Ano ale fosilni paliva dojdou i pro elektrarny. A moc ostatnich ucinnych zdroju pro vyrobu nejni.
Nejde jenom o buzeni. Ale pokud v siti neni odber, tak rekuperace je k nicemu. Protoze menirny nedokazou energii ani uskladnit na jindy ani zmenit 600V ss na 25 kV 50Hz . Takze i kdyz to vozidla umej. tak je to nevyuzitelne a energie konci v odpornicich
Ucinnost vyroby el. energie je nizka u elektrarni na fosilne paliva. Samozrejme dopad na zivotne prostredie nekomentujem. Ale o to nejde. Elektrina nebude stupat na cene tak prudko ako nafta a benzin. Nehovoriac o tom ze svet ma zasoby na 30-40rokov. Potom bude sranda. A rekuperaciu mozes vyuzivat aj bez odberu ked mas vlastne budenie vynutia. Samozrejme stare stroje su riesene brzdiacimi odpormi ale nove uz nie... A zda sa mi ze stroje s elektrickou trakciou ktore vlastni DPMK maju riesenu rekuperaciu. Ale nie som si isty. Nech sa vyjadri nejaky mechanik ked tu je.
Ael jaka je ucinnost vyroby el. proudu ? A rekuperaci lze vyuzit pouze za podminky odberu. Stavajici menirny nedokazi energii ani uchovat ani vratit do odberne site. Tudiz se ve velke casti spotrebovava v odpornicich .A nezalezi to na ridici.
No takze ako si urcite pochopil jednotka (J - Joule) udava pracu potrebnu na vykonanie cinnosti v nasom pripade pohon vozov. Pracu samozrejme trba vyrobit a to sa deje spalovanim paliv alebo premenou elektrickej energie. Urcite vies ze ucinnost spalovacieho motora je !!20-30%!! Tych 30% to su spickove spalovacie motory. Kam sa straca zvisok energie tu myslim ze nemusim rozvadzat ale ked bude zaujem tak vpohode napisem. U elektrickej trakcie je ucinnost elektromotora od 70-80%. Takze uz len teraz ked si to vezmes ze by si do takeho isteho voza dal jeden a potom druhy motor tak dostanes ze pri elektrickej trakcii potrebujes dodat menej energie na tu istu pracu. A zlaty klinec je ze u elektrickej trakcie existuje pojem ako rekuperacia energie, pre laikov (znovuvracanie energie do siete). Takouto formou mozes pri brzdeni vratit az !70%! energie pouzitej pri ROZBEHU spat do siete. Samozrejme sofer to musi vediet a trecie brzdy pouzivat len na uplne zastavovanie. A ked si to spetne prepocitas tak na pohnutie a zabrzdenie busu spotrebujes viac prace ako pri elektrickej trakcii. ? ?
Ďaľší konzervatívny pročehˇista sa práve vyfarbil!Prečo by sme mali iba hltať zahraničný tovar?Buďme sebestační a samostatní,my sme Slováci,máme mať Slovenskú tehˇniku a keď nikdy nezačneme nič tvorť a budeme iba žrať tie české debility,nezdržiavaj rozvoj,veď naša 359 bola 1.na svete,ktorá používa asynhˇrónnu trakčnú výzbroj!Česi prevzali našu tehˇniku a až tak začali vyrábať svoje T3MOD!Takže naše pokusy naštartovali vývoj asynhˇrónnej trakčnej výzbroje na celom svete!Buďme hrdí na svoje diela a snažme sa,aby fungovali a prekonali konkurenciu!Predbehnime ihˇ!Buďme lepší!A Ty si pňak,čo zdržiava vývoj MHD a presne takí sú aj vo vedení DPMK,a preto je stav taký katastrofálny!Keď sa niekto snaží vytvoriť niečo nové,nemusíš to zhaz"ovať pod čiernu zem!Aj obyčajné T3 raz boli nové a keby vtedy mali ľudia takýto prístup,ako Ty,hˇodili by sme na koňohˇ(nie Mečiar a Z"urinda,ale ozajstné)…Nie nadarmo mám nick Reformátor!Ide o to,že aj náš pravopis si žiada isté zmeny,ale to už nepa3´ na toto fórum.V škole tak nepíšem,ale toto je fórum a nie škola,takže sa kroť,lebo Tvoj pravopis tiež nie je nič extra,kde máš diakritiku,Ty koxo?To píšeš aj v škole(robote)takto?Bez diakritiky?Toto čo je?Tiež z Teba musia mať radosť!!!!!! ? ?
Ďakujem,že odpisujete na môj príspevok s vážnym záujmom a pohˇopením a nielen s výsmehˇom ako Papyr,ktorému je zrejme egál,ako dopadne dopravný systém v Košiciahˇ.Mne na rozvoji elek3ckej trakcie záleží a robím na simulácii DPMK v programe Bahn 3.59,maniaci to iste poznajú.Okrem iného sa zaoberám aj úvahami nad novými linkami na súčasnej koľajovej sieti a tak rôzne…Linkové vedenie treba zmeniť,taktiež sa treba zbaviť konkurencie týhˇ zelenýhˇ príšer…Zelenú mám rád,ale na T6káhˇ a KT8D5káhˇ,ale nie na Solarisohˇ!Všetky autohnsy z centra mesta von!V 1.rade treba zmeniť linkové vedenie tak,aby si autohnusy nekonkurovali s trolejbusmi a elek3čkami,ale aby iba dopĺňali diery v systéme,ktoré by sa mali s rastom elek3ckej trakcie zmenšovať a nakoniec by som uvítal vylúčenie fosílnej dopravy aspoň zo Starého mesta.Možno by to hˇcelo masívny štrajk,resp.demonštráciu všetkýhˇ priaznivcov elek3čiek a trolejbusov namierenú proti politike DPMK a magistrátu,ktorá utláča elek3ckú trakciu,a potom sa nemôžme čudovať,že mesto vyzerá ako vyzerá!A ako ľudia pohŕdajú elek3čkármi…Sú to barbari,veď mesto robia práve elek3čky a trolejbusy mestom!Taxa sakra snažme a urobme niečo,aby sme boli tým najfasa mestom!Bez SO4,CO,CO2(okrem dýhˇania)…
Mozno si DPMK berie priklad zo zeleznic, kde sa povrava, ze prevadzkovanie motorovych lokomotiv a motorovych voznov vyjde lacnejsie ako prevadzka elektrickych masin. Je to dosledok delenia zeleznic a vytvorenia monopolneho dodavatela, resp. odberatela energie.
No v zaujme kazdeho dopravneho podniku by mali byt dopravne prostriedky s elektrickou trakciou.
Inac len tak pre zaujimavost uvediem: spotreba prace a tym aj financii na 1000 osobo / kilometrov v MHD:
BUS 0.53
TROLEJ 0.4
ELEKTRICKA 0.3
METRO 0.27
Takze je jasne ze busy by mali chodit ako doplnkova nie ako hlavna nosna doprava. A poucenie cislo 2 nezamestnanym lopaty a cakany do ruk a podme kopat tunely pre metro tu v Kosiciach ? ? ? ?
Vsimol si si, ze tak ako na Jazere je gro dopravy zabezpecene elektrickovou dopravou, tak je na Furci prioritna trolejbusova doprava? ked tak pozeram na tie linky, furcania maju relativne dobry vyber a slusne spojenie skoro z celym mestom. Relativne preto, ze jedinym problemom je mala kapacita "doplnkovych "liniek k trolejbusom.
A aký by to malo význam? Čo by sa tým ušetrilo? Aký význam by malo skrátenie L25, ak to čo som na nej ušetril natrieskam na L38? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Balky