Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: romeo #81503:
Teraz budem výnimočne mesto a DPMK brániť - ohľadne druhej vety (trolejbusy):
Dakde na nete som videl (nechce sa mi hľadať) celostránkovú tabuľku s názvom tuším „Demarkačné línie medzi OPII a IROP“.
Pochopil som to tak, že na električkovú a trolejbusovú dopravu slúži výhradne OPII a na autobusovú (vrátane elektrobusov) výhradne IROP.
Takže prípadné investície do trolejbusovej dopravy by museli byť na úkor investícií do dopravy električkovej.
Je to síce podľa mňa umelé a až choré delenie, ale tak to je.
A na Meste a v DPMK si určite raz-dva spočítali, čo je potrebnejšie. To je totiž naozaj veľmi jednoduché rozhodovanie...
Reakcia na: Riks #81502:
Alebo ak už chcú baterkáče,tak sú aj 12m,ale však vieme dobre prečo to takto nastavili-aby vyhrala ta správna firma. A nech mi nevravia že by nedostali dotáciu na 18m trolíky
Reakcia na: Yogi616 #81500:
Nahradiť s´olo vozy tými 10m baterkovými zázrakmi je neskonale úžasný nápad. ˇClovek by čakal, že bude aj niečo na CNG, ktovie či sa vôbec oplatí živiť pumpu pre tých pár vozov čo zostane.
Reakcia na: Dispecer #81493:
Operacny program "Zavedenie ekologickej stacickej dopravy" pre cestujucich, ktori sa svojho spoja dockaju bude poskytnuta klimatizacia a wifi pripojenie na komfortnejsie vyuzitie casu straveneho v kolonach, a autobusy so systemom start*-stop, pocas statia v zapchach nebudu produkovat emisie. Taktiez sa zvysi podiel nevypravenych spojov, ktore su priaznive na zivotne prostredie, pretoze nedochadza k opotrebeniu autobusov, a spalovaniu pohonnych latok, 114% eko
Reakcia na: 110mat110 #81499:
CNG na naftu? Jaa si myslím, ž klbákmi chcú nahradiť Solarisy.
Reakcia na: Dispecer #81493:
Malo by prejst vymena neekologickych naftakov na ekologickejsie naftaky. Ale ako prejde vymena CNG na naftu netusim
Reakcia na: afeno #81497:
Vieš o tom, že Operačné programy v CZ a na SK sú 2 rôzne veci, že?
Reakcia na: Dispecer #81493:
Aj v Česku niekde (si nepamätám kde) kupovali naftove citelisy z eurofondov
Reakcia na: Dispecer #81495:
"Deti od 10 do 16 rokov nárok na zľavnené cestovné lístky preukazujú niektorým z týchto spôsobov:
- BČK DPMK a. s.,
- kmeňovým listom DPMK a. s.,
- prípadne akýmkoľvek vlastným hodnoverným dokladom s aktuálnou fotografiou (preukazom totožnosti, preukazom na zľavu niektorého z dopravných podnikov SR, SAD, ZSSK, preukazom športovca a pod.), ktorý je vystavený na meno a vek držiteľa."

Viď: https://imhd.sk/ke/doc/sk/10400/Zlavy#zlavnene
Zdravím neviem či to sem patrí ale všade na internete som hľadala aký lístok je potrebné kúpiť školopovinnému dieťaťu vo veku 12 rokov pokiaľ nemá žiaden preukaz čo sa týka MHD alebo SAD ale nic som nenašla? Ďakujem
Reakcia na: Yogi616 #81492:
Mňa by skôr zaujímalo, z akých eurofondov chcú kúpiť kĺbové autobusy...
To čo chcú vyradzovať ? Solarisy a Tedomy?
Inak super, obnovovať len vozidlový park a zvyšok nič... Len je sranda,že trolejbusy nahradiť nebolo treba, autobusy okamžite.

Prečo sú eurofondy pase?
to sa deju veci ,zeby dalsie kry-sor-y? http://kosicednes.sk/udalosti/dpmk-chce-kupit-nove-autobusy/ ja som len zvedavy z coho to chce este dpmk kupovat, ked eurofondy su uz viacmenej pase..
toto mi krasne a uzasne pripomina kvalitku smradoduhy sudruha remetu zas raz spojeny komunizmus s modernizmom.. "uzasne" no comment.. ruky odtat tomu kto to schvaloval.. https://lh3.googleusercontent.com/-IQ7DTYoGbrA/WUGDy3rXf0I/AAAAAAAAlD4/hTrzA4UnjqcApLErxyOLcXNgPV_hD71twCHMYBhgL/s912/IMG_0052.JPG ?
Reakcia na: monoblok #81486:
Druhé T3 mali svojho vodiča na obsluhu dverí, rozhodne nie na záťahy do vozovne. Musíš si uvedomiť, kedy sa v Prahe začalo jazdiť mnohočlenne. Vtedy sa už nič neodpájalo.
A keby si sa chcel hádať, popíš mi, aké výhody by pre túto technológiu mala protismerná slučka.
Rád by som adresoval názory na slučky, ktoré tu odzneli.

Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.

Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.

Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
V 50tych rokoch este T3 ani nejazdili, ale obratiska uz existovali. S tym odpajanim nemas pravdu, odpojovalo sa to aj v obratiskach alebo v zastavkach pred vozovnou, kam sa nasledne T3 odpratali, na zaciatku mala kazda T3 svojho vodica a par ich bolo aj v pohotovosti vo vozovniach prave na to odstupovanie druhych voznov do vozovne, ale ani zdaleka vsetky ta nesli.
Reakcia na: monoblok #81484:
Čo to vykladáš za bludy? Ako by dvojkoľajné obratisko s protismernými koľajami zjednodušilo odstavovanie vlečniakov? A T3 v ČSSR NIKDY s vlečniakmi nejazdili. Ak "vlečniakom" nazývaš druhý voz súpravy, tak tie sa odpájali a pripájali výhradne pri vozovniach, kde bol k dispozícii manipulačný vodič, mechanik na zapojenie kábla mnohočlenu a hlavne bezpečný priestor na odstavenie vozňa.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.