No mne zase tie mená nič nehovoria.
Neviem, ale kde si ty študoval a kedy si skočnil, bo ja študujem na PdFUK na Moskovskej. A doc. Bartl bol počas dôb minulých nepohodlný človek a tak robil zapadnutý v archíve. Ale je to šedivý, asi 60 ročný pán.
Veru, veru, je to šialenstvo. No ale čo už, je to daň za jalové vozidlové km a nehľadanie vnútorných rezerv. Tých sa nájde ako vody pod geotermálnym vrtom v Ďurkove...
K tomu rušeniu a-linky, vieme veľmi dobre, že dopravný riaditeľ nemá v MHD dobrý rozhľad. Preňho je L37 len posledným číslom v poradí (ešteže vie, že L38 je prečíslovaná L52 a L40 skibus).
Re #2190 Nodes:
Neboj sa, ja viem, že si to nenechá, aj tak by to nevydržal držať v tajnosti
galiyosha: áno, musíš to napojiť na ZSE, ale stále to bude o zisk nejakej elektrárne menej. Iné mestá takéto možnosti nemajú.
Neviem koľko toho ročne DPB spáli a koľko spalovňa elektriny vyrobí, ale oplatilo by sa zistiť.
Veruže nechám Chcem to mať všetko hotové a potom to predstavím. Všetko má svoj čas
Ešte k návrhu - som presvedčený, že rušenie liniek je v súčasnosti šialenstvo. Ak by som mal však na krku nôž ja a musel jednu vybrať, asi by som vybral jednu z 35 alebo 55. L37 však určite nie.
Stojím plne za vedúcim ODS! Zrušenie L37 je nehoráznosť!
A. -> ako sa budú riešiť už dnes nezvládnuteľné prúdy v úseku Železníky - Stará nemocnica - Nám. osloboditeľov? Pri 10 min. intervale je obtiažne dostať sa do vozidla, 15 min. interval si neviem predstaviť.
B. -> spojenie Námestia osloboditeľov so Sídliskom Ťahanovce v pracovných dňoch v sedle v 30 min. intervale???!!! Veď toto je predagonický stav!
Tak vážení, a je to tu. Náhodnou inšpiráciou pri počúvaní hudby som prišiel k návrhu. V prípade jeho realizácie sú spoje na L5, 6 a R1 zorganizované tak, že v úseku SOU dopravné - Žel. stanica je obojsmerný celodenný 10 minútový interval! A to všetko za predpokladu, že:
1. DPMK nevypraví ani jedno vozidlo navyše
2. DPMK nevykoná ani jeden vozkm navyše
3. spoje na linke 6 zostanú presne v dnešnej polohe a spoje L5, R1 a R7 sa upravia
4. vozidlá nebudú prechádzať z linky na linku
5. na železničnej stanici nebude žiadna z končiacich liniek obsadzovať vratnú koľaj
Toto si už však nemôžem nechať pre seba a možno ešte tento týždeň to bude mať DPMK na stole spracované ako riadny návrh s konkrétnymi cestovnými poriadkami, návrhmi služobných cestovných poriadkov, obehmi vozidiel.
Re #2184 Sarko: WOW! Takže najfrekventovanejšiu nočnú dopravu bude mať po tomto Žilina, Martin a Prešov
K semaforom jedna perlička - na električkovej linke č. 6, ktorá je v jednom smere dlhá 7,4 km sa nachádza celkovo 16 samostatných semaforov. Na tejto linke sa teda každých 462,5 metra nachádza jeden semafor.
Doplňujúce informácie od 1018 k plánovaným obmedzeniam MHD:
-rušenie spojov na LRA, pôjde o spoje krátko po sebe idúce na RA3 (KVP), RA5 (Ťahanovce) a RA6 (Furča), ale zatiaľ tiež len cez víkend
-po zrušení L70 sa intervaly na L71 a 72 pravdepodobne zosynchronizujú
-rušenie prvých a posledných spojov cez víkend sa nebude týkať liniek, ktoré začínajú neskôr a končia skôr, budú sa rušiť prvé spoje, ktoré sú po 4:00 a posledným dvom spojom idúcim po cca 22:30
-v nočnej doprave budú tri vlny spojov, cca medzi 23:15 - 23:30, 1:15 - 1:30 a 4:00 - 4:30
-od generálneho riaditeľa vyšla požiadavka na úplne zrušenie celej jednej autobusovej linky bez náhrady (riaditeľ dopravy predbežne na zrušenie navrhol L37, s čím však nesúhlasí vedúci ODS-budú sa musieť dohodnúť, ktorá L je najmenej potrebná)
Zmeny sú plánované v troch termínoch, 1.2.2004 (L3, LRA3, RA5, RA6), 1.3.2004 (LR7, L70) a 1.4.2004 (rušenie prvých a posledných spojov počas víkendov+úprava na nočných L, zrušenie autobusovej L). Pre krátkosť času sa však zmeny ku 1.2. pravdepodobne presunú na 1.3.2004.
Viem len, že na podniku mi spomínali, že doprava RA-čiek do obce Ťahanovce je takmer bez záujmu. Takže neviem, či práve tam sa to neorzhodli osekať. Ale zmysel v tom nevidím, pretože tam jazdia začínajúce a končiace služby a tie sa aj tak nejak na Madridskú, resp. z nej musia dostať a teda je jedno, či po Americkej triede alebo po Magnezitárskej. Som zvedavý ako to dopadne.
A čo tým dosiahneš? L5+6+R1 zo stanice by chodili 14 16 36 44 56. Niekde máš rozdiel 2 min., niekde 20 min.
Ja hovorím jednoznačne -->
L5 - 26 46
L6 - 16 36 56
LR1 - 06
Spolu 06 16 26 36 46 56.
Jediné, čo je trochu na hrane, je to, že R1 posúvam zo stanice z 47 na 06, ale nie som si vedomý žiadnych zásadných dôvodov, prečo by to nešlo.
Po príslušných drobných posúvačkách R1 z U. S. Steel a L6 z Maratónu sa dá 10-minútovka dosiahnuť aj v opačnom smere.
Ale vozidlá musia medzi L5 a R1 pendľovať.
Re #2176 Sarko:
1) Dobre, že L5 zostáva. Len keby sa znormalizovali odchody a koordinácia k ostatným linkám.
2) Sóla aj v rannej špičke na L3 - inými slovami všeobecná výzva obyvateľovm Jazera: "Prosíme, pri cestách do mesta použite váš osobný automobil".
3) LR7 mi nevadí, myslím, že to nebude neznesiteľné. Skôr by ma zaujímali superprestoje R1 na VA USS...
4) LRA - závisí od toho, aké spoje. Neviem posúdiť.
5) L70 - škoda. Najmä keď sa neupraví (a to sa zrejme neupraví) CP L71 a 72 a teda Furča zažije HROMADNÚ dopravu. Som ohromne zvedavý, čo bude DPMK robiť so sólo trolejbusmi. Zrejme ich začne pchať na L71 a 72, aby KVP-čko nevyskakovalo, že sa ho obmedzenie netýka...
6) Prvé a posledné spoje - keď už nič iné, tak aspoň vďaka za to, že len cez víkend. Pôvodne myslím mali ísť celotýždenne.
Zaujímavé, že Ťahanovciam sa obmedzovanie prepieklo...
Re #2178 eMareq: Keďže je tu reč o obmedzovaní, nepredpokladám, že sa bude zrušenie L70 kompenzovať posilnením L71 a 72. Asi by to potom nebolo obmedzovanie. Skôr ešte pôjdu kapacitne nadol aj 71 a 72, lebo niekde tie sóla zamiešať budú musieť.
Ako velky trolejbusofil si dovolim tvrdit,ze KE si za sucasnej situacie vobec nemali s T-busmi zacinat.Za tie prachy mali radsej udrziavat v pouzitelnom stave elektricky.Stav kosickej el.infrastruktury mi najviac pripomina bratislavske droty:Miesto piatich beznych pruznych vyhybiek jedna hyperdraha,nedosledna reko tej juznej ci akej triedy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023