, co vsak na to cestujuci...
Ak sa nebavime o krizovatke, na ktorej sa nachadza diskutovana zastavka, tak o com sa potom bavime..? Uznavam, ze moj ton byva obcas ostry, ale nie je to myslene v zlom a nie je to ani osobny utok na nikoho, preto diskutujme k veci a nechytajme sa za slovicka, OK?
Trochu Ta poopravim v Tvojich predoslych trdeniach faktami priamo z nakresu krizovatky:
-smerovy rozdiel stanovist zastavky OC Bukovec (krajnych hran) je 110 metrov;
-osovy rozdiel uvedenych stanovist voci sebe je cca 20 metrov;
-stanoviste linky c. 31 ma dlzku 35 metrov;
-stanoviste liniek c. 13, 19, 27 a 103 ma 25 metrov;
-obchadzka chodnikom zo stanovistia liniek c. 13, 19, 19, 27 a 103 na Bukovecku ul. je 150 metrov.
Pred dobudovanim stanovistia liniek c. 13, 19, 27 a 103 zastavovali tieto linky na stanovisti linky c. 31, vtedy tu vsak bola obmedzena rychlost na 40 km a autobusy vychadzajuce z niky museli pomerne prudko vytocit volantom, prejst krizom cez 2 prudy smerujuce na Alejovu ul. a zaradit sa do pripajacieho prudu pre smer na Slanecku ul. Bol to dost nebezpecny manever, ale vzhladom k docasne obmedzenej rychlosti ako-tak chraneny. Teraz je tu vsak povolena rychlost 80 km/h, takze aj linky smerujuce na Slanecku ul. musia zastavovat na zastavke na to urcenej.
Celej veci, ak by sa nezlepsila disciplina cestujucich, by mozno pomohlo presunutie oboch stanovist na spolocnu zastavku este pred krizovatkou s Jazernou ul., ale kedze sa tu nachadza pripajaci pruh, nova zastavka by sa od stanovistia linky c. 13 nachadzala az cca 300 metrov dalej, ale to by uz jednak tuto zastavku a zastavku Teplaren delilo iba cca 300 metrov a jednak by cestujuci museli ist peso ku prechodu pre chodcov onych 150 metrov, co je uz dlzka uvedenej zachadzky... Dalsia moznost by spocivala v zruseni stanovistia pre linky 13, 19, 27 a 103, co vsak na to cestujuci...
Vladimír
Re #57 Sarko: Stále nevidím najmenší dôvod zapisovať si čísla nehlásiacich vozidiel. Právnu hodnotu to má nulovú a nariadenie povinne používať hlásenie možno vydať aj bez toho.
Re Cila: MHD je pre cestujúcich a nie naopak. No to neznamená, že sa križovatka vybuduje oveľa nákladnejším a možno i pre dopravu menej vhodným spôsobom, lebo nejakí nespratní chodci nie sú schopní a ochotní predĺžiť si cestu domov o 100m. Keby sa takto chovali aj motoristi, tak by si na mimoúrovňových križovatkách jazdili v protismere, ak by sa im táto cesta javila kratšia? Dopravná stavba nikdy nerešpektuje len jeden druh dopravy, ale je kompromisom pre všetky jej druhy (vrátane pešej).
Koniec koncov, zastávku neprojektoval DPMK a toto nie je stránka DPMK, takže toto nie je ani ten správny hrob na plakanie. Dnes nám ostáva jediné - nemilosrdne pokutovať tých, čo preliezajú zvodidlá (je to v rozpore so zákonom) a ak by sa opakovali smrteľné úrazy, jednoducho zrušiť zastávku OC Branisko smerom na Jazero bez náhrady.