Logicky zmýšľajúcemu človeku napadnú len dve veci:
1. Podložie je stavané na pojazďovanie ťažkých gumokolových vozidiel: prípadné núdzové odklony, údržba, polievacie vozidlá.
2. Podložie nie je stavané na takéto pojazďovanie, tým pádom má byť koľajisko od vozovky oddelené buď vertikálne alebo minimálne betónovými zábranami (napr. pologule).
Tento košický mačkopes len dotvára celkový obraz o spackanosti projektu IKD.
KOŠICE. Dopravný podnik zakáže svojim autobusárom – mimo prejazdov – jazdiť po nových električkových koľajiskách, čerstvo zmodernizovaných z eurofondov.
Korzáru to potvrdila hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová:
„Autobusy budú môcť vchádzať do koľajiska len v nevyhnutnom prípade.“
DPMK musel zakazat jazdy autobusmi po tratiach, ved za toto predsa oni nemozu.. Mna skor zaujima, ako mesto vyriesi jazdy a prejazdy zachrannych zloziek po kolajniciach.. V inych mestach a statoch to funguje, v Prahe predsa jazdia auta s elektrickami aj po kolajisku a vsetko je ok..
Ty myslíš, že hmoždinka nie je štefan?Inak ale diletantizmus neskutočný, z gumového priecestia vytrhaŤ gumu a mrdnúť tam pár lopát asfaltu, to sa hádam už ani v Sofii nerobí.
Tak blizia sa len parlamentne volby, tie podla mna az taky vplyv na obsadenie v Kosiciach vplyv mat nebudu. Snad jedine urychlena vystavba stadiona, ked to vyhra cervena sebranka
Zaujímavé úvahy!
A v tom našom Bananistane to nie sú, až také nereálne konšpiračné teórie. ?
Rozhodne v tom vidím námet pre novinárov z košických plátkov! Lenže dobiť hradby agresívnej ignorácie na Bardejovskej a magistráte bude fest tvrdý orech a stavať na dohadoch sa nedá... ?
DPMK mal vyhovorku, ze sa dvakrat pokusal o financie z EU a o sutaz na nakup novych trolejbusov. Ved my sme ich predsa chceli.. Uhm... Vsetko toto sa udialo za byvaleho riaditela. Nikto z DPMK totiz vtedy nahlas ludom nepovedal, ze pri rozdelovani penazi zo zruseneho OP pre Bratislavu sme mohli mat nielen elektricky, ale AJ trolejbusy. Tak, ako to urobila Bratislava. Vtedy sa ale manazment DPMK vyjadril, ze Kosice nove trolejbusy predsa nepotrebuju.
Az naraz... Primator zmenil retoriku a povedal, ze akonahle budu financie z EU, ktore pokryju aj vystavbu novych trati, trolejbusy nakupime, zgeneralkujeme siet a vybudujeme novu.
Nuz a tak DPMK chcel nechcel, skusil sa prihlasit do sutaze. Prva mu nevysla. Tusim sa vtedy ziadali financie na nakup TROCH (ano, TROCH) klbovych trolejbusov. Asi boli z toho na ekonomickom oddeleni DPMK velmi nateseni, pretoze podla mna sa zaujem iba predstieral a to preto, aby bolo konecne ticho, ved udajne niekto nema rad imhd diskuterov a sum okolo rusenia trolejbusov.
Tak sa teda DPMK prihlasilo do sutaze cislo dva. Co sa stalo? Neprihlasil sa ani jeden uchadzac. Vtedy zaznela povestna veta, ze na Slovensku nie je trh s trolejbusmi. Na Slovensku asi nie, iba v Banskej Bystrici :-)))
Skusme si to cele ale zhrnut: Najprv sme teda odmietli ponuku, kde sme mohli mat cca 20-24 trolejbusov. Potom sme dvakrat isli do sutaze o TRI trolejbusy a v tej druhej sa neprihlasil nikto. No preco by sa aj prihlasil? Ked ma vyrobca zakazku pre BB, pre Presov a pre Bratislavu, v poctoch vozidiel presahujucich snad stovku, budu ho zaujimat nejake blbe Kosice, ktore ich chceli len tri? Budu sa hlasit do sutaze, kde by kvoli trom trolejbusom museli cestovat taku dialku kvoli zarukam a podobne, kde nie je ziadna vizia, ze mesto kupi dalsie trolejbusy a kde raz padlo, ze ich nepotrebuje? Ja ako vyrobca by som sa tiez na taku megasutaz vykaslal. Myslim, ze to rovnako vedeli aj v DPMK. Ale teraz sa biju do prs a prezentuju sa ludom, ze MY SME PREDSA CHCELI.
Skusme ale teraz zajst trosku hlbsie... Stale mi rezonovala v mysli otazka, preco primator zmenil svoje rozhodnutie z nechcenia trolejbusov na rozsirovanie. Nedalo mi, lebo urcite to nebolo len volebnym programom. Dnes mi to zacina akosi zapadat. Mozno nemam pravdu, ale moje myslienky su asi take:
DPMK musi odist z VSA, to je vseobecne zname. A tym padom musi postavit/premiestnit plnicku plynu. Ale.. KAM? DPMK za cias byvaleho manazmentu prezentoval zaujem unifikacie vozidloveho parku plus odchod z VSA mi dava vysledok: Odstavenie, odpredaj prip. vyradenie vsetkych plynovych vozidiel. Co je 19 Tedomov a 29 citelisov. Spolu 48 kusov. Tym by sa sa eliminovala nutnost stavby plnicky plynu a v DPMK by zavladla takmer absolutna unifikacia .. K odstaveniu plynakov ma vedu aj prebiehajuce sumy o tom, ze sa v DPMK bude opat menit cele, resp. cast linkoveho vedenia. Ak sa zamyslime nad tym, co by mohlo byt tomu dovodom, tak okrem optimalizacie to moze byt aj znizenie vykonov a vozokilometrov prejazdenych za jeden rok. Po hrubom odhade, ak sa pocet vozkm znizi o 1,5 miliona, co je ale mimochodom az tretina vsetkych vozkm, ktore sa doteraz za rok jazdili, znamena to znizenie poctu vozidiel vo vyprave o cca 50. Co mi sadlo s odstavenim tedomov a citelisov, sadlo mi to k sumom o vypracovavani noveho linkoveho vedenia a k sumom o prepustani. Ved naco nam je tolko vodicov, ked km idu dole, ze?
Podme ale dalej, plnicku uz teda netreba, plynakov sme sa zbavili, unifikacia je takmer na konci, ostavaju nam Solarisy. DPMK ziada financie na nakup 30 elektrobusov, kde je podmienkou odstavenie rovnakeho poctu menej ekologickych vozidiel. Ak to vyjde, Solarisy su prec. Unifikacia takmer na jednotku, az na par vozidiel-jedincov.
A preco som pisal o zmene retoriky primatora? Nuz prave preto, ci mu niekto nepreratal cenu za stavbu plnicky v miestach, kde je velke mnozstvo kablov a trolejov oproti cene za prevadzkovanie trolejbusov. Zrejme ta plnicka vyjde drahsie a nutnost odstahovania sa z VSA nabera na obratkach.
Strategia rozvoja dopravy je iba papierom, nemusi sa vsetko robit tak, ako je v nej zadane. Je to iba akysi plan. Lenze co je raz na papieri...
A tak podme este dalej. Zrejme je tu este jedna, tretia moznost a tam to odstavenie vyjst musi. A aj toto tu uz raz bolo, prezentovane minulym vedenim DPMK. Nechame si elektricky a autobusy ponukneme sukromnemu dopravcovi. Lenze v ich areali je aj trolejbuska. (Trolejbuska, ktorej haly su mimochodom zalozene v prospech banky vdaka poslednemu, najvyssiemu uveru.Zaujimave)... Toto svojho casu primatorovi nevonalo, zmietol to zo stola. Zeby ho chcel niekto obist, alebo o vsetkom vie? Zunifikujeme autobusy, plnicka nebude potrebna, teda v areali sa nic stavat nebude, trolejbusy odstavime.. Ostane nam unifikovany (SOR?) vozidlovy park autobusov a nove trate s novymi elektrickami ako ceresnicka na torte. Prave tu ceresnicku si DPMK ponecha, lebo ide o kolajovu dopravu, na ktoru maju licenciu. A co autobusy? DPMK ma na nich predsa uver. Co ak sa (zazracnym?) sposobom prestane uver darit splacat? Co sa stane? Padnu do ruk vyrobcovi Sor? Vsetci vieme, kto je vlastnikom firmy Sor... A toto tu uz raz bolo...
Nuz, uvidime, co ukaze buduci rok. Ak sa mylim, opravte moje uvahy. toto vsetko sa stat moze aj nemusi. Kde je teda pravda? Ako bude postupovat mesto a DPMK? A... ako bude postupovat mesto po volbach v marci 2016, kedy je mozne, ze nas primator sa zmeni, pretoze co ak by tento nas terajsi siel do vlady?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023