Veteran, ste strašne múdry, múdrejší ako všetci policajti na Prezídiu Policajného zboru v Bratislave, ktorí presne tak ako je na VSS zrealizované dopravné značenie ho odsúhlasili /asi po troch úpravách/ a takto naň bolo vydané Určenie DZ Ministerstvom dopravy - a tak muselo byť osadené a tak bolo za účasti prezídia skolaudované.
Čo sa týka kruháča, to prebehlo presne tak, ale cez odsúhlasenie KDI Košice.
Ešte dve poznámky: projekty sa spracovávali v roku 2015-2016, ešte pred prečíslovaním ciest I.triedy. Piktogram pre centrum slovenské DZ nepozná, čo nie je vo vyhláške, sa nemôže navrhnúť. Pekný večer, kritizujte si ďalej....
Účelom značky priechod pre chodcov je usmernenie premávky chodcov a zabezpečenie prednosti pešej premávky pred cestnou premávkou. Pred električkami chodci nemajú prednosť a to ani v úsekoch, kde je spoločná premávka áut a električiek a ani na vlastnom telese dráhy. Takže neexistuje dôvod vyznačovať priechod pre chodcov, stačí len upozorniť chodcov na prítomnosť električky.
Žiaľ, na Slovensku návrh ZDZ leží na pleciach autorov dopravného riešenia, takže autor tohto konkrétneho paškvilu je jasný.
Keď si k tomu prirátame lobby značkárskych firiem, ktoré tlačili na to, aby sa aj ďalej používal totálne nevhodný font Universal grotesk, dostávame sa k totálnemu Balkánu. Veď na licenciu na Tern by bolo treba zainvestovať 100€ a ešte by pribudla konkurencia zo zahraničia (Universal grotesk bol nezohnateľný, firmy si na kolene vyrábali kadejaké pančované verzie).
Zaujímavé, že viaceré stavby na Slovensku už reflektujú nový tvar šípiek na príkazových značkách, no na Moldavskej sa veselo používa starý dizajn. A čo je najsmutnejšie, niet autority, ktorá by toto kontrolovala. Čo značka, to dizajnérsky unikát, voľná tvorba ako na výtvarnej výchove v treťom ročníku ZDŠ.
Niekoľkoročná snaha zaviesť záväzné a dostatočne prepracované TP na návrh ZDZ tak vychádza navnivoč.
V zmysle vyhlášky č. 9/2009 Z. z. sa priechody pre chodcov cez električkovú trať, ktoré nie sú riadené svetelnou signalizácou, nevyznačujú, je možné ich umiestniť iba s nápisom POZOR ELEKTRIČKA.
No ja som doteraz žil v tom, že červené priechody a/alebo zväčšené formáty výstražných ZDZ sa umiestňujú pre vodičov a nie pre chodcov.
Mne proste to červené zvýraznenie, že tam mám absolútnu prednosť, čo pravda nie je. Je tam vôbec nápis Pozor električka?
Ešte by som sa pristavil pri ZDZ na kruhovom objazde, tam vidím enormné množstvo defektov (podobne ako je tomu na VSS).
Odbočka z Moldavskej na Alejovú: Miskolc (H) // Michalovce // vpravo po R4? Dosť bizarné označenie, asi to chcelo znamenať, že ide o príjazd k R4 začínajúcej za mestom, ale nijaká zmienka o cestách 17 a 19? Čísla európskych ciest sú od macochy? Miskolc je označený ako smer (H), smer Michalovce prečo nemá (UA)?
Odbočka z Alejovej do centra: tam modrá značka so subplochou nemá čo robiť. Patrí tam biela a ešte k tomu tam chýba piktogram.
Schizofrénia je na odbočke z SNP na Pereš. Tam je zrazu označená cesta I/16, na moste VSS sa o tejto ceste nedozvieme nič a je to tam na drzovku označené ako R2. Tak teda ako? Na jednej križovatke to je 16, na druhej R2?
A už keď sme pri moste VSS...
Most VSS príjazd do križovatky z Južnej triedy smerom na Jazero/Barcu. Opäť absolútne nesprávne navrhnuté značenie, ctihodný autor zjavne nemá šajnu, ako sa to má robiť. D1/E50/PL/UA a pod to šípka doľava Michalovce/Prešov. Tá D1 začína kde? Na moste? Smer PL je ktorý, Prešov či Michalovce? A smer UA? Kde je prosím zmienka o tom, že ide o odbočku na cestu s obmedzeným prístupom? Ďalšie smerové tabule na tomto príjazde radšej ani nekomentujem.
Most VSS zjazd na Južnú triedu smer Miskolc/centrum. Čo tam má čo robiť zelené ZDZ? Opäť chaotické čísla ciest - len R4 o I/17 ani zmienka, akoby za križovatkou začínala rovno rýchlostná cesta a nijaká iná tam nebola. Tabuľa označujúca odbočenie do centra je ešte vtipnejšia. Zelené pozadie s bielou subplochou. Dosť nepodarený žart.
https://tinyurl.com/WTF-KE
Existuje nejaký racionálny dôvod, prečo sú cez trať namaľované priechody pre chodcov na červenom podklade a na ceste nie? Obzvlášť, keď električka má pred chodcom prednosť...
Na tých nových zastávkach na kruháči lepili nálepky liniek na označníky, takže to vyzerá že sa tie zastávky budú pravidelne využívať. Ja som si myslel že to budú len pre prípad výluk. No pre mňa to má výhodu, je to bližšie ako zastávka pri spoločenskom, ale nevýhoda je časté zastavovanie- dlhšia jazdná doba.. Som teda zvedavý ako budú tie zastávky využívané ?
Tak Tebe to asi tiež nie je jasné. Ak necháš počas víkendu linke 2 víkendový interval a vypravíš vozy, ktoré sa na ňu bežne počas víkendu vypravujú, tak v čom spočíva jej posilnenie?
Kazdemu to je jasne. L9 - vikendovy interval a KT (lebo ine sa na optime aj tak neotoci) a L2 - vikendovy interval a varia. Pri troche stastia KT aj tu. Tolko k posilneniu
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023