život bez humoru nie je život! A pozri sa na to takto:
1. 5 SK x 240 000 obyv. = 1 200 000 SK. Aj to je dačo. či nie? ( pozn. : ak by to bolo málo, pridaj ya 5-ku jednu 0 ).
2. Medzi 2 stĺpmi je 20 metrov ( alebo čo ja viem koľko ? ) - takže :
20 m x 80 000 rodín = 1 600 000 m čiže 1 600 km trate. ?
DPMK mal casu dost, aby cosi so sebou vymyslel (t.j. mal hladat racionalizacne kroky, ktore by neodsuvali cestujuceho na vedlajsiu kolaj - ako je to dnes). Do urcitej miery je za tento stav zodpovedne aj mesto, pricom musime splacat budovatelske uspechy sudruha Schustera. Pokial viem, tak mesto dlhovalo DPMK 150 milionov Sk. Avsak chyba je aj v samotnom DP. Ked sedeli este za cias komousu na svojich stolickach, tak sa nemuseli o nic starat a peniaze na MHD boli. Lenze po novembri '89 nastava zvrat, a to si akosi vtedajsi vrchni v DP zacinaju uvedomovat az prilis neskoro, ze peniaze niesu a treba nieco robit (co sa robilo - vidime teraz). Keby DP by viac robil nieco pre MHD (hladal aj ine riesenia ako stale len pytat) a stale len nefnukal 'nemame peneži.' Mohlo to byt uplne inak.
Preco by mali podporovat zelezniciarsky strajk mesta od zeleznice zavisle? Aby boli dlhsie a dlhsie odrezane od sveta? Doprava sa predsa rusila tam, kde ziadna silna zavislost nebola.
A v prvom rade - ja som presvedčený o tom, že železničiari bojovali v prvom rade za svoje miesta (čo je logické). Zločinecká spoločnosť svojími stupídnymi a neefektívnymi obehmi, vlakovými čatami v presile nad cestujúcimi, antizákazníckym tarifom a ďalšími, rovnako ako ŽSR so svojou nehoráznou cenou za vlkm, zapríčinenou vydržiavaním závorárov v ÚP, staníc "U troch volov", odporu k doprave podľa D3, nemali žiadny záujme predpísané peniaze ušetriť BEZ obmedzovania výkonov a zatvárania lokálok, čo sa bez problémov dalo. A železničiarom by sa samozrejme tiež nepáčilo, že by ich 10% prepustili bez toho aby sa obmedzili výkony.
No, znova zavedená... Taký paskvil na dorpavu bol zavedený. TN-Chynorany, kde jazdili plné vlaky, s piatimi pármi vlakov denne je skôr na zaplakanie, však to je výrazne neefektívnejšie, ako nejazdiť tam vôbec. Do LE sa dodnes vlakom nedostanem, do Lednických Rovní detto.
A čo sa týka pridávania - ako som sa k nim mal pridať?
Poopravim ta...Zelezniciari svoj strajk neskoncili, len bol preruseny...A nebolo zrusenych 20%zeleznicnych trati (trate ako take fyzicky ostali, nakladna doprava bola zachovana), ale zrusena osobna doprava (ta bola nakoniec na vacsine trati znova zavedena).
A teraz k strajku: Slovenska natura je znacne obmedzena. Ked strajkovali zelezniciari za zrusenie osobnych vlakov, tak sa cestujuci rozculovali, ze sa nevedia dostat tam a tam a ze strajk by mal byt ukonceny. Nechapali, ze zelezniciari bojuju nielen a svoje miesta (pokles vykonov=prepustanie), ale aj o zachovanie vlakovych spojeni pre cestujucu verejnost. Napriek tomu, ze strajk postihol cele Slovensko, sa k zelezniciarom nepridali obce, mesta, co su od zeleznice zavisle.Ostalo to len na samotnych zelezniciaroch.
A teraz sa pytam: Ak sa vtedy nikto nepridal k strajku, ktory mal celostatnu posobnost, myslite si, ze strajk zamestnancov (ktory pravdepodobne nedostiahne celostatnu posobnost) MHD bude uspesnejsi? Budu ho podporovat ludia v obcach a v mesteckach, kde nemaju MHD?S velkou pravdepodobnostou sa na to vykaslu.
Ak nebudú dopravné podniky nijak dotované a začnú kolabovať,treba masovo štrajkovať,a to intenzívnejšie,ako železničiari,ktorí svoj štrajk ukončili a nehˇali zaniknúť okolo 20% železničnej siete.
A TERAZ NAOZAJ VÁŽNE PROBLÉMY:
Zabudnime na infantílne hádky o mene,povesti a obľúbenosti mojej čaje(359),lebo to,aký má kto na 359 názor,je irelevantné v porovnaní s tým problémom,ktorý opäť vymyslel ten psyhˇicky indisponovaný tŕqas-Prokopovič…
Ministerstvo dopravy a vôbec štát od 01.01.2005 celkom ukončujú štátne dotácie na činnosť MHD!Takže teraz sa vyserme na žabomyšie vojny ohľadne 359 a uvedomme si,že my(všetci,čo máme radi elek3čky a trolejbusy)sme vo vážnom ohrození.Keďže všetci dobre vieme,že MHD vždy bola,je a aj bude stratová,vieme aj,že pokuty,lístky a reklama na MHD náš dopravný podnik neuživia.Keď sme prišli o štátne dotácie,hrozí,že DPMK bude natoľko še3ť,že začnú rušiť trate,linky a nakoniec prídeme o pýhˇu mesta-elek3čky a trolejbusy!Stratu dotácií treba kompenzovať a žiadať o podporu z EÚ,kde možno zmýšľajú viac enviromentálne a pohˇopia,že bez sponzoringu a dotácií sa MHD nemôže rozvýjať,ba ani sa udržať na súčasnej úrovni,ktorá je nedostatočná.Ak nebude stratená štátna dotácia MHD nahradená a dopravné podniky po celom Slovensku začnú krahˇovať
Tak budú chudobnejší ľudia chodiť do kostola a na nákup o 1 km raz do týždňa ďalej pešo. To sa nedá nič robiť. Kto na to nemá, nebude proste autom chodiť. To je taký momotský argument ako tu v ČR vytiahli ľudovci proti detským autosedačkám, že kto má veľa detí, si to nemôže dovoliť. Nemal toľko súložiť, keď už je katolík a nemôže antikoncepciu používať. A takisto je to s autom. Prečo by mal mať človek automaticky nárok jazdiť na plesnivom vraku len preto, že nemá na nové? Žiadna dobrovoľnosť, to by bol len priestor pre korupciu. A zimné gumy na Golfa by si kúpil aj za 6.000,-, keby si bol skromnejší:-P. Neviem, čo kúpil Tvoj kolega a čo je to "váš štýl jazdy" ale v Tescu okrem iného predávajú aj slušné poľské pneu Debica (pobočka Continentalu tušímú asi za 1.300,- CZK/ks a tie vydržia. Ja jazdím už toky na Polarisoch a tiež dobre. Keď niekto chce ušetriť pár korún a kúpi pochybné neznačkové protektory, tak dobre mu tak. Len tak mimochodom - zimné pneumatiky, ktoré by vydržali 70-100 kkm, sú už z fyzikálneho hľadiska nezmysel.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pete.