Este k Rampovej, pochybujem, ze sa to priecestie zrusi. Tu je problem absencia poriadneho SZZ v stanici Kosice, ktore je hudbou buducnosti, podla toho, co dali na web ZSR tak neplanuju ani dokoncit vystavbu tretieho a stvrteho nastupistia. Co sa tyka Kostolianskej, neslo by to nejak riesit tou tram alebo nejakym zachytnym parkoviskom, ako tym smerom mame vytazenu zeleznicnu trat a vsetci sa trepu autom do mesta, je logicke, ze to ta cesta nezvlada.
Predpokladam, ze myslis saliny, ale nie je tam obratisko bus. Mapu samozrejme citat viem, ak by sa postavil terminal Sever, tak by tam mohli koncit tram a na THC by jazdili stale bus. Urcite efektivnejsie, ako tahat tram po Americkej tr resp snazit sa ju pretiahnut Azijskou, co pochybujem, ze prejde STN a hygienou kvoli hluku.
1) PZ SR na to hodi bobek, jedine zeby tam fungovala nejaka objektivna zodpovednost. To plati aj v CR, klasicky priklad je Evropska.
2)Chcelo by to vyriesit hlavne pripajanie aut z THC a Presova smer Hlinkova, tam sa to zuzi na jeden pruh, ktory este musi davat prednost autam iducim z Furce. Tie dva pruhy by mali byt rovnocenne, podobne by sa malo riesit Jazero a odstranit ta nezmyselne davanie prednosti. Hlinkova bude zakonite v spicke plna, ale hlavne by sa mala udrziavat v riadnom stave a nie ze sa jedna diera opravuje dookola a su kvoli tomu kolony.
3) Odpoved vyssie je odpoved aj na otazku tranzitu, problem Kapustnikov je prave ten uzky most, casto sa tam kamion ocitne v dvoch pruhoch a zramuje auto, ktore sa tam natlaci z Jazera. No a hned su tam nasledne kolony. Toto by sa malo urcite riesit ako priorita.
???
Na Štefaníkovej čtvrti máš priamo obratisko s kapacitou pre 6 sólo vozidiel.
V strede? A mapu čítať vieš? Zatiaľčo medzi Halasovým nám. a Čertovou roklí sa štandardne prepravuje 5 cestujúcich, tak od HN do centra je to cca 10 násobok. Náhoda? Nemyslím si.
Howgh.
1) "Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD."
PZ SR je na to, aby kontrolovala dodržiavanie predpisov. Dokonca aj predpisov, ktoré sa týkajú toho, aké vozidlá môžu využívať daný pruh...
2) "Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat."
Kam by si ho smeroval? Na I/20, aby sa prúd rozdelil na dva, ktoré sa však opäť stretnú v jednom bode pri dnešnej križovatke Americká tr. x Prešovská cesta? Na Magnezitársku, aby prúd vozidiel zostal v tej istej kolóne na Hlinkovej, hoc bude mať väčší problém sa napojiť? Na Kostoliansku, kde už dnes sa sťažujú ľudia od Kostolian, že stoja v kolóne pri Crow aréne?
Otázka nr. 2: Čo myslíš, koľko % dopravy v hlavných mestských ťahoch tvorí tranzit?
3) "Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny."
Priecestia budú v najbližších rokoch až desaťročiach likvidované. Doprava v meste stojí na 3 miestach infraštruktúry - Hlinkova, Palackého, Nižné Kapustníky - ktoré bohužiaľ už zrejme v čase ich vzniku neboli vyrobené v zmysle noriem.
Čo je za tým myslením KDI? Vzťah policajných úradníkov k vozeniu sa autom (moje subjektívne pozorovanie je, že vzťah k autám mnohí policajti majú nadštandardný) a presadzovanie z toho vyplývajúceho postoja, že doprava autom by nikdy nemala byť potláčená nejakou MHD?
Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD. Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat. Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny.
No na Stefanikovej aj tak nemas kde bus odstavit a najblizsie je az Haskova, takze ukoncit tam X dava zmysel a mozes tak nahradit tusim linku 46. Inak na Lesnej mas v strede konecnu Lesna-Certova rokle. Osobne si nie som isty, ci by presla trat Svatoplukovou hygienickymi normami kvoli hluku, podobne si myslim, zeby bol problem na Azijskej triede, preto ani nepocitam, ze v pripade stavby ET zrusili vsetky bus linky na THC. Presovska je samozrejme kapacitna dostatocne, tu chyba jednoznacne obchvat Kosic a tiez uplne nestastne postaveny okruh s uzkym mostom a absenciou pripajacich pruhov spolu s nezmyselne vysokou rychlostou, ktoru ale NDS alebo Policia nechce znizit. Kto potrebuje na lavu stranu za zeleznicu, tak ma moznosti VSS-caste nehody, Palackeho-pri dazdoch zaplavene, Rampova-pomale vdaka priecestiu a absencii SZZ na stanici Kosice alebo Hlinkovu-kde je zase vysoka intenzita dopravy a navyse ani ten most ani nie je v top stave, kolkokrat tam uz opravovali tu dieru?
Doplnil by som: ,,ale - bude to ten argument, prečo ísť LEN autobusom".
Nepochybujem, že postavením ET - emočne zaujímavejším počinom - bude viac cestujúcich cestovať električkou než bus-pruhom.
Lenže v prípade Ťahanoviec by som bol mimoriadne opatrný - minimálne ekonomicky. Ak by sa električka zakopala pod zem (nutné), tak na rozdiel od Petržalky či Barrandova, Ťahanovce nemajú na dohľad žiadnu trať.
To určite, ale na polícií snáď nikdy neprejde to, aby bol v súčasnej trase nakreslený pruh pre BUS. Jedine tá možnosť cez Magnezitársku, kde by sa napájal pruh rovno z Ťahanoviec (tuším to navrhoval p. Titl).
Ale to sa dá vyriešiť omnoho lacnejšie, rýchlejšie a v neporovnateľne priaznivejšej kalkulácii hodnoty za peniaze buspruhom v smere do centra mesta, ktorý je možné zriadiť za neveľkých investícií prakticky už teraz. Stojí max. jednotky percent sumy, čo by bola potrebná na projekt + stavbu ET, časovo je to tiež niekde úplne inde, prínosy za peniaze sú nespochybniteľne v prospech buspruhu a nikto si navyše nepohorší ani cestovným časom, ani komfortom čo sa prestupov a dochádzkovej vzdialenosti týka, ale - bude tu ten argument, prečo ísť autobusom.
Výhoda je jasná, v špičke busy stoja v kolóne spolu s autami. Električkou s vlastnou dráhou by sa mohli ťahanovčania pekne načas bez stresov dostať ráno do práce/ školy, čo by možno aj prilákalo ľudí z áut do MHD. Do Autobusu idú len ľudia ktorí nemajú inú možnosť a zvyšok nemá žiadnu motiváciu ísť busom z dôvodu popísaného na začiatku.
Lesná sa s Ťahanovcami vôbec nedá porovnávať. A to hneď z niekoľkých dôvodov:
(1):
L: DO sídliska ako takého je zabezpečovaná autobusmi v dvoch vetvách. Šaliny neprechádzjú jeho stredom (ako sa to logicky plánuje v Ť) ale končia na začiatku (nezabúdajme na Štefaníkovu čtvrť ako jediný prípoj na Seifertovu), - teda šaliny majú len povedzme prípojnú funkciu k sídlisku. To si naplno uvedomujú aj technológovia v DPMB, ktorí pri výlukách všetky "X-ká" posielajú na Haškovu, viď teraz.
Ť: DO sídliska ako aj prístupu do neho ideálne čo najviac brikami.
(2)
L: Šaliny tak v rámci integrálneho taktového grafikonu svojou zvýšenou kapacitou poskytujú dostatočný priestor pre Černá Pole, ktorým musia prejsť a ktoré generujú veľké zdroje ciest (sám v nich bývam, zažívam to denno-denne).
Ť: hoci trasa do centra dnes nie je úplne jasná, je zrejmé, že brika bude primárne slúžiť pre Ťahanovce (Komenského dostatočne nepoberie), čo vedie k pomerne náročnej investícii.
A v neposlednom rade:
L: hoci to generuje prestupy, neexistuje rýchlejšia cesta do centra, cesta VHD aj na šaline je mnohokrát od dverí k dverám rýchlejšia.
Ť: dnes existuje rýchle spojenie s centrom (ako aj okolitými častiami mesta) vďaka Prešovskej. Hoci dnes tangenciálne smery ako aj "radiála" Prešovská sú IMHO poddimenzované, chceme postaviť električkovú trať, ktorá v akéjkoĺvek variante cestu od dverí k dverám môže vo výsledku predĺžiť (predpoklad zníženia výkonov na bus linkách).
A vlastne pre mňa ako pre laika v tejto téme... aké boli/sú argumenty výstavby ET do Ťahanoviec? Ja v tom mnoho výhod v porovnaní za investované prachy nevidím.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mi.v