Aktuálne má DPMK väčšie problémy ako opravu trolejbusového vedenia na KVP, ktoré by mohli dnes používať až tri trolejbusy, ktoré má... Viď Nad jazerom, kde udalosti z pred týždňa vytvorili dnešnú situáciu.
Dakujem, za opravu, ano myslel som Na Kope. Tak kreslilo sa tam kadeco, sucasna vystavba je tam vsak uplne otrasna a z urbanistickeho hladiska cisty pruser. Ulice uzke, vsetko postavene len pre auta. Navyse im tam byvaly starosta skrtol druhu pristupovu cestu, tak vsetci musia jazdit cez uzke hrdlo okolo Freshu. Ak sa tam postavi aj to nove sidlisko, tak Ipelska ulica dopravne skolabuje, takze vystavba takeho sidliska musi byt podmienena rozsirenim Ipelskej na dva pruhy.
Predpokladám, že v prvej časti myslíš lokalitu Girbeš, ktorá susedí s lokalitou Kopa resp. Na Kope. Na Hore je na opačnom konci mesta. Stratégia rozvoja počíta s predĺžením trolejbusovej trate od Kláštora na Girbeš v roku 2032, následne tam majú byť potiahnuté linky 71 a 34. Domy a sídliská na Girbeši sa kreslia už desaťročia, uvidíme, či Volvo bude konečne ten impulz, ktorý to tam aj reálne rozhýbe.
Na jednej strane sa bavime o dostupnosti MHD, ale na druhej strane nema mesto problem postavit dalsie sidlisku v lokalite Na Hore, kde absolutne nie je priestor organizovat akukolvek MHD, pretoze tam na to nebude miesto. Ak tam pribudne 15 tisic ludi ako planuje starostka Myslavy, tak kolona kvoli krizovatke pri nemocnici bude az za krizovatku s Popradskou.
Pochybujem, ze tu linku na Jantarove namestie bude niekto vyuzivat, ved tamojsia zatacka je extra uzka a ledva sa tam dve auta vyhnu.
Co sa tyka elektricky na THC, vnutroblokom to neprejde kvoli hluku a priestorovym normam. Na druhej strane, ludia maju v Kosiciach problem prejst pesi aj 200m
S radosťou, nepíšem to tu do vetra.
V civilizovaných mestách by sa linkové vedenie odteraz do roku 2030 prekopalo kompletne zopárkrát, taktiež súhlasím že si žiada zmenu.
Rýchlodráha... pozri sa na jej súčasnú vyťaženosť, cestovné časy a alternatívy v podobe rýchlostnej cesty vedľa. Tu sa ešte stále reálne uvažuje o spôsobe dopravy, ktorý mal opodstatnenie za komunizmu, nie za súčasných možností. A ak má byť argumentom pre jej rekonštrukciu obsluha Pereša, či Poľova tak je niečo zle. Elektrifikácia liniek- absolútne sa nezohľadňuje fakt, že cena trolejbusov je na historickom minime, plus rast cien PHM, pri linkách 71, 72 by sa investícia z vlastných zdrojov do toho roku 2025 vrátila. Ani tie tri milióny, ktoré sa v éteri omieľajú už od roku 2018 by som nebral tak vážne, stačí sa pozrieť za aké ceny sa v súčasnosti stavajú nové trolejbusové trate a meniarne v Pardubiciach.
Samozrejme, tie neobsluhované územia sú fajn, ale myslím že tak ako je nakreslená neprejde, keďže tam je len dole kopcom vyšľapaný chodník- jedine by mohla ísť cez Dunajskú a Táborskú aj to len fakt nejaký minibus po tých úzkých cestičkách
tak tá 1 končiť by vedela aj pri kruháči, zaujala ma aj trasa linky 50, presnejšie odbočenie na Žižkovu z Moldavskej Linku 5 by som skôr ťahal cez Kuzmányho na Botanickú. A tiež elektrifikovaná 34 a 10. Nečítal som text ale tipujem že to skôr elektrobusy akoby ťahali okolo L9 troleje .
C.1.4.6 Električková trať smerom k Priemyselnému parku Valaliky
Táto výhľadová električková trať súvisí s projektom Priemyselný park Valaliky, ide o predĺženie trate
z Barce v zhode s platným územným plánom o 1,3 km k plánovanému prestupnému terminálu Košice
– Kostolné (pri krížení cesty I/17 so železničnou traťou 160). Podmienkou je vybudovanie predĺženia
trate developerom priemyselnej zóny alebo štátom ako podpora investície. Táto trať nie je potrebná
pre mesto Košice, mala by však potenciál vyriešiť nielen obsluhu priemyselného parku Valaliky, ale aj
podporiť funkciu terminálu integrovanej dopravy Košice – Kostolné, na ktorom by sa mohol vyriešiť
prestup zo silno využívaných liniek prímestskej autobusovej dopravy na električku a taktovo
prevádzkované vlaky z Moldavy nad Bodvou. V linkovom vedení nie je uvedená, keďže jej existencia
je podmienená projektom Priemyselného parku a súkromnou alebo štátnou investíciou do
vybudovania električkovej trate.
Maximalistickou alternatívou k tomuto návrhu by mohlo byť v prípade financovania z externého
zdroja pokračovanie v predĺžení električkovej trate o cca 4,3 km na hranicu katastra mesta Košice, t. j.
za MČ Šebastovce k mimoúrovňovej križovatke (MUK) I/17 s obchvatom R2/R4, kde by v takom
prípade bolo vhodné vybudovať záchytné parkovisko P+R a prestupový bod z prímestských
autobusov.
keďže je to aktualizácia, prihliadalo sa aj na to
máš to medzi infraštruktúrnymi projektami
Nasledujúce opatrenia sformulovala Aktualizácia 2022:
OP 7 VD Infraštruktúra električkovej dopravy
Aktivity / projektové zámery
OP7VD 2 Nová električková trať smerom k priemyselnému parku Valaliky
Časový horizont:
2040
Síce tieto dokumenty vznikli ešte pred rozhodnutím o automobilke Volvo pri Valalikoch, ale som zvedavý, či sa uvažuje o zavedení nejakých liniek (autobus / električka) aj tam.
Najvtipnejšie je, že tá trať má vzniknúť kvôli jednej linke. Linka číslo 1 Sídlisko Ťahanovce - VA U.S.Steel.
Ak to nie je produkt akéhosi maľovania po mape Košíc, tak by som si teda rád nechal vysvetliť, kde prišli autori na to, že Ťahanovce a oblasť Pereša, Poľova, Šace a železiarní sú vyvážené vetvy a preto je vhodné ich prepojiť priamou linkou v určite hustom špičkovom intervale, pretože Ťahanovce taký bez debaty potrebujú. A po trase linky je možné spoje ukončovať skôr iba v spojke pri Optime
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
afeno
V civilizovaných mestách by sa linkové vedenie odteraz do roku 2030 prekopalo kompletne zopárkrát, taktiež súhlasím že si žiada zmenu.
Rýchlodráha... pozri sa na jej súčasnú vyťaženosť, cestovné časy a alternatívy v podobe rýchlostnej cesty vedľa. Tu sa ešte stále reálne uvažuje o spôsobe dopravy, ktorý mal opodstatnenie za komunizmu, nie za súčasných možností. A ak má byť argumentom pre jej rekonštrukciu obsluha Pereša, či Poľova tak je niečo zle. Elektrifikácia liniek- absolútne sa nezohľadňuje fakt, že cena trolejbusov je na historickom minime, plus rast cien PHM, pri linkách 71, 72 by sa investícia z vlastných zdrojov do toho roku 2025 vrátila. Ani tie tri milióny, ktoré sa v éteri omieľajú už od roku 2018 by som nebral tak vážne, stačí sa pozrieť za aké ceny sa v súčasnosti stavajú nové trolejbusové trate a meniarne v Pardubiciach.