Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviete do ktorej sa vydávajú čipové karty na Bardejovskej ulici?
Re peterk: ale uz som trenovany a zvykol som si na to, ze isti navstevnici tohto fora maju udelene vynimky od Fyzikalneho ustavu SAV, teda aspon svojimi tvrdeniami o tom presviedcaju svoje okolie:-D:-D
Re peter k: doporucujem dokladne prestudovat prispevky #8543, #8545, #8556, #8558, #8574 a mnohe ine duchaplnosti :-D:-D:-D. Je pekne, ked si niekto pletie pracu, vykon, prikon, spotrebu, ucinnost a rekuperaciu. A je este krajsie, ked o tom napise traktat plny neymyslov. K tomu sa dostavi prelinanie pojmu energia a zistenie, ze mame aj chemicku, aj elektricku. Je spravne, ze chlapec zastava elektricku trakciu, len prostriedky zvolil *****ie.
PvvS:Ja se nehádal,jen jsem říkal,že sjezdová splítka je zbytečnost v 99% případů a myslím si to stále-i v tomhle případě:-P.
Reakcia na: eMareq #8625:
Ved sa pamatam, ze 6tka mala interval v sedel 10 minut a v spicke 6. Takze az taka fantazia to zase nie je.
Pivix vs. Bigmac :
Poriadne si precitajte a porozmyslajte nad tym, co ten druhy napisal. Nemozem ani uplne suhlasit ani uplne nesuhlasit s obomi.
1- A aj T pri premiestneni po urcitej drahe samozrejme vykonaju rovnaku pracu. (ak maju rovnake pasine odpory , hmotnost, ...)
2- na vykonanie tejto prace je potrebne dodat energiu . U A ako chemicku energiu v palive, u T ako EE. Ta sa v motore premiena na mechanicku pracu s urcitou ucinnostou. (u A asi 25% , u T asi 85%) Z cisto energetickeho hladiska , ak by som mal na kurenie pouzit take mnozstva , ktore oba vozidla spotrebovali na rovnakej drahe, tak mi nafta vydrzi 3 az 4 krat dlhsie ako spotrebovana EE. Teda radsej menit na mech. pracu EE kvoli vysokej ucinnosti tejto premeny. Fosilne paliva pouziat tam, kde je ziaduce aj teplo.
3- rekuperaciou sa urcite neda vratit 70% enerie dodanej pri rozjazde.
( vynasob ucinnost motora pri rozjazde s jeho ucinnostou pri energet. brzdeni- este mensia , zohladni ze pri malych rychlostiach je EDB prakticky neucinna a musis dobrzdit mechanicky , cim stracas dalsiu cast kinetickej energie a este je to potrebne vynasobit pradepodobnostou, ze prave v tej chvili bude z danej meniarne odoberat EE iny T, - posledne sa nemusi zaratat, iba ak by v zime troliky kurili z rekuperovanej enerie. )
Oproti A je vyhoda T v tom, ze mozu vratit aj cast potencialnej enerie pri jazde z kopca.
Reakcia na: Dispecer #8641:
správy JOJ + Markíza
Reakcia na: Vševedko #8642:
Je to ta vyhybka co sme se o ni hadali ? sjezdova splitka ? nebo si myslel jinou ?
PvvS:Došlo ale až dneska odpoledne.Díky,hezké.
Reakcia na: TA #8640:
Odkial to vieš????
zemetrasenie : epicentrum bolo v Tatrách ( už len to im tam teraz chýbalo ) na poľsko-slovenskej hranici. Magnitúda zemetrasenia približne 4.
Pivix: pre dany model, mechanicku pracu (porovnanie onych dvoch vozidiel) NEMA vyznam tahat do toho aj ucinost. Potom do toho mozes zacat tahat farbu plechu. Pocitaj to cez kWh.oskm-1, vtedy sa dopocitas k objektivnym cislam. Nema vyzmam dratovat linku/trat, (ekonomicke hladisko) pokial je na nej menej ako 55-65spojov denne.
Takže potvrdené, zemetrasenie to bolo : 3. až 4. stupeň Richterovej škály, epicentrum nepoznám.
Reakcia na: Pivix #8635:
Ano ale tohle je nedelitelna cast . Nejak se tam energie dostat musi. Abus tyky nebude smrdet bez nafty.
Reakcia na: TA #8624:
Tak ja na Komenského pri Krajskom úrade.
Reakcia na: PvvS #8630:
Smozrejme vystavba trolejovych trati je velika polozka ktora sa musi uhradit. Ale diskutovali sme len o vozoch a ich vyhodach.
Reakcia na: Vševedko #8632:
Napodobne. Proste to ukoncme tym ze vsetko je relatyvne. Zalezi z akeho uhlu na to pozeras. A mozno na to nepozerame z rovnakych uhlov. ? ?
Reakcia na: Vševedko #8632:
dosel ti ten email ? dneska mi to nejak blbne a nejsem si jistej
Reakcia na: Pivix #8626:
Vidím, že je úplne zbytočné tu s Tebou diskutovať.
Reakcia na: Balky #8613:
A prečo by mala byť? Aký má vplyv delenie železnice (jediná inteligentná vec, ktorá sa na Slovensku v oblasti železnice v posledných rokoch udiala) na ceny elektrickej energie?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.