Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #85639:
Prepáčte, vaša otázka je možno dobrá, ale pre mňa nezrozumiteľná.
Mnohé moje príspevky majú preto dole indikované "Príspevok bol upravený autorom", lebo sám ich po napísaní ešte vylepšujem tak, aby boli pre ostatných čo najzrozumiteľnejšie. Stále po sebe nájdem nejaké veci, ktoré sa dali formulovať lepšie. Možno to skúste preformulovať tiež, ako presne ste to mysleli.
Reakcia na: Yogi616 #85638:
Keďže do vnútra DPMK nevidím, bolo by dobré, keby niekto napísal, kde je teraz v auguste väčšia kríza s nedostatkom vodičov, prípadne vozidiel. V ED či v AD? Lebo pod paralelným článkom sa práve diskutuje o nevypravovaní niektorých spojov v tomto období "z dôvodu pretrvávajúcich personálnych problémov u dopravcu DPMK". https://imhd.sk/ke/doc/sk/21785/Nevypraven%C3%A9-spoje-po%C4%8Das-dne%C5%A1n%C3%A9ho-d%C5%88a

Moje predchádzajúce príspevky boli najmä pokusom o analýzu, či by bolo možné v prípade potreby takúto výluku zabezpečiť aj bez nárokov na zdroje AD. Čo sa niekedy môže celkom hodiť. Zároveň zloženie linky X iba z električiek môže byť lepšie aj pre cestujúcich.

Čo sa týka striedačov, ako je to na Jazere teraz? Nemajú tam električkári a autobusári už aj teraz niekoho? Alebo majú obehy trochu voľnejšie? Lebo možno ten nevyhnutný počet vodičov je tam už aj teraz vyšší a oproti súčasnému stavu by už nebolo treba pridávať striedača...
Reakcia na: mi.v #85637:
MIesto špekulovania nad obiehaním a prestávkovaním, nestačilo by venčiť tam súpravy 2x KT? 😃 😃
Reakcia na: mi.v #85637:
2x KT na jednej koľaji je určite riešenie, ale nezabúdaj, že aj to KT (dokonca v tomto prípade by to boli ďalšie 2 vozidlá navyše a možno aj striedač) musí niekto obsluhovať
Reakcia na: S499.1023 #85632:
...alebo o robotníkoch kopajúcich jamu. Áno, pri pridávaní pracovných zdrojov existuje isté optimum a potom efektivita klesá. 100 robotníkov by už síce jamu vykopalo fantasticky rýchlo, len sa nevojdú k jame 🙂 Podobne, na traťovú koľaj dáme aj 100 KT, len už sa nemajú kam pohnúť.

Na Komenského sme mali 1 KT po každej koľaji. Jazero by podľa mňa znieslo 2 KT po každej koľaji s jednou dočasnou úpravou (jeden z 12 ostrovčekov treba posunúť vybudovaním panelového ostrovčeka*). Prínos: netreba skladať linku X z busov a električiek ako je to teraz. Upresňujúce otázky a odpovede boli v #85630 a #85633.
Ak len v rámci teoretického cvičenia ešte zvýšime počet KT na jednej koľaji na 3, už by sa nevošli do 3 zo 4 ukončení koľají za ostrovčekmi na koncoch trate. Vošli by sa len na Važeckú, smerom k obratisku. Ale pri pôvodne uvažovanom počte 2 KT na koľaji som zatiaľ nenašiel žiadny náročnejší problém. Ak som na niečo nezabudol, mne to vychádza ako celkom konkurencieschopné riešenie voči súčasnému, keďže si nepýta zdroje autobusovej dopravy ani na vozidlách, ani na pracovníkoch. A 4 KT odvezú viacej ľudí ako teraz KT+busy.

@Luky - máte pravdu, L9 do Barce jazdí od začiatku výluky.

* ) Doplnenie: po napísaní som si uvedomil, že 2+2 KT sa dajú prevádzkovať aj BEZ dokladania panelového ostrovčeka pri VSS. Stačí len začať prevádzku... Ako to? To KT, ktoré príde ako prvé z Jazera k ostrovčeku VSS pri koľaji smerom do mesta, odíde cez koľajovú spojku a tak uvoľní ostrovček tomu, čo príde za ním a po jeho odchode sa k ostrovčeku vráti. Teda netreba dokladať predĺžený panelový ostrovček ale namiesto toho 3x ručne prestaviť výhybky na spojke (2x svoju, 1x opačnú; pri predpoklade, že sa pri jazde po hrote prestavia samy). Pri pravidelnom intervale v CP je totiž opačná koľaj vždy práve prázdna, keďže obidva jej KT sú práve preč (ak obidve dvojice KT sú na trati a na prestávkach zrkadlovo voči sebe).
Reakcia na: Dispecer #85634:
ved jazdi aj teraz 9tka do Barce.
Reakcia na: Dispecer #85634:
Hoci som čakal túto otázku, nerozmýšľal som nad ňou. Možno že to nejde bez iných úprav, podobne ako keď je počas výluky niečo skrátené po Rybu. Neviem teraz.
Reakcia na: mi.v #85633:
Ako sa ti vojde 9 do Barce?
Reakcia na: Dispecer #85631:
Prestávky presne ako píšete.
Hromadenie 2 KT je problém na zastávke VSS v smere do mesta - dočasný ostrovček z panelov pre druhé KT (alebo po tej koľaji iba jedno KT, teda na obsluhu mať celkom 3 KT namiesto 4). Na ostatných troch koncoch trate priestor na jedno KT za ostrovčekom podľa môjho odhadu je.
Áno, L9 do Barce.
Reakcia na: mi.v #85630:
Stále nerozumiem. Poznáš to o tom hromadení baníkov v bani?
Reakcia na: mi.v #85630:
Akú máš predstavu o prevádzke tých dvojíc KT na každej koľaji? To akože jedno KT bude mať na jednej konečnej dlhú prestávku, na druhej krátku a druhé KT na rovnakej koľaji opačne? Ako si predstavuješ pristavovanie druhých KT (v smere jazdy z Važeckej) na zastávky na VSS, kde tam vidíš priestor na to? Ako to skombinuješ s ukončením linky 9 na VSS (alebo ju presmeruješ do Barce)?
Reakcia na: S499.1023 #85626:
Možný hustejší interval bez potreby kaliforňanov. Vedia ísť viaceré vozidlá po sebe jedným smerom.
V KE sa už jazdievalo po Komenského spôsobom každá koľaj kyvadlovo jedno KT. Dĺžka úseku určuje minimálny interval, v ktorom stíhajú obeh. V prípade dostatku KT a ich vodičov (pripomínam to, lebo Košice) by autobusy na linke X ako posilu k električkám na linke X ani nebolo treba, ale pre dosiahnutie polovičného intervalu v špičke by stačilo mať v prevádzke kyvadlovo 2 KT na každej koľaji. Pri diskutovanej výluke na Jazere sa jedná o trať bez koľajových rozvetvení, dve koľaje cez 5 medzizastávkových úsekov. Doba jazdy asi 7 minút.
Neviem, či sa jazdí s vodičmi-striedačmi, ale keby áno, stačilo by o jedného menej, teda jeden striedač na 4 KT. V súčasnom nastavení (2 KT + busy) by bolo treba jedného aj na busy.
Reakcia na: Dispecer #85628:
MOC děkuji!!!
Reakcia na: Jaroslav_T #85627:
Električkových meniarní je 8, trolejbusy majú 2 meniarne, fotografie niektorých nájdeš aj v galérii košickej sekcie:
https://imhd.sk/ke/galeria/6171/Meniarne

A - priamo pri zastávke Havlíčkova
B - Južná tr., pri ČS OMV
C - severne od plavárne
D - Popradská ul. vedľa heliportu
E - električková vozovňa, vedľa odstavného koľajiska
F - pri ceste I/16 pri ČS Slovnaft (na strane ďalej od trate)
G - pri ceste I/16 v úseku medzi zastávkou Valcovne U. S. Steel a mimoúrovňovou križovatkou cesty I/16 a cesty k Vstupnému areálu USS (na strane ďalej od trate)
K - uprostred záhradkárskej lokality na Textilnej ulici (blízko zastávky Levočská)
T1 - Trolejbusová vozovňa / Garáž Hornádska (pri vjazde z Trolejbusovej ul.)
T2 - vyzerá to na objekt na Popradskej ul. (pri bytovom dome Popradská 72)
Vážení kolegové,
dovolte mi zeptat se.
Zajímám se o měnírny. U Košic mám seznam měníren neúplný a neaktuální. Proto moc prosím znalé o odpověď, kolik je v Košicích měníren a kde se nacházejí. Předem díky za odpověď.
Reakcia na: mi.v #85622:
Aký by to malo prínos?
Poslednou dobou si myslím, že ohľadom liniek a výluk to je chaos 😂
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #85619:
Myslel som človeka, ale ja si myslím, že kvôli tomu to ten človek napísal, kvôli nevypravovaným spojom. A takú vec by ten človek mal vedieť.

Edit: Mali by to vedieť všetci.
Denne mnoho výpadkov či busov či električiek, či nosné či bežné linky..Niekedy sa môže stať, že pri súčasných intervaloch pol hodinu nič nepôjde. Či pôjde klíma, to je vždy otázne a pri prestupoch hovorkyňa odporúča aj zdieľanú dopravu. Asociálov stále kopu no to bolo rečí ako sa po zdražení dvihne úroveň mhd. Zdražovanie chápem, ale kde je tá sľubovaná vyššia úroveň? Chystám sa predať auto, ale keď vidím v akom stave to aktuálne je a mám byť odkázaný na mhd, tak asi si to ešte rozmyslím 🤔
Reakcia na: monoblok #85617:
K tomu, aby tam jazdilo 4 alebo 6 KT vlastne ani kaliforňana netreba. 2-3 po jednej koľaji, 2-3 po druhej. Ako guličky na počítadle.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.