Vladimír: ale mal by začať platiť nejaký zákon, kde po uritej dobe, teraz neviem koľko ale buď 4, 6 alebo 8 hodín, bude musieť vodič stáť 45min. No neviem či sa to týka iba kamionistov alebo aj vodičov busov a to dialkových i mestských.
To vieš keď odborári sa starali len o zvýšenie popularity pána Fica, tak to sa potom zabúda na skutočné pripomienky z praxe. Á vlastne, oni už nerobia, len politizujú.
Neviem, či to ešte stále platí, ZP sa menil v ostatnom čase niekoľkokrát. Ale istý čas určite ZP nedovoľoval riadenie trolejbusu ani autobusu ženám. Chápalo sa to nie ako diskriminácia, ale ako ochrana žien pred namáhavou prácou - na električke mohli jazdiť aj naďalej.
Re #1684 Sarko: Ej, ale si rýpač! A to Ťa nenapadlo, že absolútna väčšina študentov z Jedlíkovej je momentálne mimo Košíc? A keď sa vrátia, aj tak bude ich pobyt obmedzený, pretože je skúsškové. Počkaj do polovice februára a potom vynášaj súdy.
Re #1687 J: Ja sa niekedy sám čudujem, čo všetko je možné pri našom ZP, ktorý sa tvári byť európsky a neviem, čo všetko. Niekedy som si naivne myslel, že v profesii vodiča sa aspoň približne dodržiava 8 hodinový pracovný čas. Ale som svedkom toho, že v prípade maródiek a pod. nie je problém, že vodič vykoná dopoludňajšiu služba na celodennej linke (dajme tomu od 4:30 do 12:30) a potom berie z vozovne iný voz a vykoná ešte za niekoho popoludňajšiu špičku (dajme tomu od 13:00 do 18:00).
Ono samozrejme to ani vodičom nevadí, oni sú radi, že majú robotu. Hlavne, že zrušili tú buzeráciu, že po 4 hodinách min. musí byť nedelená 30 min. prestávka. To bola hlúposť jak hrom.
Re #1691 S499.1023: To je obojsmerné vozidlo na košický spôsob
No L5 funguje asi tak, že jedna služba, ktorá dôjde na Žst., prechádza na R1 a druhá služba L5 za ten čas točí. V istom ohľade je to na R1 vo VD tiež zlepšenie.
Inak som mal tú česť rozprávať s vodičkou prvej služby na novej L5 (2.1.2004, #523), ktorá sa posťažovala, že vôbec nestíhala a bola strašne vystresovaná, pretože jednak nevedela, kam sa má zaradiť na stanici (dispečer na stanici nebol, tak pre istotu chodila na "dvojkovú" koľaj a otáčala sa cez vratnú koľaj) a potom pri prejazde na R1 mala iba pár minút, aby sa pretabuľkovala a nahádzala idiotské pliešky do znehodnocovačov. Po príchode na stanicu znova rošáda, naviac ručné hádzanie výhybky z opačnej kabíny, kde nie je inštalovaný elektromagnet a na úvraťovej konečnej prechádzanie medzi kabínami. Dosť náročné.
Za 4 dni som na L5 pozoroval pohyb cestujúcich. Dopadlo to presne podľa mojich očakávaní, priemerný počet 20-30 pasažierov sú skutoční návštevníci OC Optima. Študenti linku naopak nevyužívajú, čo môže svedčiť o zneužívaní. Ešte sa nechám prekvapiť zajtra, resp. v nedeľu. Na linke by nateraz bez problémov postačovalo sólo. Veľmi vhod by padol obojsmerný prototyp T6C5, ktorý momentálne premáva v Straussbergu, kde má dokonca identický náter, ako naše KT8D5 v trikolóre. No nebol by to krásny obrázok, po ktorý by si chodili zo všetkých dopravárskych kútov?
Sama odísť určite nechcela! Mala svoju prácu veľmi rada. Vždy som ju videl, ako si na konečnej čistí vozidlo. Vždy bola upravená, v slušivej a čistej uniforme a vždy vysmiata. S každým jednala veľmi priateľsky a porozprávala sa s Tebou o čomkoľvek. Takéhoto človeka, ktorému by mohli byť všetci dokopy vzorom a mali vzdávať úctu, bezcitne vyštvali. Namiesto toho si za volant sadajú niektoré neupravené individuá, ktoré majú problémy s alkoholizmom. Tento problém sa naopak, veľkodušne prehliada...
V Kosiciach musela odist jvoli zakoniku prace a to i napriek tomu, ze chcela pokracovat s autobusom. Pred tym ako sla na trolej mala 6409 alebo 6403 neviem ale presne. robila aj z mojim otcom ale iba v linkovej partii.
Ja som tiež toho istého názoru. Podľa mňa si DP zle vyložili zákonník práce. Vodičke na košickom trolejbuse #1009 som svojho času navrhol, aby sa poradila s právnikom, pretože od začiatku je to jasná diskriminácia. V 3. tisícročí je to niečo neuveriteľné a niečo také je možné asi fakt len na Slovensku...
BM: Aké Bratislavské výnimky. Ak sa v zákonníku práce hovorí o jazdení na troloch, že je zakázané a nič o busoch a elinách, tak môžu jazdiť a v zákoníku práce je už aj nejaká tá klauzula o diskriminácii a ak by vodičku neprijali len preto, že je žena, tak by sa správali protiprávne. Aj keď nechápem prečo na troloch nie a busoch áno. No pochybujem, že by takúto prácu išlo robiť viac ien. Je to náročné na čas. jedine že by mala odrastené deti. Ak DPB bude robiť nábor a žena splní podmienky tak ju musia prijať.
No a nebola to býala vodička trolov bo ja som už dlho nevidel ženu za volantom trolu.
Bratislava je hlavne mesto a vzdy su tam neake vynimky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Ja som tiež toho istého názoru. Podľa mňa si DP zle vyložili zákonník práce. Vodičke na košickom trolejbuse #1009 som svojho času navrhol, aby sa poradila s právnikom, pretože od začiatku je to jasná diskriminácia. V 3. tisícročí je to niečo neuveriteľné a niečo také je možné asi fakt len na Slovensku...