Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak rozdiel okresny urad Ladozska s prestupom a priamo su 3 minuty. Na Moldavskej sa postavilo vela kanclov, takze mozes ist 9 priamo do prace z Jazera.
Okolo Watsonky nie je ziadny ciel, kam by si cestoval cez vikend resp je tam obsluzeny ten zvysok linkou 7. Jediny zmysel teda dava bezpecnost pri odboceni na Zimnu.
Co sa tyka linkoveho vedenia, mam pocit, ze vsade na Slovensku je to chaos, ale zrejme to bude mat rozne dovody. Ci uz to su financie, teda neochota prihodit par drobnych a nakreslenie taktovej dopravy, pri SADke je to zase, grafikon si kreslime my podla sluzieb a kraj da peniaze, ze ludom utecie autobus o 5 minut pred prichodom vlaku, na to sa neberie ohlad, pretoze zase existuje Anicka, ktora uz 10 rokov konci v robote o 3 a ma presne vypocitane, kedy si ma pichnut v robote, aby ten autobus stihla. Ak by cakal dalsich 10 minut, tak je to pre nu neatraktivne.
Ved na Moskovskej je sice miesto urobit nejaky terminal pre odstavenie SAD aj ukonecnych MHD liniek, ale uz dlhe roky sa tam prakticky toleruje provizorium, kedy sa tam autobusy rozne otacaju prip stoja az v jazdnych pruhoch.
Reakcia na: Qwertzuiop #85077:
Tak ako ti tu už iní napísali, je veľmi ťažké aplikovať všetky princípy z jedného mesta na iné mesto. Každé mesto má svoje špecifikum a systém dopravy sa tam vyvíjal inak ako v iných mestách. Tebe sa zdajú čudné tieto veci. Mimobratislavským sa môže zdať čudné, že doteraz ste mali oddelené číslovanie pre trolejbusové linky a nebude chápať, prečo tam bol taký odpor pri ich prečíslovaní. Bolo to bratislavské špecifikum. Alebo pozri sa na Prešov. Podľa mňa málokto cudzí pochopí ako vlastne fungujú linky 2 a 5 a prečo premávajú takto zložito. Alebo prečo sú tam trolejbusové linky jednociferné, autobusové dvojciferné, ale 38 je trolejbusová. Alebo prečo boli vo Viedni všetky písmenkové linky zmenené na číselne označené, okrem liniek D a O. Alebo prečo prvá otvorená linka pražského metra dostala názov linka C. Prečo v BB majú niektoré trolejbusové linky v poobednej špičke také čudné nepravidelné intervaly, kde medzi jednotlivými spojmi je medzera postupne 30-25-15-20-10-20-10-20-10-15-15-30 minút alebo 20-10-10-20-20-10-10-20 atď. Chcem tým povedať, že sú veci, ktoré ti ani domáci nedokážu vysvetliť, lebo ani oni na 100% nevedia prečo to tak je.
Reakcia na: Qwertzuiop #85076:
Ale neviem to na sto percent, nejazdím tadiaľ, takže niekto z Vrakune/Biskupíc by vedel určite povedať lepšie. Každopádne som celú túto diskusiu začal len preto, aby som zistil, že prečo v KE ešte nie je jednolinkový variant po vzore iných miest ako Bratislava. A že či by teda nebolo úspornejšie/lepšie aby všetko jazdilo čo najpriamejšie s čo najhustejším intervalom a čo najväčším množstvom prestupov na hrane ako bolo spomenuté nižšie. Vedelo by sa tak vytočiť viac spojov, pričom by stačilo rovnako vodičov. Je možné, že to je nepochopenie na mojej strane lebo nepoznám MHD v KE vôbec dobre, len ma to zaujíma, či to je nejaká lokálna sentimentalita alebo tam sú reálne dôvody. Preto tá otázka na linky R, a prečo to nie je len 1 linka s dobrými prestupmi a podobne. Žiaden hejt, naopak, ma to zaujíma od ľudí, ktorí tadiaľ jazdia pravidelne a vidia do toho
Reakcia na: samkoh #85070:
Ono je to pretože 78 nebola nosná linka a tak sa mohla kľukatiť ako sa len chcelo, teraz z nej ako tak "nosnú" urobili, ale každý druhý spoj končí v Ružinove na konečnej, teda je to prípoj na elinu. Aj keď nemá samostatnú farbu, najlepšie by bolo ak by ostatné spoje išli buď do mesta priamo spodom alebo nech sa všetko ukončí na obratisku v Ružinove čo sa asi aj stane. Inak si to viem vysvetliť len tak, že momentáne nie je lepší spôsob ako obslúžiť sever Ružinova/Nové Mesto odspodu z Vrakune, no to sa s električkou zmení. Inak väčšina ľudí sa na spojoch, ktoré idú k SND vezú až do mesta, nanešťastie vyhliadkovou jazdou.
Reakcia na: KVKV #85074:
skús sa vyvarovať vulgárnych výrazov. A trať Radnica st. mesta-kruháč na Moldavskej-most VSS vám závidím aj a najmä z hľadiska obchádzateľnosti centra v prípade potreby.(výluky, MU, podujatia...).
Reakcia na: samkoh #85073:
Zmysel tej prepojovacej trate cez Alejovú je len v spojení Barce a N.Jazerom s terasou a v dobách velkej zamestnanosti vo VSŽ vhodným skrátením trasy k rýchlodráhe. Linka 9 je vo svojej dnešnej trase idiotina. Mala by byť ukončená u amfiteátru. Sice je dnes dost využívaná aj pre priame spojenie Komenského a nám.m.m. s oblasťou N.Jazerom PRETOŽE NIČ INÉ NIE JE ! Je to okluka a alternatívny prestup pri s. radnici na L7 je nepohodlný a čakaním na sedmičku nedojde ani k úspore času ! Vo svete je trend znižovať počet liniek, zhusťovať intervaly a vytvoriť vhodné prestupné miesta typu hrana - hrana (bez tej debilnej prestupovej turistiky v Košiciach)
Prínosom by bolo znovuzavedenie tradičnej linky 1 pre rýchle a najkratšie spojenie juhu a severu mesta . Linky 1 a 6 by tak mohli byť nosné s polovičným intervalom 7-8 min, šestka predlžená až na Havličkovu. Linka 2 by obslúžila trať k botan. záhrade, linka 4 z Barce ukončená na stanici. Pokial by sa ukázala potreba liniek 3 a 7, tak len v špičkách v dnoch škol. vyučovania. Mimo špičky by stačilo šesť liniek 1,2,4,6,9,R1. Špičkové erky by šlo tiež obmedziť. Zrušiť R4, R5, R8, (R5 a R8 majú nízku obsadenosť, kapacitu R4 by prevzala R3 a R7)
Reakcia na: Dispecer #85072:
Však presne o tom hovorím. Už len samotná konfigurácia električkovej siete jasne hovorí, že aj keby ste mali v košiciach na vlas rovnaké potreby cestujúcich, ako v BA, vďaka inému tvaru električkovej siete(závidím vám prepojovaciu trať Radnica st. Mesta-Amfiteáter-kruháč na Moldavskej-VSS) sa bratislavský model nedá rozumne použiť. Samozrejme, ani potreby cestujúcich v Košiciach nie sú rovnaké ako v BA.
Ad #850071 : áno, prepáč. Ja som len chcel vyviesť kolegu z vecného omylu.
Reakcia na: samkoh #85069:
V prvom rade, esenciálny základ pre návrh akéhokoľvek linkového vedenia je vedieť koľko ľudí odkiaľ a kam cestuje - a akékoľvek linkové vedenie musí ísť v ruka v ruke s týmito dátami. Inak iba naserieš ľudí. 😉

Preto nie je možné jednoducho replikovať rovnaké princípy tvorby linkového vedenia v každom meste - o čo sa zjavne pokúšaš. 😉
Reakcia na: samkoh #85070:
Toto je už ale na košickom fóre trošku dosť mimo témy, nemyslíš? 🤔
Reakcia na: Qwertzuiop #85050:
a keď už spomínaš BA, čo taká tamojšia 78-ka a jej zachádzka cez Tomášikovu?
Reakcia na: Qwertzuiop #85057:
som od Trnavy, ale pri rovnako laickom pohľade na schému koľajových tratí v KE mi vychádza, že ak by sa zaviedol po vzore BA jednolinkový variant vo verzii v podstate diretissima(konečné sú prepojené najkratšou možnou koľajovou trasou), tak by buď nič neobslúžilo Terasu a Alejovú, alebo by sa mrhali financie na linku Botanická záhrada/Havlíčkova-USS, ktorá by kvôli Severu a terase mala hustý interval, ktorý by však na rýchlodráhe bol príliš veľkorysý. Kľudne ma opravte, ak sa mýlim.
Reakcia na: Qwertzuiop #85050:
Napr hrá rolu aj to ze je spajana Botanická záhrada kde su vysokoškolske internáty so železničnou stanicou napr, autobus im stoji blizsie ako stal predtým..dalej ako uz tu bolo spominane bolol narovnanie trasy kedze vtedy na Letnej bolo dost nebezpecne tocenie s klnovým vozom...dalsia vec cez vikend tam okrem terajšej linky 19 nejazdilo po Watsonke vobec nič.
Reakcia na: mi.v #85065:
Totálny súhlas🙂 Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.
Rychlost je problematicka najma v smere od Watsonky, ale auta dokaze zastavit semafor pri Bozenke. Vacsi problem vidim v smere Cs armady -> nemocnica, kde podla niektorych filozofov za volantom moze vodic z praveho pruhu odbocit do oboch pruhov smer Tr.SNP a ten vlavo sa ma zaradit do pruhu, ktory ho vrati naspat smerom k Cs armady a ma dat smerovku resp prednost tomu, co sa pripoji. Keby bol usekovy radar od Watsonky po odbocku na Popradsku ci az po nemocnicny most, tak tam zaplati pokutu tolko vodicov, ze za rok by bolo aj na 30 trolejbusov. Podobne by sa dalo calovat na Juznom nabrezi.
Suhlasim, ze rychlost a nedodrziavanie vzdialenosti su najcastejsie priciny nehod.
Reakcia na: Dispecer #85064:
Myslím, že skôr než o schopnosť/neschopnosť vodičov ide o mentálne nastavenie. Snaha prejsť križovatku 60-kou, ako keď malé dieťa hrá počítačovú hru a nevidí trochu ďalej od svojho autíčka, nevidí, či úsek je ľahký alebo obtiažny, nevidí nič. Chce len ísť rýchlo. A keď sa niečo stane a pred súdom sa vinníka pýtajú, prečo išiel rýchlo, prečo konal impulzívne, hoci vedel, že môže uškodiť, spravidla odmietne na otázku odpovedať. Toto je podľa mňa jeden z najmarkantnejších prejavov tienistých stránok ľudských osobností. Že viem, že to celé robím zle, ale je mi to zároveň tak obľúbené, že o tom nechcem ani len hovoriť. Ešte by mi to začali brať... Aj táto križovatka sa dá v pohode prejsť 40, 30, 20. Stačí si nechať odstup od auta pred sebou, neponáhľať sa, zároveň vznikne čas na pokojné pozorovanie všetkých smerov a dosť času na každú reakciu. Túto križovatku ľahko zvládne takmer každý vodič v jej súčasnom stave. Stačí normálne viesť vozidlo a zahodiť ten detský mindset. Ja viem že to nie je argument pre väčšinu vodičov a radšej budú kričať o nebezpečnej križovatke. Keď ma niekto občas vezie svojím autom a poviem mu, aby dodržiaval rýchlosť, zakaždým vykríkne "nie!" alebo sa začne vykrúcať a podobne. Ešte ani raz ma nikto neposlúchol. Takže asi áno, nech tam dajú tie semafory, aby sa cestičky na autodráhe viacej zjednodušili pre detičky za volantíkmi autíčok. Toľko moja krátka subjektívna úvaha, kde vidím príčiny (aj v tomto prípade) ja.
Reakcia na: veteran #85063:
Pri tej intenzite vozidiel, ktorá na celej trase Hlinkova - Watsonova - Tr. SNP je, a (ne-)schopnosti niektorých vodičov, to bez semaforov nejde už pomaly ani pri priechodoch pre chodcov, nie to ešte na križovatke.
Reakcia na: mi.v #85062:
Semaforov nie je nikdy dosť 😛
Aj podľa mňa je súčasná trasa lepšia a plynulejšia. Prehodnotil by som to najskôr až pro plánovanom vybavení križovatky amfiteátra ďalšími semaformi. (Z môjho pohľadu ide o zbytočnosť, ale už keď sa to robí...)
Mna by celkom ten dovod zaujimal, beriem, ze v spicke moze byt problem odbocit k zastavke Amfiteater, osobne skor povazujem za problematickejsie odbocenie z Letnej na Zimnu. Ale inak je to skor zachadzka, v spicke dany smer vyziera ludi, ktori by pouzili 55. Bohuzial pri reko sa zdruzena zastavka urobila pri Druzbe, musim zatlieskat takemu projektu.
Hlavna vyhoda je zrychlenie a vacsia bezpecnost kvoli castym zapcham na Letnej ulici a velmi nebezpecnemu odboceniu z Letnej na Festivalove namestie. Druhou stranou to len dokoncili symetricky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.