Tam ani nie je vidieť nejakú zásadnú snahu, aby to nejak vyzeralo. Keď už sa teda snažia dopasovať analýzu k danému "výsledku". Očividne to má byť len formalita. Nech tam sú výrazy ako "strednodobý horizont", "nosná linka" a podobne, má to nejaký rozsah a je to.
A cele to padne na elektrobusovej 10tke. Raz som na "kosickej doprave" vypocitaval, ze len na nahradenie 71+72 by trebalo vyse 60 elektrobusov. Ked k tomu dame este aj 10 tak v pohode prekrocime 100 elektrobusov
Tá stratégia je obyčajný zdrap papiera zbúchaný na kolene. A čo je najhoršie? Protirečí si sama so sebou!!! Ale postupne:
Zrušenie trolejbusov nijako nezdôvodňuje. Nie je jasné, na základe čoho dospel dodávateľ k takémuto záveru. Najväčšia pikoška je, že zástancovia "priamejších liniek" argumentujú, že trolejbusy chodia veľmi naokolo a tým údajne odradzujú cestujúcich. Čo urobil spracovateľ? Linky 71 a 72 nechal v ronakej trase.
A pokračujeme:
Dokument v krátkodobom horizonte do roku 2020 pre zvýšenie atraktivity MHD navrhuje zaviesť nové linkové vedenie, ktorého nosnou kostrou majú byť štyri električkové linky s identickým 7,5-minútovým intervalom v špičkovej hodine. Má ísť o súčasné linky 6, 7 a 9, doplnené o celodennú linku R1, ktorá má prevziať všetku dopravu zo Šace a linku 4 z Barce skrátenú len po Staničné námestie.
A teraz ten zádrheľ: Týmto krokom vzniká akútna potreba mať kvalitné prestupné uzly, čo vďaka spackanému projektu IKD minimálne najbližších 5 rokov nie je možné! Takže celá táto časť dokumentu je absolútne nanič. Ja nespochybňujem podstatu veci, ale vzhľadom na okolnosti je nezrealizovateľná.
A ďalej:
V krátkodobom horizonte do roku 2020 počíta stratégia s trinástimi nosnými linkami – niektoré z nich však majú mať kratšiu trasu, než v súčasnosti. Opäť otázka: čo s prestupmi? Ako zabezpečiť, aby po tomto zásahu nebolo od MHD odradených viac ľudí? Dokument toto nerieši, resp. len veľmi vágne spomína, že je treba vybudovať prestupné uzly. Ako a či to je vôbec možné, nad tým sa nepozastavuje. Zo stratégie nie je jasné, aké kroky je potrebné vykonať, aby bolo možné ukončovať takéto množstvo nosných liniek so špičkovým intervalom 7 a pol, respektíve 10 minút v priestore Námestia osloboditeľov. Podmienky na prestávkovanie či aspoň vhodné otáčanie vozidiel (najmä kĺbových) tu doteraz vytvorené neboli a dokument túto problematiku nijakým spôsobom nerozpracováva. Takisto nie je rozpracovaná problematika konečných zastávok a zázemia na nich, čo je jeden z projektov v zásobníku pre ďalšie programové obdobie.
Akým spôsobom sa má otáčať linka 32 pri SOS automobilovej? Prečo je linka 23 skrátená po Pereš? Ako si predstavuje spracovateľ výkon tejto linky? Odkiaľ na Pereši na návoz zamestnancov na zmenu vezme taký počet vozidiel? Len aby to celé po takejto zmene nevyšlo ešte drahšie, než súčasný stav (jalové km). Linka 21 od Poľova? Prečo rovno nie od Ľudvikovho dvora? Autobusová zastávka by sa pod Poľovom musela nachádzať v tesnej blízkosti rýchlodráhy, čo je možné len z východnej strany a to si vyžaduje výstavbu mimoúrovňovej križovatky, s čím stratégia neráta!!!
Linka 18 je definovaná ako nosná, no plán s ňou uvažuje už len na trase Tesco, Džungľa – Nová nemocnica. Z návrhu nie je zrejmé, prečo je táto linka skrátená len po zastávku Tesco, Džungľa – paradoxné na nej je to, že obyvatelia sídliska Ťahanovce, kde teraz premáva, na ňu budú musieť prestupovať, pričom susednému sídlisku Dargovských hrdinov sa ponecháva linka 55, ktorá pokrýva celú trasu navrhovanej linky 18. Sranda nie?
Prímestská doprava: fajn poskracujme ju po predmestia. Čo ale s autobuskou? Dokument to vôbec nerieši! Zmenšiť jej plochu? Vymiestniť zo súčasného miesta? Čo tam bude zastavovať? Bude ju ešte treba? Nič z toho nevieme.
Zaujímavý a značne nepochopiteľný rozpor v stratégii nájdeme v kapitole 8.3 Zlepšenie priechodnosti mesta pre chodcov a prílohou číslo 4 modelujúcou výhľad siete liniek MHD v roku 2040. Kým kapitola 8.3 na strane 19 ponecháva Hlavnú ulicu najmä pre peších a vytyčuje zámer nedovoliť návrat električkovej dopravy na túto ulicu, v pláne na rok 2040 nachádzame navrhnutú električkovú linku číslo 1 na trase Havlíčkova – Komenského – Hlavná – Južná trieda – Nad jazerom. Šlendriánstvo par excellance!
Stratégia, okrem toho, že si v istých pasážach protirečí sama so sebou, si zároveň protirečí s inými oficiálnymi dokumentami. V rámci projektu MET bola vypracovaná aj krátka kapitola o výhľadovom riešení linkového vedenia električkovej dopravy v roku 2030. Tento návrh vypracoval Úsek riadenia dopravy DPMK a v nijakom prípade nekorešponduje s návrhom obsiahnutým v stratégii. Návrh ÚRD počíta v roku 2030 so zrealizovanými traťami Námestie Maratónu mieru – Terminál Sever – Americká trieda – Austrálska trieda s ukončením pri Viedenskej ulici, Námestie Maratónu mieru – Masarykova – Staničné námestie a DP mesta Košice – Popradská – Alejová. Stratégia v prípade týchto tratí navrhuje aj v strednodobom horizonte len udržiavať územnú rezervu. Ku trati na sídlisko Ťahanovce sa stratégia stavia veľmi nejednoznačne – v textovej časti sa spomína jej realizácia, v obrazovej prílohe číslo 4 s návrhom siete liniek v roku 2040 však žiadnu električkovú linku na sídlisko nenájdeme, navyše tam budeme zbytočne hľadať aj regionálne linky tram-trainu, ktoré definovali úvodné štúdie k projektu integrovanej dopravy. Slovné spojenie "Terminál Sever" v tej straégii snáď ani nenájdeme.
Toto je práca na úrovni 1. ročníka gymnázia, aj to som možno prehnal. Vtipné je, že za toto zaplatíme 1,1 milióna. Za takýto zhluk nedorobených vecí a nezmyslov.
O budoucnosti košických trolejbusů se bude jednat na košickém magistrátě dne 23. 11. 2015. V rámci strategie rozvoje veřejné dopravy se má hlasovat mj. o bodu, který má ztvrdit ukončení trolejbusové dopravy ve městě, která už dnes vinou dlouhodobých výluk není provozována. S jejím obnovením se přitom podle všeho již nepočítá.
Trolejbusy v Košicích vyjely v roce 1993, později byla síť několikrát prodloužena, naposledy v roce 1999. Vozový park tvoří výhradně trolejbusy Škoda typů 15 Tr, 15 TrM a 14 TrM z let 1993–99. V minulosti existující snahy o udržení trolejbusové dopravy a postupnou modernizaci vozového parku vystřídaly názory o zrušení této ekologické formy dopravy. Proti tomuto záměru se však zvedla vlna nevole a petici na zachování trolejbusů podepsalo takřka 10 000 lidí. Nakonec se podařilo trolejbusovou dopravu zastavit díky letošním výlukám v centru města, přičemž oficiálně se hovořilo pouze o dočasném přerušení provozu.
Dne 23. 11. 2015 se má projednat návrh o tom, zda město trolejbusovou dopravu zruší. Vyhovující části infrastruktury však mají zůstat ponechány pro plánovaný provoz elektrobusů, duobusů či trolejbusů druhé generace, které by měly být na nejvytíženější linky (71, 72 a dnešní autobusová č. 10) nasazeny od roku 2030. Patrně se tedy očekává, že trolejbus, jenž sám žádné emise nevytváří, bude za 15 let více ekologický než dnes…
Doplňme, že na nákup nových trolejbusů město v minulosti mohlo získat dotaci z EU. Namísto toho pořídilo 127 autobusů značky SOR, které ale muselo financovat úvěrem. Nyní DPMK hodlá pořídit 30 elektrobusů, jejichž efektivita v provozu je přinejmenším diskutabilní. Jako jedna z variant financování se přitom také zde nabízí úvěr. Zadluženost košického DP přitom už dnes činí 98 %.
V oblasti nákupu nových tramvají pokračuje DPMK cestou nákupu dalších vozů VarioLF2plus. Dopravce využil celou možnost opce a postupně má zařadit do provozu všech 46 tramvají. Jejich financování je však z velké části zajišťováno fondy EU.
Ak ste si náhodou mysleli, že práce na Staničnom námestí už skončili, mám pre vás zlú správu: Pred niekoľkými minútami trojica zamestnancov jednej stavebnej firmy premeriavala niečo pri autobusových stanovištiach bližšie k parkovisku (t.j. smer NMM a NO).
Pokiaľ to mesto preberie v takomto stave s tým, že je to presne podľa projektu, tak to rovno môžeme nazvať vlastizradou. Normálny človek by to takéto neprebral, ak by k tomu nebol nejako motivovaný.
No jo, ale on myslel gumový prejazd ako taký, ktorý tam podľa projektu nie je. Odpoveď DÚHY: "Je to v oblúku, nedá sa." ?
Takto asfalt vypadá, potom vplyvom rozdielnej dilatácie materiálov, vibrácií, vody a mrazu sa rozsype od koľají ďalej a ďalej... A hurá, máme čo látať! ? Nejaká kovová oddeľovacia vložka medzi tie gumy a asfaltový koberec neznámy pojem, bo treba šetric!
A hádaj jak to bude vyzerať, keď tamaď budú chodiť aj električky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
Zrušenie trolejbusov nijako nezdôvodňuje. Nie je jasné, na základe čoho dospel dodávateľ k takémuto záveru. Najväčšia pikoška je, že zástancovia "priamejších liniek" argumentujú, že trolejbusy chodia veľmi naokolo a tým údajne odradzujú cestujúcich. Čo urobil spracovateľ? Linky 71 a 72 nechal v ronakej trase.
A pokračujeme:
Dokument v krátkodobom horizonte do roku 2020 pre zvýšenie atraktivity MHD navrhuje zaviesť nové linkové vedenie, ktorého nosnou kostrou majú byť štyri električkové linky s identickým 7,5-minútovým intervalom v špičkovej hodine. Má ísť o súčasné linky 6, 7 a 9, doplnené o celodennú linku R1, ktorá má prevziať všetku dopravu zo Šace a linku 4 z Barce skrátenú len po Staničné námestie.
A teraz ten zádrheľ: Týmto krokom vzniká akútna potreba mať kvalitné prestupné uzly, čo vďaka spackanému projektu IKD minimálne najbližších 5 rokov nie je možné! Takže celá táto časť dokumentu je absolútne nanič. Ja nespochybňujem podstatu veci, ale vzhľadom na okolnosti je nezrealizovateľná.
A ďalej:
V krátkodobom horizonte do roku 2020 počíta stratégia s trinástimi nosnými linkami – niektoré z nich však majú mať kratšiu trasu, než v súčasnosti. Opäť otázka: čo s prestupmi? Ako zabezpečiť, aby po tomto zásahu nebolo od MHD odradených viac ľudí? Dokument toto nerieši, resp. len veľmi vágne spomína, že je treba vybudovať prestupné uzly. Ako a či to je vôbec možné, nad tým sa nepozastavuje. Zo stratégie nie je jasné, aké kroky je potrebné vykonať, aby bolo možné ukončovať takéto množstvo nosných liniek so špičkovým intervalom 7 a pol, respektíve 10 minút v priestore Námestia osloboditeľov. Podmienky na prestávkovanie či aspoň vhodné otáčanie vozidiel (najmä kĺbových) tu doteraz vytvorené neboli a dokument túto problematiku nijakým spôsobom nerozpracováva. Takisto nie je rozpracovaná problematika konečných zastávok a zázemia na nich, čo je jeden z projektov v zásobníku pre ďalšie programové obdobie.
Akým spôsobom sa má otáčať linka 32 pri SOS automobilovej? Prečo je linka 23 skrátená po Pereš? Ako si predstavuje spracovateľ výkon tejto linky? Odkiaľ na Pereši na návoz zamestnancov na zmenu vezme taký počet vozidiel? Len aby to celé po takejto zmene nevyšlo ešte drahšie, než súčasný stav (jalové km). Linka 21 od Poľova? Prečo rovno nie od Ľudvikovho dvora? Autobusová zastávka by sa pod Poľovom musela nachádzať v tesnej blízkosti rýchlodráhy, čo je možné len z východnej strany a to si vyžaduje výstavbu mimoúrovňovej križovatky, s čím stratégia neráta!!!
Linka 18 je definovaná ako nosná, no plán s ňou uvažuje už len na trase Tesco, Džungľa – Nová nemocnica. Z návrhu nie je zrejmé, prečo je táto linka skrátená len po zastávku Tesco, Džungľa – paradoxné na nej je to, že obyvatelia sídliska Ťahanovce, kde teraz premáva, na ňu budú musieť prestupovať, pričom susednému sídlisku Dargovských hrdinov sa ponecháva linka 55, ktorá pokrýva celú trasu navrhovanej linky 18. Sranda nie?
Prímestská doprava: fajn poskracujme ju po predmestia. Čo ale s autobuskou? Dokument to vôbec nerieši! Zmenšiť jej plochu? Vymiestniť zo súčasného miesta? Čo tam bude zastavovať? Bude ju ešte treba? Nič z toho nevieme.
Zaujímavý a značne nepochopiteľný rozpor v stratégii nájdeme v kapitole 8.3 Zlepšenie priechodnosti mesta pre chodcov a prílohou číslo 4 modelujúcou výhľad siete liniek MHD v roku 2040. Kým kapitola 8.3 na strane 19 ponecháva Hlavnú ulicu najmä pre peších a vytyčuje zámer nedovoliť návrat električkovej dopravy na túto ulicu, v pláne na rok 2040 nachádzame navrhnutú električkovú linku číslo 1 na trase Havlíčkova – Komenského – Hlavná – Južná trieda – Nad jazerom. Šlendriánstvo par excellance!
Stratégia, okrem toho, že si v istých pasážach protirečí sama so sebou, si zároveň protirečí s inými oficiálnymi dokumentami. V rámci projektu MET bola vypracovaná aj krátka kapitola o výhľadovom riešení linkového vedenia električkovej dopravy v roku 2030. Tento návrh vypracoval Úsek riadenia dopravy DPMK a v nijakom prípade nekorešponduje s návrhom obsiahnutým v stratégii. Návrh ÚRD počíta v roku 2030 so zrealizovanými traťami Námestie Maratónu mieru – Terminál Sever – Americká trieda – Austrálska trieda s ukončením pri Viedenskej ulici, Námestie Maratónu mieru – Masarykova – Staničné námestie a DP mesta Košice – Popradská – Alejová. Stratégia v prípade týchto tratí navrhuje aj v strednodobom horizonte len udržiavať územnú rezervu. Ku trati na sídlisko Ťahanovce sa stratégia stavia veľmi nejednoznačne – v textovej časti sa spomína jej realizácia, v obrazovej prílohe číslo 4 s návrhom siete liniek v roku 2040 však žiadnu električkovú linku na sídlisko nenájdeme, navyše tam budeme zbytočne hľadať aj regionálne linky tram-trainu, ktoré definovali úvodné štúdie k projektu integrovanej dopravy. Slovné spojenie "Terminál Sever" v tej straégii snáď ani nenájdeme.
Toto je práca na úrovni 1. ročníka gymnázia, aj to som možno prehnal. Vtipné je, že za toto zaplatíme 1,1 milióna. Za takýto zhluk nedorobených vecí a nezmyslov.