Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je tu skvelá novinka!!! Po CDčkách si vodiči začínajú zakladať Emailové schránky...
Jednu uvediem, na ktorú môžete posielať svoje fotky trolejbusov ( neuverejnených na tejto stránke)

trolej1020@orangemail.sk
Reakcia na: Vladimír #4061:
vodič opakujem vodič nie je predavač!!! ?
Vodič má dosť svojich starostí a nemá čo nosiť a predávať rôzne druhy lístkov.... ?
Reakcia na: Dopravák #4057:
A ja veru s autorkou súhlasím. DPMK by mal zľavnené lístky v doplnkovom predaji ponúkať. Podnik to vôbec nezaťaží a je to krok v ústrety cestujúcej verejnosti.

Citát z článku:
"Vraj nepredpokladajú, že by si práve žiak či študent potreboval kúpiť zľavnený lístok, keďže pre nich sú praktickejšie a aj cenovo výhodnejšie mesačníky."

To už vôbec nechápem, jak na také dačo prišli.

Citát z článku:
"Š. Dutko tiež dodal, že pokiaľ má informácie, tak ani v iných mestách na Slovensku vodiči detské lístky formou doplnkovej služby nepredávajú."

Vážený pán Dutko, dovoľte mi doplniť Vaše informácie a pripomenúť Vám, že v od Vás 36 km vzdialenom Prešove zľavnený lístok v doplnkovom predaji odjakživa predávajú!
Reakcia na: Dopravák #4057:

P. Linhardová už neraz predniesla neprofesionálne štylizované články. Nechcem ju odsudzovať, mám na mysli konkrétne v súvislosti s MHD, v iných oblastiach je možno dobrá. Ale v tomto prípade sa podľa mňa nevyjadril najlepšie ani dopravný riaditeľ. Doplnkový predaj je predsa predaj na poslednú chvíľu a niečo ako posledná, núdzová a najdrahšia možnosť. Preto sa mi zdá logické, že je k dispozícii len jeden druh CL.
A ešte jedna dôležitá otázka, do kedy sa používali tie háky v tvare zatočených "slimáčikov"? Ja odhadujem, že tak do 40. až 50. rokov. Totižto som si v piatok všimol, že na tom visí celé Nám. MMM!!! Na mňa to pôsobí ako senzácia, pretože už neexistuje jediné miesto, kde by boli tieto staré háky ešte používané. Keďže je tam ešte aj TV v smere na Masarykovu (na Hlavnú takisto), predpokladám, že základ tejto trolejovej "pavučiny" je tu ešte zo 40. rokov...

A ešte jeden postreh z výročného CD ku 110 výročiu. Vo videu k rokom 1956-1967 je vidieť trojuholník na Hollého ul., je to z nadhľadu z nejakej budovy. Nie je to vidieť zreteľne, ale výhybky tu boli postavené po hrote, t.j. pri prípadnom manipulačnom otočení sa muselo zájsť za trojuholník, nacúvať a potom vyjsť do opačného smeru.

O trochu ďalej je krátka sekvencia z nejakého električkového priecestia, kde trať odbočuje vľavo a na dvojprúdovej obojsmernej ceste sú z oboch strán "dvojkríže" (výstražný kríž pre viackoľajové železničné priecestie). So Shortym sme to video opakovali do omrzenia, až nás napadlo, že to môže byť odbočenie z Moldavskej cesty na Tr. SNP!! Keďže trolejové vedenie vedie iba v danom smere, mohlo by ísť o krátku etapu po otvorení rýchlodráhy v trase VSŽ - Moldavská - Tr. SNP - Čs. armády, keď sa opätovne prestavovala trať na Štúrovej a Moldavskej ceste, pričom prepojenie koľajovým trojuholníkom na križovatke s Tr. SNP a Alejovou sa realizovalo až dodatočne. Veľmi mýli aj obojsmerná prevádzka na severnej časti komunikácie (od centra), južná časť (od Šace) bola zrejme v prestavbe.
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=24337

Nechápem, čo tým chcela autorka povedať... Asi si pletie vodiča s obchodníkom... ?
Reakcia na: KVKV #4018:

Ad 1) Áno, bude to asi tak, že v parčíku zlikvidovali len to, čo bezprostredne "zavadzalo". Aj keď dátum úpravy parčíka nie je známy, došlo k výstavbe zastávky električky, ktorá dnes stojí oproti Dargovu počas spomínanej rekonštrukcie v r. 66? Teda v čase, keď sa zrušilo odbočenie vpravo na NO a postavilo sa odbočenie vľavo ku križovatke Štúrova-Mojmírova. Kde sa zastavovalo pred r. 66, až za križovatkou pred dnešným Slovanom? Ja si pamätám, že ešte po roku 1990 zastávka pri Slovane v smere na stanicu neexistovala, rovnako ako zastávka pred Dargovom (vtedy ešte neotvoreným OD Domino, ktorý sa premenoval na Dargov) smerom ku Domu umenia.

Existovali 3 stanovištia, vždy pred križovatkou:
- v parčíku pred Dargovom
- pri hoteli Slovan
- v smere z Južnej triedy medzi pamätníkmi, pred výhybkou na Hlavnú alebo Štúrovu

Ad **) Čo sa týka zvýšenia trolejového vedenia, je to všade pekne vidieť, staré háky sú zatočené tak, že sa do nich dalo zasunúť aj uzavreté "očko" a novšie háky sú z profilu "U", v ktorom je uzatvárateľné "putko". Na Kuzmányho sú aj akési háky s podloženým "tanierom" na omietke a vyčnievajúcim hákom, cez ktorý sa dá prevliecť skrutka. Myslel som si, že toto by mohli byť spomínané kotviace háky verejného osvetlenia, ale mám fotku jedného takého háku, na ktorom je však izolátor, tak neviem.

Ad ***) Na tomto mieste sa určite kotviace háky používali len pre električkové vedenie, je ich tam presne 6. Nad rímsou ďalšieho poschodia sú ešte 2 úchytky, na ktorých bol výložník nového osvetlenia s výbojkou. Po inštalácii trakčných stĺpov pre TD sa inštalovalo verejné osvetlenie na ne, pričom výložníky z budov šli preč.

Shorty objavil v 100-ročnici na strane 27 text, ktorému nerozumieme:
"V roku 1915 mesto... ...uplatnilo požiadavku na predĺženie trate Alžbetino nám (v súč. NO)-Frankova továreň až k verejnému cintorínu s odbočkou k BARAKOVEJ VOJENSKEJ NEMOCNICI. Bola vybudovaná aj odbočka k tzv. Javítóintézet, neskôr Komenského ústav, kde sa tiež nachádzala vojenská nemocnica."

FNLP bola predtým vojenská nemocnica? "Baraková" je odvodená z českého "barak", t.j., že sa jedná o jednotlivé budovy pavilónov? Tiež ma prekvapilo, že aj dnešný Vojenský veterinárny ústav bola tiež nemocnica...
Reakcia na: KVKV #4019:
Áno, v Ostrave je to 1301+301 a v Brne sa čaká na reko prototypovej karosérie VarCB3 na T3 #1560, na ktorej sa vymieňajú čelá za "Bulwy". Ani jeden ešte ešte nebol vonku. Bližšie info hádam napíše PvvS.
Reakcia na: Nodes #4044:
Keď sa pamätáš na 624+625, ako dlho mala CVR na SDKÚ, tak dlho môže byť aj reklama na 351+350 🙂
http://tbus.wz.cz UZ MI IDE STRANKA HURAAAA len sa mi nepaci spodne okno. Omylom som ho vymazal tak je tam docasne FOTOGALERIA IDE
http://tbus.wz.cz/foto/sucasne/fotky/karosa/6045.htm
CELKOM DOBRE. v ten den robili v DP KACKY na zdane okno.
Shorty : Hej už som si to zistil, vraj to na taký vrak nevyzerá zle. ?
Nodes : CVR môžeš mať aj 1/2 roka, aj 5 rokov a tiež mu môžeš presunúť na inú súpravu.

Vladimír : Ano, zmienka o busoch na L5 je, ale že aj R-ka bude nahradená to sa tam už nepíše. 4133 na R7, dnes ráno.
Reakcia na: Sarko #4050:
No zrejme tam, kde zastaví autobusová Rka. Vždy som sa tomu čudoval, ale zastavila vždy na úrovni električkovej zastávky. Zrejme nebude výnimkou ani L5.
Reakcia na: Vladimír #4047:
Podla mna bude zachadzat k OC Optima. Neviem si dost dobre predstavit, kde by v urovni zastavky L5 mohol nahradny bus zastavit...
Reakcia na: Vladimír #4046:
Presne ten. ze na l.c. 5 bude cez pracovne dni v case od 8 do 13. hod. nahradna autobusova doprava. A na druhom lajstri, medzitym uz zhodenom na zem, je uvedene takmer to iste tykajuce sa Rky. "Takmer" preto, lebo je tam navyse text "v pracovnych dnoch" a cas 8 az 12. hod.
Trochu OFF-topic, ale preco nie: dnes bol v prazskom depe Kacerov den otvorenych dveri v ramci oslav 30 rokov DP METRO * celkom zaujimave veci * a inak opat vytiahli tzv historicku supravu ECS
Ale inak by ma celkom zaujímalo akým spôsobom sa bude L5 pri Optime točiť. Žeby cez štvorlístok?
Reakcia na: Nodes #4045:
Ten "nejaký ľajster" bude asi ten o ktorom sa už od pol jedenástej bavíme...
Reakcia na: SHORTY #4042:
Na zastavke pri Dargove je vycapeny nejaky lajster. Zeby som to isiel opisat?
Reakcia na: SHORTY #4039:
Takze 351+350 nebudu tento rok odstavene?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.