Reakcia na: afeno #82246:
Priemerné meškanie 52ky v špičke je tých 7 minút v smere do Šace a opačným smerom v Krásnej záleži od dňa ale tých 12-14 minút je skôr pravidlom. Obyvatelia MČ Krásna by s týmto problém nemali, pretože, síce neviem čo hovoria oficiálne čísla, ale z môjho pravidelného pozorovania sa okrem rannej špičky, nasype do autobusu najviac ľudí práve na jazere, hoc netuším prečo, asi im škodí ten zápach sídliska... Práve obyvatelia MČ Krásna by mohli byť povďační najviac zato, že sa vyhnú zápche na Slaneckej, a že ich vozidlo nebude 10 minút zmeškané už od Steel arény resp. auparku. Ostatne to už vidno aj na Važeckej, že práve tam smerom do Krásnej mnoho ľudí nastupuje, buď na 52 alebo 28 a dovolím si povedať, že ak nestihnem 52ku z NO tak celkom určite tú istú 52ku stihnem z Važeckej. Ja sa osobne Krásnej neobávam... A ľudí ktoré idú celú trasu je skutočné minimum.Osobne najväčší problém vidím so Šacou, lebo tam by to asi neprešlo, hoci myslím si že po skúšobnej prevádzke by sme ľuďom rýchlo ukázali, že je to takto do mesta rýchlejšie a efektívnejšie, hoc s prestupom trvajúcim dve minúty. Ale nejaký občasný priamy spoj z NO do nemocnice by veru trebalo zachovať.
cedin
Ak máme nejaké trate, kde je slabá intenzita cestujúcich po celý deň (Barca) alebo mimo špičiek (Němcovej, železiarne) a nechceme ich zrušiť (či už kvôli silnej špičke alebo kvôli tomu, že sa tá trať hodí do siete z prevádzkových dôvodov), je dobré na tento účel ich zopár mať, pretože to umožní tam električkovú dopravu zachovať, a to v prijateľnom intervale a pri čo najmenších prevádzkových nákladoch.
Ak tam dáte väčšie električky a menej husto (aby to nebolo pridrahé), tak Vám odtiaľ časť cestujúcich zmizne kvôli nízkej frekvencii spojov a bude to celé ešte neefektívnejšie.
A eurofondy sa dajú čerpať aj na krátke električky - len Košiciam to nedovolili...
Čerstvý príklad: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/11/18/takto-bude-vypadat-polsk-variolf.