Toto je trosku naivna predstava. Takto sa to nerobi. Urcite nie, ked ide o dopravu vo verejnom zaujme. Neda sa urobit len tak vyberove konanie.. To za prve. A za druhe, s tymto rozpoctom to neodjazdi nikto.
Lenže súkromníkovi mesto nemôže povedať "dáme vám o 20% menej ako sme sa dohodli, ale jazdite ďalej normálne, hej?". Keby že toto spraví mesto súkromnej firme, tak ho táto zažaluje. Ale mestskému podniku to evidentne spraviť (v špecifických slovenských podmienkach) ide. A ten sa môže len búriť. Veď kto to už kedy videl, aby firma žalovala svojho jediného akcionára?
Ke stávce se připojí i řidiči DPMB. Provoz MHD přesto zůstane alespoň v omezené míře zachován: Od 5.00 do 10.00 a od 14.00 do 19.00 budou v provozu v intervalu přibližně 5-10 minut (interval bude záviset na počtu řidičů, kteří přijdou do práce) linky 1, 2, 8, 12, 25, 26, 33, 37 (v celých trasách) a mimořádně i linky 92 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Halasovo náměstí), 93 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Soběšice) a 94 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Obřany, sídliště). Poslední pravidelné odjezdy před zahájením stávky vykonají noční autobusy od spojení ve 23.30 ve středu 15. 6., prvními odjezdy po skončení stávky bude půlnoční rozjezd nočních autobusů v noci na pátek 17. 6.
To bol už rok 2011.. ako to letí.
Primátor môže predložiť čo chce, ale ak nemá dosť poslancov na svojej strane tak nepretlačí nič. Inými slovami, primátor môže hoci aj v tento moment povedať, že navrhne DPMK 300 miliónov eur ročne. Kľudne môže takúto sumu navrhnúť v zastupiteľstve, lenže prihlási sa hociktorí poslanec a povie, ja navrhujem nie 300 ale 3... Hlasujeme, väčšina zahlasuje za 3 milióny, DPMK pôjdu 3 milióny. Takto nejako sa tvorí rozpočet mesta. Samozrejme sumy pritiahnuté za vlasy, ale príklad ilustruje to, kto má reálnu moc pri rozdeľovaní peňazí.
a ako sa to robí? daj návod. Štrajk nejde robit bez obmedzenia. Ak nieco chces piš Polačekovi a stazuj sa. Ten ma vačky plné že mu drobne vypadavaju ale na DPMK nedava nič. Bez penazi nejde robiť MHD.
A ešte jeden fun fact: Program Doprava je po programe Vzdelávanie (ktorý tvoril v 2021 cca 45% výdavkov, ale každým rokom je jeho podiel nižší) programom s druhým najväčším balíkom peňazí (podiel programu Doprava vo výdavkoch naopak vzrastá).
Obávam sa, že v tejto forme to nebude mať podporu verejnosti. Obzvlášť ak som si za službu dopredu zaplatil a ja ju nedostanem a už dopredu mi oznámia, že nedostanem ani žiadnu kompenzáciu.
Štrajkov tu už bolo viac, boli robené citlivo a vždy sa niečo dosiahlo. Toto je veľmi krátkozraké. Nič, nič a zrazu vypnem všetko. To sa takto nerobí.
Mimo špičky by to už rukojemnícka dráma nebola, či čo? Nehovoriac o tom že pointou štrajku je že to má mať dopady na zákazníkov, inak by ten štrajk moc zmysel nemal.
Veď ale štrajk je vždy nátlakové opatrenie, jeho pointou je narušením činnosti pritiahnuť pozornosť k vyriešeniu problému.
Azda si videl niekedy štrajkovať Lufthansu alebo SNCF v mimopracovnej dobe? Čo by asi tak dosiahli prechádzkou s transparentami cez víkend v parku?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer