Re peterk: ale uz som trenovany a zvykol som si na to, ze isti navstevnici tohto fora maju udelene vynimky od Fyzikalneho ustavu SAV, teda aspon svojimi tvrdeniami o tom presviedcaju svoje okolie:-D:-D
Re peter k: doporucujem dokladne prestudovat prispevky #8543, #8545, #8556, #8558, #8574 a mnohe ine duchaplnosti :-D:-D:-D. Je pekne, ked si niekto pletie pracu, vykon, prikon, spotrebu, ucinnost a rekuperaciu. A je este krajsie, ked o tom napise traktat plny neymyslov. K tomu sa dostavi prelinanie pojmu energia a zistenie, ze mame aj chemicku, aj elektricku. Je spravne, ze chlapec zastava elektricku trakciu, len prostriedky zvolil *****ie.
Pivix vs. Bigmac :
Poriadne si precitajte a porozmyslajte nad tym, co ten druhy napisal. Nemozem ani uplne suhlasit ani uplne nesuhlasit s obomi.
1- A aj T pri premiestneni po urcitej drahe samozrejme vykonaju rovnaku pracu. (ak maju rovnake pasine odpory , hmotnost, ...)
2- na vykonanie tejto prace je potrebne dodat energiu . U A ako chemicku energiu v palive, u T ako EE. Ta sa v motore premiena na mechanicku pracu s urcitou ucinnostou. (u A asi 25% , u T asi 85%) Z cisto energetickeho hladiska , ak by som mal na kurenie pouzit take mnozstva , ktore oba vozidla spotrebovali na rovnakej drahe, tak mi nafta vydrzi 3 az 4 krat dlhsie ako spotrebovana EE. Teda radsej menit na mech. pracu EE kvoli vysokej ucinnosti tejto premeny. Fosilne paliva pouziat tam, kde je ziaduce aj teplo.
3- rekuperaciou sa urcite neda vratit 70% enerie dodanej pri rozjazde.
( vynasob ucinnost motora pri rozjazde s jeho ucinnostou pri energet. brzdeni- este mensia , zohladni ze pri malych rychlostiach je EDB prakticky neucinna a musis dobrzdit mechanicky , cim stracas dalsiu cast kinetickej energie a este je to potrebne vynasobit pradepodobnostou, ze prave v tej chvili bude z danej meniarne odoberat EE iny T, - posledne sa nemusi zaratat, iba ak by v zime troliky kurili z rekuperovanej enerie. )
Oproti A je vyhoda T v tom, ze mozu vratit aj cast potencialnej enerie pri jazde z kopca.
Pivix: pre dany model, mechanicku pracu (porovnanie onych dvoch vozidiel) NEMA vyznam tahat do toho aj ucinost. Potom do toho mozes zacat tahat farbu plechu. Pocitaj to cez kWh.oskm-1, vtedy sa dopocitas k objektivnym cislam. Nema vyzmam dratovat linku/trat, (ekonomicke hladisko) pokial je na nej menej ako 55-65spojov denne.
A prečo by mala byť? Aký má vplyv delenie železnice (jediná inteligentná vec, ktorá sa na Slovensku v oblasti železnice v posledných rokoch udiala) na ceny elektrickej energie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PvvS