Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: monoblok #85653:
Zalezi v akom useku cestujes, niekde mas alternativny spoj o minutu, niekde ti ostava cakat uz len na dalsiu 36. Napr taka 15 je z Exnarovej jedina linka bez alternativy. Alebo 71 z Huskovej. Tam si vybaveny ked nepride.
Reakcia na: monoblok #85653:
Vozidlá majú, lenže čo stoho keď sú odstavené.
Taky napad ti neprejde, ked vynecha jedna 36, tak mas po vacsine trasy nahradu (19+17)/27, 10, ale ked vynecha sluzba s intervalom 20, tak naraz cakas 40 minut- to uz je vela. Radsej keby podnik zohnal soferov a vozidla.
Reakcia na: 5 #85651:
Veď na 27 sú stále prázdne kĺbaky.
Napadlo ma, keďže sa problémy s nedostatkom vodičov alebo vozidiel pravidelne opakujú, či by si v DPMK nepripravili do zálohy nejaký "ultra-prázdninový" krízový režim CP/služieb, ktoré by sa v prípade potreby vytiahli. Nezdá sa mi fér, že na takéto krízy vždy doplatia nosné linky na veľké sídliská, lebo to je najjednoduhšie riešenie. Viem si na tieto účely predstaviť napr. 40 min. špičkový interval na niektorých "vidieckych" linkách typu 20, 22, 25, 31, 32, 35, kde by sa pár služieb snáď dalo ušetriť.

No a k víkendom by som mal do pléna jeden optimalizačný návrh. Dlhodobo pozorujem nevyváženosť kapacít vo vzťahu k obsadenosti vozidiel - cez víkendy L12 s klbákmi vozí vzduch, a naopak je tu linka s krátkymi vozmi, ktorá práve cez víkendy býva často nechutne plná a navyše v nej ľudia strávia dlhší čas - hovorím o L52, úsek NO - Šaca.
Z hľadiska prispôsobenia ponuky dopytu by podľa mňa cez víkend stačilo vymeniť dlhé a krátke vozidlá medzi L12 a 52. Samozrejme dlhé vozidlá cez víkend patria aj na L27, ale to už som pochopil, že sa to nedá, lebo prejazdy a medveď.
Chcem sa opýtať, je odsúhlasené že od dnes 27.8.2022 bude #8912 bude zaradený do premávky?
Akoze 30 minut door 2 door v meste ako Kosice mi pride uplne normalne, ak stojis rano na THC alebo na Ipelskej, tak ti cesta do mesta potrva aj porovnatelny cas napriek tomu, ze CP to ma za nejakych 15 minut. No a to nehovorim o otrasnej dostupnosti lokalit ako Panorama alebo Na Kope, ale tam vlastne vsetci jazdia autami. Skutocne su aj horsie dostupne miesta, cez Jazero tiez jazdi SADka, tak mozu ludia vyskusat, ci budu tym busom v centre rychlejsie ako MHD.
Reakcia na: Viko #85646:
Jasné, už je to zrozumiteľnejšie 🙂 Keď si ten náš juhovýchod Košíc pozriete na mape, jedna cesta a jedna trať obsluhujú oblasť 2 MČ možno s 30000 obyvateľmi mesta (3/4 sídliska Nad Jazerom + obec Krásna busom). Tak ako píše Yogi, hustejší interval je tam viac vítaný ako väčšie vozidlá (ak sa dá vybrať len jedno z toho). Do uzla pri centre (Námestie osloboditeľov) trvá cesta celou traťou približne 16 minút. Niečo ako bývanie na Komisárkach v BA s tým, že tu neexistujú paralelné cesty do mesta bez toho, aby ste museli výjsť von za mesto, prejsť pár dedinami a vojsť do mesta nejakou výpadovkou. V Košiciach medzi mnohými obyvateľmi panuje názor, ktorý vidieť aj v inzerátoch, že chcú byt kdekoľvek, len nie na Jazere. Ceny sú tam preto aj o máličko nižšie. Ja som v tej oblasti od narodenia a tak som neraz počul doma aj od miestnych, aké je to cestovanie do mesta diaľka. Tým všetkým som chcel ilustrovať moje vnímanie, prečo je podľa mňa pre Jazerčanov cennejší hustejší interval o niečo viac než čokoľvek iné. Stáť 12 minút na zastávke sme dakedy považovali za jednu z najväčších (bežných) nepríjemností, ktoré sa nám môžu cez deň prihodiť. Dospelý človek to už tak nevníma, ten čas mu subjektívne ubieha predsa len rýchlejšie.
S hustejším intervalom veľmi súvisí aj možnsť prestupov. Lebo často sa stáva, že vám kvôli riedkemu intervalu ujde nadväzujúci spoj alebo musíte začiatok cesty odsunúť tak, aby ste zbytočne nestáli niekde v meste na prestupnej zastávke 15-20 minút. V sedle cesta medzi koncom Jazera a Ťahanovcami vyjde aj na 50 minút.
Niektoré paneláky na Jazere sú vzdialené 8-12 min od zastávky (podľa veku cestujúceho :)) a tak door-to-door časy pri dochádzaní z konca Jazera do najbližších budov v centre sú bežne okolo 30-35 minút a keď sa zadarí (pre rôzne banality), tak aj 45. Moji známi, ktorí dochádzajú SAD-kou z dedín okolo Košic, vychádzajú z rovnakého porovnania častokrát lepšie. Ja ešte cestujem a oni už sú v cieli.
Reakcia na: Viko #85646:
Nemám pocit, žeby tie spoje mali problém s kapacitou. Načo by tam šla taká dlhá súprava? Plus, neviem ako by to bolo pod mostom VSS, či by sa tam vôbec zmestila.
Skôr tu ide o to, aby tie spoje chodili v najkratšom možnom intervale.
Reakcia na: mi.v #85641:
Položartom som sa pýtal, či nie je jednoduchšie tie dve KT na jednej koľaji (z predtým diskutovaného zámeru) spriahnuť do súpravy a jazdiť s nimi pospolu. V takom scenári by totiž pri rovnako zvýšenej kapacite odpadla celá starosť s prestávkovaním, príp. križovaním viacerých vozov jazdiacich po jednej koľaji.
Reakcia na: Yogi616 #85644:
V tej správe #85638 som ešte o probléme nevidel napísané nič, aspoň nie jasne. Preto som sa potom pýtal, či je rovnaká kríza v KD a v AD.
Každopádne ma zaujímala vaša oponentúra (od vás aj ostatných), či v návrhu na 2+2 KT sú nejaké ďalšie nerealizovateľné veci.
Reakcia na: mi.v #85643:
Znie to pekne, ale opakujem svoju správu z rána. Na električkovej je momentálne rovnaký problém a zálohy sú mnohokrát rovno nasadené do neobsadených služieb.
Reakcia na: Yogi616 #85642:
Tak ak to laicky odhadujem dobre, na 2+2 KT by stačilo o jednu službu menej: 2 trhané + 2 celodenné + 1 striedač.
S väčšou ponúkanou prepravnou kapacitou ako pri nasadení autobusov.
Pritom vypravené o 1 vozidlo menej: Teraz je 5, tak by stačili 4.
Možno nejaké ďalšie peniaze sa ušetria na nižšej cene za vozkm KT ako za vozkm busu.
Reakcia na: mi.v #85640:
3 trhané služby na AD
3 celodenné služby na KD - 2 sú stále a 1 je striedač bez voza
Reakcia na: Viko #85639:
Prepáčte, vaša otázka je možno dobrá, ale pre mňa nezrozumiteľná.
Mnohé moje príspevky majú preto dole indikované "Príspevok bol upravený autorom", lebo sám ich po napísaní ešte vylepšujem tak, aby boli pre ostatných čo najzrozumiteľnejšie. Stále po sebe nájdem nejaké veci, ktoré sa dali formulovať lepšie. Možno to skúste preformulovať tiež, ako presne ste to mysleli.
Reakcia na: Yogi616 #85638:
Keďže do vnútra DPMK nevidím, bolo by dobré, keby niekto napísal, kde je teraz v auguste väčšia kríza s nedostatkom vodičov, prípadne vozidiel. V ED či v AD? Lebo pod paralelným článkom sa práve diskutuje o nevypravovaní niektorých spojov v tomto období "z dôvodu pretrvávajúcich personálnych problémov u dopravcu DPMK". https://imhd.sk/ke/doc/sk/21785/Nevypraven%C3%A9-spoje-po%C4%8Das-dne%C5%A1n%C3%A9ho-d%C5%88a

Moje predchádzajúce príspevky boli najmä pokusom o analýzu, či by bolo možné v prípade potreby takúto výluku zabezpečiť aj bez nárokov na zdroje AD. Čo sa niekedy môže celkom hodiť. Zároveň zloženie linky X iba z električiek môže byť lepšie aj pre cestujúcich.

Čo sa týka striedačov, ako je to na Jazere teraz? Nemajú tam električkári a autobusári už aj teraz niekoho? Alebo majú obehy trochu voľnejšie? Lebo možno ten nevyhnutný počet vodičov je tam už aj teraz vyšší a oproti súčasnému stavu by už nebolo treba pridávať striedača...
Reakcia na: mi.v #85637:
MIesto špekulovania nad obiehaním a prestávkovaním, nestačilo by venčiť tam súpravy 2x KT? 😃 😃
Reakcia na: mi.v #85637:
2x KT na jednej koľaji je určite riešenie, ale nezabúdaj, že aj to KT (dokonca v tomto prípade by to boli ďalšie 2 vozidlá navyše a možno aj striedač) musí niekto obsluhovať
Reakcia na: S499.1023 #85632:
...alebo o robotníkoch kopajúcich jamu. Áno, pri pridávaní pracovných zdrojov existuje isté optimum a potom efektivita klesá. 100 robotníkov by už síce jamu vykopalo fantasticky rýchlo, len sa nevojdú k jame 🙂 Podobne, na traťovú koľaj dáme aj 100 KT, len už sa nemajú kam pohnúť.

Na Komenského sme mali 1 KT po každej koľaji. Jazero by podľa mňa znieslo 2 KT po každej koľaji s jednou dočasnou úpravou (jeden z 12 ostrovčekov treba posunúť vybudovaním panelového ostrovčeka*). Prínos: netreba skladať linku X z busov a električiek ako je to teraz. Upresňujúce otázky a odpovede boli v #85630 a #85633.
Ak len v rámci teoretického cvičenia ešte zvýšime počet KT na jednej koľaji na 3, už by sa nevošli do 3 zo 4 ukončení koľají za ostrovčekmi na koncoch trate. Vošli by sa len na Važeckú, smerom k obratisku. Ale pri pôvodne uvažovanom počte 2 KT na koľaji som zatiaľ nenašiel žiadny náročnejší problém. Ak som na niečo nezabudol, mne to vychádza ako celkom konkurencieschopné riešenie voči súčasnému, keďže si nepýta zdroje autobusovej dopravy ani na vozidlách, ani na pracovníkoch. A 4 KT odvezú viacej ľudí ako teraz KT+busy.

@Luky - máte pravdu, L9 do Barce jazdí od začiatku výluky.

* ) Doplnenie: po napísaní som si uvedomil, že 2+2 KT sa dajú prevádzkovať aj BEZ dokladania panelového ostrovčeka pri VSS. Stačí len začať prevádzku... Ako to? To KT, ktoré príde ako prvé z Jazera k ostrovčeku VSS pri koľaji smerom do mesta, odíde cez koľajovú spojku a tak uvoľní ostrovček tomu, čo príde za ním a po jeho odchode sa k ostrovčeku vráti. Teda netreba dokladať predĺžený panelový ostrovček ale namiesto toho 3x ručne prestaviť výhybky na spojke (2x svoju, 1x opačnú; pri predpoklade, že sa pri jazde po hrote prestavia samy). Pri pravidelnom intervale v CP je totiž opačná koľaj vždy práve prázdna, keďže obidva jej KT sú práve preč (ak obidve dvojice KT sú na trati a na prestávkach zrkadlovo voči sebe).
Reakcia na: Dispecer #85634:
ved jazdi aj teraz 9tka do Barce.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.