Gratulujem sudruhom z magistratu ku "uzasnemu" prestupu na NMM. Prestup je kostrbato zabezpeceny z X9 na X7 ktory je vlastne zbytocny a nepotrebny. Dolezitejsi prestup X7->X9 nie je vobec
Už keď je reč o značkách... Okrem semaforových lesov máme v Košiciach aj značkové lesy. Je to niekedy až vyslovene nechutné, aké nezmyselné značky a v akej frekvencii v teréne máme.
Napríklad priechody pre chodcov v križovatkách v intraviláne. To je maximálna úchylnosť. Nie je to tak strašne dávno, čo sa také priechody ZDZ nevyznačovali vôbec, len VDZ. Priechody v križovatkách sú snáď úplne samozrejmé a značky majú vodiča predsa upozorňovať na neočakávané veci.
Výsledkom je situácia, že záplavu rôznych ZDZ už pomaly nikto ani nesleduje a radšej si jazdí po pamäti. Ak bol toto stav, do ktorého sme sa chceli dostať, tak je to dosť smutné...
Gratlujujem k dalsiemu dobabranemu prestupu. X7 a X9 na NMM. X9 stale odchadza pred X7 takze je nepotrebny prestup z X9 na X7 ale potrebnejsi X7 -> X9 nie.
Všimni si aj križovatku Kuzmányho – Galenova. V podstate priamo do nej vchádza Čajakova, avšak bez svetelného riadenia. Inak povedané, autá čakajúce na Kuzmányho na prejazd danou križovatkou by ani nemali zastaviť na hranici danej križovatky, lebo tým zastavia priamo v križovatke Kuzmányho – Čajakova.
To mi je jasné. Otázka znie, prečo je to tak? Z oboch strán sa nachádzajú riadené svetelné križovatky. Takže nie je problém nastaviť voľno pre chodcov tak, že sa zapne aj mimo pevného cyklu bez toho, aby to ovplyvnilo prichádzajúce autá. Nie hneď, ale po malom čakaní áno.
Tie pevné cykly sú aj inde, tlačidlá pre chodcov sú skôr výsmech, ako reálne fungujúce pomôcky pre chodcov.
A inak, zaujímalo by ma, či nejaká STN norma neupravuje, kde môže byť svetelná signalizácia umiestnená. By ma zaujímalo, ktorý inteligent navrhol ich umiestnenie za zákruty, t.j. na Stanici v smere od Pošty 2 k podjazdu pri JP, resp. na Bardejovskej v smere od Triedy SNP. Nevravím, že sú neviditeľné, ale sú tak zle umiestené, že môže prísť k ich prehliadnutiu, resp. dôjde k nehode, lebo ten za prvým vozidlom si nemusí všimnúť, prečo vozidlo pred ním brzdí. Ak silou mocou tam tie SSZ natrepať chceli, tak to malo byť pred križovatkou, pred zákrutou a nie toto. Nie aby sa vodičom situácia zlepšila, týmito blbosťami im jazdu ešte zhoršíme. Pozdravujem teda toho pána Ing., ktorý za toto zobral peniaze...
MHD sa dostava do stavu cca april 2015. Takze sa len oprasili stare vyluky, prepisal datum a pohoda. Necudoval by som sa, keby sa niekde este obavili aj so starym datumom.
Dopytové tlačidlá sú na to, aby bola zelená pre chodcov zaradená do cyklu. Bez stlačenia dopytu nebude zelená vôbec a po stlačení bude tak, ako keby bol daný pevný cyklus.
Keď už sú, nech ich aspoň poriadne nastavia. Som zvedavý, či vôbec bude zapnutá preferencia pre MHD. Taktiež momentálne signalizácia pre prejazd na Kostlivého je nastavená veľmi zle a dokonca sa zapína v určitých intervaloch aj vtedy, keď žiadna električka nejde. Nerozumiem tiež absencii dodatočných zelených šípok pre odbočenie vpravo z Kuzmányho v križovatke Kuzmányho – Šrobárova – Floriánska.
A už keď spomínam semafory, tak nový svetelný priechod pre chodcov na Moyzesovej je výsmech chodcom. Načo sú tam dopytové tlačidlá, keď pritom cyklus je pevný a voľno sa zapína len v stanovenom intervale?
Tak, jednu službu pre 3 elektrobusy by sme mali. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616