Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: romeo #85580:
tá elektrifikácia sa týka trolejbusov, resp. im podobným dopravným prostriedkom (a týka sa to v podstate všetkých liniek, aj takej 29)

tá 50ka zaujala, ale práve to je jedna z tých liniek v dnes neobsluhovaných územiach
Reakcia na: veteran #85576:
tak tá 1 končiť by vedela aj pri kruháči, zaujala ma aj trasa linky 50, presnejšie odbočenie na Žižkovu z Moldavskej 😁Linku 5 by som skôr ťahal cez Kuzmányho na Botanickú. A tiež elektrifikovaná 34 a 10. Nečítal som text ale tipujem že to skôr elektrobusy akoby ťahali okolo L9 troleje .
Reakcia na: hradek #85577:
C.1.4.6 Električková trať smerom k Priemyselnému parku Valaliky
Táto výhľadová električková trať súvisí s projektom Priemyselný park Valaliky, ide o predĺženie trate
z Barce v zhode s platným územným plánom o 1,3 km k plánovanému prestupnému terminálu Košice
– Kostolné (pri krížení cesty I/17 so železničnou traťou 160). Podmienkou je vybudovanie predĺženia
trate developerom priemyselnej zóny alebo štátom ako podpora investície. Táto trať nie je potrebná
pre mesto Košice, mala by však potenciál vyriešiť nielen obsluhu priemyselného parku Valaliky, ale aj
podporiť funkciu terminálu integrovanej dopravy Košice – Kostolné, na ktorom by sa mohol vyriešiť
prestup zo silno využívaných liniek prímestskej autobusovej dopravy na električku a taktovo
prevádzkované vlaky z Moldavy nad Bodvou. V linkovom vedení nie je uvedená, keďže jej existencia
je podmienená projektom Priemyselného parku a súkromnou alebo štátnou investíciou do
vybudovania električkovej trate.
Maximalistickou alternatívou k tomuto návrhu by mohlo byť v prípade financovania z externého
zdroja pokračovanie v predĺžení električkovej trate o cca 4,3 km na hranicu katastra mesta Košice, t. j.
za MČ Šebastovce k mimoúrovňovej križovatke (MUK) I/17 s obchvatom R2/R4, kde by v takom
prípade bolo vhodné vybudovať záchytné parkovisko P+R a prestupový bod z prímestských
autobusov.
Reakcia na: hradek #85577:
keďže je to aktualizácia, prihliadalo sa aj na to
máš to medzi infraštruktúrnymi projektami

Nasledujúce opatrenia sformulovala Aktualizácia 2022:
OP 7 VD Infraštruktúra električkovej dopravy
Aktivity / projektové zámery
OP7VD 2 Nová električková trať smerom k priemyselnému parku Valaliky
Časový horizont:
2040
Síce tieto dokumenty vznikli ešte pred rozhodnutím o automobilke Volvo pri Valalikoch, ale som zvedavý, či sa uvažuje o zavedení nejakých liniek (autobus / električka) aj tam.
Reakcia na: Yogi616 #85575:
Najvtipnejšie je, že tá trať má vzniknúť kvôli jednej linke. Linka číslo 1 Sídlisko Ťahanovce - VA U.S.Steel.

Ak to nie je produkt akéhosi maľovania po mape Košíc, tak by som si teda rád nechal vysvetliť, kde prišli autori na to, že Ťahanovce a oblasť Pereša, Poľova, Šace a železiarní sú vyvážené vetvy a preto je vhodné ich prepojiť priamou linkou v určite hustom špičkovom intervale, pretože Ťahanovce taký bez debaty potrebujú. A po trase linky je možné spoje ukončovať skôr iba v spojke pri Optime 🙃
Reakcia na: veteran #85574:
Tak tá električka na Štefánikovej pobavila aj mňa, priznávam. Normálne som si musel otvoriť mapu a pozrieť sa, či si nemýlim názvy ulíc. 😁

A práve to zefektívnenie rýchlodráhy a vytvorenie nosnej dopravy aj pre ľudí z Pereša či Poľova by mohlo byť hlavným dôvodom pre získanie €. Uvidíme, ale každopádne, blíži sa čas, kedy to bude treba reálne riešiť. Veď posledná reko bola naposledy pred 30 rokmi.
Čiže električka na Ťahanovce vo výhľade do roku 2050 a naďalej tvrdošijne popod sídlisko a najnovšie krížom cez Džungľu a cez akúsi virtuálnu štvrť, kde ešte v roku 2022 prebiehajú opravy priemyselných objektov a nič nenaznačuje, žeby malo dôjsť k ich likvidácii. A trasovanie po Štefánikovej nakreslené od oka krížom cez budovu VSE 😁 Toto teda ostáva naďalej na úrovni "odložené do šuflíka", čo je pri takto hlúpom trasovaní v severnej časti trate len a len dobre.

Napojenie na Komenského stále nič? Radšej počkáme, kým príde nejaký zázrak a vysporiada pozemky, zbúra priemysel a postaví niečo nové? A dovtedy sa vlastne nedá nič robiť. Toto sa takto spinuje takmer 20 rokov, štúdií na riešenie územia okolo Priemyselnej si za ten čas pamätám minimálne dve, očividne tam nemá nikto záujem nič veľké riešiť. Problém na sídlisku s dopravou je dlhoročný a treba ho riešiť, ale my si to zabetónujeme do akejsi štvrte, ktorá možno ani nikdy nebude. Dobrý plán 🙂

Po ďalšie. Ako má tento dokument brať človek vážne, keď tam autori naďalej kreslia ten bohapustý nezmysel na letisko? Toto súdny človek nemôže myslieť vážne, hlavne keď tá trať odbáča z typologicky podobnej, na ktorej opravu bude teda sakra problém zohnať prachy.

Zasa boli nejaké granty ako onehdá pri štúdii Magnetka (2012)? Nakreslili sa plániky a vizualizácie, pojedli sa štrúdle, popili minerálky, poupravoval sa ÚP, ale s tým, že to bolo z grantov, škoda by bola tie peniaze nevyčerpať, ale z tých plánov aj tak nič nebude.
Reakcia na: afeno #85572:
Keďže toto je diskusné fórum, tak by bolo aj fajn napísať, prečo máš takýto názor.
Nie som tvorca aktualizácie PUM, ani som sa na tom nijako nepodieľal, ale aspoň čo som si to včera prebehol, je tam veľa dobrých vecí. Hlavne súhlasím s tým, že dnešný stav trasovania liniek je zlý a žiada si úpravy. A to aj s ohľadom (snáď čoskoro) na zapojenie sa do IDS Východ. Napriamiť linky a začať obsluhovať aj lokality, kam sa dnes "nejazdí" by malo byť prioritou.
Taktiež je možné akceptovať časť o elektrifikácií určitých liniek.

A keď si zoberieme, že dnes je už rok 2022 a rok 2030 je relatívne blízko, tak tie zmeny nemôžu byť megalomanské.
Reakcia na: Podhradovčan2 #85571:
Stratégia likvidácie verejnej dopravy? Pretože takýmto tempom sa do toho roku 2030 nebude potrebné starať o nejakých cestujúcich. To už môže mesto rovno zabaliť, verejnú dopravu si podelí Antik, Bolt, prípadne nejakí maršrutkári a tých 23 miliónov ročne čo dostáva DPMK môže ísť niekam, kde to bude potrebnejšie.
Reakcia na: LUKYmhd #85569:
Skús sa spýtať na relevantnom mieste.
prosim vas mozem dostat relevantnu odpoved preco vo vacsine busov je vypnuta klimatizacia? naco tam je pre srandu? clovek sa ide uvarit v tých vozoch častokrat.
Reakcia na: Maja26 #85567:
Podľa môjho názoru, ak ste to nedokázali pred otvorením dverí a nemáte pripravenú a nabitú BČK, možete sa s tou električkou rozlúčiť. Ja som mal ten istý problém, keď na zastávku prišiel autobus celkom bez QR kódov, takže rozumiem tomu.
Pri ďalšej ceste do mesta doniesol som svoj podnet pekne do podateľne DPMK na Bardejovskú a za 2 dni mi hovorkyňa pani Petrušová poslala e-mail, že kódy už dolepujú. Takže aj tú vašu otázku by ste mohli tam poslať. Nie že by o tom snáď nevedeli, ale feedback od cestujúcich je feedback od cestujúcich a snažia sa na neho reagovať a odpovedať.
Dovtedy asi ostáva improvizovať. Buď to na vlastné riziko risknúť, kúpiť v tej appke obyčajný lístok a 90 sekúnd (kým začne platiť) sa trochu potiť, či nepríde revízor... alebo (toto je bezpečnejšie) si pozrieť spoje 2 minúty pred príchodom k zastávke a ak niečo má čoskoro prísť, hneď si kúpiť lístok. Osobne by som vám na to asi odporúčal aplikáciu CP (Cestovné poriadky) https://www.google.com/search?q=aplik%C3%A1cia+cp. Nainštalovať si ju do mobilu – nechodiť na tie CP cez webstránku. Appka sa obsluhuje rýchlejšie ako webstránka a má niektoré dobré vychytávky, napríklad zastávku určí podľa vašej polohy alebo ponúka tie zastávky, ktoré ste naposledy hľadali alebo môžete mať uložené obľúbené spojenia, teda všetko zvládnete rýchlo a často úplne bez písania názvov zastávok.
No a čakať na nápravu stavu na tých električkách 🙂
Ako si mám naskenovať QR kod na električke keď pri otvorení dverí ho tie dvere prekryjú.
Reakcia na: S499.1023 #85565:
U nás značky otáčajú opilci a fetky. Teda otočená značka u nás stále zostáva v platnosti, pričom pre danú vec existuje porozumenie okolia, že niekto "len" nebol príčetný, ale že to nevadí, to sa mnohým deje bežne.
Súhlasím s tým, že klesajúce diaľničné rýchlosti 100-80(-60) zaberajú aj 200-300 metrov každá a preto spomalenie trvá aj kilometer. Musíme to robiť preto, aby stihli zareagovať aj vodiči, ktorí píšu na mobile alebo kamionisti, ktorí pozerajú film.
Reakcia na: monoblok #85564:
Napríklad aj včera na D1 a to nebol ani prejazd do protismeru, len do zúžených pruhov. V CZ som tuším 60 v šikane ani nevidel.
Inak značky netreba ani zakrývať, stačí ich otočiť. Ale asi sa to nikdy tak nerobilo.
Ale meraju, len to bude na objektivnu zodpovednost, zakazy zvyknu riesit za krizovatkou. Mohli by konecne existovat aj usekove merania napr na Watsonke a dalej na SNP ci na Opatskom. Najvacsi nesvar na Slovensku je ale nezakryvanie znaciek, ak sa na stavbe nepracuje a nechaju tam aj tak 30 okolo daneho miesta, pricom tam nikto nepracuje.To netusim, kde si videl, zeby na Slovensku bola 60 kilometer pred prejazdom, ano byva 100 potom 80 a prejazd 60/40 zavisi od miesta.
Reakcia na: mi.v #85561:
Na Slovensku sa vždy razila zvrátená teória "dáme tam 30 aby jazdili aspoň 50". Potom to každý aj tak rešpektuje, že si tých 20 pridáva automaticky.
Prečo na slovenskej diaľnici musí byť pred prejazdom do protismeru kilometer vopred šesťdesiatka, keď v CZ stačí 300 metrov vopred osemdesiatka, pričom sa v CZ tie prejazdy robia ostrejšie?
Reakcia na: mi.v #85561:
Je viacero prípadov v KE, kde PZ SR by mohla pekne zbierať peniažky na nedodržiavaní pravidiel cestnej premávky, ale nerobí to. Kto vie prečo... Bananistan tu máme už dlho. 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.