Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tedom-cng #77555:
To by znamenalo, že celom úseku by mohla jazdiť len jedna električka, musel by tam byť neustále dohľad dispečingu, ktorý by reguloval vjazd od jednokoľajky, aby sa nedajbože nestretli električky v protismere.
A po ďalšie, jazda v úseku medzi výhybkou a konečnou, vyrovnávací čas, obrat vozidla na konečnej a cesta späť by sa musela vojsť pod 10 minút (interval v rannej špičke), čo by bolo určite len tak tak. Pri najmenšom meškaní jedného spoja by už ten ďalší musel vyčkávať hore na Moldavskej pred výhybkou, a svoje meškanie by preniesol na ďalší spoj a ten na ďalší a tak ďalej...
Reakcia na: monoblok #77585:
Dúbravka: sídlisko po oboch stranách, Ružinov detto. To na Ťahanovciach nebude nikdy. Absolútne neporovnateľné. Parkovacie miesta treba riešiť už teraz a nie výstavbou ďalších povrchových.

Stále sa ale točíme okolo toho, že prečo nie na Ázijskej. Chcel počuť prečo áno na Americkej. Aké výhody to má? Akú obslužnosť územia? Aké dopady na atraktivitu?
Reakcia na: veteran #77578:
Potrebujes relevantne argumenty, staci, ze na Azijskej na to nie je miesto a nie su tam ani vhodne pomery, musel by si zburat tamojsiu Jednotu, zrusit viacere parkoviska a aj tak by sa ludia najskor stazovali na hluk, navyse je tam kopec krizovatiek a prechodov. Na Europskej sice nejake miesto je, ale tiez by tam minimalne raz musel elektricka pod zem kvoli zastavbe. Na Americkej mas na elektricku stale rezervovane miesto, ako sa planovalo pri vystavbe, k najvzdialenejsim blokom je to 12 minut pesi, rozmiestnenie zastavok a dalsie by bolo treba podrobnejsie plany sidliska. Kazdopadne ked si pozries Dubravku, Ruzinov a dalsie, po ulici ako Azijska tam ide autobus a po radiale elektricka a vsade to moze fungovat. Uz len tou nutnostou rusenia miest na parkovanie by ludia proti elektricke protestovali.
Reakcia na: Bjorn #77582:
Pre problémy s výkupom pozemkov a jednoducho preto, že na sídlisku, akým sú Ťahanovce do novostavby investuje asi len málokto.
Reakcia na: veteran #77581:
Pre problémy s cestným napojením. Zatiaľ to ale v územnom pláne je.
Reakcia na: Bjorn #77580:
Žiadna reálna vízia rozšírenia sídliska nejestvuje.
Keď spomínate Ťahanovce, nešlo by trať viesť po obvode sídliska? Americká - Austrálska a potom cez územie ďalšej fázy rozširovania sídliska a po hranici súčasného lesa. V prípade problémov s prevýšením aj v čiastočnom záreze. Na slovenské pomery asi mimo reality, ale nevyriešilo by sa tak viacero vecí naraz? Aj v súvislosti s víziou rozšírenia sídliska.
Reakcia na: monoblok #77577:
Úplne najvhodnejšie by bolo tú trať viesť stredom, nie po okrajoch sídliska. Akurát, že po povrchu nie je kadiaľ a podpovrchový model by bol veeeeeľmi drahý.
Reakcia na: monoblok #77577:
Nepotrebujem počuť "prečo nie na Ázijskej", ale "prečo áno na Americkej". Teda kde a ako umiestniť zastávky, aká je tam pešia dostupnosť, koľko percent (promile) sídliska to v rozumnej pešej dostupnosti obslúži, aké sú v okolí Americkej triedy bariéry atď.

Ťahať čiary po mape je najjednoduchšie, takých tratí navymýšľam. (Trať na Európskej a Ázijskej si vyžaduje komplexné riešenie dopravy na celom sídlisku, čo by bolo veľmi drahé, narozdiel od vedenia po Americkej triede aj účinné a relevantné protiargumenty som ešte nepočul)
Reakcia na: veteran #77573:
No zober si parametre tej ulice, as tam vela krizovatiek, skoro nikde nejde umiestnit zastavku nejak rozumne, muselo by sa vystupovat najskor na cestu, ktora by sa kvoli bezpecnosti zvysila a predstavila by retarder a spomalovala by dopravu. Viacere parkovacie miesta by si musel zrusit, pretoze by tadial suprava nepresla. Aj keby si viedol tadial tu trat, ludia, ktori by chceli ist nakupit sa budu vracat na hlavnu ulicu po nakup a zase naspat k zastavke, co samozrejme tiez nie je logicke. Ked si hlavne zoberies to mnozstvo obmedzeni a urcite aj hluk na sidlisku s mnozstvom krizovani, je vyhodnejsie viest tram po Americkej a alternativu po Azijskej, nie naopak.
Reakcia na: Tatranka #77567:
"KOMU SA NEPÁČI, NECH NECESTUJE." - to je heslo, ktoré by si mohli dávať akcionári, členovia predstavenstva dopravných podnikov a SADiek doslova tetovať bez hanby na čelo, po rukách a na chrbát. Arogancia ztelesnená tak, že Nietzsche by k nim mohol chodiť na inšpiráciu pre celú knihu citátov, keby žil. Česť pár výnimkám, ktoré si aj tak môžu pískať, lebo buď robota a sekáš dobrotu alebo robíš po svojom niečo dobre ale ukážu ti dvere.
Reakcia na: Base #77574:
Ani len schéma X6 + X7 + X9 nie je reálna, jedine urobiť to do skutočnej mapy, čo by mohlo dopadnúť všelijako. A to chce už podstatne viac človekohodín.
Reakcia na: veteran #77569:
No, a to je jeden z viacerých dôvodov, prečo od leta (posledná schéma znázorňuje stav z 5.7.2015 /v papierovej podobe ju DPMK tuším ani nepoužil/ - http://imhd.sk/ke/media/mn/00001319/Linky-MHD-20150705.pdf ) nie je žiadna nová schéma.

A vzhľadom na nevyspytateľnosť zmien počas celej rekonštrukcie sa to aj dosť ťažko kreslí, keďže info o zmenách prichádzajú "last minute" a ak aj sú občas dosť neprehľadné, prípadne je v tom chaos ako teraz naposledy pri otváraní Námestia Maratónu mieru a taktiež niekedy sa stávalo, že kým sa to nakreslilo sa to už znova zmenilo...

...proste, keď zlyháva manažment stavby (zo všetkých strán, lebo toto nie je chyba len firiem, ktoré ju realizujú), tak sa to, žiaľ, prejavuje aj na takýchto veciach.
Reakcia na: monoblok #77571:
Aký zmysel? Už by som ho po tých rokoch konečne rád počul a podporený poriadnými argumentami.
Reakcia na: veteran #77569:
Ta ňééééé...

A pan šofer idzece na namesce osloboditeľov? Ňe! Na stanicu. A na namesce oslododiteľov ňe? ?
Reakcia na: veteran #77566:
To, ze existuje nejaky projekt TT neznamena, ze sa musi pouzit a neskonci niekde zalozeny ako zbytocny a nerealny. Tahat tram po Azijskej je fakt nezmysel, to uz skor nech natahaju kable a nech to obsluzia trolejbusy, ked sa chceme bavit o ekologii. Tram na THC ma fakt zmysel len na tych uz navrhnutych triedach.
Reakcia na: Dispecer #77568:
Nejak som "pozabudol"...?
Za terajšej situácie, keď je tu polovica liniek polookružných, ani nie je možné nakresliť schému, ktorá by bola 100% zrozumiteľná na prvý pohľad. Cestujúci plebs (najmä ten v pokročilom veku) nie je schopný si pozrieť ani len zoznam zastávok v zastávkovom CP a radšej sa bude vypytovať voloviny, nieto ešte študovať schému, ktorá by bola objektívne neprehľadná aj pre znalého veci.
Reakcia na: Tatranka #77567:
No, brrr, práveže schémy DPMK preberá od imhd.sk...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.