Trochu Ťa odcitujem:
"Linka č. 22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová."
Linky č. 22 + 22A zmákneš s dvoma autobusmi. Ak budeš robiť len samostatnú linku 22, potrebuješ tiež dva autobusy. To znamená, že variant DPMK je 2 autobusy (spolu 2 vozidlá) a Tvoj 2 autobusy + 1 trolejbus (spolu 3 vozidlá). Čistá matematika v tomto prípade dáva za pravdu DPMK.
Zachovávanie tradícií neznamená konzervovanie toho istého stavu. MHD sa musí vyvíjať. A z tohto hľadiska je na L17 historicky cenný najmä úsek Nám. Maratónu mieru - Luník VIII. Prepojenie stanice a Maratónu dnes zabezpečujú aj iné linky a po vybudovaní koľajovej spojky cez Svätoplukovu ul. k zmene trasy L17 bude musieť dôjsť.
Re #203 Dopravák: Nesúhlasím. Linku "73" som síce navrhol sám, ale nemôžeš ju len tak vtlačiť do dnešného systému liniek bez ohľadu na ostatné linky. Ak už dnes do Džungle jazdí L22, tak najlogickejším krokom DPMK mohlo byť zrýchlenie obehu na tejto linke v špičkovom čase a zavedenie 30´ int. v úseku Džungľa - Mlynská bašta. S dvomi vozidlami robiť linky 22+22A je perfektné, za touto zmenou stojím plne za DPMK!
A čo sa týka označenia, určite je lepšie označenie 22A ako nejaká celkom iná linka. Prečo? Opäť, psychológia cestujúceho. Označenie 22A pripomína cestujúcemu už známu linku 22, no písmeno A vyjadruje nejakú odchýlku od základnej trasy, v našom prípade ukončenie pri Mlynskej bašte. Iné číslo by cestujúceho poplietlo. Čím menej čísiel, tým lepšie.
Ja s L14 jazdím veľmi často a veľmi dobre jej trasu poznám, a teda viem, kde na Trolejbusovej ul. končí a kde začína. Ja som len mal info, že NÁSTUPNÁ zastávka sa nevolá Hypermarkety TESCO a Baumax, ale Hypermarket TESCO-vchod. O VÝSTUPNEJ zastávke viem, že bola posunutá až k vjazdu do garáží a pomenovaná Hypermarkety TESCO a Baumax. Skrátka, podľa mojich informácii sá nejedná o jednu zastávku, ale o dve jednosmerné zastávky. Opakujem, ak samýlim, opravte ma.
Linka č.22A ďalšia blbosť(preto,lebo ja nesúhlasím s delením liniek na A,B,C...).
Namiesto toho mohla byť zriadená linka č 73(alebo iné číslo-to je jedno,len nech je to trolej).Smer Mlynská bašta - Trolejbusová.
Alebo sa mohlo poťiahnúť trolejové vedenie až k zastávke Letecká akadémia a ďalej zo vstupom do podniku z Hornádskej.Tak si predstavujem 100% využitie toho,čo už existuje!A 14TrM by nestáli päť dní na Hornádskej nevyužité.
Vladimír:áno asi máš zlé info.Ak budeš v Ke. prevez sa linkou č 14.Konečná je "HM Tesco a Baumax" tesne pred (cca25m)vrátnicou DP na Trolejbusovej.A keď ide opačne,vychádza z garáže a východziu zastávku má pred vstupom do HPTesco.
Stale si obhajoval 40-rocnu historiu L17, teraz Ti je jedno kam pojde?
S tym poriadkom v precislovani som to myslel ako priklad, neviem co mas na mysli tym chvastanim.
Re #196 1018:
Ty si na pisanie prispevku najdi viac casu, definuj konkretnejsie narazky na mna (trebars aj osobne) a nic mi nevytykaj, pretoze do 2. rana som mal na praci nieco uplne ine .
Hmmm... pozrel som na CP na tejto stránke, je tam obojsmerná zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax. Tak neviem, buď sa to zmenilo alebo som mal blbé info.
Sarko, ja som nepovedal, že t-L17 musí ísť po Svätoplukovej. Možno sa na stanicu dostane po Štefánikovej a možno pôjde, čo ja viem, na Ťahanovce, čo je oveľa logickejšie, DPMK sa to už v hist=orii viackrát pokúsil presadiť, a cestujúci vždy vybojovali odvolanie tejto zmeny...
Spôsobom objahoby ma len presviedčaš o správnosti môjho postrehu. Celé prečíslovavanie liniek nie je nič iné, ako chvastanie sa pred kamarátmi z Brna, Plzne, či ktovie odkiaľ, že aký my tu máme poriadok v linkovom vedení. Cestujúci Ti na poriadok kašle, lebo ten si na rozdiel od nadšenca nepotrbuje vypísať zoznam trolejbusových liniek. A nadšenec je preto nadšenec, že si trolejbusové linky vytriedi aj sám, vlastnou prácou a skúmaním v teréne.
Re #196 1018:
1. Ja som pre obluhu vnútra Džungle navrhol L14. Normálni nech sa vezú trolejbusom a chronicky sa sťažujúce babky nech sa privezú s L14.
2. Oprav ma, ak sa mýlim, ale má info, že zastávka Hypermarkety TESCO a Baumax je len výstupná - konečná zastávka. Východzou zastávkou L14 je jednosmerná zastávka Hypermarket TESCO-vchod.
Re #199 Nodes: Prečo nie? Veď L22 sa ciele nemenili a L23 by si mohla pri jazde smerom na stanicu nahodiť cieľ, ktorý používali donedávna len vybrané spoje jazdiace po stanicu. Akurát by nehlásila zastávky.
ozaj, domovske vozidla linky 22 ev. c. 5222 a 5233 novu verziu BUSE (od 1.8.2003) nemaju, pripravena sice je, ale su problemy s jej spustenim, nezobrazuju sa po nahrati spravne udaje. netusim ani ja ani technik, kde je chyba, vyzera to vazne, nejaka systemova chyba. dufam, ze sa jej pride na kost do 16.8., kedy by konecne mala ist ta zmena na linkach 25, 30, 32, 38, 52, 56. ak s tym nepohneme, je zle nedobre. ale to len tak medzi nami dievcatami.
Strávil som asi hodinu čítaním. Tak ozaj veľmi v skratke.
1., Nikdy mestska cast Dzungla nepovoli zmenit linku 22 alebo akukolvek inu ich obsluhujucu z vnutra na nejaku trolejbusovu 7x, ktora bude koncit v garazi.
2., Zastavka pred novym OC Baumax sa vola "Hypermarkety Tesco a Baumax" a je obojstranna, pretoze je konecnou linky c. 14.
3., Precislovanie v decembri bude. Take ake bude treba.
4., Sarko - cudujem sa ti, ze mas chut natahovat sa ti a vypisovat xoxociny. A nestazuj sa mi nabuduce, ako nic nestihas, ked si do druhej do rana na fore...
5., miestami mi je tu z toho na grc...
6., BM - krot sa!!!
Zaujimalo ma, ako je to s cenami na trase Kosice-Praha, tak som zavital na zel. stanicu, kde som sa prekvapeny dozvedel nasledujuce cifry (s DPH):
KE-PH II.trieda => 1.196,- Sk
KE-PH I. trieda => 1.794,- Sk
KE-PH II.tr.+"Z"=> 906,- Sk ("Z-karta" jednorazovo 170,- Sk/rok)
KE-PH I. tr.+"Z"=> 1.359,- Sk ("Z-karta" jednorazovo 170,- Sk/rok)
lezadlo KE-PH => +187,- Sk
lozko KE-PH => +339,- Sk
Na priplatky R, IC a EC som sa uz nepytal, lebo som stratil rec...
No ano, to je pravda, aj Presov v tom ma v podstate system. Nebol by som vsak rad, kedy sme v KE v tomto smere boli uplne nesystematicki. Plzensky system by som vsak nepovazoval za nejaky vzor, pretoze vzostupny system cislovania liniek podla dolezitosti trakcie (najpr elektricka, potom trolejbus a nakoniec autobus) je podla mna uplne logicky a prirodzeny.
Ciselnu radu 10-20 by sme vedeli v KE dosiahnut precislovanim iba 4-och autobusovych liniek. Zaujimal by ma Tvoj nazor, ako by si riesil linky c. 70-72. Podla mojho narozu by mohli zostat ponechane po vzoru presovskych liniek 17, 30 a 38 .
Ad #191:
Mal by si si trochu precitat aj ostatne prispevky a zistil by si, ze mnohe argumenty BM, ktore mu v tomto, ale aj v predoslych prispevkoch vytykas, uz boli protiargumenty vyslovene .
Vazeni...nebol som na fore dva dni a ziram...Dobre vieme, aka je situacia. Aj ked skutocne dojde k zmenam trasovania liniek, podnik urobi zmeny tak, ako si o zmysli on a nie vy. Vsetko je to sice pekne a priam vzorove, ako by sa to mohlo a snad aj malo zrealizovat, ale je to sci-fi. Bez ironie a s uctou k vasej snahe. SARKO: Fakt si mysis, ze sa usek Nam.MMM docka elektriciek?
No, v Presove to je tradicia len co sa tyka liniek 17, 30 a 38, ktore su alebo boli trolejbusovymi. Ale pre trolejbusy mame rezervovane jednociferne cisla, na ktorych autobusy nemame (okrem NAD po Obrancov mieru 1989-1991, ktora jazdila pod c. 2 a 3). Takze isty sposob odlisovania t-busov ma aj Presov.
Ja by som v Kosiciach bol za plzensky system - elektricky jednociferne cisla, trolejbusy cisla 10-19, autobusy 20 a vyssie.
A vsimol si si, ze tu uvadzas len odlety Slovenskych Aerolinii? A vies o tom, ze z kosickeho letiska este lietaju Sky Europe, CSA, a myslim Austrian Airlines? A ze to nie su chartery, ale pravidelne celorocne lietajuce lety?
O COM TY TU VLASTNE PISES??? Co prispevok, to zavadzanie, pripadne vylozena nepravda!
Ceny zeleznicnych cestovnych listkov som cerpal z platnych Cestovnych poriadkov Zeleznicnej spolocnosti a Ceskych drah. Tych 330 Sk a 478 Kc su uplne presne ceny za vnutrostatny listok Kosice-Cadca st.hr. a Cadca st.hr.-Praha hl.n. bez zliav a priplatkov. Priamy medzinarodny listok moze byt este o nieco malo drahsi ako sucet vnutrostatnych, ale to uz by som ta musel zasvatit do toho, co to je tarifa CIV a ako sa vypocitava cestovne CD-ZSSK a spat. Pre istotu ti poradim len jedno - zastav sa na zeleznicnej stanici a opytaj sa, kolko stoji listok do Prahy. Alebo skus www.cp.sk a www.vlak-bus.cz
A co sa tyka tvojej vety "Ja nepatrim medzi ludi, ktory si taky luxus mozu dovolit a poznam dost vela takych ako ja." - uvedom si, ze nie si na svete sam, clovece! Tak to nebude linka pre teba! Ale su aj taki, ktorym by sa hodila!
Nie, ja nesuhlasim, aby sa trolejoval usek Mlynska basta-Zel. stanica, tu bude predsa elektrickova trat Nam. MMM-Zel. stanica a elektrickova linka Lunik VIII-Nam. MMM-Zel. stanica to krasne zvladne aj za trolejbus!
Ja si od pripadnej zmeny cislovania (aspon takeho, ako som uviedol v #185) slubujem vacsi poriadok a lepsiu prehladnost liniek. Takyto system umozni aj ine moznosti cislovania autobusovych liniek v pripade reorganizacie, resp. pri znizovani ich poctu. Umozni napr. oblastne cislovanie liniek vychadzajucich, resp. prechadzajucich cez 4 hlavne terminaly (Nam. osloboditelov, Nam. MMM, Zel. stanica, Amfiteater). Kedze nemame take mnozstvo liniek ako BA, chaosu sa neobavam, naopak, umiestnenie mojho navrhu v Ikarusovej SOC-ke na 2. mieste vo finalnom narodnom kole sa priam nuka, aby sa urobila podrobna analyza.
Napokon, zober si len taky priklad, pride nejaky zaujemca, ktory kosicku prevadzku nepozna, si bude chciet prejst T-siet a ma dve moznosti:
- uceleny subor liniek, vie kolko liniek mame a ake cisla liniek ma vyhladavat;
- chaoticky subor liniek, nevie kolko liniek mame (ani A), nevie ake dalsie linky su trolejbusove, preto si ich musi dohladat v scheme MHD.
Kosice-Bratislava a spat
Slovenske Aerolinie garantuju cenu 990 sk
(dph,letistne poplatky v cene,jednosmerne)na celu kapacitu lietadla.(130 cestujucich)a cesta trva 45 minut.
Naproti tomu vlak :
Kosice-Bratislava (Inter City)
1.trieda - 840,00 sk
2. tireda - 560,00 sk + v oboch pripadoch EC/IC poplatok a povinna miestenka.
Cesta trva 5 hodin bez desiatich minut.
Kosice - Bratislava (rychlik cez den)
1.trieda 714,00 sk
2.trieda 476,00 sk
Je vhodne si dokupit miestenku , cesta trva 6 hodin.
Rozhodnut sa co je vyhodniejsie ponechavam na citateloch.
Neukoncim. Lehatko stoji 80 a lozko 120 Sk, ale iba vo vnutrostatnej preprave, a taketo veci si over, nez zacnes pisat blbosti.
Praha - Kosice najlacnejsia letenka stoji tolko ako Blava-Kosice, ked neveris, www.skyeurope.com - to si si tiez mohol overit, kym budes pisat bludy.
Howgh.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.