400+401 uz jazdia? Aký je náter? Ostal povodný a čaká na novú reklamu alebo červeno-krémový?
Ozaj, ako je to s SP,SP/R a VP na Koľajovej doprave? - ktoré vozy?
Ako tak čítam na konkurencii, tak 521 alebo 517 už došla do Košíc...
BM: Nie, nie je to on. (Aj ked myslim, ze aj s nim som uz isiel...) Tito dvaja su na 5237, hl. 1. z nich casto - kucerave dlhsie vlasy, fuzy. Teraz je 5237 casto na 13-ke, takze mam nervy dost casto... .1018 si moze zoznam oblubenych rozsirit o dvoch dalsich vodicov...
Ti dvaja skutocne tak podtacaju motor, ze keby to nebol Irisbus, uz davno pojde "do kytek"
Technika jazdy, ktoru su si opisal sa vztahuje len na jedneho vodica, ktoreho mame tak "vsetci radi" (najme 1018 ho prijam zboznuje) . Teraz ma 5241 , predtym 5212, 5203, 6293... . Asi mal uz voz na poruche a tak dostal 5237. Ide totiz iba o jedine indviduum v DP, ktore ma taku techniku jazdy.
Ja musim pokarhat vodica autobusu 5234, dnes vecer na l. 13, 20.53 od amfiteatra, smer Krasna. V autobuse bola uplna zima, vobec sa nekurilo. Mrzol som tam 20 min. Este teraz nanho nadavam...
A co su to za individua na 5237??? Ved 1 z nich preraduje tak, akoby mal pocit, ze ked nepreradi dalsiu rychlost do 2 s, autobus vybuchne. Potom, ked tak cosi pod 40 km/h zaradi 5-ku (je to Irisbus, takze to ako-tak zvlada), trosku sa rozbehne a potom necha brzdit motorom... 2. robi to iste, az na to brzdenie motorom. Aj tak vsak nie je o nic rychlejsi... Ved autobusu to podtacanie musi skodit.
Musim pochvalit vodica na L6, 410+411, s odchodom o 14:16 zo Zel.stanice, ze aj napriek casu odchodu vyckal na dobiehajucich. Celkovo otvoril dvere 4x, a to uz je co povedat! Este pripominam, ze ludia dobiehali od stanice, takze ich vodic nemal ako vidiet, resp. az v tesnej blizkosti od vozidla. Nabrali sme uz sice 3 min. meskanie, ale pocinanie vodica schvalujem.
Poopravim Esicka,ze vymeny so samovratom su na TEZ (tatranske elektricky).V ostatnych staniciach su vacsinou vyhybky,ktore sa pri rezani poskodia-presnejsie ich prestavniky(su vsak aj take typy,ktore sa neposkodia,ako prestavnik s pruzinou,elektromotoricky prest.bez zavornika) a zavorniky.
Rucne prestavovane vymeny su zabezpecovane mechanickymi zamkami:
-vymenove
-odtlacne
-stojanove
-prenosne vymenove
Prve tri mozu byt jednoduche,alebo kontrolne.
Vymenova zamka kontroluje polohu jazyka vymeny prilahleho k opornici,alebo polohu hrotu prestavitelnej srdcovky na kolenovu,prip.kridlovu kolajnicu.
Odtlacna zamka kontroluje polohu odlahleho jazyka vymeny,alebo predpisanu polohu prestavitelnej srdcovky. To bol strucny vypis zo zelezn.predpisu.
A co je OZT?Je to oznamovacia a zabezpecovacia technika, a nie OTŽ,ako si sa mylne domnieval.
Takže DPMK si teda urobil vlastnú úpravu výhybky, pretože tá je pôvodne nerezateľná a po prerezaní sa táto nevracia do pôvodnej polohy. Z tohto dôvodu nebude možný bezpečný prejazd proti hrotu. Tento smer sa však za normálnych okolností nepoužíva a za "nenormálnych" okolností tam bude musieť byť "výhybkár", ktorý bude dohliadať na bezpečnosť. Ako som si všimol, všetky 3 nové výhybky nie sú zamykateľné.
Mám jednu otázku, aký je rozdiel medzi výmenovým a odtlačným zámkom?
K tomu rezaniu zeleznicnej vyhybky. U nas sa smu rezat len vyhybky so samovratnym prestavnikom. Ten pracuje tak, ze vyhybka je prestavena v zakladnom stave v urcenej polohe. Po urcitom case po prejazde vozidiel po hrote, tento prestavnik, ak vozidla vyhybku rezali, vrati jazyky do tej urcenej polohy tak, ze je po nej mozne prechadzat spolahlivo aj proti hrotu.
Dnes o 9:25 odstavená 5501 na L36 zast. Nám. Maratónu mieru smer Sídl. Ťahanovce. Vnútri bolo len pár osôb, pred autobusov stálo vozidlo RZP (=Rýchla zdravotnícka pomoc). Dvaja sa zdravotníci sa v autobuse rozprávali so ženou, ktorá sedela vzadu pri tretích dverách. Hádam sa nič závažné nestalo...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.