Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
neviem ci ste si vsimli ale elektronicka tabula pribudla aj na namesti osloboditelov smer jazero. (aspon myslim ze je to ona) ale je totalne skryta od pristreskov za rohom a este aj otocena rovnobezne k trati
V dnešnej platenej propagande denníka košice:predvčerom výhovorky hlavného inžiniera stavieb IKD.

Vraj bezbariérovosť zastávok bola veľmi dôkladne riešená nielen projektantom, ale tiež odbornými zložkami Magistrátu mesta Košice. Hlasno sa smejem. Blbeček, ktorý vymyslel zastávky pri Dome umenia a Radnici Starého mesta a všeobecne poosádzal prístrešky 50 metrov od označníkov, prípadne ich osadil priamo ku označníku tak, že z nich nevidieť na displeje, by sa mal preorientovať na projektovanie detských pieskovísk, kde by narobil menej škody.
...dnes o 11,50 videná električka na Nám. MMM - smer Havlíčkova ?
Reakcia na: veteran #77842:
V tomto meste je zázrakom, že sa vôbec zrekonštruovalo to, čo teraz. žeby tu obnovovali či dokonca stavali nové trate to by musel asi byť koniec sveta. ? ?
Reakcia na: monoblok #77841:
Mesto "uhorského typu" s električkou v pešej zóne: Miškovec (ešte aj veľkosťou príbuzné Košiciam).

A netvárme sa, že Hlavnú už nikdy nebude treba rozkopávať. Od rekonštrukcie prešlo 20 rokov, údržba žiadna. Nikto netvrdí, že sa to má robiť o rok, ale kým dôjde k ďalšej obnove, je potrebné minimálne nastoliť otázku, čo ďalej... Seriózne architektonické a najmä územnoplánovacie rozbory netrvajú 10 týždňov, ale niekedy aj roky.
Reakcia na: veteran #77840:
Samozrejme, ze daju. Ale kvoli zbytocnej trate na Hlavnej by si musel zase rozkopat celu ulicu. Nemcovej s Hlavnou nemozes porovnavat, mas tam internaty, na konci Botanicku zahradu, je to pristup k univerzite, kde je kapacitne spojenie potrebne. Kam potrebuju ludia na Hlavnej, je tam max arcibikupsky urad, kam zase ludia nechodia nejak casto a od Moyzesovej si na Hlavnej do 5 minut a od Stefanikovej za podobny cas. Ked zrusime Hlavnu ako korzo, prakticky uz nebude miesto, kde sa clovek nemusel vyvarovat aut alebo elektriciek. Pricom prave to je to, co sa architekti snazia vratit do miest, samozrejme porovnavat mesta nemeckeho typu a uhorskeho asi nebude velmi vypovedajuce.
Reakcia na: monoblok #77838:
Lebo na trolejbusovom okruhu sa milióny vytunelovať nedajú ? Argumentácia a la vlastnohlavný preceda.

Električka je minimálne mestotvorný prvok, jestvuje v "miliónoch" peších zónach, môže aj v košickej (po úprave). Nejde o žiadnych päť minút chôdze, takýmto štýlom môžeme zrušiť trať na Němcovej ulici, veď na Komenského si už substrát nejako dôjde... A podobných príkladov vymyslím za 5 minút dvesto. Tým pádom neodznel nijaký argument, prečo električku na Hlavnú rozhodne nie.
Reakcia na: Bjorn #77837:
Mas pravdu, nema zmysel sa bavit s niekym, kto nevie prejst 5 min peso a potrebuje vsade MHD aby ho odviezla az pred vchod.
Neviem preco tocis o steniatkach, ked ja spominam len ludi, ktori tam viackrat natesno prebehovali cez trat. Tym predelom bola logicky trat veduca po Vodickovej. Kazdopadne stale ziadny relavantny argument pre trat na Hlavnu, len nas napada ako krasne vytunelovat dalsie miliony na nezmysel. Existuje kopec uzitocnejsich projektov ako trebars dobudovanie trolejbusoveho okruhu, ktory by pomohol MHD omnho viac.

Vaclavak, ano zatial sa robi spodna cast, ktora ma ostat pesou zonou, studio sice v roku 2005 navrhlo, ze auta ostanu, no skor sa pocita s ich vylucenim a pripadne sa udelia vynimky. Kazdopadne na spodnu cast sa auta nevratia a je sanca, ze ani na hornu cast.
Kedy sa zmenil projekt? ?
Tak pán veľký Pražák - začína sa od Můstku, lebo sú tam hotové kolektory, aktuálne sa čaká, kým dokončia meškajúci výťah. Žiadne trams tam nebudú, ostáva len súčasná trať od stanice, ktorá námestie križuje. Automobilová doprava ostáva zachovaná. Aby si sa nenamáhal s Gúglom, tak:
http://www.jakubcigler.archi/revitalizace-vaclavskeho-namesti
Verím, že pražská odbočka je ukončená a z mojej strany aj košická. Škoda času s niekym, kto je tak totálne mimo.
Reakcia na: monoblok #77834:
"ostane len predel v strede, aby mali kade chodit tram" - nemáš pocit, že si práve serieš do huby?
Reakcia na: monoblok #77826:
Bol som tam viac ako ty a nie prvýkrát ako ty. Skôr nám povedz, koľko detičiek a psíkov tam električky zavraždili počas akcie? Nehovoriac už vôbec o tom, že TAKÁ koncentrácia, aká bola na Signále, nebude v Košiciach na Hlavnej ani keď tam budú čapovať pivo zadarmo.
Tazko tie terasy prilepis uplne k muru, ked sa ludia potom nedostanu do dvorov a k inym prevadzkam.
Keby si tu dlazbu chcel vymenit/opravit, zase by si musel rozkopat skoro celu Hlavnu.
Ten cyklochodnik na Moyzesovej je absolutne zle rieseny, vaicere veci su tam nevyhovujuce a ist po Hlavnej je urcite bezpecnejsie.
Koncerty patria pod amfiteater ? ? , prave v meste je kopec akcii, ktore do mesta jednoducho patria, nie na Amfiteater, nie na stadion.
Vidim, ze mas absolutne mylne info, z Vaclavaku sa ma uplne vyhodit autodoprava, ostane len predel v strede, aby mali kade chodit tram, ma sa z toho stat prave pesia zona.
Suhlasim, ze mesto nema koncepciu, koncerty by som na tom mieste asanovaneho domu urcite nerobil, hned vedla mas relativne rusnu tepnu, tam by sa skor hodil nejaky park, pripadne budova, ale hodiaca sa na okraj mesta, cize nie obycajna kocka so somarinami. Kazdopadne to zase pada na nemohucnosti mesta a existuje aj mnoho horsich scenarov, ako zrusenie Hlavnej ako pesej zony.
Reakcia na: Bjorn #77832:
V Košiciach je miestnym športovým odvetvím veci nedotiahnuť do konca a potom po pár rokoch namiesto dokončenia ich radšej "zahodiť". Dlažbu treba poopravovať a vyšpárovať.

Cestička pre cyklistov na toto miesto podľa môjho názoru ani nepatrí. A vôbec, neviem, kde je napísané, že všade musia byť cestičky pre cyklistov a pešie ťahy striktne oddelené. Chce to len elementárnu ohľaduplnosť...

Podujatia. Nuž, to bolo rečí, ako je Námestie osloboditeľov nevyužité a treba ho zastavať Patkáň-áruházom. A pozrime sa, zrazu sa na pozemku asanovaného Kultúrno-osvetového zariadenia Domu techniky usalašili kolotočári, po ktorých (po týchto dažďoch) ostane totálne znehodnotená plocha (blato, koľaje, ryhy, jamy atď.).

Toto mesto nemá koncepciu absolútne v ničom a to je jeho najväčší problém. Pravá ruka nevie, čo robí ľava a ani ju to netrápi. Toto mesto, ak sa nič nezmení, raz (s prepáčením) skape na vlastnú sprostotu.
Ad. letné terasy - takmer všetky sú riešené nevhodne. Obmedzenie po vizuálnej stránke nestačí, je treba stanoviť maximálnu šírku záberu, resp. minimálnu, ktorá musí ostať a majú byť situavané pri stenách tak, aby ostal široký pás pre peších uprostred (napr. ako Hviezdoslavovo nám.).

Ad. dlažba - je zlá, nevhodná do stredoeurópskeho podnebia, nebola dokončená. Je potreba ju opraviť a to napríklad aj v súvislosti s rekonštrukciou trate.

Ad. cyklisti - Moyzesovú nespomínať prečo? Cyklochodník tam predsa už je. Navyše na Hlavnej je asfaltový pás pre cyklistov, nie pre lodičky, takže čo za argument to je? Tu tiež platí posledná veta predošlého odseku.

Ad. Koncerty a podujatia - koľko ich je? Navyše toto patrí na štadióny, amfiteáter. Aj keby nie, krátkodobá výluka alebo obmedzenie sa dá spraviť kedykoľvek.

Zas tu motáš Prahu a zas nevhodne. Václavák sa bude revitalizovať tak, že sa zúži vozovka, rozšíri chodník a vysadia stromy, ostáva to aj naďalej bulvár, žiadna pešia zóna.
Reakcia na: monoblok #77830:
Hlavná bola korzo už dávno pred (ne)slávnou rekonštrukciou. Aj v časoch, keď vznikli fotky v príspevku #77828.
Vidis, takto to vyzeralo za totaca a je to ukazka toho, ako to vyzerat nema, min nie uz teraz, ked sa z Hlavnej urobilo korzo. Nie je to len o letnych zahradach, je to aj o tej dlazbe na Hlavnej, ono ak by sa zrusil ten cyklisticky chodnik, tak by sa bicykle museli presunut niekde inde, Moyzesovu prosim nespominat, dalsia vec su mamicky s kociarmi by urcite toto zrusenie kuska rovneho chodnika neuvitali a podobne zeny v lodickach. Dovod umierania Hlavnej je aj presun ludi do OC, ale tiez aj prevadzkami, ake tam su, dalsia vec su koncerty a dalsie podujatia, co sa tam deju, ci dokazu prilakat ludi do centra mesta atd. Zoberme si taky Vaclavak, aj odtial je snaha vyhnat auta a je urcite spravna, pretoze so zelenou to moze byt celkom solidne miesto na korzovanie a mnohe mesta na zapade taketo oblasti maju. A nie, presunutie programu do Tabacky ci na Kukucinovu nie je riesenie.
Tatranka, intervaly v Prahe, ale kde ?, staci urobit par bus pruhov na ukor aut, urobit normalne linkove vedenie+dostatok spojov a mozu MHD fungovat, ale toto musi riesit mesto, ani v Prahe to nie je ideal, hlavne vecer.
A ešte na margo letných terás: ich rozsah je značne prehnaný a veľmi zle regulovaný. Ak má byť toto argument proti inému druhu dopravy na Hlavnej, tak je dosť chabý.
Len toľko na margo vraždiacich električiek poľujúcich na matky s kočíkmi a číhajúce na deti so šteniatkami... Ako aj na margo toho, aká je tá ulica úzka a ako sa tam v žiadnom prípade nevojde iná doprava, než pešia.
Reakcia na: monoblok #77826:
keby bol na Hlavnej taký interval spojov, ako v Prahe, tak to by som bol len a len rád

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.