Stačí zájsť do hociktorého okolitého štátu. Myslím, že v Česku bol snáď každý a kto nenosí klapky na očiach, je mu jasné, že Košice veru nie sú "mesto, ktoré to vie"... Už tu bolo minule spomenuté Brno so svojou Masarykovou ulicou, čo je ekvivalent košickej Hlavnej, len 5-krát užší. A jazdia tam nie len električky, ale aj autá, chodci a neporovnateľne viac turistov. Na Malej strane v Prahe prechádza električka priamo cez obytnú budovu a pokračovať by sa dalo ďalej a ďalej. Ale začalo to Schusterom a pokračuje ďalšími, ktorí chcú skanzen.
...a to ešte bola alternatíva viesť trať nie cez NO a exKirovovu, ale po Mlynskej...
Odporúčam zhliadnuť Katowice, Ulice 3 Maja a Warszawska. Na poludnie počas pracovného dňa plno ľudí a pomedzi to húfy električiek.
Naša Hlavná vymiera, vyslovene skapína. Aj vďaka Auparku. Električková doprava by jej len pomohla, avšak to by bolo ulicu treba riešiť po dopravnej stránke komplexne (vymiestnenie cyklochodníka, prísnejšia regulácia letných záhrad atď.).
Akých nehôd? Videl si ty niekedy aj iné mesto okrem Košíc, ako je tam vyriešená električková doprava? Mimochodom, práva na Hlavnej bol jeden z prvých úsekov tratí v meste, ak sa nepletiem, tak v prípade osobných vôbec prvý (smerom na stanicu).
Najviac aj tak pobavila R6ka z Ťahanoviec do USS ? Už vidím tie masy ľudí, ktoré budú nastupovať na električku, ktorá zastaví na všetkých zastávkach po trase. Namiesto cca 30 min to vyjde na nejakých 45 minút ? Kde zoberú chýbajúce autobusy na VZD, to sa vo výhľade pre istotu neuvádza. Ale som rád, že na ÚRD snívajú. Snívať treba, ale v súkromí by to bolo lepšie a nepúšťať takéto voloviny do oficiálnych dokumentov.
To je z projektovej dokumentácie MET. Sú tam popísané riadne skvosty, napríklad, že podnik v roku 2020 plánuje prevádzkovať LF3+. Už len napísať podmienky na súťaž, ale ani to problém nebude ?
Áno, ide o náklady, a toto je riešenie, ktoré tie náklady reálne šetrí. Na iných linkách sa to nedá zaviesť, pretože každá má nejakú svoju originálnu funkciu. Narozdiel od L51, ktorá je iba kapacitnou posilou časti trasy L10, s ktorou je v 100%-tnom súbehu.
Neviem o žiadnej linke, kde by sa toto dalo zaviesť. Nosné linky jazdia väčšinou zo sídliska cez centrum na iné sídlisko.
Navyše, na 51ke by to (minimálne jedno) poradie navyše, ktoré by vzniklo zastavovaním ráno aj na ceste na Ťahanovce, bolo popoludní nepoužiteľné. Popoludňajšia špička je viac natiahnutá, štyri vozidlá tam proste stačia a tiež neviem, kde inde by sa dal taký voz použiť. Už sme tu raz mali trhanú službu 12 05 5, ktorá nebola skutočnou trhanou, lebo mala len ranný diel a cca štvorhodinový výkon. To by asi nikto nechcel robiť.
No ale to je bežné - že ráno v špičke - sa prepravuje viac ludi "kvantum" v smere sídliska - centrum (či do práce, či do škol) na viacerých "nosných" linkách a v opačných smeroch sa preváža v busoch (a električkach) viac vzduch ako cestujuci, to by sa "na zrýchlenie presunu a ušetrenia poradia - voza - mohlo takto potom riešiť na hocijakej linke , som zvedavý či take riešenie by prešlo na vedení mesta a ušetrilo by sa tym viac prostriedkov .... Ide o vozokm a o náklady, ja niesom ekonom, to nech posúdia iní..
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Bjorn