2x KT na jednej koľaji je určite riešenie, ale nezabúdaj, že aj to KT (dokonca v tomto prípade by to boli ďalšie 2 vozidlá navyše a možno aj striedač) musí niekto obsluhovať
...alebo o robotníkoch kopajúcich jamu. Áno, pri pridávaní pracovných zdrojov existuje isté optimum a potom efektivita klesá. 100 robotníkov by už síce jamu vykopalo fantasticky rýchlo, len sa nevojdú k jame Podobne, na traťovú koľaj dáme aj 100 KT, len už sa nemajú kam pohnúť.
Na Komenského sme mali 1 KT po každej koľaji. Jazero by podľa mňa znieslo 2 KT po každej koľaji s jednou dočasnou úpravou (jeden z 12 ostrovčekov treba posunúť vybudovaním panelového ostrovčeka*). Prínos: netreba skladať linku X z busov a električiek ako je to teraz. Upresňujúce otázky a odpovede boli v #85630 a #85633.
Ak len v rámci teoretického cvičenia ešte zvýšime počet KT na jednej koľaji na 3, už by sa nevošli do 3 zo 4 ukončení koľají za ostrovčekmi na koncoch trate. Vošli by sa len na Važeckú, smerom k obratisku. Ale pri pôvodne uvažovanom počte 2 KT na koľaji som zatiaľ nenašiel žiadny náročnejší problém. Ak som na niečo nezabudol, mne to vychádza ako celkom konkurencieschopné riešenie voči súčasnému, keďže si nepýta zdroje autobusovej dopravy ani na vozidlách, ani na pracovníkoch. A 4 KT odvezú viacej ľudí ako teraz KT+busy.
@Luky - máte pravdu, L9 do Barce jazdí od začiatku výluky.
* ) Doplnenie: po napísaní som si uvedomil, že 2+2 KT sa dajú prevádzkovať aj BEZ dokladania panelového ostrovčeka pri VSS. Stačí len začať prevádzku... Ako to? To KT, ktoré príde ako prvé z Jazera k ostrovčeku VSS pri koľaji smerom do mesta, odíde cez koľajovú spojku a tak uvoľní ostrovček tomu, čo príde za ním a po jeho odchode sa k ostrovčeku vráti. Teda netreba dokladať predĺžený panelový ostrovček ale namiesto toho 3x ručne prestaviť výhybky na spojke (2x svoju, 1x opačnú; pri predpoklade, že sa pri jazde po hrote prestavia samy). Pri pravidelnom intervale v CP je totiž opačná koľaj vždy práve prázdna, keďže obidva jej KT sú práve preč (ak obidve dvojice KT sú na trati a na prestávkach zrkadlovo voči sebe).
Hoci som čakal túto otázku, nerozmýšľal som nad ňou. Možno že to nejde bez iných úprav, podobne ako keď je počas výluky niečo skrátené po Rybu. Neviem teraz.
Prestávky presne ako píšete.
Hromadenie 2 KT je problém na zastávke VSS v smere do mesta - dočasný ostrovček z panelov pre druhé KT (alebo po tej koľaji iba jedno KT, teda na obsluhu mať celkom 3 KT namiesto 4). Na ostatných troch koncoch trate priestor na jedno KT za ostrovčekom podľa môjho odhadu je.
Áno, L9 do Barce.
Akú máš predstavu o prevádzke tých dvojíc KT na každej koľaji? To akože jedno KT bude mať na jednej konečnej dlhú prestávku, na druhej krátku a druhé KT na rovnakej koľaji opačne? Ako si predstavuješ pristavovanie druhých KT (v smere jazdy z Važeckej) na zastávky na VSS, kde tam vidíš priestor na to? Ako to skombinuješ s ukončením linky 9 na VSS (alebo ju presmeruješ do Barce)?
Možný hustejší interval bez potreby kaliforňanov. Vedia ísť viaceré vozidlá po sebe jedným smerom.
V KE sa už jazdievalo po Komenského spôsobom každá koľaj kyvadlovo jedno KT. Dĺžka úseku určuje minimálny interval, v ktorom stíhajú obeh. V prípade dostatku KT a ich vodičov (pripomínam to, lebo Košice) by autobusy na linke X ako posilu k električkám na linke X ani nebolo treba, ale pre dosiahnutie polovičného intervalu v špičke by stačilo mať v prevádzke kyvadlovo 2 KT na každej koľaji. Pri diskutovanej výluke na Jazere sa jedná o trať bez koľajových rozvetvení, dve koľaje cez 5 medzizastávkových úsekov. Doba jazdy asi 7 minút.
Neviem, či sa jazdí s vodičmi-striedačmi, ale keby áno, stačilo by o jedného menej, teda jeden striedač na 4 KT. V súčasnom nastavení (2 KT + busy) by bolo treba jedného aj na busy.
A - priamo pri zastávke Havlíčkova
B - Južná tr., pri ČS OMV
C - severne od plavárne
D - Popradská ul. vedľa heliportu
E - električková vozovňa, vedľa odstavného koľajiska
F - pri ceste I/16 pri ČS Slovnaft (na strane ďalej od trate)
G - pri ceste I/16 v úseku medzi zastávkou Valcovne U. S. Steel a mimoúrovňovou križovatkou cesty I/16 a cesty k Vstupnému areálu USS (na strane ďalej od trate)
K - uprostred záhradkárskej lokality na Textilnej ulici (blízko zastávky Levočská)
T1 - Trolejbusová vozovňa / Garáž Hornádska (pri vjazde z Trolejbusovej ul.)
T2 - vyzerá to na objekt na Popradskej ul. (pri bytovom dome Popradská 72)
Vážení kolegové,
dovolte mi zeptat se.
Zajímám se o měnírny. U Košic mám seznam měníren neúplný a neaktuální. Proto moc prosím znalé o odpověď, kolik je v Košicích měníren a kde se nacházejí. Předem díky za odpověď.
Denne mnoho výpadkov či busov či električiek, či nosné či bežné linky..Niekedy sa môže stať, že pri súčasných intervaloch pol hodinu nič nepôjde. Či pôjde klíma, to je vždy otázne a pri prestupoch hovorkyňa odporúča aj zdieľanú dopravu. Asociálov stále kopu no to bolo rečí ako sa po zdražení dvihne úroveň mhd. Zdražovanie chápem, ale kde je tá sľubovaná vyššia úroveň? Chystám sa predať auto, ale keď vidím v akom stave to aktuálne je a mám byť odkázaný na mhd, tak asi si to ešte rozmyslím
Od 22.8.2022 bude pre rekonštrukčné práce na Mliečnej ulici pozmenená prevádzka liniek 20, 32 a RA7. Linky v smere do Košickej Novej Vsi pôjdu po svojich stálych trasách. Zastávka Košická Nová Ves, cintorín bude po dobu trvania výluky bez obsluhy, zastávka Mliečna bude presunutá na Ulicu svätého Ladislava.
ZDROJ: DPMK
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
2TheMHDmarek3
ZDROJ: DPMK