Solarisy bez kabíny (aj prešovský) majú medzi krídlami predných dverí takú prepážku, ktorá zrejme teoreticky delí priestor pre vystupujúcich a nastupujúcich ľudí. Zrmejme je to myslené tak, že ak vystupuje nejaký cestujúci, vodič otvára ľavé (pri pohľade zvnútra) krídlo. Ak cestujúci nastupuje, vodič otvorí pravé krídlo, cestujúci tak prejde okolo kabínky vodiča, zrejme sa preukáže cestovným lístkom a pokračuje do vozidla. Prepážka má otvárateľnú časť, ktorá sa otvára smerom dovnútra vozidla, podobne ako v Citare. V Košiciach i Prešove sa však využíva len ľavá polovica dverí.
---
Dnes som si v praxi šiel overiť pomery v odpoludňajšej špičkovej hodine na L3 smerom na Jazero. No fuj! Dosť nechutne sme sa tlačili. Inak bolo zaujímavým spestrením, že na L3 dnes jazdila Mod-ka. Okrem toho ma prekvapili v strede špičky do vozovne zaťahujúce električky z Jazera a z Boženky. Aké sú to služby, že do vozovne zaťahujú okolo 15.00h? Prečo je to tak?
SARKO, J: Aj Soplarisy prvej serie maju predne dvere delene. Len s tym rozdielom, ze ich nedeli stena kabiny, len tycka s emblemom SOLARIS. A takisto je pre cestujucich k dispozicii len jedna polovica dveri.
Tak asi ste "fotky" nerobili, pretože na tých trolejových krížoch sa robia riadné ohňostroje, ktoré je aj dosť dobre počuť a cítiť (trhnutie so súpravou). Vodiči však v takých kritických úsekoch jazdu väčšinou vypínajú, pretože sú si vedomí napálenia palcov zrýchľovača v odporovej výzbroji.
To, či sme "fotili", neviem, ja som sedel v električke. Každopádne si na tú súpravu (dúfam, že sa ten vodič na nej vyskytuje pravidelnejšie) ešte "posvietim".
Myslím si, že kabína tak ako je v napr. 3514 nie je potrebná. Mal som tú česť sa odviezť Citarom a to bolo riešené ako busy SADky, čiže úplne otvorené. Bolo to veľmi príjemné sa takto stretnúť s vodičom. bol tam ako hosteska Dokonca mi vodič hovoril, že ho mali cestujúci tendenciu zdraviť. Aj preto som nieveľmi rád, že DPB si vybavil u MB pri potencionálnych dodávkach kabínu.
Dalšia vec je, že nedávate klimatizáciu pre vodičov takže aj preto, nie je uzatvorené kabína so zabratím polky dverí potrebná.
Od nezávislého prameňa môžem potvrdiť polouzavreté kabíny vodiča, čo ma tiež dosť prekvapilo. Zrejme kvôli skôr nedobrým skúsenostiam zníženej svetlosti prvých dverí a sťaženému výstupu/nástupu cestujúcich.
A všakže ste so zberačmi nad krížmi robili "fotky" (naťahovanie el. oblúkov)? V tom prípade presne viem, o ktorého vodiča ide . S týmto takéto jazdy zažiješ bežne, ja som si napr. v sobotu 20.9. okúsil nový rýchlostný rekord na rýchlodráhe s 80 km/h .
Inak, včera som mal šťastie na veľmi zaujímavého vodiča električky na linke č. 9 (súpravu pre istotu neprezradím). Súpravu nádherne preháňal. Čo vám budem hovoriť, Ikarus by vystúpil už na prvej možnej zastávke Krásne to bolo napríklad keď sa za Kinom Družba rozhodol stihnúť signál voľno a až magistrát šiel doslova naplno - takú rýchlosť som až do včerajšieho dňa zažil len na rýchlodráhe. Pre mňa osobne bol zlatým klincom prejazd cez kruhový objazd na Moldavskej. Po pribrzdení na konci Triedy SNP a zistení, že cesta je voľná (na počudovanie, keďže to okolo obeda), našľapol na jazdu a nepustil ju až po VŠA. Áno všetkými tými rozjazdovými a zjazovými výhybkami a krížmi v kruhovom objazde sme prešli s plne našľapnutou jazdou - električka len rachotila a doslova skákala na všetkých tých kríženiach, z kruháku sme doslova vyleteli. Perfektné, mám zážitok
Ikarus vám odkazuje, že už zbežne videl nové Solarisy U15 vo vozovni na Hornádskej. Je ich šesť kusov, okrem nich prišiel aj jeden SU12 (čiže dodávka presne podľa predpokladov), ale ten je zatiaľ odstavený v trolejbusovej dielni, takže ho nie je vidieť. Pätnástky údajne nemajú uzavreté kabínky - podobne ako prvé série. Nádrž je pri SU15 naďalej na pôvodnom mieste. Zároveň vás prosí, aby ste všetky tieto info brali ako neoverené, možno sú niektoré veci trochu inak.
Takže k vozidlovému parku môžeme pripísať 6 ks SU15 #3521 - 3526 a 1 ks SU12. Som zvedavý, aké číslo dostane. Ja osobne tipujem 5601.
A to kde sme, že by malo byť zakázané čo smieme fotiť a čo nie. Ak som na verejnom priestranstve a nie je možná priemyselná špionáž... Aj odomňa by si teda vodič vypočul, že kde žije a že časy imperialistického západu sú dávno preč.
Heh, podobnu skusenost mam z Presova (aby ste si nemysleli, ze len u vas su taki vodici). Ked prisli na navstevu nasho mesta dvaja bratislavski fandovia, bola prave vyluka trolejbusov a oni si fotili na konecnej Sidlisko III nejake presovske Ikarusy. Jeden vodic sa spytal, ze ci na to mame povolenie. Ja som povedal, ze sa povolenie nevyzaduje. On, ze kto to povedal, a ja, ze ing. Demeter (co je veduci dopravnej prevadzky DPMP). Samozrejme, ze som inziniera Demetera s takouto samozrejmostou ani neobtazoval, takze som vlastne vedome zaklamal, ale meno sefa dopravnej prevadzky zafungovalo priam ako zaklinadlo - vodic sa zmenil ako mavnutim kuzelneho prutika Hned bol mily a vlastne sme celkom dobre pokecali
Od 1.10.2003 sa začína zimná prevádzka na L29 a L33.
Na L29 sa rušia školské spoje a L33 nebude premávať cez víkend.
Táto zimná prevádzka sa začína o mesiac skôr.
zdroj: OkeyTop
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Tak asi ste "fotky" nerobili, pretože na tých trolejových krížoch sa robia riadné ohňostroje, ktoré je aj dosť dobre počuť a cítiť (trhnutie so súpravou). Vodiči však v takých kritických úsekoch jazdu väčšinou vypínajú, pretože sú si vedomí napálenia palcov zrýchľovača v odporovej výzbroji.