Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #1647:
Ak sa nemýlim, vtedy boli dodané. V roku 1997 prišla jedna várka Ikarusov 435, pričom časť z nich mala rok výroby 1996 a časť 1997.

Re #1649 J: Ja si myslím, že to dobrá vec je. Teraz by ste to boli ocenili na Hlavnej stanici 😉
Reakcia na: RW #1639:
K ŠM, ŠL mám len toto:
značky budu všetko KEA,
5062: 19-97, 5087: 29-17, 5089: 29-19, 5097: 30-02,
5103: 30-08, 5109: 30-29, 5110: 30-30, 5113: 30-13, 5114: 30-34, 5115: 30-35, 5116: 30-36, 5121: 30-41, 5122: 30-42, 5126: 36-49, 5129: 36-52,
5505 (ŠL): 22-57, 5506: 22-59, 5508 alebo 5514: 36-96 a
5401 (ŠD?): 27-08.
Bez registrovania ŠPZ som stihol evidovať už len 5098, 5106, 5117, 5120, 5124 a 5130.
Autobusy s cestujúcimi dojazdili asi v roku 1989 (osobne som naposledy išiel 14.6.1989 s 5506), v roku 1990 už boli len ako dielne, posledné dielne boli ešte v roku 1992: 5505 a 5506. S cestujúcimi ešte jazdilo jedno ŠD (výpomoc ČSAD) počas rekonštrukcie rychlodráhy.
To je všetko.
6421... Neviem. Videl si ho koncom roka 1992. 13.12.1992 boli na VŠA odstavené ešte 6ks B732 zo série 6291-6415 (alebo to boli ešte ďalšie?, ale všetky zo série 6291-6415 vtedy určite ešte nejazdili). Neviem, či už na nich bolo aj evidenčné číslo, alebo číslo sa doplnilo až pri sprevádzkovaní. Možno sa to celé dajako predčasne domotalo... A kde mali byť odpredané?
A všetko nie je tak jednoduché...
A opravujem ŠPZ 4065, nie KEA ale KEB. Toho KEA bolo dnes asi veľa.
BM: Za 6313, 6375 vďaka.
Reakcia na: Vladimír #1646:
A to je chyba. Zneje to ako inteligentná vec.
Reakcia na: Maťo #1636:
4082 je dovoz zo Slovnaftu, kde jazdil od 90 roku vnutropodnikovu dopravu
A prečo vlastne tie Ik435 začali jazdiť až po pol roku?! Boli s nimi nejaké problémy?
Reakcia na: S499.1023 #1641:
Skrátka a dobre, vratná koľaj Ťa z otočky dovedie späť do otočky 🙂 Napríklad v Bratislave vratné koľaje nemajú.
Reakcia na: Nodes #1638:
A vôbec, verím, že sa podarí zostaviť prevodové tabuľky medzi číslami jednotlivých vozidiel pred a po prečíslovaní. V katalógu sú totiž len nové evidenčné čísla. Prvý Ikarus 4001 samozrejme po zaradení číslo 4001 určite nedostal.

Re #1639 RW: 6416 až 6421 jazdili? Ja som bol totiž v tom, že odpredané boli ešte pred zaradením do prevádzky.

Re #1641 S499.1023: Neviem, či je to oficiálny názov, ale pod pojmom "vratná koľaj" som ja pochopil typickú košickú košntrukciu koľajových otočiek, kedy po výjazde z otočky sa vždy odpojí ešte jedna alebo dve "vratné koľaje", ktoré vedú späť do koľajovej slučky. Umožňuje to riešiť situáciu, kedy je nutné uvoľniť skôr druhý a ďalší vozeň v poradí. Prvý obehne otočku a vráti sa späť, druhý odchádza.
Reakcia na: Maťo #1636:
6313 do roku 1989
6375 od 1991 do 1993
Mam spis DPMK kde sa uvadza 75 kusov 731. Je pravda ale to ze DPMK pre nespolahlivost prevodoviek Praga 2M70, zacal prerabat tieto vozidla na B732. O tychto rekonstrukciach viem ale neviem, ktore vozy boli prerobene.
Reakcia na: Nodes #1620:
Deklarovaná kapacita T3 v usporiadaní 1+1 je v prevedení BA (plošina na kočík pri 1. okne vpravao 22+140, v prevedení Praha 24+138. Ale tramway má zúžené čumáky.
I.
Reakcia na: Vladimír #1613:
Na toto ja mám jeden jediný názor. Rovnaká podlahová plocha, rovnaká kapacita. A u Slintyhnusu s jeho schodíkmi a plošinkami to može byť len horšie. Jediný zdroj vačšej kapacity by som videl v tom, že nie sú schody (schody sa nesmú počítať do kapacity).
I.
Reakcia na: Vladimír #1587:
Sorry za nekvalifikovaný dotaz, ale čo si predstavujete pod takým výrazom "vratná koľaj"?
I.
Reakcia na: BM #1635:
He dik. Aj ja jeho a že mu prajem všetko dobré v novom roku a veľa km bez nehody.
Reakcia na: Maťo #1636:
Ďakujem Maťovi za veľmi zaujimavy príspevok.To že sa 732-ky najprv písali medzi 63xx môže byť pravda.Údaj z roku 1996 hovorí,že bol vyradený 6357/2 takže to mohol byť už v poradí druhý autobus 6357 v KE.
Veľmi ma zaujal ten 5062 ŠM-ka,nemaš o nich niečo viac?(špz,pôvodne čisla,obrazky...)
Tie 6701-6705 a 6601-6605 boli prečislované preto,lebo nemali číselne rady pre klbaky.
...a mimochodom o 6416-6421 nevieš nič?ja osobne som videl 6421 koncom roku 1992
Ked spominate jednotlive evidencne cisla, vyhrabal som doma staru fotku Ikarusu 280 s evid. cislom 202. Viete mi povedat, kedy bol tento autobus vyradeny?
Reakcia na: Maťo #1636:
Ďakujeme za zaujímavý príspevok, možno by sme čo-to po Tvojom dovolení mohli v katológu vozidiel použiť.

Síce neviem kde, ale mám dojem, že som naozaj niekde čítal, že Karosy B732 poli spočiatku číslované v rade 63xx. Až neskôr bol pre ne utvorený rad 62xx, do ktorého sa už existujúce B732 dodadočne prečíslovali. Uvoľnené miesta v 63xx tak zostali neobsadené.

O pôvodnom číslovaní kĺbových Karos a o tom, že Ikarusy 435 začali jazdiť naraz tiež viem, takže to potvrdzujem.
BM, RW: > Ikarus 4065 samozrejme existoval (KEA 03-91) jazdil od začiatku roku 1990 asi do roku 1993, najviac si ho pamätám na linke 34. Potom asi pre poruchu bol odstavený, dlho stál na Hornádskej.
> 4082 bol prevádzkovaný asi tak až od 9/92, neviem či bol súčasťou dodávky 4058-4081, ale skôr mi pripadal, že nie.
> 4050-4053 (KEA 90-..) začali jazdiť od 9/88 a 4054-4055 až v 1/89 (KEA 93-..). 4052 a 4054 začali jazdiť na 18-ke, 4055 už neviem. 4050, 4051 a 4053 na vtedajšej veľkej 19-ke (Jazero-NO-KVP-NMM-ŽS) Po presmerovaní 19-ky na Lunik 9 a nasadeniu Karos, tu z nových busov jazdil len 6266 (v špičke ešte 6230 z krásnianskej 36-ky) a inak samé 63XX šroty (6326, 6349, 6310...). A úžasným šrotom bol vtedy (6.3.89) aj 5062 raz na 25-ke - dym, smrad a hluk. Ikarusy... Ale k veci.
> Celkový počet B731 bol určite o dosť nižší ako 75. Len predpokladám, že zo začiatku B732 boli číslované v rade s B731 ako 63XX. Prvý originál 62XX bol asi až 6215. 6201-6203 (KEA58-..) a 6204-6208 (KEA 74,75-..) boli najskôr asi ako 6330-6337 (B731 6329 mal SPZ KEA 57-52 a 6338 KEA 74-55). A 6209-6214 (KEA 70-..) boli najpv asi ako 6355-6357, 6359, 6362 a 6363 (B731 6354, 6358, 6360, 6361 a 6364 mali SPZ tiež v rade KEA 70-..).
Takže 6330-6337, 6355-6357, 6359, 6362 a 6363 boli asi len pôvodné čísla B732, ktoré neskôr boli prečislované na 6201-6214. Všetko môže byť aj inak. Ak tieto B731 boli vo veľkom predané, alebo hromadne do roku 87 zrušené, To je ale dosť nepravdepodobné.
Inak 6338-6345 (KEA 74-..) mali vyššie ŠPZ ako 6346-6364 (KEA 69,70-..). Ale aj Ikarusy 4047 (KEA 74-69) a 4048 (KEA 69-55). Žeby sa najskôr prideľovali vyššie ŠPZ?
>6355, 6356 a 6357 predsa existovali aj ako B731, ale až od roku 1991. Neboli to nové busy, len nejaké GO od iných dopravcov, prípadne skladačky.
>6365-6374 začali jazdiť asi od 12/1988 a vtedy niekedy boli asi aj vyrobené.
>6375 je pre mňa prekvapením, ale v 91. som bol dosť mimo. Asi to má dačo spoločné s 6355-6357. Dokedy 6375 jazdil? Existuje aj foto?
>6275-6283 začali postupne jazdiť až od februára 1990. 6284 už asi od 9/89. Aj séria 6291-6415 sa rozbiehala pomalšie, nie len v lete a na jeseň 92 ale aj až v roku 1993 (6291, 6294, 6297, 6299, 6401 a 6410). Busy boli dodané a len odstavené, prečo neviem.
>Ikarusy 4301-4306 začali jazdiť až v máji 97 (7.5.1997?) spoločne s 4307-4311.
>3101-3105 boli pôvodne číslované ako 6701-6705. A 3001-3005 ako 6601-6605.
> Viete kedy dojazdil 6313?
Reakcia na: BM #1634:
tak uz sa to podarilo.

Re#1633 J: No ved vies. Videl si a to iste 3511. Inac pozdravuje ta vodic 3514.
Reakcia na: BM #1632:
nieco mas z e-mailom, lebo mi dosiel error
Re 1619 BM: No veď som všetkých tých vozíčkarov v 3514 sprevádzal na Mokrohájsku a aj som sa čudoval. Citaro čo bolo v BA by niečo také nezvládlo.
Reakcia na: RW #1629:
bude a coskoro. Len to musim spracovat.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.