Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bjorn #77285:
Bude aj druhá, autobusová smer Autocamping pri električkovej. Buď pre NADku alebo napr. môže byť pre linku 12, ak by sa presmerovala mimo Južnú triedu.

Nechápem poznámke, že plán rieši tento uzol len čiastkovo. Prečo?
Reakcia na: Bjorn #77285:
Opäť búrlivá diskusia s nádychom skritizovať všetko čo sa len dá. Takže za 1/ - sú tam miesta, kde sa nedá nič riešiť, lebo sú problematické majetkové vzťahy. 2/ pol križovatky leží na pozemkoch NDS, a tá nepustí všetko čo by mesto a DPMK chcelo. 3/ kruháč pre električky bol riešený pracovne na základe požiadavky DPMK, ale nedal sa doriešiť vzhľadom na bod 1. 4/ miesto zdvojených koľají sú navrhnuté splietkové. 5/ električkové zastávky sú na výjazdoch - aký problém ? Postavím sa a čakám na električku do požadovaného smeru. Dnes na ceste do centra sa prebehuje medzi 3,7 a 4 - nástupište od Barce alebo od Jazera. Presuny zastávok umožňujú predlžiť krátke radiace pruhy. 5/ busové zastávky za križovatkou - najmä presun z príjazdu od Barce za križovatku smer centrum predlžuje dnes kratučký odbočovací pruh doprava smer Kapustníky a dáva sa k električkovej. 6/ na najlepšie rameno križovatky z hľadiska peších - od centra sa pridáva priechod pre peších, ktorý dnes nexistuje. 7/električky tu budú mať úplnú preferenciu, je to izolovaná križovatka, nie je problém s koordináciou. Záver: Takže je potrebné sa pozerať na riešenie globálne a hľadať výhody. Je ich určite oveľa viac ako nevýhod.
Reakcia na: veteran #77284:
Konkrétne jedna, ak dobre vidím. Ktorá pokryje NAD pre linku R8 ? To, že tento plán nezohľadňuje rekonštrukciu komplexne, ale iba čiastkovo, ani nespomínam, pre Košice je to typická charakteristika. Urobiť blbé a navyše polovičaté riešenie.
Reakcia na: Bjorn #77283:
Áno a vzniknú aj nejaké zastávky, ktoré nebudú využívané pravidelne, čisto len pre účely NADky.
Reakcia na: Yogi616 #77282:
Takže toto:
http://www.ptinziniering.sk/aktualne_projekty_pdf/Kosice-MET-uzol%20VSS%20pracovny%20navrh%20krizovatky%2004.2015.pdf

Zrušia sa teda autobusové a električkové zastávky, ktoré sú de facto na dvoch miestach vždy v jednej línii a presunú sa po novom na miesta štyri. Klaniam sa zdravému rozumu. ?
Reakcia na: 110mat110 #77278:
Nie, kruhač bol zrušený, ostáva tam cca rovnaká križovatka. Akurát aby sa dalo prechádzať medzi koľajami, bude tam vložená výhybka za zastávku VSS smer Jazero tušim. Ale to už vie lepšie veteran.
Reakcia na: 110mat110 #77278:
Ach moje nervy. Takže som mal pravdu. Niekto onanuje nad kruháčmi pre električky?
Reakcia na: Tatranka #77269:
A to sa ešte nie tak dávno hovorilo, že DPO chystá ďalší nákup nízkopodlažných električiek...
Reakcia na: Yogi616 #77277:
Ak dobre rozumiem, tak:
a) žiadna zmena
b) žiadna zmena
c) zastávka z Jazera sa presunie spod mosta za križovatku k tomu plechovému plotu a zlúči sa s R8, správne?
d) 3+7 sa spod mosta presunú doprostred Južnej triedy, zastávka linky 4 z Barce sa zruší a presunie za križovatku. Pribudne autobusová zastávka taktiež za križovatkou. Kde? V pripájacom pruhu? Za ním?
Reakcia na: Bjorn #77274:

Plus vždy za križovatku aj všetky autobusové linky, takže by všade vznikli paralelné električkové + autobusové stanovištia. Čiže pri dnešných ich číslach a trasách by to komplexne vyzeralo takto:
a) smer Jazero bez zmeny (3, 7, 9, R2 + 52, 54, N2, PAD)
b) smer Barca bez zmeny, len ľudskejšie (4 + 12, 24, PAD)
c) smer Alejová na Alejovú (9, R2, R8 + pre autobusy len ako rezerva, keby linka z Barce opäť premávala cez križovatku pri autokempingu),
d) smer Cintorín na Južnú tr. za križovatku (3, 4, 7 + 12, 24, 52, 54, PAD).

Takto to bolo popísané...
Reakcia na: 110mat110 #77275:
Okrem iného. Navyše sa skomplikuje nie len prestup na trase Barca - Čaňa, ale z obcí na juhu smerom do centra (+ mestská linka 12, kde sú zastávky takmer na jednej úrovni) a tiež z Bace na regionálne autobusy smerujúce cez Jazero (zastávka linky 52).
Reakcia na: Bjorn #77274:
Si zabudol na to, ze pri mimoriadnej udalosti na Jazere prideme o zastavku VSS z barce smerom na Alejovu
Reakcia na: veteran #77273:
Uniká mi pridaná hodnota tohto riešenia. Predpokladám, že linky z Jazera tam zastavovať nebudú. Takže ja to vidím takto:
- cestujúci na prestupe medzi Barcou a Jazorom budú cestu prechádzať cez dva semafory presne tak, ako teraz (navyše koľko takých cestujúcich je? 5 za deň?). Zlepšenie žiadne.
- spoj z Barce bude po novom stáť najprv na semafore a potom ešte aj na zastávke. Oproti aktuálnemu stavu, keď státie na červenú môže byť využité na nástup/výstup. Takže to znamená predĺženie jazdnej doby.
- prestup z Barce na regionálne linky smerom na juh od mesta sa skomplikuje. VSS je dôležitou zastávkou týchto liniek a v Barci iná nie je. Teraz sú električková a autobusová na jednej úrovni, tak treba tú električkovú presunúť za križovatku, ktorá je súčasťou mestského obchvatu. Cestujúci budú po novom miesto jedného semaforu prechádzať cez štyri a budú musieť prekonať výrazne väčšiu vzdialenosť.

Tu výrazne smrdí nejaká titlovina.
Reakcia na: Bjorn #77272:
Prostredná koľaj sa zruší, zvyšné dve pôjdu k sebe bližšie a na ušetrenom mieste vznikne nástupište smer Ryba.
Reakcia na: Yogi616 #77270:
A tá zastávka má byť akože kde? Na mieste tej tretej koľaje?
Reakcia na: Yogi616 #77270:
Je zakázané robiť zastávky na úsekoch s predjazdnými koľajami?
Reakcia na: veteran #77265:
Tú VSS ti vysvetlil, že je to kvôli zastávke, nie?
Hehe... Tak teraz neviem, boli naši po rozumy v Ostrave alebo naopak???

Po Praze jezdí první upravená tramvaj typu Škoda 15T ForCity Alfa vybavená klimatizací a wi-fi. Stejnou proměnou má projít 125 vozů. Kromě toho už tamní dopravní podnik vypsal soutěž na nákup 150 klimatizovaných autobusů za miliardu. Po vlně veder je to pro obyvatele hlavního města skvělá zpráva.
Tutéž by si přáli i Ostravané, kteří se nedávno v přehřátých tramvajích, autobusech či trolejbusech pořádně potili. O to víc, že museli kvůli opravám silnic a výlukám častěji přestupovat a přebíhat mezi náhradními zastávkami. Jenže mají smůlu. Alespoň zatím.
„Žádné naše vozy nejsou klimatizované,“ říká mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. A netají, že v nejbližší době ani nebudou. „Pohodlí cestujících patří mezi naše priority. V rámci možností se snažíme systémově řešit všechny oblasti, které mají vliv na kvalitu přepravy. Klimatizace prostoru pro cestující ale nepatří mezi platné standardy výbavy vozidel MHD. Shodné mají dopravní podniky v Drážďanech i řadě dalších evropských měst,“ dodal mluvčí.
Klimatizace je dnes samozřejmostí na mnoha místech včetně dálkových autobusů. Mezi odborníky z dopravních podniků zatím přesto převažují argumenty proti její instalaci do městské hromadné dopravy.

„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie. Zvlášť v městském provozu, kde jsou krátké vzdálenosti mezi zastávkami a otevřenými dveřmi se dovnitř dostává vyhřátý vzduch, který je nutné vychladit,“ zmínil některé z argumentů Albrecht.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/prazane-se-tesi-na-klimatizovane-tramvaje-ostravane-maji-smulu-psa-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150824_2186441_ostrava-zpravy_jog
Reakcia na: Bjorn #77266:
A čo? Veď si len vypichol a zámerne zveličil zopár drobných, úplne bezvýznamných, takmer nedostatkov. A toto je súdruhovia, typické jednanie zakuklených kritikov DÚHY, oportunistických podkopávačov prirodzenej autority nášho milovaného súdruha primátora Rašiho a jeho najbližších spolupracovníkov, jednanie zarytých odporcov projektu IKD a vnútorných nepriateľov nášho krásneho, rozvinutého, socialistického mesta a jeho uvedomelých občanov. Celý projekt bude slávnostne odovzdaný v predstihu a v plnej kráse, nášmu pracujúcemu ľudu, dňa 7. novembra 2015 a takto dokážeme všetkým štváčom, že naša železná päsť znovu rozdrví všetkých pochybovačov a našich nepriateľov. ? ? ? ? ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.