Sú v bezpečí, ale stráca sa jednoduchosť a praktickosť, nakoľko cestujúci musí tento úkon vykonať rýchlo a bez nejakých problémov, aby nezdržiaval celý autobus. Plus sa k tomu pridáva prekrytie dverami napr. pri Variach.
Ja v tomto spôsobe vidím viac mínusov ako plusov.
Hm, viazanie QR kódov na zastávky namiesto vozidiel by malo rovnaký efekt. Ale vlastne to je aj jedno, lebo kódy treba nalepovať tak či onak a na vozidlách sú viacej v bezpečí ako na zastávkach. Hlavný problém je teraz o tom, aby sa nezabudlo na nalepovanie samotné tak ako v súčasnosti.
Na obrazovke je časomiera a aj evidenčné číslo vozidla. Takže revízorovi by bolo určite podozrivé, ak na Furči skontroluje cestujúceho, ktorý si kúpil lístok pred 30 sekundami pri "nástupe" do 832.
V tých kódoch je nejako vložené ev.č. vozidla alebo sú všetky rovnaké? Lebo keď sú rovnaké, tak by naozaj mohli byť skôr na zastávkach. Problém s tým, že niekto nosí obrázok kódu vo vrecku a oskenuje ho až po začatí kontroly by sa riešil skôr softvérovo napríklad na spôsob Deutsche Bahn, teda časomierou na obrazovke v appke. (Možno tam je aj teraz, ale ešte som to nemal možnosť vyskúšať.) Tak by bolo revízorovi napríklad jasné, že lístok kúpený pred pol minútou nebol kúpený na zastávke, keďže vozidlo je už skoro minútu v pohybe.
To nie je zlý nápad dať ich na zastávky. Ale kým je tá služba propagovaná ako dnes, mal by každý nový autobus vyraziť na linky aj s tými QR. Na druhej strane, nálepky "Do MHD s rúškom" na nich stihli dať a ešte aj včera ich niektoré mali...
Inak po mimoriadnej udalosti v krematóriu sa tam odhadom niekoľko mesiacov nebudú konať obrady, takže do tej doby by sa na linke 33 mohla cez pracovné dni vyškrtať polovica spojov, napr. na každé 2 hod. rovnako ako je CP cez voľné dni. No a ušetrené km použiť tam, kde ich treba viac... Tak snáď to niekoho kompetentného napadne.
Mňa by ešte zaujímalo, či je umiestnenie tých QR kódov na tom najlepšom mieste.
Podľa mňa to bolo treba nejako vymyslieť s QR kódmi na zastávky (na označníky).
Týmto spôsobom som to aj zažil. Mal som pripravenú appku a v nej otvorenú čítačku. Keď prišiel bus bez kódu, rýchlo som lovil BČK, ale trvalo mi to takmer 1 zastávku. Keby tam bol revízor, pravdepodobne ja by som bol ten, čo by sa musel brániť pred obvinením a asi by mi to neuznal.
Dám podnet na DP, nech to majú všetky vozidlá, aby som teraz, keď som záležitosť pochopil, niečo pre ňu aj urobil.
Presne tak, chýbajú na všetkých nových solarisoch a sorkách. Smutné je to, že solarisy a prvá várka nových soriek už tu sú asi pol roka a doteraz neboli schopní tam tie QR kódy dolepiť. Systém sa tak stáva veľmi nespoľahlivý, keďže obyčajný cestujúci, ktorý to chce využiť môže len tipovať, či mu príde bus s nálepkami alebo bez.
Prosím ako je to s QR kódmi pri dverách na kúpenie lístkov? Majú ich mať všetky vozidlá? Alebo naopak, odstraňovali sa? Dnes som išiel po dlhom čase MHD a ten veľký QR kód na kĺbovom buse nikde. Lístok sa dá kúpiť vopred, ale v prípadoch, kedy človek príde na zastávku tesne pred odchodom a nemá BČK, spolieha sa na možnosť okamžitého nákupu práve cez to skenovanie.
Momentálne sa košické električky neumývajú poriadne 7 rokov. Ani po umytí v starej umývačke nikdy nemali vyčistené boky , max. po okná, je to hanba, nikto ma nepresvedčí, že nie je a že je to normálny stav a že to takto má byť a jediné riešenie je mať ich špinavé ďalšie tri roky, kým sa dostavia nová umývacia linka...
Ale my tu fungujúcu umývaciu linku nemáme, lebo tá naša nedosiahne až po strechu električky a nevie umyť zadné čelo.... Z toho vyplýva, že máme považovať za normálne, že naše električky sa neumývajú? Nešibe tu niekomu? Zrejme mne, keď si myslím, že je normálne mať čisté električky v meste... Každej situácii sa treba prispôsobiť, aj situácii, keď nie sú peniaze. Nie je možné, aby dva roky od kúpenia osobného automobilu si jeho majiteľ nenašiel čas na jeho umytie, lebo sa mu zničí na aute lak. A to nehovorím o stave, keď si ho neumyje 6 rokov.... Keď nemáš tri eurá na WAP umývačku, vezmeš do ruky handru, hubu, Pur a vedro . Keď nemáš peniaze ani chuť pracovať, tak na ľudí okolo seba kašleš a do mesta posielaš na koľajnice špinavé kontajnery miesto civilizovaných dopravných prostriedkov a presviedčaš ľudí, že toto je normálne a správne, lebo iné riešenie je primitívne. Máte pravdu NÁM TOTO STAČÍ. Nezaslúžime si viac. Iný postup je primitívny a hlúpy. A tak je to s viacerými vecami v meste... Nepokladám sa ani za aktivistu, ani za politika, ale zdá sa mi, že som tu jediný primitívnym spôsobom uvažujúci človek v debate, ktorý nechápe, že to je správne a tak to má byť. Takže už nebudem tvrdiť, že nám toto stačí, ale presvedčili ste ma, že takto to má byť.
Nemá náhodou taká linka vzniknúť v rámci modernizácie depa?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Inak po mimoriadnej udalosti v krematóriu sa tam odhadom niekoľko mesiacov nebudú konať obrady, takže do tej doby by sa na linke 33 mohla cez pracovné dni vyškrtať polovica spojov, napr. na každé 2 hod. rovnako ako je CP cez voľné dni. No a ušetrené km použiť tam, kde ich treba viac... Tak snáď to niekoho kompetentného napadne.