Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #82127:
Na vine je výrobca električky, lebo má tichý chod a mesto Košice, ktoré opravilo trate. Obaja platení Sorošom a amerikou.
Řidič nesmí…ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje-plati v CR a na Zapade

Vodič je povinný dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť; to neplatí pre vodiča električky.-plati na Slovensku

KVKV, aspon sa nauc dopravne predpisy, nez zacnes pisat o niecom, co evidentne nerozlisujes. V Prahe ale bezne vidno, ze hned ako skupina prejde pruh, tak sa auta pohynaju a vobec nesleduju, ci niekto nedobieha na prechod.vznikaju tak casto kolizne situacie a auta trubia na chodcov, pricom porusuju predpisy. Nemyslim si, zeby ten prechod na Kuzmanyho bol nejako nebezpecny, bud idem na zelenu a prejdem resp aj ked naskocila cervena a som na prechode, inak cakam na dalsi cyklus.
Urcite ale nemozeme tvrdit, ze kvoli ujdeniu cyklu musime palit od RSM ku HP 50, lebo nestihame CP, urcite mal vodic elektricky najskor zvonit a potom brzdit, urcite aj vodic, ktory by siel opacne mohol zareagovat a nechat chodkynu uskocit do jazdnej drahy, ked uz ostala na takom nebezpecnom mieste.
Urcite chyba chodca, pokial ostal stat uprostred cesty, ma prejst, aj ked skocila cervena resp neist, pokial ma cervenu.

Reakcia na: KVKV #82124:
Chodci maju taktiez svoje prava samozrejme ale ak viem ze elektricka ma na prechode prednost tak jej tam proste nevbehnem. Ine je to s autami kde vodiči si často myslia ze su kralmi sveta a zail na pripechodoch pre chodcov bez signalizacie sa niekedy clopvek musi doslova hazdat pod tie auta aby zastali v KE je to taky celomestsky problem. Dalsi problem su aj chodci ktorym prechod nic nevravi a prechadzaju kade - tade. Tieto veci treba komplexne riesit a potom snad bude aj menej nehôd.
Reakcia na: KVKV #82124:
Tak ale povedať "mal som zelenú, nemal tam čo robiť, zabil som ho, no a čo" a povedať "Mal červenú, nemal tam čo robiť, je to jeho vina", je pomerne doooosť rozdiel. Takže, prosím, nevkladaj mi do úst, čo som nepovedal, a ani nikde nemyslel, a ak si to niekde našiel, tak to PROSÍM napíš kde. Pretože toto je len obyčajná domýšľavosť.

A čo sa týka zastavovania na prechode, to je také.... pokiaľ sa v Košiciach na priechod doslova nehodíš, tak Ti nezastavia. V autoškole na to pozor nedávajú alebo skôr, je im to jedno, a práve aj to, ako často sa mi staví, že ma dobrovoľne pustí auto cez prechod je dôkazom toho ako vravím, že národ je totálne nevšímavý. Osobitnou kategóriou sú taxikári, tí nemusia nič, ani smerovky, ani rýchlosť, a keď sa toto všetko nabalí na jednu kopu, tak ma minule takmer kriesia /prechod cez 4prúdovku a trať za amfikom smerom na radnicu/. Je to o vzájomnej tolerancii, ale väčšina ľudí akonáhle má auto, tak už pocit chodca nepoznajú.
Reakcia na: KosickyTiger #82122:
Tu ani nejde tak o tú konkrétnu križovatku, ale o uvažovanie niektorých jednotlivcov v tejto diskusii. Im tam chýba jeden velmi doležitý faktor.
Uvažovanie typu "mal som zelenú, nemal tam čo robiť, zabil som ho, no a čo".... to buď svedčí o ešte hlbokej puberte a nedospelosti alebo o naprostej morálnej a citovej vyprahlosti. Pokial niekto z podobne uvažujúcich má vodičák načokolvek , to je potom alarmujúci stav.

Spomeniem ešte iný balkanizmus vyskytujúci sa od Popradu na východ.
V celej Európe už majú vodiči podvedome zafixované, že na prechode má chodec prednosť, je to tak dané predpismi aj na Slovensku, ale nedodržuje sa to v masovom meradle. Ked som sa pýtal známeho, že prečo, dostal som "úžasnú" odpoveď. A čo ked ja zabrzdim kvoli nejakej starej babe a ten za mnou do mňa narazi.... Je to výchovou, mentalitou ?
Reakcia na: KosickyTiger #82122:
Sorry, ale navrhovať zrkadlo v tomto prípade je scestné, vodič električky zo smeru od Športovej haly vidí na priechod, keď je 110 m pred ním. V zrkadle by videl tak veľké ... Inak je problém vôbec fakt, že sa tu uvažuje o vine (spoluvine) vodiča električky, lebo to vážne naruší možnosť zavádzania tvrdej preferencie električiek v križovatkách MET, aj keď to bude iba na výjazd na predsignál ako je tomu tu na Kuzmányho. Chystá sa tak celá tr. SNP, Komenského - Watsonova, Letná - Zimná atď, ak sa má vodič električky obávať, že mu počas jeho signálu voľno budú behať chodci po priechodoch v križovatke, tak je vôbec zbytočné preferenciu riešiť. Lebo sa nastavuje na úsekovú rýchlosť električky cca 40 km/h, ale v takej rýchlosti nie je schopný v poslednej chvíli zabrzdiť, ani keby spustil koľajovky. Ale na druhej strane rozhľad 110 m je dlhý úsek na to, aby včas reagoval. Pri 40-tke má presne 10 sekúnd.
V rámci MET sa začali časti priechodov pre peších cez električkovú trať zvýrazňovať červenou farbou a nápisom TRAM. DPMK by mohol požiadať magistrát, aby takto vyznačilo priechody na ďalších miestach, napr. aj tento a ďalšie na Kuzmányho. Možno to trocha pomôže.
Uzavrime tento prípad. Podľa môjho názoru má sčasti pravdu každý. Chodkyňa tam nemala čo robiť, keď tam už bola a vodič ju videl, mal včas preventívne znížiť rýchlosť aby chodkyňa, ktorá sa tam už vyskytla nebola v ohrození. Ale zároveň súhlasím aj s tým, že by sa to nemalo riešiť znížením rýchlosti ale skôr
pre chodcov vybudovaním ostrovčeka, keď tam už ten ostrovček nie je tak aspoň výstražnými znakmi/značkami pre nevšímavých chodcov (napríklad blikajúcimi pásmi pred priechodom, keď sa blíži električka) alebo lacnejším riešením (tabuľa - chodci, stojte pred križovatkou alebo také niečo) a pre električku v nepriehľadných miestach vypuklým zrkadlom, ktoré by zobrazovalo väčší uhol, aby si vodič mohol všimnúť nebezpečenstvo/potenciálnu prekážku a včas prispôsobiť podľa potreby rýchlosť jazdy.
Reakcia na: rpopo #82120:
Nemáš právo vykladať zákony po svojom a nemá to nič spoločné s mojou osobou a údajným mojim svetom.
Reakcia na: S499.1023 #82119:
Naskenujem Ti ? ?

Nemá význam akokoľvek diskutovať s Tebou, Ty žiješ vo svojom svete a máš neustálu potrebu reagovať a chytať sa aj vecí, ktoré neboli anilen adresované Tebe a dosadiť si do toho svoje, sebe vhodné závery. Ale to som si už dávno všimol, že laminátky majú trhavý chod....

Mat123:
Presne toto aj ja si vravím, treba si rozmyslieť, či šuchneš niekoho v koľajisku a zlámeš mu hnáty, a bude to jeho vina, lebo mal červenú a v danom čase tam nemal čo robiť, alebo prudko zabrzdíš a zranenia spôsobené v električke prišijú ajtak iba Tebe, pretože dotyčný na mieste nehody neostane, a nepovie pred dispečérom, resp. v prípade zranení políciou, že áno, stál som tu, na červenej, a čakal som až začne padať nebo a pritom možné zranenia z prudkého brzdenia sa dajú prirovnať k možným zraneniam chodca, vážnosťou, len ich bude o čosi viac. A ak sa bavíme o tomto konkrétnom prípade čo sa stal, tak tu fakt nie je čo riešiť.

A ak to je električka vs auto resp. autobus vs auto, tak ani v tomto prípade nie je čo riešiť. Zabrániš nehode prudkým zabrzdením, keď máš v autobuse 70 ľudí, alebo budeš brzdiť jemne, skrátiš auto o predok, ale Tvoji cestujúci náraz sotva ucítia ? Kolega na ktorého príspevok reagujem, má v tomto jasno. Som proste názoru, že vždy a za každých okolností, ak nastáva nezvrátiteľná kolízna kolízna situácia napríklad autom, alebo hocičim "malym", je vozidlo hromadnej dopravy vo výhode. Možno Ti to dajú policajti za vinu a možno zaplatíš pokutu, na druhú stranu je lepšie zaplatiť pokutu, ako mať v autobuse plno krvi a zlomenín. Asi dva roky dozadu sa stala nehoda s podobným priebehom, v tom autobuse bolo krvi toľko, čo som snáď na jednom mieste ešte nevidel. Pri človeku to je už na uváženie, ak ho odbije tak to ešte nemusí skončiť nevyhnutne zle, ako v prípade, že sa zdrbe pod vozidlo, taký čas by skôr trebalo voliť asi tie brzdy, ak niet inej cesty.
LUKYmhd, rpopo: Nemá význam s vami diskutovať, keď nechápete úplné základy. Len dúfam, že nikdy nedostanete vodičáky.
Reakcia na: veteran #82113:
Nie tak som to myslel ale jednoducho ta osoba bude s najvacsou pravdepododnostou zrazena prwetoze vlak to neubrzid a ta osoba tam nema co hladat. Tak je to aj s elektrickou je to v podstate mestsky vlak cize pravidla su rovnake prakticky. Nie nadarmo je vyhlaska kde elektricka ma prednost aj pred chodcami.. tak co ta pani tam robila? Snad nechcete vsetko treaz hodit na vodica elektricky.

KVKV: Som normalny ano a logicky uvazujem ze v kolajisku stat nebudem a ano elektricka ak ma prudko brzdit tak ohrozuje vodic ludi v nej kvoli osobe v kolajisku. Snad nechete aby vam elektricka davala prednost ta pani tam nemala co hladat bodka.
Reakcia na: Mat123 #82115:
Z pohladu vodica elektricky v takychto pripadoch .... radsej mat vzadu rozbite hlavy zlomene ruky ako mrtvolu pod vozom ... neriesime nic ...zranenie sa zahoji ..zivot nevratis ..?
https://www.youtube.com/watch?v=Zq6brwRKI7U – toto je zostrih rôznych kolíznych situácií z Prahy (vykradnuté zábery z rôznych originálnych youtube videí vodičov električiek) a ako vidíte, nikto nejde električkou bez brzdenia naraziť do prekážky. Pochybujem, že v Košiciach je to inak.

Môj názor je, že niektorí chodci sú aj pri cestách naďalej vo svojom svete (či je za tým momentálna indispozícia alebo nadobudnutá lenivosť sa akokoľvek namáhať) a iní chodci aj motoristi podceňujú 1. schopnosť zrýchlenia električky a 2. brzdnú dráhu električky. Niekedy sa ich správanie dá predvídať a niekedy nie. Ale vzhľadom na ich vyžadovanú dopravnú kvalifikáciu (u chodcov – nulová*, u vodičov individuálnej dopravy – nízka) väčšiny chýb sa dopúšťajú oni, čo vidieť aj v praxi. Ich možné dobré zrýchlenie vo vzťahu k dopravnej situácii im dáva aj priestor k impulzívnemu konaniu, kým vodič električky, autobusu alebo nákladného auta potrebuje dlhší čas na rozjazd a preto aj viac plánuje a vyhodnocuje situáciu – ani keby chcel, často sa nevie vrhnúť do kolíznej situácie tak bezhlavo ako chodec, cyklista, motorkár alebo automobilista, ktorý niekedy najprv ide, potom rozmýšľa.

😉 myslím to takto: chodcovi nikto nemôže zobrať "vodičák" – narozdiel od vodiča, u chodca sa nedá jeho právo byť chodcom podmieniť povinným minimom vedomostí
Reakcia na: veteran #82113:
V takýchto prípadoch, si myslím, že vodič rieši dilemu, či prudko zabrzdiť (napr. použiť záchrannú) brzdu a dúfať, že to stihne a zároveň sa nikomu vo vozidle nič nestane alebo brzdiť pomalšie, čím zrazí daného človeka, ale cestujúcim sa nič nestane. Koniec koncov tak, či tak zabrzdí akurát si treba premyslieť aký to môže mať dôsledok.

A k tomu znižovaniu traťovej rýchlosti. Myslím si, že nie je správne znižovať tam rýchlosť obmedzením rýchlosti. Analógiou môže byť železnica, kde nie je pred každým priecestím, či už chráneným alebo nechráneným, znížená rýchlosť len preto, aby vlak stihol zabrzdiť keď sa tam vyskytne auto alebo niečo iné. Predpokladá sa, že bude mať trať voľnú. Podobne je to aj na tej križovatke. Električka má voľno, chodec má červenú, tak tam nemá čo robiť. Je to len o hlúposti človeka, čo sa bežne vyskytuje, že ľudia chodia cez priechod pokojne na červenú.
Reakcia na: LUKYmhd #82112:
..."a kvoli hlupej osobe v kolajisku nebude vodic ohrozovat celu elektricku prudkym brzdenim bez rozmyslu"....

A VY STE NORMÁLNY INAK ?? LUKYmhd.
Reakcia na: LUKYmhd #82112:
Ahá, čiže vlak ťa sejme v koľajisku a ide si veselo ďalej, lebo šak prekážka bola, nemala tam čo robiť a už nie je ❓ ?
Reakcia na: S499.1023 #82110:
Elektricka nie je auto a ona nedokaze proste leb tak zabrzdit a kvoli hlupej osobe v kolajisku nebude vodic ohrozovat celu elektricku prudkym brzdenim bez rozmyslu. Exituje predpis kde elektricka ma prednost aj pred chodcami a to aj na priechode pre chodcov. Cize je v prave a aj ked sa stane takato nehoda nie je vinny len vodič električky pani tam jenoducho nemala co robit ..an vlak ti nezastavi ked si v kolajisku a tiez si pre neho prekazka.
Reakcia na: S499.1023 #82110:
Ono by stačilo, keby si sa konečne naučil čítať miesto Tvojho neustáleho notorického vyrývania a hroznej potreby mať vždy pravdu. Otázka bola, spomalíš keď odbočuješ doprava ? Spomalíš. Neviem či si čakal, že napíšem, že hmm, tak idem odbočovať doprava, preventívne zastavím, vystúpim, prejdem sa za roh a zistím či tam niekto nie je, a vrátim sa, ale asi áno. ? Ja som Ti iba odpovedal, načo si sa pýtal, ak to Tvoje srdce neuspokojuje, bohužiaľ. Ale toto už nie raz si spravil, že keď už nemáš čo napísať, tak to ten druhý proste nepochopil. Jediný problém tu máš Ty, s čítaním, eventuelne aj s pamäťou, ak si nepamätáš, čo si napísal pred par hodinami. V prípade tejto nehody rozhodne nepovažujem za stojacu prekážku pani, ktorá tesne pred prejazdom električky urobila krok vzad.

Nič to nemení na tom, že znižovať povolenú rýchlosť jazdy na takomto mieste je podľa mňa blbosť, riešiť to treba inakšie. Akékoľvek spomaľovanie dopravy je neprípustné, duplom na úkor národa nevšímavého.

A inak mimochodom, ak si znova potrebuješ rýpnuť, tak si choď poriadne to miesto obzrieť a potom sa ozývaj. Rozhľad na miesto musel byť dobrý už len z dôvodu, že stála z vonkajšej, nie z vnútornej strany. Ak by stála bezprostredne v jazdnej dráhe, tak aj pri jazde 35kou tam je dostatočna rezerva na prudké zastavenie a hlavne, uvidíš to, takže to muselo byť náhle. Samozrejme, musíš predvídať, možno ten, kto sedel v električke tak neurobil, to ja už neviem. Faktom však ostáva, že takáto nehoda by sa nikdy nestala, keby si ľudia všímali okolie, nevšímajú si. To Ty však nepochopíš, v Košiciach nežiješ.
Reakcia na: rpopo #82109:
Stále si nič nepochopil, ja to vzdávam, až si spravíš vodičák alebo aspoň preštuduješ zákon, môžeme diskutovať ďalej. Proste pred stojacou prekážkou musíš zastaviť aj keby si mal tri zelené.
Reakcia na: S499.1023 #82107:
Ak odbočuješ v meste doprava za roh, na zelenú, tak dávaš prednosť chodcom, ako napriklad na križovatke Toryská X Popradská. To je ale úplne iný prípad, jednak preto, že ako električka prednosť chodcom nedávaš a to už duplom nie, ak máš ty voľno a oni červenú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement