Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dnes som opäť surfoval v sieti liniek košickej MHD. Mal som tú česť previezť sa celú trasu L72 z Myslavy na Furču. To, čo som však zažil bolo niečo neskutočné. Povedal by som, že košické trolejbusy sú vo všeobecnosti najpomalšie na Slovensku, ale to, čo som absolvoval dnes ma dostalo. Plazivá jazda, takmer nikdy poriadny nášľap na jazdu, brzdenie pred každou nielen výhybkou, či krížom, ale aj oblúkom (!). Bol som otrasený. Brzdiť pri tom minioblúčiku medzi Jakabovym palácom a Vodnou je niečo neskutočné. Po príchode na Lingov som sa vrátil do mesta iným trolejbusom. Ten sa však s tým prvým nedal porovnať. Vodič neustále naberal na jazdu, oblúky takmer ignoroval, Furčou sme sa doslova rútili. Bol to skvelý pocit. Vrcholom predstavenia bolo, keď sa na Gorkého rozhodol obehnúť Ikarus 415 na L29. Krása. Ešte na Mieri sme stáli na semafore naraz s Ikarusom 280. Bolo nádherné sledovať ako po zasvietení zelenej sme oproti Ikarusu okamžite získali náskok a čoskoro ho predbehli o celú dĺžku kĺbového vozidla. Ak by jazda tohto trolejbusu bola vzatá ako základ, jazdné časy by vyzerali nasledovne:
0´ Lingov
1´ OC Laborec
1´ OC Hornád
2´ OC Torysa
3´ Poliklinika
4´ Fábryho
5´ Kalinovská
8´ Hypermarket TESCO
9´ Pri hati
...
Keďže neviem, aké postoje sa rôznym štýlom jazdy prechovávajú na DPMK, nebudem uvádzať čísla týchto dvoch trolejbusov ani časy odchodov jednotlivých spojov.

Okrem toho som si dnes poriadne všimol najnovšiu verziu BUSE na trolejbusoch. Kolegovi 1018 týmto vyjadrujem pochvalu, font na prednom transparente vyzerá veľmi dobre (chýbajúce číslo teraz neberiem do úvahy). Na vnútornom displeji sa mi páči, mne už z iných miest dobre známa, šípka vyjadrujúca smer linky. Trochu ma však sklamalo tučné číslo na vnútornom displeji (nikdy som mu neprišiel na chuť). Neviem, od čoho to závisí, ale uvítal by som, keby aj trolejbusy hlásili zastávky. Ten, ktorým som šiel dnes, nehlásil. Alebo to opäť raz len nezapol vodič?
Reakcia na: Sarko #697:
Vies, kedy by sa mi ta vyluka pocitala? Hadaj.:-) Ked by sa cela rychlodraha, alebo minimalne jej polovica, upravila do normalneho stavu. Je vytrepana ze hroza. Preberali sme to minule.
Takže na rýchlodráhe sa nám začala výluka a nie hocijaká. Oddnes, až do 29.10., bude etapovitá výluka, keď električky budú premávať len na výmeny zmien na 6:00, 7:00, 14:00, 14:36 a 22:00. V ostatnom čase sú nahradené autobusmi.

Pripomínam len, že v blízkosti začiatku rekonštrukcie slučky na žliabkových koľajniciach typu NP4, ktorá je mimochodom z roku 1964 (39 rokov...), sú položené nové železničné výhybky, takže to vyzerá, že budeme mať novú čiri-čari (v košickej dopravárskej reči úvrať, resp. výhybňa :-D), kde sa zrejme nejaký čas budú vlaky aj obracať.

Foťte, foťte a ešte raz foťte!
Reakcia na: balky #694:

Keby len jedno! Pod VSS, od Jazera, boli vykoľajenia na tom istom mieste hneď dve... Vozidlá sa z Jazera sťahovali cúvaním do vozovne.
Hmm... zaujímavé... To tu už dávno nebolo, aby v jednom vydaní Korzára boli hneď tri články o MHD. Odporúčam teda kliknúť na hlavnú stránku a všetky prečítať.
Ktoze sa nam to vcera vytrepal pod mostom pri VSS? Dopravak, bolo ti treba spominat vykolajenie?
Reakcia na: balky #692:
Ktovie, mozno sa bude opravovat. S tym, ze dostane NP stredny clanok.
Reakcia na: Dopravák #691:
ta uz asi dojazdila.
Táto stránka bola mimoriadne poctená. Pri poslednom update stránky www.dpmk.sk bola zaradená do sekcie "Zaujímavé odkazy". 😃
A tu je článok o Jazde zručnosti v Košickom večere

Košičania víťazmi medzinárodnej súťaže vodičov električiek


Generálny riaditeľ dobre držal palce

Účastníkom medzinárodnej súťaže zručnosti vodičov dopravných podnikov zo 6 miest Českej republiky, z Bratislavy a domácich - z Košíc, počasie v sobotu neprialo. Chvíľu dokonca tak lialo, že organizátori uvažovali o prerušení súťaže. Ale išlo sa ďalej. "Po teoretickej časti, ktorá pozostávala z pravidiel dopravy, sme vodičom neoznámili výsledky, aby sme ich pred praktickou previerkou neznervóznili. Niekto by si mohol prípadnú stratu bodov zobrať veľmi k srdcu a celkom by sa strémoval," prezradil taktiku poroty generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich, CSc., ktorý tiež prišiel držať palce. Všetkým, ale najviac predsa len svojim, dvojici z DPMK Kataríne Demjanovej a Petrovi Benkemu, víťazom podnikového kola súťaže, ktorá bola pred týždňom.

V praktickej časti vodiči museli zistiť poruchu na vozidle, vymeniť poistku, lištou zberača prvého vozidla zastaviť na označenom úsekovom deliči, správne zastaviť na imaginárnej zastávke MHD, tlačiť pokazené vozidlo, zvládnuť rýchlostnú skúšku, prejsť zníženým profilom, zastaviť pred prekážkou vpredu a vzadu.

Spomedzi 18 súťažiacich, keď bol pomer 50:50, teda 9 mužov a rovnaký počet žien, sa najlepšie darilo Košičanom. Katarína Demjanová a Peter Benke vyhrali v súťaži družstiev. P. Benke bol v jednotlivcoch prvý a Katarína Demjanová tretia.

A tu čo napísal Korzár:

Vodiči košických električiek zvíťazili v medzinárodnej súťaži





Košice - Pri príležitosti 90. výročia električkovej dopravy v Košiciach sa v sobotu v areáli vozovne Dopravného podniku mesta Košice uskutočnila Medzinárodná súťaž Jazda zručnosti vodičov električiek. Zúčastnilo sa jej dovedna osem družstiev. Dve pochádzali zo Slovenska a tvorili ich súťažiaci z Bratislavy a Košíc, no do súťaže sa zapojili aj tímy z Českej republiky, ktoré postavila Praha, Ostrava, Liberec, Olomouc, Most a Plzeň.


Hoci počasie vodičom električiek absolútne neprialo, o zrušení zápolení sa neuvažovalo. Už aj z hľadiska skutočnosti, že vodiči sa v plnej prevádzke, keď prepravujú tisíce ľudí, nestretávajú len s dobrým počasím. Súťažilo sa vo viacerých diciplínach. Všetko načali testy z oblasti dopravy, zdravovedy a histórie. Nasledovali odborné témy ako jazda na presnosť, čas či jazda cez zúžený priestor. Svoju zručnosť však vodiči dokazovali aj v odhadovaní vzdialenosti, zisťovaní a odhadovaní porúch. Tie, samozrejme, museli namieste odstrániť.


Chýbali však avizovní Poliaci a Maďari. "Roky sa to robí v rámci združení Čiech a Slovenska, no keďže si ma kolegovia z Bratislavy doberajú, nabudúce budeme uvažovať aj o týchto krajinách," vysvetľuje dopravný riaditeľ DPMK Bc. Štefan Dutko, ktorý zároveň vysvetlil podstatu takýchto stretnutí. "Tieto súťaže sa robia v rámci združenia dopravcov. Dopravné podniky sa dokážu stretnúť nielen na úrovni vrcholových manažérov, ale aj vodičov, čo je nesporne prínosom. Pokiaľ ide o tieto električky, ktoré sa vyrábali v Čechách a dodnes sa na Slovensku používajú, ide o výmenu skúseností v rámci prevádzky. Jej cieľom bolo preveriť schopnosti vodičov električiek všetkých dopravných podnikov zo Slovenska a Čiech a zvýšiť tým bezpečnosť a plynulosť mestskej dopravy i spokojnosť cestujúcich. V neposlednom rade si súťažiaci utvrdili stavovskú česť a dopravárske cítenie," dodal riaditeľ dopravy DPMK Štefan Dutko.


V súťaži jednotlivcov i družstiev sa najviac darilo domácim vodičom. Práve Košičania totiž všetkým ukázali, že veru vedia, čo je to riadiť električku. Ba poradia si i s nejednou poruchou. V zápolení jednotlivcov teda na prvom mieste skončil Košičan Peter Benke, ktorý aj v disciplíne družstiev v spoločnosti Kataríny Demjanovej nedal nikomu šancu.
Tu je výber z článku na www.disk.sk
Napriek tomu sa na slovenskej sieti nachádzajú mnohé projekty vysokej úrovne, ktoré reálne umožňujú používať sieť ako pracovný nástroj. Veľmi kvalitné sú napríklad internetové služby viacerých bánk, ale aj spravodajské servery niektorých denníkov a týždenníkov. Z "neprofesionálnej" sféry mi nedá nespomenúť záujmový server www.imhd.sk, ktorý ma naozaj prekvapil svojou prepracovanosťou, denným obnovovaním a celkovou kultúrou, ktorá chýba mnohým "profesionálnym" produktom.

Bohužiaľ, slovenské weby sú priam zamorené textami, ktorých autori prejavujú zásadné neznalosti gramatiky slovenského jazyka. Je to síce daň za otvorenosť a možnosť napísať názor bez cenzúry, ale svedčí o alarmujúco nízkej úrovni týchto základných znalostí u novej "elektronickej" generácie.
Reakcia na: Sarko #679:
Tak to je hned ina informacia 🙂 Z #676 som zistil malo a domyslel si viac 🙂
Reakcia na: Vladimír #683:
Ked sa nemylim, este 604...
Dnes som videl autobus s číslom a cieľom: "29 KAVEČANY - ZOO". Nepoužívalo sa predtým pre spoje zachádzajúce k ZOO označenie 29Z? Alebo to bola nezodpovednosť vodiča?

Na stanici ma upútala T6-ka v zeleno-bielom nátere #606. Musí sa priznať, že teraz už ozaj netuším, koľko takých T6-iek je. 612,606... ešte niečo?
Upozornenie. Neodporucam sa pocas jazdy opierat o dvere v suprave 380+381. Dnes rano som mal tu cest s nou cestovat a pri prechadzani cez delice, ako aj cez krizovanie s trolejbus. trolejou sa jej otvarali dvere.
Reakcia na: Nodes #674:
Myslim, ze servisom to nie je. Jednoducho je MODka nadupana elektronikou a na na to nemaju v dielnach vybavenie. Ved tak to bolo aj s tou poruchou. Na otazku vodica, ze co znamena VYSTRAHA 7, co mu zobrazoval displej, dielenski machri len ticho pokrcili ramenami.
Celkovo nesplna poziadavky na pohodlne riadenie. Niektore ovladacie tlacidla su na pulte nezmyselne umiestnene.
Hlavne, ze sa s nou poriadne vyhrali. Vidim to tak, ze po odbehani povinnych kilometrov skonci na odstavnej kolaji.
Reakcia na: Sarko #679:
Neoficiálne som napísal preto, lebo keď som odchádzal, ešte to nebolo na papieri - ako sa hovorí 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.