Mozno si DPMK berie priklad zo zeleznic, kde sa povrava, ze prevadzkovanie motorovych lokomotiv a motorovych voznov vyjde lacnejsie ako prevadzka elektrickych masin. Je to dosledok delenia zeleznic a vytvorenia monopolneho dodavatela, resp. odberatela energie.
No v zaujme kazdeho dopravneho podniku by mali byt dopravne prostriedky s elektrickou trakciou.
Inac len tak pre zaujimavost uvediem: spotreba prace a tym aj financii na 1000 osobo / kilometrov v MHD:
BUS 0.53
TROLEJ 0.4
ELEKTRICKA 0.3
METRO 0.27
Takze je jasne ze busy by mali chodit ako doplnkova nie ako hlavna nosna doprava. A poucenie cislo 2 nezamestnanym lopaty a cakany do ruk a podme kopat tunely pre metro tu v Kosiciach ? ? ? ?
Vsimol si si, ze tak ako na Jazere je gro dopravy zabezpecene elektrickovou dopravou, tak je na Furci prioritna trolejbusova doprava? ked tak pozeram na tie linky, furcania maju relativne dobry vyber a slusne spojenie skoro z celym mestom. Relativne preto, ze jedinym problemom je mala kapacita "doplnkovych "liniek k trolejbusom.
Je tu jeden problém prečo sú autobusy preplnené, napr. na Ťahanovciach a to, že to sídlisko je slepé, teda končia tam všetky linky. Cez Furču sa zas prechádza jedným smerom cez celé sídlisko. Preto si dovolím tvrdiť, že najlepšie je vyriešená doprava na KVP, ktoré je rozdelené dvoma triedami kolmo na seba a zvoz zo sídliska prebieha na všetky svetové strany. A je jedno koľko tam máš liniek a akých busov. Jednoducho pri stavbe niektorých obytných častí sa nerátalo s mhd až keď bolo sídlisko postavené. ?
Diggi: Ked je malo klbovych autobusov, jedno riesenie tu je. Na L38 by trebalo dat kratke karosy ale v polhodinovych intervaloch. Je to lepsie riesenie ako teraz.
L31 nie je uvedena, nakolko jej trasa je okruhova.
Z toho vyplyva: ze najvacsie sidlisko Furca ma najmenej autobusov, je najhorsie riesena doprava tam.
Ved tam okrem L32 neide ziaden klbovy autobus. To je nenormalne. Ludia sa maju tlacit v malych autobusoch.
Kedy uz konecne dojde k zmene vo vedeni DPMK? Ved tito ludia, co su tam dnes su totalne neschopny. Kazda firma/spolocnost, kde je zle/neschopne vedenie vedie ku krachu. Co sa musi stat, aby doslo k prepotrebnej zmene aj tu?
Lenže L18
- nemá hodinový interval ako L38
- nie je to jediná linka, ktorá ide 10 km von z mesta a obsluhuje aj priľahlé dediny ako L38
- by som xcel vidieť, keby si býval v Šaci ako by si sa tváril keby si mal stáť na jednej nohe...Ti uteká podstata problému..L38 je v istom čase jediná linka ktorá ide z mesta do Šace a ubrať na nej ešte viac kapacitu..by Ťa ľudia ukameňovali.
Diggi: Pisal si, ze na L38 by Solaris nestacil. Ale to nestaci ani na L18. Pri porovnani je L18 viac vytazenejsia pocas celeho dna. Takze kde asi sa viac hodil klbovy autobus? Na l38, ktora je max. vytazena len v spicke, alebo na L18, ktora je vytazena celodenne?
Pridam aj ja nieco. Viete co je maximalna ohladuplnost? Ked aj vodic autobusu uvolni svoje miesto starsej pani.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
sittam